Consumentenbond.nl

Borrelpraat

Reputatie 7
Badge +5
@E.T. Wiersum Het topic is beantwoord en naar mijn mening belet niets ons om nog even de verdieping en verbreding in te gaan zonder nou meteen off-topic te gaan. Af en toe lijkt dat ‘on-topic blijven’ wel een soort zwaard van Damocles wat constant boven ons hoofd hangt. Er valt vaak meer over een onderwerp te zeggen dan alleen dat enge draadje.

Misschien is Monique het hier niet met mij eens maar ik weet toevallig dat @Jan het wel met mij eens is. En dus, leef je gewoon uit, dat doe ik ook hier.

En waarom zouden wij zelf geen politiek partij kunnen beginnen? Ik weet al een naam ook, de PvdB, Partij van de Bondgenoten of Forum voor Bondgenoten.

Mensen van beneden de grote rivieren overigens die toch alleen maar heulen met noorderlingen kunnen geen lid worden😁

18 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ach , van mij hoeft het allemaal ook niet zo streng . Toch kan ik me wel een reden voorstellen . Als iemand later info zoekt over een bepaald onderwerp en er wordt over zaken gesproken die er weinig of niets mee te maken heeft , tja , daar zal men niet blij van worden. Ik zondig ook , maar tracht toch bij het topic in de buurt te blijven.
Reputatie 7
Badge +5
Brabant onafhankelijk is al een beweging.☺

Ik zag al een idee voor een eigen vlag.

Reputatie 7
Badge +5
Ja @E.T. Wiersum maar nu zeg je er iets bij. Als we het hier op dit draadje opeens zouden gaan hebben over Chinese Tomatensoep of welk merk auto je wel niet zou kunnen kopen als de vermogensbelasting niet zou bestaan dan heb je het opeens over iets heel anders.

Maar de titel van dit onderwerp luidt: 'Vermogensbelasting 2018'. En, laat ik het dan alleen over mezelf hebben, ik ben hier totaal niet van afgeweken. Sterker nog, ik denk dat een buitenstaander die informatie zoekt hier ruimschoots aan zijn trekken komt.
Reputatie 7
Badge +5

Ja, of deze.
Reputatie 7
Badge +6
Het logo van " DGBP " ? ( De Gratis Bier Partij ) . 😄 Belastingvrij uiteraard , want we moeten toch een klein beetje on-topic blijven om de moderators tevreden te houden , nietwaar?
Reputatie 7
Badge +5
Precies @E.T. Wiersum Maar toevallig weet ik dat de moderators hier niet moeilijk zijn. Die houden ook wel van een beetje humor, toch .....@Jan ?
Reputatie 7
Badge +6
Oei oei ik heb wat gemist, jullie zijn gezellig bezig hier, was even verhinderd.

Ja @F. den Oudsten van mij mag het ook wat offtopic gaan hoor, maar ik ben hier niet de baas. Voor mij hoeft het ook niet zo streng te zijn. Die houden ook wel van een beetje humor denk ik wel.

Maar jij gaat dus wel stemmen, dan maak je de dienst uit. Als je nu op een andere partij stemt dan de vorige keer, dan heeft je vorige partij een stem minder en je nieuwe partij een stem meer. Het verschil tussen min 1 en plus 1 is twee. Dus je stem telt altijd voor twee! Politieke Partij oprichten is ook altijd mogelijk, het mag, maar je moet wel veel regelen en organiseren.

Oeps, je sluit die beneden de rivieren uit, is wel prachtig land hoor, Het Brabantsche Land, goed volk, lekker bier, goedkope benzine over de grens, lekker eten en die Bossche bollen zijn een delicatesse.

Bergen op Zoom heeft de spreuk Merck toch Hoe Sterck, nooit veroverd geweest in de Tachtigjarige Oorlog. De voorouders van die Prins Willem van Oranje liggen in de kerk van Breda. Willem van Duuvenvoorde had heul veul centen, zijn kleindochter Johanna van Polanen trouwt met die Prins, en zo hadden de Oranjes de titel en Johanna de centen. Komt allemaal uit Brabant. De steden Bergen op Zoom, Roosendaal, Etten Leur, Breda, Tilburg en Den Bosch volgen een rechte kustlijn die er toen was maar nu niet meer.

