vliegtickets Transavia omboeken

Ik heb 7 juli 2020 een vlucht geboekt naar Perugia, Italie. Van Transavia via de mail te horen gekregen dat de vlucht doorgaat maar op iets ander tijdstip. Ik krijg twee mogelijkheden: 1)accepteren iets andere tijdstip of omboeken voor maart 2021.

Ik wil i.v.m. Corona nog niet vliegen, dus wil ik omboeken. Dat kan volgens Transavia snel en gemakkelijk op "mijn transavia”. Ik ziet daar inderdaad mijn vlucht staan. Maar als ik op de knop "bekijk mijn boeking” druk krijg ik de mededeling dat ik een mail gekregen heb, en kan verder niets veranderen. Er zijn nog twee knoppen: "verwijder boeking” en “voeg boeking toe”. De eerste durf ik niet in te drukken omdat ik bang ben dat ik alles kwijt ben, ik wil ook geen vlucht toevoegen. ik wil alleen een vlucht wijzigen.

Wie helpt mij of heeft ervaring met omboeken bij Transavia?   

10 reacties

1. Deen antwoordt dat er geen reis verbod was in januari. Dus slechts dringend verzoek niet te reizen. Maar mijn ziektekostenverzekering zei me desgevraagd dat zij niets vergoeden als ik toch zou reizen en een  corona gerelateerde ziekte zou krijgen. Wie gaat er dan nog reizen? Dus uw stelling dat de zorg verzekering wel betaalt klopt niet.

De Overheid verzoekt je dringend niet op reis te gaan,  maar verplicht Transavia niet de reizigers, die al hadden geboekt, te compenseren. 

Ik betwijfel of de overheid Transavia in die situatie kon verplichten u te compenseren. In tegenstelling tot maart was er geen reisverbod.

De Overheid verzoekt je dringend niet op reis te gaan,  maar verplicht Transavia niet de reizigers, die al hadden geboekt, te compenseren. 

Schade  voor mij 199€. Voel me bedonderd. En de Overheid verschuilt zich door te zeggen dat ze geen tijd hebben om je klacht te beanrwoorden.

Ik had een vlucht geboekt naar Malaga op 16 maart 2020, kosten visa versa € 109. Ivm met Corona mocht ik gratis om boeken naar een latere datum. Dat werd dus 6 september as. maar wel met bijbetaling van € 42. Ivm met de huidige situatie in Spanje kan ik weer (gratis) om boeken wat ik ook van plan ben. Als ik nu de vlucht via de site om wil boeken voor vertrek op 14 maart en retour om 18 maart moet ik in totaal € 5 bij betalen. Prima, zou je denken. Maar als ik gewoon deze boeking als nieuwe boeking invul op dezelfde data kost me dat in totaal maar € 104 Euro!

Heb inmiddels via Whatsapp Transavia om een verklaring gevraagd.

Badge

Heb hetzelfde aan de hand gehad als @A. Ringersma.

Voor mijn vlucht van Rotterdam naar Perugia op 1 augustus ontving ik op 19 juni een mail dat de vluchttijden werden aangepast. Ik kon de wijziging aanvaarden maar mocht ook gratis omboeken tot 31/3/2021 naar dezelfde bestemming via Mijn Transavia. Ik stelde echter vast op de site van Transavia dat er vanaf november geen vluchten meer werden aangeboden naar Perugia. En ook in Mijn Transavia was er geen knopje om om te boeken. Eindeloos heb ik gebeld met de bedoeling om telefonisch om te boeken, maar geen doorkomen aan, ook niet in het Engels. Tenslotte heb ik via Whatsapp Trasavia gemeld dat omboeken niet kon en dat er geen vluchten waren naar Perugia  vanaf november. Na een herinnering ontving ik pas op 30/7, 2 dagen vóór de geplande vlucht, de volgende reactie: “Hi, als ik de melding uit de boeking haal heb je de mogelijkheid om te boeken.” Maar ik kreeg geen reactie op mijn opmerking dat er vanaf november geen vluchten naar Perugia waren geprogrammeerd.

Ik herhaalde dat ik niet kòn boeken omdat er geen vluchten waren vanaf november en ik niet wilde vertrekken vóór november. Toen kreeg ik te horen dat er op Perugia niet gevlogen wordt van november 2020 tot april 2021: “De route Perugia behoort tot onze zomerbestemmingen. Hierdoor is het niet mogelijk om voor deze vlucht te boeken tussen oktober en maart. Je mag ook de route kosteloos wijzigen eventueel.” Dit was dan anders dan in de mail stond. Op 2 dagen verwijderd van de vlucht mocht ik beslissen voor een andere route en ik was totaal afhankelijk van Transavia voor de omboeking. Hoe kreeg ik dit nog tijdig in orde? Dus ik vroeg om een voucher om te boeken voor Perugia en een jaar geldig, dan kon ik alsnog boeken naar Perugia zodra de vluchten online kwamen voor augustus van 2021.

