Heb ik bij een springkussenverhuurder recht op herroepingsrecht?

• 17 August 2020
  • 3 reacties
  • 455 Bekeken

Badge

Goedendag, graag wil ik jullie juridisch advies op de volgende situatie: Ik heb een geschil met een verhuurder van springkussens. Ik had een prinsessen springkussen via een online winkel besteld op dinsdag 23 juni jl om voor een hele dag te huren voor kinderfeestje van mijn dochter van 5 op zaterdag 4 juli. Na 3 dagen bedacht mijn dochter zich en wilde heel graag een disco Springkussen. Ik probeerde haar wel gewoon te overtuigen om de prinsessen springkussen voor haar verjaardag te gebruiken maar ze bleef zeuren en huilen om een disco springkussen...Dus ik had op donderdag 26 juni (binnen 3 werkdagen) gevraagd Aan die springkussenverhuurder of zij een disco springkussen beschikbaar hadden, maar die hadden ze niet. Ik heb aangegeven om mijn bestelling te annuleren want dan ga ik het elders regelen. Dat mocht en kon niet want ik mag niet annuleren. Ik moet alles betalen (130 euro incl. Af en opbouw). De factuur kreeg ik meteen in mijn mailbox. En nou zeggen ze dat ik aan een overeenkomst ben verbonden en ik moet betalen terwijl ik 8 dagen vantevoren annuleer. Maar als klant heb je toch sowieso bedenktijd en ik heb ruim vantevoren aangegeven dat ik het annuleer..maar hij zegt nee ik moet de factuur met het totale bedrag betalen bij annulering... En toen dacht ik ook aan het herroepingsrecht...mag ik die in deze situatie toepassen? Zo ja, hoe? Zo nee, wat kan ik in dit geval doen?

Dit zijn de algemene voorwaarden van deze springkussenverhuurder: 

https://www.springkussenverhuur-depeel.nl/algemene-voorwaarden/

Ben ik nou verplicht om alles te betalen zonder dat ik er gebruik van heb gemaakt? Ik heb tot nu toe al 2 herinneringsfacturen ontvangen en heb nog steeds niet betaald...

3 reacties

“Diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding” zijn een uitzondering op het herroepingsrecht, daar zou u dan sowieso geen beroep op kunnen doen. Dan gelden de algemene voorwaarden van de leverancier die u verplichten 100% te betalen. Er zijn best mogelijkheden dit aan te vechten maar dat gaat u meer geld kosten dan de hele factuur en is het sterk de vraag of u dat wint.

Badge

Misschien kunt u de algemene voorwaarden met succes nietig verklaren. Dit kan bijvoorbeeld als ze pas na het sluiten van de overeenkomst overhandigd zijn.

Misschien kunt u de algemene voorwaarden met succes nietig verklaren. Dit kan bijvoorbeeld als ze pas na het sluiten van de overeenkomst overhandigd zijn.

Bij een online winkel mogen voorwaarden ook online staan en valt het niets te overhandigen. Vernietigen heeft weinig tot geen kans van slagen.

Reageer