Consumentenbond.nl

Ik maak dat ik hier wegkom denk ik...

• 11 mei 2019
  • 52 reacties
  • 2102 Bekeken

Toon eerste bericht

52 reacties

Reputatie 2
Badge +3

@Andreas_Jerphanion  Ja, het kan zijn dat iets niet door kan gaan ergens of iets. Maar jij ging ongedekt te werk. Dat kun je anderen niet zo even tegenwerpen. 
Bovendien: moderatie is niet het antwoord. Storende arbitrage is niets. Dan zou iemand alleen een eigen mening willen opleggen of een nare sfeer maken. 

Reputatie 2
Badge +3

@ConsuHil

Hier zou eigenlijk een reactie van ConsuHil op moeten zijn.

Ik denk niet dat dit verstandig is.

Vanuit dit oogpunt heeft de consumentenbond mijn inziens wel een ethische plicht om gedeelde informatie en adviezen op juistheid te moderaten.

Het is vantevoren duidelijk dat dit een forum is voor iedereen die daar interesse in heeft. Om dit te zeggen bij dit onderwerp vind ik niet zo gepast. 
Moderaten (een meer Nederlands woord ervoor) is storend voor een gewoon goede loop. Het is iedereen duidelijk hoe zaken liggen. Zo slecht is de kwaliteit van antwoorden ook niet.

Ook bovenstaande opvattingen en manieren van communiceren laten zien dat velen niet in staat zijn een discussie op feiten te voeren en vele afgaan op aannames en horen zeggen, zonder de bron te vermelden of een feit te noemen welke toetsbaar is.

Sommige mensen kunnen een foute opmerking maken. Maar uiteindelijk komen zaken niet zo slecht. Deze opmerking gaat een bepaalde dynamiek teveel tegen. 
Ik denk dat het mogelijk kritiek zou kunnen zijn. Maar om dezelfde redenen als de reactie waar ik op reageer zet ik hier geen verdere toelichting bij sommige dingen die ik zeg.

Soms maken mensen ook misplaatste opmerkingen. Maar daar zijn zware redenen voor die ik niet direct toe wil lichten. 

Reageer