Op 31/7, dat is dus een dag vóór vertrek, ontving ik volgend bericht: “Helaas kan ik je vluchten niet wijzigen voor nieuwe vluchten na maart. Een voucher is alleen mogelijk als Transavia de vlucht heeft geannuleerd. Ik kan wel e.v.t. voor je kijken of ik een fictieve vlucht voor je kan boeken, dan kan je de vluchten doorzetten als het nieuwe vluchtschema beschikbaar is. “ Dus eerst een vlucht boeken naar een willekeurige bestemming vóór einde maart, dan moet ik wellicht eerst nog zien dat ik een vlucht vind die ongeveer evenveel kost? En dan nog eens omboeken, maar dan omboekingskosten betalen wellicht? Wat een constructie om te kunnen omboeken. Bovendien moet Transavia nog eerst mijn huidige vlucht weghalen uit mijn boeking. Ik word dus volledig overgeleverd aan de goodwill van Transavia om uiteindelijk in Perugia te geraken. En ondertussen verliep de tijd...

Alsof Transavia toch nog zijn goodwill wilde tonen, ontving ik op 2 augustus volgend bericht: “Hallo, mijn excuses dat ik je nu pas kan helpen! Ik begrijp dat je in deze periode liever niet wil vliegen naar Perugia. Het is jammer genoeg niet mogelijk om zelf een voucher aan te vragen voor je boeking. Onze nieuwe vluchten vanaf april 2021 komen officieel half september online, maar we werken er hard aan om die al in augustus beschikbaar te maken. Dan pas kun je direct omboeken naar deze vluchten, tot die tijd moet je twee keer omboeken. Ik zie echter op je boeking dat je heenvlucht voor 1 augustus gepland stond. Omdat je deze vlucht niet hebt omgeboekt voor die dag, ben je nu op no show komen te staan. “ M.a.w. omboeken niet meer mogelijk...

Ik heb dus pech. Het is duidelijk dat het aanbod van Transavia om gratis om te boeken van bij het begin een lege doos was. Ik heb een klachtenbrief opgestuurd naar Transavia maar verwacht niet veel als ik hier alle klachten lees... ik ben blijkbaar niet alleen...

Badge

Heb hetzelfde aan de hand gehad als @A. Ringersma.

Voor mijn vlucht van Rotterdam naar Perugia op 1 augustus ontving ik op 19 juni een mail dat de vluchttijden werden aangepast. Ik kon de wijziging aanvaarden maar mocht ook gratis omboeken tot 31/3/2021 naar dezelfde bestemming via Mijn Transavia. Ik stelde echter vast op de site van Transavia dat er vanaf november geen vluchten meer werden aangeboden naar Perugia. En ook in Mijn Transavia was er geen knopje om om te boeken. Eindeloos heb ik gebeld met de bedoeling om telefonisch om te boeken, maar geen doorkomen aan, ook niet in het Engels. Tenslotte heb ik via Whatsapp Trasavia gemeld dat omboeken niet kon en dat er geen vluchten waren naar Perugia  vanaf november. Daarop ontving ik pas op 30/7, 2 dagen vóór de geplande vlucht, de volgende reactie: “Hi, als ik de melding uit de boeking haal heb je de mogelijkheid om te boeken.” Maar hoe dan omboeken naar een vlucht die nog niet geprogrammeerd was?

Ik herhaalde dat ik niet kòn boeken omdat er geen vluchten waren vanaf november en ik niet wilde vertrekken vóór november. Toen kreeg ik te horen dat er op Perugia niet gevlogen wordt van november 2020 tot april 2021: “De route Perugia behoort tot onze zomerbestemmingen. Hierdoor is het niet mogelijk om voor deze vlucht te boeken tussen oktober en maart. Je mag ook de route kosteloos wijzigen eventueel.” Dit was dan anders dan in de mail stond. Hoe dan ook, op 2 dagen verwijderd van de vlucht mocht ik beslissen voor een andere route en ik was totaal afhankelijk van Transavia voor de omboeking. Hoe kreeg ik dit nog tijdig in orde? Dus ik vroeg om een voucher om te boeken voor Perugia en een jaar geldig, dan kon ik alsnog boeken naar Perugia opnieuw in augustus van 2021 dan.

Op 31/7, dat is dus een dag vóór vertrek, ontving ik volgend bericht: “Helaas kan ik je vluchten niet wijzigen voor nieuwe vluchten na maart. Een voucher is alleen mogelijk als Transavia de vlucht heeft geannuleerd. Ik kan wel e.v.t. voor je kijken of ik een fictieve vlucht voor je kan boeken, dan kan je de vluchten doorzetten als het nieuwe vluchtschema beschikbaar is. “ Dus eerst een vlucht boeken naar een willekeurige bestemming vóór einde maart, dan moet ik wellicht eerst nog zien dat ik een vlucht vind die ongeveer evenveel kost? En dan nog eens omboeken, maar dan omboekingskosten betalen wellicht? Wat een constructie om te kunnen omboeken. Bovendien moet Transavia nog eerst mijn huidige vlucht weghalen uit mijn boeking. Ik word dus volledig overgeleverd aan de goodwill van Transavia om uiteindelijk in Perugia te geraken. En ondertussen verliep de tijd...

