Consumentenbond.nl

Easy Listening

• 13 januari 2019
  • 14 reacties
  • 879 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een Internet radio op mijn Windows desktop.
Ik heb een Internet radio op mijn Linux laptop.
Ik heb drie wekkerradio’s (Medion) met Internet, DAB+, FM en nog wat.
(slaapkamer, keuken, woonkamer als ontvanger voor mijn oude stereo installatie).

Via het Internet kan ik 17.000+ (30.000+) stations vinden.
Als je zoekt op Antenne vind je b.v.:
- Antenne Bayern - Lovesongs
- Antenne Bayern - Oldies but Goodies
- Antenne Niedersachsen - Lovesongs
- Antenne Niedersachsen - Oldies but Goodies
- Antenne Vorarlberg - Lovesongs
- Antenne Voralrberg - Oldies but Goodies
- Radio Arabella - Lovesongs
- Radio Arabella - Oldies ut Googies (op mijn laptop)
dan heb je nog:
- Kuschel FM (= knuffel fm)
- Slow Radio
- Slowly Radio
en natuurlijk als belangrijkste:
- Jan van Veen’s Candlelight

Dat zijn voor mij stations met heel fijne achtergrond muziek, vaak voor mij heel bekende nummers.
Als radio 1 of zelfs radio 5 weer eens prut is, zet ik een van deze stations op en kan ik de krant lezen of nieuws van de hele wereld lezen op mijn computer.
Een (1) wekkerradio (permanent ingesteld op Bangkok time) en de laptop gaan mee op vakantie naar Thailand en daar kan ik ook naar Radio Arabella en de anderen luisteren.
Ik vind dit een van de voordelen van Internet.
Wie heeft soortgelijke ervaringen ?

14 reacties

Als radioliefhebber sinds de vroege kinderjaren adviseer ik het programma Radio?Sure! (wel alleen voor Windows volgens mij).

Internetradio is feitelijk het enige waar het internet goed voor is.

Van easy listening wil ik echter niets weten, en Jan van Veen moet al helemaal uit de buurt blijven.☺
Als radioliefhebber sinds de vroege kinderjaren adviseer ik het programma Radio?Sure! (wel alleen voor Windows volgens mij)

Ik gebruik ook Rado?Sure! op mijn Windows desktop.
Maar sinds enkele weken is de website onbereikbaar.
http://www.radiosure.com/downloadz/
(gevolgen DDOS aanval ?)

Verder valt over smaak niet te twisten.
Ik wens je veel plezier met je muziek keuze.
😉
Hee Fred, wat leuk!

Heb je ook een goede skin? Want de originele kan mij niet bekoren.

Ik had ook al gemerkt dat er iets mis is met de website, want ik voeg zelf soms radiozenders toe.

Het schijnt binnenkort opgelost te zijn, zie ik.

Hee Fred, wat leuk!

Heb je ook een goede skin? Want de originele kan mij niet bekoren.

Skin, wat is een skin (ik weet het wel,maar ik doe er niet aan)
Downloaden kun je op dit moment via:
https://radiosure.en.uptodown.com/windows/download
(versie 2.2.1045)
Inderdaad, de skin heeft natuurlijk geen betekenis voor de luisterervaring. Maar, ik vind mijn skin wel heel mooi (zie de afbeelding).

Goed dat het programma ook nu nog downloadbaar is, maar het is wel een versie terug. Ik vond de huidige versie nog bij Softpedia. Maar goed, u en ik zijn al voorzien.

Luistert u altijd naar easy listening muziek?

Hier is de skin:

@Léonz
Ik heb overdag meestal Radio 1 (of hoe het tegenwoordig ook heet) aan staan voor nieuws en actualiteiten.
Maar vanaf ca. 11:50 tot 14:00 is eerst die zanger met het gele zwembroekje (Dries weet-ik-veel of zoiets) er voor en daarna BNN (vanaf ca. 12:05) met allemaal ex-FM3 personen, waarvan ik met name die verward persoon (is het niet Filemon) niet kan uitstaan.
Een soort Damschreeuwer mompel-mompel-schreeuw en dan idiote onderwerpen en idioot taalgebruik va honderd jaar geleden.
Ik weet nooit of het een parodie is en een parodie van zichzelf of dat hij gewoon bonkers is (hij roept altijd dat hij een autist is, maar dat vind ik geen excuus).
In ieder geval zodra ik zijn piepstem hoor, ga ik op Internet radio (= easy listening) over.
's Avonds laat als de TV uit is en ik achter mijn computer nog wat zit te rond te struinen op Internet, heb ik altijd Radio!Sure? aan staan, heerlijk rustige muziek.
Vandaag vond ik een station Motown Classic op mijn keukenradio in de favorietenlijst aan.
Ik heb geen idee hoe die daar is gekomen en uit welk land, maar het is in ieder geval Nederlandse radioreclame.
Jazeker, NPO Radio 1 is een aanzienlijk deel van de dag niet te pruimen, de periode vanaf 12 uur ‘s middags hoort daar zeker bij. Het is bij NPO Radio 1 ook altijd zo: als iets goed is, wordt het afgeschaft.

