Consumentenbond.nl

Eisen van Nederlandse militairen, sommigen gaan nu echt te ver!

Toon eerste bericht

42 reacties

Reputatie 6
Badge +5
"Bovendien kan ik me voorstellen gelegerd in vijandelijk gebied, laat je de mogelijk vijandelijke schoonmaakploeg binnen? "

Daar zijn juist allerlei ondersteunende diensten aanwezig om de uitvoerders te ondersteunen.
Reputatie 5
Badge +4
"Militairen in Huis ter Heide vinden accommodatie zo onvoldoende, dat ze in een 4 sterren hotel moeten worden ondergebracht!" Is dat een quote van de publieke omroep? In dat geval en indien geïnteresseerd altijd zelf de feiten nagaan want dat vinden ze daar teveel werk.
Badge +3
@josiee
Ik heb het bericht wat ik gelezen heb nog eens opgezocht.
https://www.nu.nl/binnenland/5534984/militairen-noodgedwongen-in-hotel-slechte-conditie-barakken.html
Daar staat dat Defensie heeft beslist dat de barakken in zo slechte staat verkeren, dat huisvesting niet langer verantwoord is.
Jouw suggestie dat een paar militairen maar wat zitten te klagen is dus een volkomen verkeerde voorstelling van zaken.
Misschien kun je een volgende keer eerst eens uitzoeken wat er echt aan de hand voor je met allerlei onjuiste veronderstellingen en uitspraken komt.
Het afgeven op anderen is o zo gemakkelijk, het is triest dat je maar door blijft zeuren, het is slechts roddel en achterklap en meer niet.
Reputatie 3
Badge +3
"Het afgeven op anderen is o zo gemakkelijk, het is triest dat je maar door blijft zeuren, het is slechts roddel en achterklap en meer niet."

Dat zelfde geldt dus ook voor jou! De bedoeling van dit item is een discussie, weleens van gehoord?

En tuurlijk ga ik er zelf even heen om het te checken, krijg ik vast wel toegang?

Vreemd ook van de 10 gebouwen zijn er 8 onbewoonbaar, volgens de militaire leiding, dat is van de ene op de andere dag gebeurd, een legerleiding die niet veel eerder heeft geconstateerd dat om te beginnen er 1 of 2 "ongeschikt"waren?

Ik zie het al helemaal voor mij wanneer er een oorlog uitbreekt en een Nederlandse soldaat vraagt.....en waar is ons overnachtingshotel?

Zijn zeer veel goede NL militairen, die hun eigen leven riskeren, alle respect en waardering.
Heb het al meerdere keren vermeld militairen mogen wat mij betreft na deelname aan een gevaarlijke missie in een 5 sterren hotel, zelfs op Hawaï
Reputatie 7
Er zijn heel wat hotels daar in de omgeving en ze zijn niet exorbitant duur alhoewel het allemaal vanaf prijzen zijn. Nou ligt het er wel aan hoeveel mensen ze moeten onderbrengen en voor hoe lan, het kan voordeliger door meer bedden op de kamers te plaatsen. Dan blijft er ook nog ruimte voor andere andere logees.

Waar te verblijven in Huis ter Heide

Huis ter Heide heet alle soorten reizigers welkom en biedt keuze uit talloze hotels en andere accommodaties. Bij Hotels.com heb je keuze uit 621 aanbiedingen voor accommodaties in Huis ter Heide, met tot wel 40% korting. Je vindt bij ons al een kamer voor EUR 7 per nacht. Hieronder vind je een overzicht van hotels in en rond Huis ter Heide, gesorteerd op sterrenclassificatie.
  • • 34 vijfsterrenhotels vanaf EUR 127 per nacht
  • • 328 viersterrenhotels vanaf EUR 59 per nacht
  • • 278 driesterrenhotels vanaf EUR 44 per nacht
  • • 93 tweesterrenhotels vanaf EUR 15 per nacht
Reputatie 3
Badge +3
MrsJones schreef:

Er zijn heel wat hotels daar in de omgeving en ze zijn niet exorbitant duur alhoewel het allemaal vanaf prijzen zijn. Nou ligt het er wel aan hoeveel mensen ze moeten onderbrengen en voor hoe lan, het kan voordeliger door meer bedden op de kamers te plaatsen. Dan blijft er ook nog ruimte voor andere andere logees.

