Duurdere vliegtickets versus waarde vouchers

• 16 May 2020
  • 4 reacties
  • 349 Bekeken

Wellicht dat ook wij vouchers krijgen vanwege het vervallen van onze reis naar New York, dit najaar. Nu ben ik bang dat de waarde ervan de kosten van toekomstige tickets niet meer gaat dekken en dat we tzt een hoop moeten bijbetalen om er alsnog te komen (en gebruik te kunnen maken van onze vouchers voor het verblijf - 1.000 euro - en reeds betaalde New York passen twv 1.000 euro) Mijn vraag is of Vliegwinkel.nl / united Airlines ons ook voor het oorspronkelijke bedrag moeten vervoeren. Wat zijn onze rechten c.q. de plichten van de vliegmaatschappij in deze?

4 reacties

Het is mij onduidelijk of u nu een (pakket) reis heeft geboekt of tickets. Dat maakt uit voor de voucher die al dan niet gedekt is door de ANVR. Verder vertegenwoordigd iedere voucher een waarde (bedrag) en geen ticket. Daarnaast moet u sowieso ook uw geld terug kunnen krijgen.

Bedankt voor je reactie. Wij hebben alles los geboekt. Dat een voucher een waarde vertegenwoordigt en geen ticket is toch best heel krom in een situatie waarbij de tickets veel duurder worden? Moeten we alsnog veel bijbetalen voor hetzelfde….. en we “moeten” er min of meer naartoe vanwege de andere aangegane plichten daar. 

Waarde is wel het best toetsbaar, dezelfde vlucht op een ander moment geboekt of uitgevoerd kan al flink van prijs verschillen. Nu is het helder, wat u betaalt hebt houdt u tegoed.

Badge

Toch nog even terug komen op de vouchers. Wij hadden met onze kleinkinderen een vlucht geboekt naar Kreta. 6 tickets samen bijna 2,000 Euro. Nu wil “Cheap Tickets” ons wel naar Kreta brengen voor ruim 1,000 Euro pp.

Mijn punt is dat ik heb betaald voor een service, dus leveren! Graag volgend jaar zelfde datum, maar dat kan niet. Daarbij komt nog dat Cheap Tickets zegt van niets te weten terwijl Transavia al lang een voucher naar Cheap Tickets heeft gestuurd. Als wrang detail: Op 8 mei stuurden ze ons de boarding details voor 9 mei terwijl Transavia ons al had laten weten dat ze niet vliegen. Cheap Tickets: Stilte! We moeten af van deze tussen personen. Verdienen geld aan lucht!

Reageer