Consumentenbond.nl

Aannemen van pakketjes bestemd voor onbekende buren!

• 19 december 2018
  • 14 reacties
  • 484 Bekeken

Reputatie 3
Badge +4
NU ik toch nog niet uitgeschreven kan worden bij consumentenbond,

Vraag/ gesprek heb nu 2 dagen een pakketje staan bestemd voor een onbekende bovenbuurvrouw.
Dacht aardig te zijn in deze drukke tijden voor postbezorger Post. nl, maar hoelang wachten met aan de bel te trekken bij post.nl?

Heb paar jaar geleden pakketje aangenomen bestemd voor onbekende benedenbuurvrouw, na 3 dagen op pakket gekeken, afkomstig uit China, zit dan zo'n verklaring sticker op werd ingevoerd als
"gift" "glass bottles" , kon gezien het gewicht al niet waar zijn.
Gelukkig kwam ze het toen ophalen

14 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Nogmaals @josiee, ik help je graag verder, maar zoals gezegd heb ik dan wel je gegevens nodig.
Reputatie 5
Badge +4
Staat er dan geen adres en nummer op??, ik breng het dan zelf heen en neem dan nooit meer voor die mensen aan.
Inderdaad: beter alleen pakketjes aannemen voor mensen die je kent.
Reputatie 7
Misschien is die buurvrouw met vakantie.
Ik neem doorgaans alleen pakjes aan voor mensen die ik ken, ik ga ze niet brengen als ze blijven staan, ik werk niet voor Post Nl of DHL maar ik bel die buren wel even op als het er na drie dagen nog staat, ik heb van bijna iedereen in het complex het nummer.
Reputatie 7
Ik neem bijna wekelijks pakketjes aan voor mensen in de straat en anderen doen hetzelfde. Nog nooit een probleem mee gehad. Anderzijds heb ik geen buren met een onbekend adres dus als het ooit niet opgehaald zou worden denk ik dat ik de betreffende bel wel zou kunnen vinden.
Reputatie 7
Je leert het wel af als iemand om half één 's nachts zijn pakje komt ophalen. 😉
Reputatie 4
Badge +6
Ook ik heb af en toe een pakketje aangenomen t.a.v. een nevenbuur.
In de eerste plaats neem ik geen pakketje aan waarvoor men moet tekenen of betalen.
Tevens vraag ik of de bezorger een berichtje in de brievenbus doet t.a.v. de geadresseerde.
Als iemand 's nachts een pakketje komt ophalen zou men aan kunnen geven dat u bereid was om een dienst te verlenen en in het vervolg dit nooit meer te doen!
Reputatie 7
Mede daarom neem ik nog maar voor een paar mensen pakketjes aan, ook omdat steeds meer mensen van alles en nog wat bestellen en zelden meer naar een gewone winkel gaan. Mijn buurvrouw had een tijdje geleden voor één adres een stuk of twaalf pakken en pakjes en die waren niet voor 5 december, het is een paar maanden geleden. Zij doet het ook niet meer. We zijn geen afhaalpunt, er was er eentje 25 meter hier vandaan maar daar zijn ze ermee gestopt, ik hoorde (heb het alleen maar van horen zeggen) omdat er eens een pakket was dat niet werd afgehaald en dat na een paar dagen vreselijk ging stinken. Het bleek om "verse" vis te gaan.
Reputatie 4
Badge +6
In het verleden heb ik ook een pakketje voor een buurvrouw aangenomen.
Dit pakketje heeft 2 weken bij mij "gestaan".
Ik was niet op de hoogte t.a.v. haar vakantieperiode.
Zij zal waarschijnlijk verwacht hebben dat dit voor haar vertrek aangeleverd zou worden.
Ik kan mij voorstellen dat zij niet weet bij welke buurtbewoner dit afgeleverd gaat worden.
Misschien niet al te buurtvriendelijk, maar weiger gewoon een pakketje aan te nemen, indien men niet vertrouwelijk is met een buur.
Reputatie 3
Badge +4
Staat er dan geen adres en nummer op??, ik breng het dan zelf heen en neem dan nooit meer voor die mensen aan.

