Consumentenbond.nl
Vraag

Financiele rechten bruiloft verschuiven ivm corona

• 26 mei 2020
  • 6 reacties
  • 345 Bekeken

Hallo !

Ik heb een vraag wat betreft mijn financiële rechten voor het verschuiven van de bruiloft.

4 september 2020 gaan wij trouwen. Echter is het tot 1 september zo dat er getrouwd mag worden met 100 man op 1,5 meter afstand. Wij hebben een bruiloft van 150 man en willen geen 1,5 meter bruiloft.

Dit houdt in dat we het nu willen verschuiven, aangezien we dan ook alles gelijk om kunnen zetten en geen onzekerheid meer hebben. Daarnaast moet de jurk en pak nog uitgezocht worden, dus ook dit kunnen we dan even naast ons neer leggen(dit is natuurlijk niet de leuke aanlooptijd die we ervan hadden verwacht)

Nu is het zo dat de locatie zegt: wij krijgen nog geen subsidie voor de maand augustus en september en dus mag je verschuiven , maar dien je 10% van de begroting te betalen.

Dit snappen wij niet, want ze hebben voor ons nog geen kosten gemaakt, en daarnaast is het niet de bedoeling dat wij hun subsidie betalen, lijkt mij. We hebben ook al een aanbetaling gedaan van 30% van de begroting, daarmee kunnen ze deze tijden toch opvangen?

Ze zeggen hierbij dat deze aanbetaling niet ingeboekt kan worden, omdat ze deze volgend jaar met de bruiloft dan nodig hebben.

mijn vraag: mag de locatie 10% van de begroting vragen hoewel er nog geen kosten voor ons zijn gemaakt?

Ik hoor het graag, bedankt!

6 reacties

Het is mij onduidelijk of u nu 10% extra moet betalen of het uit te mogen stellen of dat u 10% extra moet aanbetalen. Extra aanbetalen lijkt mij onlogisch dus ik ga ervan uit dat men een soort uitstel boete van u wil.

Het lijkt mij dat u een overeenkomst heeft voor een bepaalde datum. Als de locatie op de afgesproken niet kan leveren zoals u het afgesproken heeft moet men annuleren en u uw geld teruggeven maar in goed overleg kunt u natuurlijk ook een nieuwe datum afspreken. Als de locatie wél kan leveren maar u zelf wilt uitstellen wordt het een andere discussie en is het niet onredelijk dat u een boete betaalt.

Het is mij onduidelijk of u nu 10% extra moet betalen of het uit te mogen stellen of dat u 10% extra moet aanbetalen. Extra aanbetalen lijkt mij onlogisch dus ik ga ervan uit dat men een soort uitstel boete van u wil.

Het lijkt mij dat u een overeenkomst heeft voor een bepaalde datum. Als de locatie op de afgesproken niet kan leveren zoals u het afgesproken heeft moet men annuleren en u uw geld teruggeven maar in goed overleg kunt u natuurlijk ook een nieuwe datum afspreken. Als de locatie wél kan leveren maar u zelf wilt uitstellen wordt het een andere discussie en is het niet onredelijk dat u een boete betaalt.

Bedankt voor je reactie!

het geval is dat de maatregelen nog niet zover zijn , waardoor ze zeggen dat ze nog niet zeker weten of ze onze bruiloft kunnen aanbieden. Echter tot 1 september is het 100 man op 1,5 meter, het zal daarom 4 dagen later niet ineens 150 man zijn en op elkaar. Dus kunnen ze tegen die tijd sowieso onze gewenste bruiloft niet aanbieden. 

Voor augustus is het wel al bekend maar ook zij moeten 10% betalen om het door te schuiven (dus extra). Omdat ze voor deze maand geen subsidie voor hebben…. 

Wachten tot augustus is, met alles wat we moeten omgooien, niet echt mogelijk... 

Nogmaals als zij niet aan de afspraak kunnen voldoen moeten ze u uw geld teruggeven en kunt u opnieuw onderhandelen. Er is NIET gezegd dat ze het voor dezelfde prijs moeten doen.

Nogmaals als zij niet aan de afspraak kunnen voldoen moeten ze u uw geld teruggeven en kunt u opnieuw onderhandelen. Er is NIET gezegd dat ze het voor dezelfde prijs moeten doen.

Dank voor je bericht ! 

Badge +8

Zijn er nog ontwikkelingen, @Gebruiker1590495784:relaxed:

Nee helaas nog niet. Wat zij zeggen is:

’ we weten nog niet of we aan onze afspraak kunnen voldoen, omdat de maatregelen nog niet lopen tot 4 september. Dus we weten officieel nog niks….’ 

Reageer