Jan Zonder Vrees is hier net over de grens, en daar hebben ze de meeste biersoorten in Europa.

Dus als je ons er niet bijneemt ga je wel wat missen hoor 😊. Met carnaval hebben we hier ook de Lampestad! Jullie niet.

Mooie vlag met worstebroodjes, rood-wit-blauw, we hebben ook Brabants bont met frites. Rood met wit is de kleur, en dan om de friet . . .

In Den Bosch bij de Bartjeskerk heb je de lekkerste Lekkerbek van Brabant, maar die in Delft op de donderdagmarkt is volgens mij lekkerder. Gezond en vet. Daar haal je als student je tentamens van.

Reputatie 6
Badge +6
Zojuist heb ik alle off-topic berichten verplaatst naar de huiskamer. Ik ga niet zwaaien met de forumvoorwaarden, aangezien jullie nu allemaal wel lang genoeg meedraaien om te weten dat we berichten die off-topic zijn en niets met het gesprek of de vraag van de topicstarter te maken verwijderen of verplaatsen. Dit doen we in belang van het forum en de duizenden bezoekers die dagelijks het forum bezoeken om informatie te vinden. Informatie die mede dankzij jullie tot stand komt trouwens.
Hallo Niels,

Voordat je dit zei, dacht ik steeds: "Hoe kan borrelpraat nu off-topic zijn?"
Reputatie 6
Badge +6
Ik heb zelf even een titel verzonnen voor het topic. Gezien het biertje van @F. den Oudsten kwam ik met mijn beperkte creativiteit niet verder dan dat.
Hallo Niels,

Als een Community Manager nu één ding nodig heeft, is het creativiteit.

Ik denk dat je jezelf onderschat.

In elk geval is "Borrelpraat" een nette titel.
Hé vrijmibo, doe mij maar een Gin-tonic.
Reputatie 7
Badge +6
Even nog iets om Brabant beter te begrijpen. Voor de militairen onder ons is het een eitje, in een militair fort aan de kust wijzen de kanonnen naar zee, of niet soms? Dus ze wijzen naar de zee.

Is er ergens een plek op de aardbol waar het fort en de kanonnen naar het land gericht zijn? Dat je dus de zee wil beschermen tegen aanvallen vanaf het land? Ja die plek is er, de Brabantse Waterlinie! De Hollandse Waterlinie loopt van Muiden naar Almkerk, en de Brabantse Waterlinie van Almkerk westelijk naar Willemstad en dan zuidelijk over Steenbergen en Bergen op Zoom en dan een stukje verder nog de hoek om richting Zeeuws Vlaanderen.

Pak Google Maps erbij en ziet en aanschouw, de forten van de Brabantse Waterlinie tussen Willemstad en Bergen op Zoom zijn naar het land gericht. Er is maar één land dat de zee wil beschermen en dat is Zeeland. Die forten zijn daar om na de Tachtigjarige Oorlog Zeeland te beschermen tegen eventuele soldaten uit het Generaliteitsland, het wingewest, Nederlands meest dichtbije kolonie, wat ze pas vanaf 1815 Provincie Noord-Brabant zijn gaan noemen. Een van die forten heet Fort Roovere met zo'n wandelpad door het water afgezet niet met saquoia hout maar aquoia uit Amerika.

Reputatie 3
Badge +4
Hé hier werd het vroeger echt anders aangepakt. Heb het tijdens de Bloody Mary spooktocht net voor kerst weer gehoord. Kokende pekpotten werden vanaf torens naar en op aanvallers gegooid!
Mag ik een witte P. of liever toch maar een Black Velvet?

https://youtu.be/9iRRvjjHDkw
Reputatie 7
Badge +6
In Woerden smelten ze de kazen ........ 😁
Reputatie 6
Badge +5
Ik vindt de naam PvdBk(Partij van Bondgenoten Kinderen)
net iets meer bij mij passen 😛
Reputatie 3
Badge +4
OH dacht even dat je KvdBK bedoelde!
Reputatie 3
Badge +4
In Woerden smelten ze de kazen ........ 😁

Kazen of kaarsen, of goudkuipje, al eeuwen niet meer gesmeerd!

Doet mij aan dit lied denken,

https://youtu.be/jxoNe-5D_M4

Reageer