Jawel ben aan het eind van de middag geweest, niet thuis is, of open doet?
Inderdaad weer een les , neem alleen nog voor deze verdieping.
Wil Post. Nl best helpen in drukke tijden.
Maar er zijn grenzen. Zo vroeg vorig jaar een bezorger of ik een pakket aan wilde nemen voor de schoonheidssalon in gebouw hiernaast. Groot zwaar pakker en ik heb geen steekkarretje!
Reputatie 3
Badge +4
Inderdaad: beter alleen pakketjes aannemen voor mensen die je kent.

Heb paar maanden geleden nog een pakketje voor mezelf opgehaald, bij een benedenbuurman,
had afspraak met tandarts, probeer altijd pakketjes te laten afleveren, als ik thuis kan zijn, maar niet altijd te voorkomen dat je er niet bent.
Aardige man met zijn gangetje vol gestapeld met pakketjes voor anderen. Welk nummer ben t u?
Oh bent u een postkantoortje begonnen, zei ik glimlachend.
Ga morgen eens noteren op welk nummer hij woont, voor wat hoort wat!
Reputatie 3
Badge +4
Misschien is die buurvrouw met vakantie.
Ik neem doorgaans alleen pakjes aan voor mensen die ik ken, ik ga ze niet brengen als ze blijven staan, ik werk niet voor Post Nl of DHL maar ik bel die buren wel even op als het er na drie dagen nog staat, ik heb van bijna iedereen in het complex het nummer.

Kan allemaal zijn met vakantie, verhuisd, verbroken relatie??

Tja zo speur je ook nog eens wat op. Op huisadres staat een heel andere naam dan op pakket adressering staat. Gaat mij wel enige lichtjes op. Dit is een sociaal woningcomplex, toen kwam wonen kwam ik er wel voor in aanmerking ( 55 plus complex) inmiddels niet meer, jeugd, studenten etc. Als je alleen AOW hebt, met klein pensioen, wordt het al moeilijk in aanmerking te komen.

Eerst verscheen die achternaam op flat 2 deuren verder van mij zelfde verdieping, die is vorige maand verhuisd ( verhuiswagen voor deur, geen interne verhuizing) werd naamplaat veranderd in 2 anderen ( zonder dat appartement te huur werd aangeboden)
Nu staat zelfde achternaam op die flat hierboven , mogelijk andere initialen waar dat pakket voor bestemd is, met compleet andere achternaam, familie met een soort syndicaat op sociale huurwoningen?
Reputatie 3
Badge +4
Ik neem bijna wekelijks pakketjes aan voor mensen in de straat en anderen doen hetzelfde. Nog nooit een probleem mee gehad. Anderzijds heb ik geen buren met een onbekend adres dus als het ooit niet opgehaald zou worden denk ik dat ik de betreffende bel wel zou kunnen vinden.

Hoi Deen,

Heb wel vaker pakketjes aangenomen, adres is niet onbekend, naam van geadresseerde wel.
Heb nu ook maar naar afzender gekeken.
Onpaarschoenen, dacht eerst dat het iets met een kleur te maken had!
Maar dus de maat van de voet anders dan de andere.

Gezien gewicht, soort gympen!
Reputatie 3
Badge +4
PFFFF, maar weer eens een berichtje in brievenbus van de betreffende " buur" gaan doen en ja wie woont dan eigenlijk op dat adres? Als ik er zin in heb, ga ik navraag doen bij naaste buren, maar ja wat moet je er eigenlijk mee, zijn meerderen, die dit als een soort post c.q. subsidie adres voor huursubsidie, zorgsubsidie gebruiken ( denk ik weet ik in ieder 1 geval behoorlijk boven de 90%)
Maar ja dan klikspaantje gaan doen?

Sorry Monique om toch weer eens met iets positiefs af te sluiten, vanmiddag naar ijsbeelden in Zwolle geweest, gewoon prachtig, Peter Pan, Harry Potter, Tarzan, Gullifer's reizen, a christmas carol, PIppi
Langkous etc. etc., de moeite en kosten waard.

Zeer warm aankleden, koud als in de winter op antarctica?

Reageer