Consumentenbond.nl

Ik maak dat ik hier wegkom denk ik...

  • 11 mei 2019
  • 52 reacties
  • 2102 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Als dit het forum moet wezen van de consumentenbond, dan mogen ze ook wel eens wat beter modereren.
Ik geef antwoorden aan leden, ik bel achter vragen aan, ook naar een familielid die jurist is.
Maar er zijn van die drammers die er voor zorgen dat mensen zoals ik overwegen het account op te zeggen.
Welles nietes spelletjes en onduidelijkheden naar andere forumleden heb ik geen behoefte aan.
Als ik een reactie geef dan onderbouw ik deze ook.

52 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ik heb dat hier ook al een paar keer aangekaart @Andreas_Jerphanion . Het is onmogelijk om het altijd met elkaar eens te zijn . De bond heeft ook geen probleem met verschillende meningen . Wel zou men beter goed nadenken wat men tikt wegens het algemeen belang . Als men ergens niet zeker van is , beter niet plaatsen. Men dient elkaars meningen te respecteren zonder beledigend te worden . Op dat punt mag mijns inziens nu en dan wel iets strenger gemodereerd worden . Heb zelf ook een paar keer op het punt gestaan om te stoppen . Een mail naar een moderator is dan beter dan gewoon je te laten wegpesten vind ik dan. Bedenk ook : Niemand heeft de wijsheid in pacht en iedereen kan de plank een keer mis slaan.
Reputatie 6
Badge +5
Mogen we een voorbeeld hebben?

En je kan altijd iemand raporteren.
Reputatie 7
Badge +6
Op naam en reacties klikken Tijs .
Reputatie 7
Badge +7
Geachte Andreas, en Tijs en E.T Wiersum. Ik heb Andreas geantwoord bij een topic waar hij reageerde vooral op mij, althans zo komt het beslist over. Ik zou min of meer onzin op die topic zetten en dus forumleden misleiden. Nou ik zit hier al een tijdje en ken vele forumleden, maar expres misleiden, verhalen die niet kloppen enz. (drammen?) herken ik allemaal niet. Het klinkt allemaal ineens zo fanatiek. WAAROM? we zijn hier om elkaar te helpen en dat kan evengoed, en ik vind zelf veel beter dan goed met vriendelijke reacties. Hou het gezellig. Ik ben het verder eens met E.T Wiersum, een goed advies, respecteer ieder zijn mening en haak daarom zeker niet af. Groeten Leo.
Dit heet nu „een storm in een glas water“.
Reputatie 7
Badge +7
Beste @Léonz , helemaal gelijk, maar ik begrijp niet waarom. Wellicht denkt men dat ik een drammer ben omdat ik op ieder antwoord. Als ik een reactie lees waarbij ik denk dat het (ook) mij aangaat, en dan heb ik het gewoon over aan advies in een discussie, dat voor iedereen kan gelden en in principe in eerste instantie voor de topic maker, doe ik toch mee aan de discussie en geef antwoord over of voor het onderwerp wat, zo denk ik, mij aangaat. Misschien moet ik minder antwoorden en minder meedoen, omdat het wellicht drammerig overkomt....... maar dat is nooit zo bedoeld. En ik ben direct bereid mijn ongelijk toe te geven en voor een andere mening te ruilen. Voorop vind ik dat we elkaar moeten respecteren, vriendelijk voor elkaar blijven en typisch een Nederlands woord het gezellig moet blijven. Maar misschien gaat het daar helemaal niet over en beeld ik het me in, dan sorry aan ieder, ik kreeg het gevoel dat het mij betrof. In elk geval groeten aan Léon en alle anderen, we stoppen zeker voor vandaag, voor straks ieder welterusten, Leo.
Zij die zonder zonde zijn....

Ik quote even

"Ik denk dat ik maar een ommetje ga maken.
iedereen is vol lof over dat rukbedrijf.
Net alsof ik 1 dag voor kerst bestel.
Ik bestel bijna ALLES online, zelfs de grote boodschappen.
Online is vaak goedkoper en heb je geen winkel,personeels etc. kosten.
Ik doe gemiddels 10 bestellingen per maand.
Dat zijn er 120 per jaar als particulier.
Ik schrijf me hier zo snel mogelijk uit, het is hier nog erger als bij de klantenservice van PostNL, je zou er bruine vingers van krijgen."