U zegt nu: “Internet radio (= easy listening)”. Het zit dus wel diep bij u en dat vind ik toch wel interessant. Ik associeer easy listening met sufheid en slaapverwekkendheid, maar dat zal het bij u niet zijn.

Wat ik ook leuk vind bij Radio?Sure! is, dat je het kunt laten opstarten met Windows. In plaats van het afgezaagde Windows geluid val je dan meteen na de start in een meestal interessante muziekbeleving.

Als je Nederlandse reclame hoort op een niet echt Nederlandse zender, betekent dit meestal dat het een Radionomy zender is. Radionomy is (denk ik) een Amerikaans bedrijf dat internetradio activiteiten aanbiedt en dat dan financiert met irritante reclame en even irritante tussendoor-muziekjes om hun eigen bedrijf te promoten. Als ik iets hoor van Radionomy gaat het onmiddellijk weg.
En de website van Radio?Sure! was vanmorgen opeens weer bereikbaar.
http://www.radiosure.com/downloadz/
Bij Features kan ik Skins vinden.
Ik heb wat skins gedownload, eens kijken wat ik er van vind.
😉
Hallo FredW: wij wonen beiden in de buurt van Maastricht-Aachen Airport, ontdekte ik onlangs.

Inderdaad, de website van Radio?Sure! keerde terug, in een ietwat nieuwe gedaante..

Jammer dat er geen plaatjes meer bij de skins staan, zoals vroeger.

Ik luister naar Radio Ultimae. (Zeer easy listening).

http://167.114.64.181:8458/stream
@Léonz
Ik ie dat je ook het topic over de shuttle bus naar Schiphol hebt gelezen.
:-)

Ik heb nu drie skins geprobeerd en vind het maar niks.
DX-210, leon-retro en RS4Music, ik ga ze weer verwijderen.
Bij Radio Ultimae hoor ik alleen wat elektronisch geluid op de achtergrond.
Dat is niet helemaal mijn smaak, bij bv. Radio Arabella (en de meeste andere zenders) herken ik de meeste songs van vroeger en kan ik meeneurien.
Hier nog wat skins, bij toeval gevonden,.
https://www.deviantart.com/popular-all-time/?q=radiosure&offset=0
Hallo Fred,

Welke Radio Arabella luister je? Ik zie namelijk een enorme reeks.

Wat goed dat de skin DX-210 weer in de lijst staat, want die was lange tijd weg. Het is de enige die ik mooi en functioneel vind.

Als je geen enkele skin wil hebben of mooi vindt, lijkt mij dat alleen maar gemakkelijk. (Snel tevreden).

Uit je opmerking over Radio Ultimae leid ik af dat de volumeknop bijna dicht stond. 🙂

Het overzicht van DeviantArt is nieuw voor mij. Ik zal het eens goed bestuderen.

Ik zie nu dat je twee Radio Arabella's genoemd hebt (bij de opening).

De plaatjes bij de skins zijn opeens ook weer terug op de Radio?Sure! website.
Hallo Fred,

Welke Radio Arabella luister je? Ik zie namelijk een enorme reeks.

Ik zie nu dat je twee Radio Arabella's genoemd hebt (bij de opening).

Ik zit nu even te werken op mijn Linux Mint laptop.
Daarop heb ik Gradio geinstalleerd en ook daarin kan ik Radio Arabella vinden.
Ik geef de voorkeur aan LoveSongs, rustige achtergrond muziek, die ik meestal nog herken van jaren geleden.
Ennia, Bette Middler, soms zelfs Elvis Presley, kortom rustige hitparade muziek uit de 60-er, 70-er en 80-er jaren, geloof ik.
De Oldies but Goodies heeft ook iets minder rustige (maar niet veel) muziek, ik heb laatst Mull of Kintyre voor het eerst sinds jaren weer eens gehoord.
Radio Arabella komt uit Wien en Antenne Vorarlberg komt ook uit Oostenrijk.
Af en toe is er even wat Oostenrijks nieuws.
Hallo Fred,

Toen ik gisteren even naar Arabella Lovesongs luisterde, hoorde ik de Backstreet Boys.

Dat wekte mijn enthousiasme niet echt op.

Reageer