Ik maak dat ik hier wegkom denk ik...


Reputatie 1
Badge
Als dit het forum moet wezen van de consumentenbond, dan mogen ze ook wel eens wat beter modereren.
Ik geef antwoorden aan leden, ik bel achter vragen aan, ook naar een familielid die jurist is.
Maar er zijn van die drammers die er voor zorgen dat mensen zoals ik overwegen het account op te zeggen.
Welles nietes spelletjes en onduidelijkheden naar andere forumleden heb ik geen behoefte aan.
Als ik een reactie geef dan onderbouw ik deze ook.

52 reacties

Reputatie 2
Badge +3

@ConsuHil

Hier zou eigenlijk een reactie van ConsuHil op moeten zijn.

Ik denk niet dat dit verstandig is.

Vanuit dit oogpunt heeft de consumentenbond mijn inziens wel een ethische plicht om gedeelde informatie en adviezen op juistheid te moderaten.
 

Het is vantevoren duidelijk dat dit een forum is voor iedereen die daar interesse in heeft. Om dit te zeggen bij dit onderwerp vind ik niet zo gepast. 
Moderaten (een meer Nederlands woord ervoor) is storend voor een gewoon goede loop. Het is iedereen duidelijk hoe zaken liggen. Zo slecht is de kwaliteit van antwoorden ook niet.

 

Ook bovenstaande opvattingen en manieren van communiceren laten zien dat velen niet in staat zijn een discussie op feiten te voeren en vele afgaan op aannames en horen zeggen, zonder de bron te vermelden of een feit te noemen welke toetsbaar is.

Sommige mensen kunnen een foute opmerking maken. Maar uiteindelijk komen zaken niet zo slecht. Deze opmerking gaat een bepaalde dynamiek teveel tegen. 
Ik denk dat het mogelijk kritiek zou kunnen zijn. Maar om dezelfde redenen als de reactie waar ik op reageer zet ik hier geen verdere toelichting bij sommige dingen die ik zeg.

Soms maken mensen ook misplaatste opmerkingen. Maar daar zijn zware redenen voor die ik niet direct toe wil lichten. 


 

 

Reputatie 2
Badge +3

@Andreas_Jerphanion  Ja, het kan zijn dat iets niet door kan gaan ergens of iets. Maar jij ging ongedekt te werk. Dat kun je anderen niet zo even tegenwerpen. 
Bovendien: moderatie is niet het antwoord. Storende arbitrage is niets. Dan zou iemand alleen een eigen mening willen opleggen of een nare sfeer maken. 

Reputatie 7
Badge +7
Bedankt voor je feedback, @ConsuHil!
Reputatie 3
Badge +3
@Monique en consumentenbond.

Sinds enige tijd lees ik hier actief mee en reageer ik regelmatig op voor mij (als professional) bekende onderwerpen.

Wat mij opvalt is dat er goed bedoeld en regelmatig vanuit onwetendheid onjuiste informatie word gedeeld door deelnemers en TS'ers onvolledig een topic starten.

Juridisch gezien zijn jullie voorwaarden goed dicht gezet, maar er zijn veel consumenten die dit forum raadplegen alvorens zij een product en/of dienst aanschaffen.

Vanuit dit oogpunt heeft de consumentenbond mijn inziens wel een ethische plicht om gedeelde informatie en adviezen op juistheid te moderaten.

Wanneer jullie deze capaciteit niet hebben, dan is een waarschuwing bij elk topic op z'n plaats.

Ook bovenstaande opvattingen en manieren van communiceren laten zien dat velen niet in staat zijn een discussie op feiten te voeren en vele afgaan op aannames en horen zeggen, zonder de bron te vermelden of een feit te noemen welke toetsbaar is.

Om dit forum een wezenlijke bijdrage te laten zijn in jullie dienstverlening is een her-ijking over de kaders van dit forum wellicht op z'n plaats.

Ook dit is geen aanval, maar opbouwende feedback
Digitaal discussieren is vaak een vaardigheid die lang niet iedereen heel goed beheerst. Daarmee kunnen reacties erg direct, ongenucanceerd en als een persoonlijke aanval overkomen. Dus zowel posten als ontvangen van reacties is een vaardigheid waarbij de directheid en het gemis van andere signalen (gezichtsuitdrukking, lach en andere verbale zaken) maken het lastig om de context te kunnen duiden. Dat bedoel ik met mijn opmerking dat fora niet voor gevoelige mensen zijn. 🙂
Reputatie 5
Badge +6
Dag @Kattenkop ,
Ik zelf heb af en toe ook "rubrieken en/of topics" geopend.
Wat betreft uw opmerking: Een forum is niet voor gevoelige mensen, lijkt mij niet leuk t.a.v. de andere leden.
Zelf constateer ik dat men niet altijd de wijsheid in pacht heeft.
Hopelijk geeft uw naam van de avatar niet aan dat men dit serieus moet nemen.
Lieve mensen, als je een plaatje opneemt hoef je dat niet én te embedden én als bijlage toe te voegen.


