Consumentenbond.nl

Hoe knijpen jullie een pak met vla of yoghurt leeg?

• 8 oktober 2019
  • 24 reacties
  • 702 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • Super betrokken deelnemer
  • 1241 reacties
Ik doe het zo:

24 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Jan, het leidt me weer even af. Maar dit is wel heel fraai leegknijpen. Je moet weer verschil maken tussen in een gezin in één keer een heel pak leegmaken. Dan kan zoiets moois ontstaan. Maar wij zijn met tweeën en dan gaat het legen in etappes en wordt het nooit zo mooi. Gewoon wringen, knijpen, erop slaan, ziet er niet uit na afloop. Groeten Leo.
Reputatie 5
Badge +5
Ik vouw dan wel de bodem op en dan nog eens. Dat herhalen totdat er een pakje zo goot als de bodem over is.
Reputatie 5
Badge +5
in één keer een heel pak leegmaken.

Dat doet me denken hoe ik het vroeger deed.
Als ik een gehaaste bui had, zette ik een vol pak vanillevla aan de lip en kneep hem dan gewoon helemaal leeg in mijn keel. Er zaten toen nog niet van die lastige dopjes op.
Melk: schudden met water en dan in een theeglas doen.

Daarna een pot eenvoudige thee zetten en zo het melk-water mengsel nuttigen met thee. Leuk en prima!

Yoghurt: schudden met water en dan opdrinken. Smaakt onverwacht goed.

Samengevat: altijd schudden met water.

Nooit knijpen! Schudden!
Reputatie 7
Badge +7
Het gaat natuurlijk over het leegmaken, maar @Wortelstamper noemt de openingen, de huidige dopjes. Ja wie dat uitgevonden heeft. Vroeger moest je zo'n pak openvouwen, stond aangegeven waar. Toen kwamen de draaidopjes. Sommige draaien het pak zelf open anderen hebben na het dopje weer een treklipje. En normaliter gaat het allemaal wel, tot het even fout zit. Groeten Leo.
Schudden met het dopje er op!
Reputatie 4
Badge +5
Bij mij thuis gebruiken we dezelfde methode als @Jan en daarnaast laten we een pak soms op zijn kop uitdruppelen in een kom.
Bij mij thuis gebruiken we dezelfde methode als @Jan en daarnaast laten we een pak soms op zijn kop uitdruppelen in een kom.
Is dus helemaal fout!
Reputatie 7
Badge +7
Léon wees nog wat duidelijker. Ik geef toe ik denk nooit zo na bij een pak leegmaken, maar met alsmaar schudden aan het pak krijg ik er ook niets uit. Soms schud ik omdat vaak op de bodem veel blijft liggen, en soms is het pak niet lekker dicht, dan schud je alles eruit, maar is dan niet de bedoeling. Ik ben dom en weet het maar alleen schudden dat bestaat niet en hoe doe je bij een vol pak yoghurt nog een halve liter water. Een deel uit het pak halen zal wel het antwoord zijn, maar dan heb je al weer twee pakken of anderszins volume nodig.Met schudden aan een pak en dopje er ook nog op, krijg ik niets uit het pak, ik zal het pak toch tenminste moeten openen, en dan laat ik het meestal gewoon in het glas of op mijn bord lopen. Maar voor vernuft ben ik altijd in 😂. Groeten Leo.
Reputatie 7
Badge +7
Overigens er is ooit eens op TV een filmpje geweest van hoe apen een pak bananenvla verorberen. Een echte banaan tegen het pak vla. De banaan ging eerst. Daarna het pak. Nou als je dat zo bij je thuis doet, kan je je hele huis reinigen. Groeten Leo.
Hallo Leo,

Het gaat hier toch om het (aller)laatste restje dat nog in het pak zit na normale lediging?

Na toevoeging van een minimale hoeveelheid water krijg je na grondige ritmische schudding een nieuw vloeibaar product dat ik in het geval ‚melk‘ in de thee doe en in het geval ‚yoghurt‘ rechtstreeks opdrink, uiteraard na overschenking in een glas, beker of kopje.

Na het schudden en ledigen knip ik het pak door in het midden en dan zie je dat er echt geen druppel melk of yoghurt meer in het pak zit.

