Consumentenbond.nl

Formule 1 circuit naar Zandvoort?

Reputatie 3
Badge +3
Maakt mij op zich niet, mits ik er als belastingbetaler niet aan mee hoef te betalen!

Denk dat prins Bernhard, tante Mabel, oma Bea, neef Willem, daar een aardig bedrag voor kunnen inleggen/bijspringen.
Anders maar een soort aandelenfonds waarbij degenen die het leuk vinden aandelen kopen, bij winst verdien je, bij verlies kun je het geheel of gedeeltelijk kwijt raken!
Leuk, fijn, trots , die resultaten van Max, degene die dat zo belangrijk vind, kan de portemonnee
trekken!

Of is dit weer een manier op kosten van de belastingbetaler dat circuit van Zandvoort voor miljoenen op te knappen?
Raden wie de eigenaar of in in ieder geval 1 van de eigenaren is van dat circuit?😱

9 reacties

Reputatie 7
Amsterdam en Zandvoort leggen samen een aardig bedrag op tafel (65 miljoen) Wat B junior verdient weet ik niet maar Mabel heeft onlangs aardig geïncasseerd, die kan wel iets bijpassen. .
Reputatie 3
Badge +3
MrsJones schreef:

Amsterdam en Zandvoort leggen samen een aardig bedrag op tafel (65 miljoen) Wat B junior verdient weet ik niet maar Mabel heeft onlangs aardig geïncasseerd, die kan wel iets bijpassen. .

Dat moet ik nog weleens zien, aardig links bestuur in Amsterdam, waar prins Bernhard al een aardige huizenmelker is, gaan ze ook nog z'n racebaan opknappen?
Reputatie 7
Hij kan natuurlijk ook naar Intertoys, daar verkopen ze leuke racebanen

het is nu net bij Nieuwsuur.
Reputatie 3
Badge +3
MrsJones schreef:

Hij kan natuurlijk ook naar Intertoys, daar verkopen ze leuke racebanen

Denk eerder dat ie een zakenman is dan een liefhebber van sport of van spelletjes!
Gevaarlijke combinatie voor lid van Koninklijke Familie.
Denk maar aan zijn opa met dezelfde voornaam, en affaires, Lockheed, Northrup.

Ook bezit hij honderden panden in Amsterdam, dat mag natuurlijk, (of dat wenselijk is, wat anders, maar dat geldt voor alle groot investeerders bij een groot woningtekort) maar toen de Amsterdamse Gemeenteraad hem daar tijdens een hoorzitting over wilde horen, kwam ie niet, omdat hij niet deskundig is!

https://nos.nl/artikel/2212077-prins-bernhard-niet-naar-hoorzitting-in-raad-over-vastgoedbezit-amsterdam.html
Reputatie 7
Hij kan doen wat hij wil, per slot van rekening is hij geen lid van het koninklijk huis.
Je kunt hem niet aanrekenen wat zijn opa allemaal heeft gedaan, ik geloof niet in erfzonde.

Dat ze dat circuit nieuw leven willen inblazen snap ik tot op zekere hoogte wel, ook al interesseert de autosport me totaal niet. Omdat die Verstappen het goed doet staat Nederland ermee op de kaart en dat kan aardig wat geld opleveren, het is geen sport voor arme jongens.
Reputatie 2
Qua historie zou je Zandvoort zeggen. Alleen kijkend naar wat er tegenwoordig komt kijken bij een event als F1, dan kan je niet serieus zijn en voor Zandvoort gaan.

Alleen al om wille van de afhandeling van het verkeersdeel moet je concluderen dat Zandvoort een onmogelijke opgave daarin heeft. Het afhandelen van bezoekers per spoor is geen optie. Het baanvak en het station Zandvoort leent zich er niet voor. Over de weg is ook geen optie. Dit vanwege het het wegennetwerk wat er al ligt en de onmogelijkheid van uitbreiding daar van.

Dat er dan vanuit de organisatie wordt geoppert om de bezoekers vanuit Haarlem en Leiden te laten fietsen. Met als opmerking dat past ook binnen ons streven naar aandacht voor het milieu. Is natuurlijk echt een hilarisch punt.

Daarnaast zijn er nog tal van andere beperkingen op te noemen.

Mocht je al in NL een F1 willen hebben, kijkt dan eens naar Assen. Daar is het merendeel van de kritiekpunten op Zandvoort niet aan de orde. Hebben ervaring met dit soort evenementen sinds 1925. Dus qua historie ook het nodige in te brengen. Daarnaast hebben ze naar verluidt het geld al rond. (Op eigen kracht!).
Reputatie 7
De infrastructuur is inderdaad niet geschikt.
Naar het circuit fietsen, goed idee maar dan moeten die races natuurlijk wel worden gereden in trapauto's. Meteen een stuk goedkoper.
Reputatie 2
Yep en dan is het milieustreven van den prinsz ook gelijk behaald.
Reputatie 3
Badge +3
Lees nu ook dat er op 2 kilometer van dat race circuit in Zandvoort een officieel stiltegebied is.
Gaat overheid regels weer wat oprekken?
Het circuit ( de prins dus) zet in op een contract voor minimaal 5 jaar.
100 miljoen voor opknappen circuit, vervolgens ieder jaar 20 miljoen kosten!

Reageer