Ik zie ieder plaatje altijd dubbel.
Is dat je levenspartner, Imke?
Badge +8

Dat is zeer zeker waar @Léonz . Op de meeste discussieforums zitten mafketels die veroorzaken dat velen het snel voor gezien houden. Vooral als er niet goed gemodereerd wordt.

Dan moeten we dus vaststellen dat hier óf goed gemodereerd wordt óf dat dit forum geen mafketels trekt. Ik hou het op het eerste want dat laatste lijkt mij niet correct.

Dat is zeer zeker waar @Léonz . Op de meeste discussieforums zitten mafketels die veroorzaken dat velen het snel voor gezien houden. Vooral als er niet goed gemodereerd wordt.

Dan moeten we dus vaststellen dat hier óf goed gemodereerd wordt óf dat dit forum geen mafketels trekt. Ik hou het op het eerste want dat laatste lijkt mij niet correct.
Reputatie 7
Badge +6
Dat is zeer zeker waar @Léonz . Op de meeste discussieforums zitten mafketels die veroorzaken dat velen het snel voor gezien houden. Vooral als er niet goed gemodereerd wordt.
Reputatie 6
Badge +5
De atmosfeer binnen dit forum is mijns inziens 10 keer beter dan op andere forums die ik heb meegemaakt.

Laten wij daar heel blij mee zijn!

☺️☺️☺️


Zeg dat wel! Op Tweakers vroeg ik een keer iets en toen werd ik door een moderator afgekraakt. 🙄

Een trots Consumentenbond lid hier!
De atmosfeer binnen dit forum is mijns inziens 10 keer beter dan op andere forums die ik heb meegemaakt.

Laten wij daar heel blij mee zijn!

☺️☺️☺️
Reputatie 7
Badge +6
Beter lezen , Deen . Dit werd in zijn algemeenheid bedoeld en door de jaren heen . Dus niet speciaal dit topic. Je weet best wat ik bedoel . Je loopt lang genoeg mee hier om dat te weten .
Als de gedragsregels regelmatig overtreden worden door sommigen , gaat de lol er wel van af

Waar leest u dat de gedragscodes overtreden worden? Ik geef hierboven een post van de TS @Andreas_Jerphanion , die denk prima laat zien dat de mens vooral de splinter in andermans oog ziet maar dat wil niet zeggen dat hij daarmee de gedragscode overtreedt.
Reputatie 7
Badge +6
Als de gedragsregels regelmatig overtreden worden door sommigen , gaat de lol er wel van af . Eigenlijk zouden we allemaal voldoende beschaafd moeten zijn van onszelf , zodat die regels ( en ingrijpen bij overtreding ) , helemaal niet nodig zijn. Een dikke huid helpt uiteraard wel , als er onprettig gereageerd wordt .
Maar goed, een forum is niet voor gevoelige mensen.
Hoe komt ge daar nu weer bij?

Niet mee eens!
Reputatie 6
Badge +5


Geloof me, ik heb nooit reclame hoeven maken, de klanten belden mij door mond tot mond reclame met de vraag: kun je bij mij ook eens komen kijken, ik heb al 2 man hier gehad en het werkt nog steeds niet of, nou heb ik weer dat virus terug, goh je bent in 20 minuten klaar en die anderen waren 2-3 uur bezig en nog niks.
ICT is een logisch vak van oorzaak en gevolg, redeneren, deduceren, uitsluiten en meten en geen theoretisch kunstje.☺️


Mijn vriend had eens 3 virussen. Malwarebytes gedownload en weg waren ze. In 20 minuten zonder scholing.

Dat leer ik door Google. ( Ik zocht een virus programma op en daarna zocht ik een paar keer op of dat programma veilig is. )

Alles wat ik van camera's telefoons computers weet vertelde Google en Tweakers me.

Dankje Google 😉 😛
Reputatie 7
Badge +7
Beste @Andreas_Jerphanion,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat je dit zo ervaren hebt. Ik heb de reacties eens teruggelezen, en denk oprecht dat hier sprake van miscommunicatie is. Volgens mij werd er namelijk juist gezegd dat je beweringen correct zijn, echter de benaming werd in twijfel getrokken. Daar het doel van een community discussie voeren is, gaan we een dergelijke discussie doorgaans ook niet uit de weg.

