Consumentenbond.nl

Forum - autosave funktie

• 26 augustus 2020
  • 9 reacties
  • 508 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Het zou plezierig zijn wanneer de software waarop het forum draait een ‘autosave’ mogelijkheid zou hebben. 

Op veel fora bestaat zoiets. Als je p.o. afsluit en logt weer in, dan vraagt de software of je je vorige bericht weer wilt openen. Je bent niet alles kwijt.

Zoeven was ik halverwege een bericht, wilde wat opzoeken en sloot per ongeluk de Consumentenbond tab in mijn browser. Bericht weg.

Tuurlijk, dat is mijn fout, zonder meer, maar met zoiets als ‘Autosave’ wordt op z'n minst een deel teruggehaald.

9 reacties

Op veel fora bestaat zoiets. Als je p.o. afsluit en logt weer in, dan vraagt de software of je je vorige bericht weer wilt openen. Je bent niet alles kwijt.

Dat ben ik nog nooit tegengekomen, technisch kan het maar het betekent wel uitgebreider gebruik van de zo gehate cookies. Kunt u eens wat voorbeelden geven van fora die deze feature hebben?

Reputatie 7
Badge +7

Dat ben ik nog nooit tegengekomen, technisch kan het maar het betekent wel uitgebreider gebruik van de zo gehate cookies. Kunt u eens wat voorbeelden geven van fora die deze feature hebben?

Hier ben ik ook benieuwd naar, ik ken het persoonlijk ook niet. 

Reputatie 4
Badge +5

@Monique De ontwikkelaars van jullie software zullen dit ongetwijfeld kennen. Ik zal proberen iets te uploaden.
Als voorbeeld, twee willekeurige fora die ik regelmatig bezoek, t.w. TenForums en Acrobat Forum.

De onderste is een video.

Reputatie 7
Badge +7

Ik zou het al prettig vinden dat je tussentijds wat van je reactie kan opslaan. Ik vind het ook niet prettig dat ik, ook al is het mijn schuld, halverwege tekst van een reactie gewoon kwijt ben. Daar moeten toch simpele oplossingen voor zijn.

Reputatie 4
Badge +5

Wat ik soms doe is gewoon de tekst naar clipboard kopiëren. Het staat dan in mijn clipboard manager.

Maar bij dit forum kan dat funest zijn. Eén verkeerde handeling en alles is weg.

Mogelijk is dit op te lossen door ‘Ingelogd blijven’ aan te vinken, maar niet iedereen wil dat.
Ik weet ook niet of het werkt als je je cookies verwijderd. (Niet uitgeprobeerd).

AutoSave blijft de beste oplossing, naar mijn idee.

Mogelijk is dit op te lossen door ‘Ingelogd blijven’ aan te vinken, maar niet iedereen wil dat.
Ik weet ook niet of het werkt als je je cookies verwijderd. (Niet uitgeprobeerd).

AutoSave blijft de beste oplossing, naar mijn idee.

Autosafe werkt per definitie met cookies en als je die niet toestaat of verwijderd werkt het niet.

De software van dit forum is overigens niet zelfgebouwd en alleen de leverancier kan dit dus al dan niet inbouwen

Reputatie 7
Badge +7

Wat wel of niet zou kunnen, wel of niet het beste is, weet ik helaas ook niet. Een professioneel IT-er of de leverancier van de software c.q. website bouwer, zou dit wel moeten weten. Maar het prijskaartje kan hier in het geding zijn.

Momenteel gebruik ik voor grote stukken ook de omweg via clipboard, of gewoon Word of een alternatief. Maar het moet natuurlijk makkelijker kunnen.

Reputatie 4
Badge +5

Zoeven, op een andere site …

Hier was ik nog niet eens aan bericht begonnen. De titel was in ieder geval al automatisch opgeslagen. Enfin, ik heb mijn punt gemaakt. Het is verder aan de Consumentenbond om te kijken of ze er wat mee doen.

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor de voorbeelden @cbw62. Ik zie hier zeker de waarde van in. Zoals @A. Deen echter al aangaf wordt ons platform door een externe partij gemaakt. Zij zijn een grote leverancier en doen daarom weinig maatwerk. Het is dus helaas niet mogelijk om elk voorstel wat wij aandragen ook direct uit te laten voeren.

Hoe het wel werkt is dat wij als gebruikers ideeën kunnen delen met alle andere klanten. Als anderen het een goed idee vinden kunnen ze erop stemmen. Op basis van het aantal stemmen dat het een idee heeft en een aantal andere factoren wordt bepaald of iets op korte of lange termijn uitgevoerd gaat worden (of niet). Ik zal dit idee ook op deze manier delen en zal jullie op de hoogte houden van de status.  

Reageer