Alsof Transavia toch nog zijn goodwill wilde tonen, ontving ik op 2 augustus volgend bericht: “Hallo, mijn excuses dat ik je nu pas kan helpen! Ik begrijp dat je in deze periode liever niet wil vliegen naar Perugia. Het is jammer genoeg niet mogelijk om zelf een voucher aan te vragen voor je boeking. Onze nieuwe vluchten vanaf april 2021 komen officieel half september online, maar we werken er hard aan om die al in augustus beschikbaar te maken. Dan pas kun je direct omboeken naar deze vluchten, tot die tijd moet je twee keer omboeken. Ik zie echter op je boeking dat je heenvlucht voor 1 augustus gepland stond. Omdat je deze vlucht niet hebt omgeboekt voor die dag, ben je nu op no show komen te staan. “ M.a.w. omboeken niet meer mogelijk...

Ik heb dus pech. Het is duidelijk dat het aanbod van Transavia om gratis om te boeken van bij het begin een lege doos was. Ik heb een klachtenbrief opgestuurd naar Transavia maar verwacht niet veel als ik hier alle klachten lees... ik ben blijkbaar niet alleen...

Badge

Heb hetzelfde aan de hand gehad als Ringersma.

Voor vlucht van Rotterdam naar Perugia op 1 augustus ontving ik op 19 juni een mail dat de vluchttijden werden aangepast. Ik kon de wijziging aanvaarden maar mocht ook gratis omboeken tot 31/3/2021 naar dezelfde bestemming via Mijn Transavia. Ik stelde echter vast op de site van Transavia dat er vanaf november geen vluchten meer worden aangeboden naar Perugia. En ook in Mijn Transavia was er geen knopje om om te boeken. Eindeloos heb ik gebeld met de bedoeling om telefonisch om te boeken, maar geen doorkomen aan, ook niet in het Engels. Tenslotte via Whatsapp gemeld dat omboeken niet kon en dat er geen vluchten zijn vanaf november naar Perugia. Pas op 30/7 ontving ik een reactie, 2 dagen vóór de geplande vlucht: “Hi, als ik de melding uit de boeking haal heb je de mogelijkheid om te boeken.” Maar op mijn vraag hoe om te boeken als er niet gevlogen wordt op Perugia, krijg ik geen antwoord.

Ik herhaalde die vraag. Toen kreeg ik antwoord dat er op Perugia niet gevlogen wordt van november 2020 tot april 2021: “De route Perugia behoort tot onze zomerbestemmingen. Hierdoor is het niet mogelijk om voor deze vlucht te boeken tussen oktober en maart. Je mag ook de route kosteloos wijzigen eventueel.”  Op 2 dagen verwijderd van de vlucht mocht ik beslissen voor een andere route en ik was totaal afhankelijk van Transavia voor de omboeking. Hoe kreeg ik dit nog tijdig in orde? Dus ik vroeg om een voucher om te boeken voor Perugia en een jaar geldig.

Alsof Transavia toch nog zijn goodwill wilde tonen, ontving ik op 2 augustus volgend bericht: “Hallo, mijn excuses dat ik je nu pas kan helpen! Ik begrijp dat je in deze periode liever niet wil vliegen naar Perugia. Het is jammer genoeg niet mogelijk om zelf een voucher aan te vragen voor je boeking. Onze nieuwe vluchten vanaf april 2021 komen officieel half september online, maar we werken er hard aan om die al in augustus beschikbaar te maken. Dan pas kun je direct omboeken naar deze vluchten, tot die tijd moet je twee keer omboeken. Ik zie echter op je boeking dat je heenvlucht voor 1 augustus gepland stond. Omdat je deze vlucht niet hebt omgeboekt voor die dag, ben je nu op no show komen te staan. “

Ik heb dus pech. Het is duidelijk dat het aanbod van Transavia om gratis om te boeken van bij het begin een lege doos was. Ik heb een klachtenbrief verstuurd naar Transavia maar verwacht niet veel als ik hier alle klachten lees... ik ben blijkbaar niet alleen...

Reputatie 2
Badge

Hi @A. Ringersma ik zie dat je berichtje inmiddels van een tijdje geleden is. Ben je inmiddels al verder geholpen? Zo niet, laat het vooral weten. Ik help je graag verder! Groeten, Sanne

Volgens een update op de website van Transavia moet je de wijziging eerst accepteren en daarna wijzigen. Dit werkt tot op zekere hoogte. Als je bijzondere bagage, huisdier of stoel gereserveerd hebt, kun je niet online wijzigen. De wijziging moet via het service center verlopen. Maar dit kan alleen tot 72 uur voor vertrek.

De website vermeldt ook dat de service Desk alleen klanten helpt die binnen 72 uur moeten vliegen.

Het wordt niet makkelijk gemaakt.

Badge +8

Zijn er Communityleden die hetzelfde meegemaakt hebben en tips hebben voor A. Ringersma? :thinking:

Reageer