Als er dan toch nog een druppel in zit, wordt ook die onmiddellijk in beslag genomen om genuttigd te worden.

Eind goed, al goed.
Reputatie 7
Badge +7
Dank ook weer voor deze uitleg. ik begrijp dat je in een vol pak geen halve liter water meer krijgt. Dat is duidelijk, ik begreep het niet helemaal water bijvullen en schudden. Maar het is nu duidelijk. Groeten Leo.
Reputatie 5
Badge +5
Toch maar even een foto gemaakt, na het knijpen.

Reputatie 7
Badge +6
@Wortelstamper jeuj, jij hebt ook die vouwmanier gevonden, jij kan 'm op z'n zij leggen en je kan ook een foto op het forum krijgen want dat is veranderd!
Hallo Wortelstamper,

Hoe weet u nu dat er binnenin niets meer zit?

Ik durf te wedden dat er binnenin nog waardevolle moleculen zitten die zich van uw geknijp niets aantrokken.
Reputatie 7
Badge +7
Ja ik weet het nu, vergeten water te vullen en te schudden. Groet Leo.
Reputatie 5
Badge +5

Hoe weet u nu dat er binnenin niets meer zit?

De inhoud is beperkt tot een aanvaardbaar minimum.
Reputatie 7
Gelukkig zit kwark in bekers.
Gelukkig zit kwark in bekers.
Een van die kleine dingen die het leven zo de moeite waard maken.
Reputatie 7
Badge +7
Als de overheid het wil komen er weer heel andere verpakkingen. Er is immers teveel afval, eindelijk eens iets wat waar is wat ze beweren. Er zal mettertijd een soort statiegeld verpakking komen. Niet meer uitknijpen dus, wel water erin en schudden, dat blijft. Groeten Leo.
Reputatie 5
Badge +5

Wat is er mis met de melk- en vlaflessen van vroeger? Statiegeld erop en het scheelt een berg aan verpakkingsafval. En op de een of andere manier smaakt het uit fles ook nog lekkerder!

Reputatie 5
Badge +5

Wat was er toen mis met die flessen.
Ze waren rond en dat neemt veel ruimte in.
Ze moesten terug naar de fabriek om met chemicaliën gespoeld te worden.
De meeste gingen nog heen en weer met de melkboer, maar met de komst van de supermarkt was dat onhandig.
Inmiddels gaan b.v. bierflessen ook niet meer in de spoelmachine.
Die worden ook tot nieuwe flessen verwerkt.
Opnieuw nadenken over de verpakkingen boeit niet voor de fabrikant.
Op de bio yoghurt zit inmiddels ook zo’n vervuilende plastic dop.
Dat doen ze, omdat het beter verkoopt. Bio of niet, het zal ze een worst zijn, als het maar verkoopt.

Ik heb er niet zo veel vertrouwen in, dat de overheid actief bezig is om betere verpakkingen te stimuleren. Het huidige belasting en boete systeem vind ik een beetje achterhaald.
Geld steken in een denktank die nieuwe betaalbare verpakkingen bedenkt, lijkt mij een beter plan.
Want als we zo door gaan, zitten we over 10 jaar nog met een berg afval van de supermarkt.
Met dan 1 verschil, we moeten meer betalen omdat het zo vervuilend is.
Als ik naar de Chinees ga, krijg ik mijn voer nog steeds in dezelfde plastic tas.
Het verschil is, dat er nu ‘plastic tas 5ct’ op de nota staat.
De cafetaria hier, daartegen gebruikt nu uitsluitend papieren tassen.
Zolang de overheid niets onderneemt krijg ik voer van de chinees in 2030 nog steeds in een plastic tas.

Want als we zo door gaan, zitten we over 10 jaar nog met een berg afval van de supermarkt.
Met dan 1 verschil, we moeten meer betalen omdat het zo vervuilend is.

Dan is er toch een gat in de markt voor een fabrikant om een niet vervuilende en dus goedkopere verpakking te gebruiken. En als dat niet voldoende stimuleert dan is de vervuilende verpakking blijkbaar nog steeds te ‘goedkoop’.

Reputatie 6
Badge +5

Niet zo'n haast hebben en - pak tegen de muur en glas eronder - gewoon uit laten lekken.

Reageer