Huis ter Heide heet alle soorten reizigers welkom en biedt keuze uit talloze hotels en andere accommodaties. Bij Hotels.com heb je keuze uit 621 aanbiedingen voor accommodaties in Huis ter Heide, met tot wel 40% korting. Je vindt bij ons al een kamer voor EUR 7 per nacht. Hieronder vind je een overzicht van hotels in en rond Huis ter Heide, gesorteerd op sterrenclassificatie.
  • • 34 vijfsterrenhotels vanaf EUR 127 per nacht
  • • 328 viersterrenhotels vanaf EUR 59 per nacht
  • • 278 driesterrenhotels vanaf EUR 44 per nacht
  • • 93 tweesterrenhotels vanaf EUR 15 per nacht
'
'Defensie stelt dat de plotselinge verhuizing van de militairen komt door de nieuwe financiële ruimte bij Defensie

Is wel even de vraag wat mij betreft of defensie leiding de juiste prioriteiten stelt.

De situatie zorgt voor een grote kostenpost. Hoe hoog die kosten oplopen kon niemand bij het ministerie van Defensie de krant vertellen''

@ Mrs Jones, komen nog wel de kosten van een ontbijt om mee te beginnen bij van rond de 10 tot 30 euro per persoon per keer bij. Dan de lunch en diner.

Weet wel dat sommige militairen echt hebben geprobeerd kosten zoveel mogelijk in te perken,
stond zo'n 5 jaar geleden in de rij bij de Action achter man in militair tenue met ster,
Hij kocht daar spullen voor een BBQ voor zijn mannen, gelegerd , weet niet meer zeker Aruba of Curacao
Badge +3
josiee schreef:

"Het afgeven op anderen is o zo gemakkelijk, het is triest dat je maar door blijft zeuren, het is slechts roddel en achterklap en meer niet."

Dat zelfde geldt dus ook voor jou! De bedoeling van dit item is een discussie, weleens van gehoord?

Welke discussie?
Je blijft maar klagen en klagen, nu weer over de "militaire leiding" van de ene dag op de andere.
Misschien moet je het artikel nog maar eens grondig lezen en ja, beslissingen worden op enig moment genomen en je kunt precies nalezen waarom.
Zoiets is een groeiproces en jouw "van de ene dag op de andere" is pure flauwekul, je doet alleen maar aan stemmingmakerij.
Je hebt helemaal ongelijk met je geweeklaag, maar je bent niet in staat het toe te geven, eerst waren het verwende militairen en nu draai je opeens naar een ondeugdelijke miltaire leiding,
Dat heeft niets met een discussie te maken!
😛
Reputatie 7
Het ontbijt is meestal inbegrepen in de kamerprijs.
Reputatie 3
Badge +3
FredW schreef:

Wellke discussie?
Je blijft maar klagen en klagen, nu weer over de "militaire leiding" van de ene dag op de andere.
Misschien moet je het artikel nog maar eens grondig lezen en ja, beslissingen worden op enig moment genomen en je kunt precies nalezen waarom.
Zoiets is een groeiproces en jouw "van de ene dag op de andere" is pure flauwekul, je doet alleen maar aan stemmingmakerij.
Je hebt helemaal ongelijk met je geweeklaag, maar je bent niet in staat het toe te geven, eerst waren het verwende militairen en nu draai je opeens naar een ondeugdelijke miltaire leiding,
Dat heeft niets met een discussie te maken!
:-P

Tuurlijk Fred jij bent de scheidsrechter, die bepaalt wat gezeur, geklaag, stemmingmakerij, geweeklaag is
Jij bepaalt wat een discussie is en wat niet, wel eens van narcisme gehoord?

Werd hier trouwens door anderen gesteld dat het niet de militairen waren, maar de leiding
Reputatie 7
josiee schreef:

MrsJones schreef:

@ Mrs Jones, komen nog wel de kosten van een ontbijt om mee te beginnen bij van rond de 10 tot 30 euro per persoon per keer bij. Dan de lunch en diner.

ik denk dat er, omdat het om een groep gaat, wel kwantumkorting valt te bedingen, ontbijt is meestal inbegrepen. Een andere mogelijkheid is vp of hp en dan eten wat de pot schaft of hooguit kiezen uit twee hoofdgerechten. Een stuk voordeliger en makkelijker voor de keuken. Drankjes zelf laten betalen.
Reputatie 3
Badge +3
MrsJones schreef:

Het ontbijt is meestal inbegrepen in de kamerprijs.

Dat kan zeker bij een deal op sommige internetsites., bij individuele boekingen let wel wat er wel of niet is inbegrepen en op de annuleringsvoorwaarden. Mijn ervaring is wel dat degenen met reclame's op TV en radio wat hun beweringen ook zijn, echt niet de goedkoopste zijn. ( integendeel)
Mag hopen dat degene bij defensie ( ministerie) die kamers vastlegt contracten daarvoor vastlegt, tot nog veel lagere prijzen kan komen!
Anders sturen naar zo'n busbudget maatschappij zoals Effe Weg
Blijkbaar heeft Groen Links we weinig vertrouwen meer in wil Defensie onder curatele stellen
Reputatie 7
De beste deal maak je zonder tussenkomst van wie dan ook, gewoon zelf boeken en dan per telefoon of gewoon op de bonnefooi maar man en ik vormen geen regiment, ik denk dat het voor een x aantal militairen iets minder simpel is,
Reputatie 6
Badge +5
Gelukkig hebben alle hotels dergelijke zakelijke deals.