Respectvol over de meningen van anderen?
Onderbouwd?
Drammen omdat je je gelijk niet krijgt?
Reputatie 7
Badge +6
@Léonz en @L.J.F. de Ruiter . Mee eens . Ik kan alles gelezen hebbend niets vinden wat mij persoonlijk stoort . We hoeven het niet altijd roerend eens te zijn . Iedereen heeft ook een eigen stijl wat de een wat meer aanspreekt dan de ander . Hoort er allemaal bij.
Reputatie 7
Gezellig hier,
Reputatie 7
Badge +7
Hallo Mrs Jones, goede morgen,
Het is zo het is, ik kan er ook niets aan doen. Voor zover dat wel het geval is, bied ik meteen mijn excuses aan, maar die onderdanigheid van mij begint zelfs mij de keel uit te hangen. Ik heb niets gedaan, ik probeer netjes en beleefd te blijven, vriendelijk tegen iedereen en het gezellig te houden. En fanatisme en agressie is ver van mij. Valt me wel op, een ervaringsfeit dat het altijd uit de hoek komt van mensen die ook anderen daar (graag) van beschuldigen. Ik zie dat u zelf meedoet aan het opzegverhaal en vooral over het aanhalen van juristen. Ik doe maar even niet mee, olie op het verhuur, de rode lap bij de stier enz., dus hou me rustig. Maar ook ik kan in de kennissenkring genoeg juristen raadplegen, maar zoals u zegt:"wie doet dat voor zo'n flauwekulletje" en: HET IS NIET NODIG. Wat ik verklaard heb over herroepingsrecht komt zo uit de wet en die staat boven elke kennisjurist dan ook. En ieder verstandig mens weet wat herroepingsrecht inhoudt en gaat zeker niet over iets dat gekocht is en je al jaren gebruikt, of een contract dat je al jaren hebt. Er is een termijn aan herroepingsrecht verbonden, en oké als je een contract hebt en ze gaan dat 'Nu' veranderen, kan je daar in bepaalde tijd iets aan doen, en mogelijk is dat een beroep op het herroepingsrecht, ik heb dat niet nagekeken, daar ben ik eerlijk in, maar ga het ook niet nakijken, zo is het Léon een storm in een glas water. Laten we ons weer helpen waar we kunnen en graag in gezelligheid. Zo is het Mrs Jones. Groeten Leo.
Reputatie 3
Badge +2
Verander jezelf en accepteer anderen
Gezellig hier,
Neem mij niet kwalijk, MrsJones, maar ik vind dat jij er een merkwaardige voorstelling op na houdt wat gezelligheid betreft.
Reputatie 7
Misschien had er een tranen met tuiten huilende smiley bij gemoeten, niet aan gedacht.
De Consumentenbond biedt extreem veel smileys aan, maar de tranen met tuiten huilende zit er inderdaad niet bij, denk ik.

Wel deze: 🤶

Ik weet niet wat hij wil uitdrukken, maar hij spreekt mij aan.
Reputatie 7
Op de Ipad is de balk iets anders dan op de PC, ik zoek me een ongeluk, daarom beperk ik me op de ipad tot 😉 puntkomma, liggend streepje, haakje sluiten.
Op de Ipad is de balk iets anders dan op de PC, ik zoek me een ongeluk, daarom beperk ik me op de ipad tot 😉 puntkomma, liggend streepje, haakje sluiten.
🕺🏻
Nu weet ik ook wat de vorige smiley betekent: Mrs. Claus.

Hierboven staat een dansende man.
Reputatie 7
Ik moest hem tien keer vergroten om er iets van te maken.
Ik moest hem tien keer vergroten om er iets van te maken.
Maar dan heb je ook iets! ☺
Reputatie 6
Badge +5
Op de Ipad is de balk iets anders dan op de PC, ik zoek me een ongeluk, daarom beperk ik me op de ipad tot 😉 puntkomma, liggend streepje, haakje sluiten.

Idd, is ook op telefoons. En op de laptop als je het scherm kleiner maakt, (2 apps op zelfde moment)
Reputatie 4
Badge +4
Ik heb ook een aantal keren als professional gereageerd op IT-vragen, maar helaas blijven leken met desinformatie strooien. Iedereen is blijkbaar expert, dankzij Google. Ik reageer dus niet meer in dat soort topics. Kost me teveel kostbare tijd.
Klinkt een tikkeltje arrogant, R.J.T.
Reputatie 6
Badge +5


Ik heb ook een aantal keren als professional gereageerd op IT-vragen, maar helaas blijven leken met desinformatie strooien. Iedereen is blijkbaar expert, dankzij Google. Ik reageer dus niet meer in dat soort topics. Kost me teveel kostbare tijd.


IT professionals bestaan bijna niet meer.
Mensen die weten hoe ze iets moeten Googlen zijn even belangrijk.

En hoe weet jij dat mensen die antwoorden geven alles van Google halen?

Wie weten haalde zij het uit hun hoofd.

Ook mensen die progameren, zonder Google bestond de baan gewoon niet.

Google verbeterd de wereld. Je hebt een probleem, het is iets kleins dus je gaat wil niet langs de winkel fietsen. Efe Google en het is opgelost zonder naar de winkel fietsen en mogelijk te hoeven betalen.

En als je het hebt over de stukje met Java, ik wist dat het onveilig was.
Efe checken en bronnen erbij halen,
Ik kan wel zeggen dat het onveilig is zonder bronnen enzo alleen dan krijg je een discussie over meningen. Meningen tellen alleen feiten zijn belangrijker.
@TijsZonderH : gelukkig is je opmerking dat IT professionals niet of nauwelijks meer bestaan ook goed onderbouwd met feiten. Ze werken dan ook vooral niet bij Google, Amazon, Microsoft, Apple, en ga zo nog maar een tijdje door. Prima verhaal kerel.
---

Wat me wel opvalt is dat dit forum erg vervuild wordt door IT / Helpdesk vragen. Ik snap persoonlijk niet wat dat met de consumentenbond te maken heeft. Er zijn genoeg andere plekken om dit soort vragen te stellen.

Maar goed, een forum is niet voor gevoelige mensen. Communicatie via letters is erg lastig te doen en vereist vaak een dikke huid. Dus een beetje afstand houden is altijd verstandig, niet alles is een persoonlijke aanval hoewel dat soms wel zo voelt.
Reputatie 7
Google is zoooooo 1999.
Reputatie 6
Badge +4
Google is zoooooo 1999.

je probeert een grap te maken die de plank rakelings edoch volledig misslaat.

#doemaarniet

Reageer