Je geeft aan dat er beter gemodereerd moet worden. Wat had er, conform onze forumvoorwaarden, gewijzigd/verwijderd moeten worden? Ik denk graag met je mee.
Reputatie 7
Google is heel handig maar er is geen enkele zoekmachine die selecteert aan de poort, je kunt via Google allerlei informatie vinden maar ook verkeerde, dat is niet zo erg als het om het recept voor hachée gaat maar wel als je zonder dat te willen je computer sloopt dankzij het advies dat je tegenkomt of wanneer je denkt dat je met dat kwaaltje niet naar de huisarts hoeft te gaan, de volgende dag is je blindedarm verwijderd.
Als je geen gevoel hebt voor alles wat met computers verband houdt kun je er beter afblijven, zeker als je geen engelengeduld hebt. Ik ben geen ICT' en bijzonder veel verstand van computers heb ik ook niet, engelengeduld is ook niet mijn sterkste kant maar een jaar of wat geleden heb ik met kunst- en vliegwerk, een driedubbele whisky, wat lelijke woorden en een nacht werk mijn gecrashte pc aan de praat gekregen, het is een puinhoop met teveel mappen op het bureaublad omdat ik door de bomen het bos niet meer zag maar het werkt nog steeds, op een paar kleinigheidjes na die niet heel belangrijk zijn.
Reputatie 7
Badge +5
@TijsZonderH schreef: "IT professionals bestaan bijna niet meer."

Gelukkig wel, Google is de theorie en dat is, laten we niet flauw doen, 50% van het vak.
De praktijk blijkt vaak weerbarstiger in de ICT en men vergeet heel erg vaak dat 75% van de storingen in de hardware zit en begint direct met de computerinstellingen, netwerk instellingen, software, drivers, wifi instellingen DNS instellingen enz. enz. enz.

En daarom heb ik ooit een bedrijf gehad wat op locatie troubleshooting deed als er computer problemen waren bij particulieren en vooral kleine bedrijven en wat blijkt dan, doe de stekker eens goed in het stopcontact, duw je netwerkkabel eens aan, druk je nieuwe videokaart goed vast, kijk na het schoonmaken van je meterkast of alles nog goed vastzit.
Kijk na het stofzuigen of je niet tegen een stekker bent gestoten.

Geloof me, ik heb nooit reclame hoeven maken, de klanten belden mij door mond tot mond reclame met de vraag: kun je bij mij ook eens komen kijken, ik heb al 2 man hier gehad en het werkt nog steeds niet of, nou heb ik weer dat virus terug, goh je bent in 20 minuten klaar en die anderen waren 2-3 uur bezig en nog niks.
ICT is een logisch vak van oorzaak en gevolg, redeneren, deduceren, uitsluiten en meten en geen theoretisch kunstje.☺️

En van Google krijg je geen hele bijscholing van Microsoft over b.v. de gratis programma's van Mark Russinovich zijnde Windows Sysinternals en hoe deze te gebruiken betreffende troubleshooting van computers: https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals

Sysinternals Utilities Index

b.v. https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/process-explorer
Dit programma laat veel beter zien wat er op je Windows allemaal draait dan Taakbeheer.
Reputatie 7
er is niks dodelijkers dan een grap uitleggen....
Doe maar niet, het kwartje zal wel een keer vallen, of niet.
Reputatie 6
Badge +5
er is niks dodelijkers dan een grap uitleggen....

Ik begrijp MrJones een beetje, de laatste reactie alleen niet. En jouw reactie niet.

Volgens mij komt wijsheid als cadeau van ouderdom. 😛
Reputatie 6
Badge +5
@TijsZonderH : gelukkig is je opmerking dat IT professionals niet of nauwelijks meer bestaan ook goed onderbouwd met feiten. Ze werken dan ook vooral niet bij Google, Amazon, Microsoft, Apple, en ga zo nog maar een tijdje door. Prima verhaal kerel.
---


Meneer had het over dat Google alles overnam, dus praat ik over mensen die geen Google nodig hebben, maar echt alles uit de hoofd weten. Vroeger bestond dat, tegenwoordig merk ik dat zelf mensen bij de winkel, tech supporters, Nokia werknemers alles via google doen.
Reputatie 7
Badge +8
Gelukkig maken de smileys het weer wat leuker en gezelliger. Tegenwoordig is er op TV een reclame laten we lief zijn voor elkaar. Is wellicht wat 'zoetsappig' maar vertaal het in respect, elkaar respecteren is al vaker genoemd. Jammer van R.J.T. van Weersch dat ie ineens zo reageert. Ik heb hem juist in discussies als goed debater leren kennen, zeker niet arrogant, maar begrijpelijk en goed verklarend. Er zal best een andere uitleg achter zitten. Ook Kattekop heeft gelijk, de meeste discussies gaan over IT en daar zijn vele andere forums voor zoals het nationaal computer forum, of is die naam gewijzigd, neemt niet weg er zijn er nog anderen. Maar als je zo'n forum via de PC, het internet, dus via alles omtrent IT kan bereiken, ga je mogelijk ook snel over tot vragen omtrent IT. Maar wellicht ook daar een andere uitleg voor. Groeten Leo.

Reageer