Bij de meeste hotels:
Als u 8 of meer kamers nodig heeft, kan uw reservering als een groepsreservering beschouwd worden. Onze klantenservice biedt u graag een aangepast tarief voor uw aanvraag.

Laat staan als het over tig mensen gaat is die voor zeer lange tijd blijven en de kamer dus niet iedere dag verwisseld hoeft te worden voor een andere gast en 2 keer per week wordt schoongemaakt, weet ik uit ervaring bij het boeken van grote groepen voor langere tijd.

Het gaat dan om kortingen van 40-70% afhankelijk van groepsgrootte en tijdsduur.
Reputatie 3
Badge +3
Bert schreef:

Bij de meeste hotels:
Als u 8 of meer kamers nodig heeft, kan uw reservering als een groepsreservering beschouwd worden. Onze klantenservice biedt u graag een aangepast tarief voor uw aanvraag.

Laat staan als het over tig mensen gaat is die voor zeer lange tijd blijven en de kamer dus niet iedere dag verwisseld hoeft te worden voor een andere gast en 2 keer per week wordt schoongemaakt, weet ik uit ervaring bij het boeken van grote groepen voor langere tijd.

Het gaat dan om kortingen van 40-70% afhankelijk van groepsgrootte en tijdsduur.

Heb zelf zeer lang voor een reisorganisatie gewerkt en deals met hotels voor groepen afgesloten. Denk dat er geen enkele gast blij is ( al of niet deel uitmakend van een groep, dat de kamer maar 2 x per week zou worden schoongemaakt! Ook zullen de meesten iedere dag nieuwe hand/baddoeken
willen hebben, zeker bij een hotel met zwembad!

Reputatie 6
Badge +5
@josiee Mee eens. Dat is afhanklijk van wat je wilt hebben en wilt betalen en of dat je er alleen komt om te slapen en de rest van de dag weg bent en elders eet of vaker in de kamer verblijft en nog meer wilt, allemaal mogelijkheden met een lager of hoger prijskaartje in de onderhandeling.
Badge +3
josiee schreef:

Tuurlijk Fred jij bent de scheidsrechter, die bepaalt wat gezeur, geklaag, stemmingmakerij, geweeklaag is
Jij bepaalt wat een discussie is en wat niet, wel eens van narcisme gehoord?

Tsja, jij hebt een mening, ik laat een tegengestelde mening horen en dan word ik er van beschuldigd dat ik scheidsrechter speel en een narcist ben.
Is dat jouw manier van discussieren?

Ik wens je verder veel plezier met dit draadje, die nu veranderd is in een bespreking van hotelprijzen voor groepen.
Daar heb ik geen verstand van, dus ik ben weg, doei.
Reputatie 3
Badge +3
FredW schreef:

josiee schreef:

, jij hebt een mening, ik laat een tegengestelde mening horen en dan word ik er van beschuldigd dat ik scheidsrechter speel en een narcist ben.
Is dat jouw manier van discussieren?

Ik wens je verder veel plezier met dit draadje, die nu veranderd is in een bespreking van hotelprijzen voor groepen.
Daar heb ik geen verstand van, dus ik ben weg, doei.

Goh Fred wat raar hé , jij begint met beschuldigingen, vond/ vind in feite dat erover dit onderwerp niet gediscussieerd mag/hoeft te worden?, in ieder geval geef je die indruk! , welke belang heb je daarbij, je bent er niet van gediend! )en als iemand er het er wel over wil hebben is het gezeur, geklaag, stemmingmakerij etc.
Tuurlijk heeft iedereen recht op eigen mening, betekent niet dat je dan op zo'n manier met de door jouw gebruikte kwalificaties ( soort bulldog? 🐻) gaat beginnen!
Wat is anders dan dat je bijdrage hierbij geweest?

Dat er heel veel mis is bij defensie, zal menigeen duidelijk zijn, https://www.geenstijl.nl/5142452/pang-pang-jij-wint/

Er zijn soms mensen die op enig gebied soms meer verstand van zaken hebben dan defensie, zou bijvoorbeeld van hotelreserveringen voor groepen kunnen zijn!
Komt na afloop wel zeker door de Algemene Rekenkamer een rapport over het bedrag dat alle hotels gekost hebben, misschien gaan die zich ook afvragen of het niet goedkoper had gekund?

Reageer