Ik maak dat ik hier wegkom denk ik...


Reputatie 1
Badge
Als dit het forum moet wezen van de consumentenbond, dan mogen ze ook wel eens wat beter modereren.
Ik geef antwoorden aan leden, ik bel achter vragen aan, ook naar een familielid die jurist is.
Maar er zijn van die drammers die er voor zorgen dat mensen zoals ik overwegen het account op te zeggen.
Welles nietes spelletjes en onduidelijkheden naar andere forumleden heb ik geen behoefte aan.
Als ik een reactie geef dan onderbouw ik deze ook.

52 reacties

De atmosfeer binnen dit forum is mijns inziens 10 keer beter dan op andere forums die ik heb meegemaakt.

Laten wij daar heel blij mee zijn!

☺️☺️☺️
Reputatie 6
Badge +5
De atmosfeer binnen dit forum is mijns inziens 10 keer beter dan op andere forums die ik heb meegemaakt.

Laten wij daar heel blij mee zijn!

☺️☺️☺️


Zeg dat wel! Op Tweakers vroeg ik een keer iets en toen werd ik door een moderator afgekraakt. 🙄

Een trots Consumentenbond lid hier!
Badge +8

Dat is zeer zeker waar @Léonz . Op de meeste discussieforums zitten mafketels die veroorzaken dat velen het snel voor gezien houden. Vooral als er niet goed gemodereerd wordt.

Dan moeten we dus vaststellen dat hier óf goed gemodereerd wordt óf dat dit forum geen mafketels trekt. Ik hou het op het eerste want dat laatste lijkt mij niet correct.

Reputatie 7
Badge +8
Geachte Andreas, en Tijs en E.T Wiersum. Ik heb Andreas geantwoord bij een topic waar hij reageerde vooral op mij, althans zo komt het beslist over. Ik zou min of meer onzin op die topic zetten en dus forumleden misleiden. Nou ik zit hier al een tijdje en ken vele forumleden, maar expres misleiden, verhalen die niet kloppen enz. (drammen?) herken ik allemaal niet. Het klinkt allemaal ineens zo fanatiek. WAAROM? we zijn hier om elkaar te helpen en dat kan evengoed, en ik vind zelf veel beter dan goed met vriendelijke reacties. Hou het gezellig. Ik ben het verder eens met E.T Wiersum, een goed advies, respecteer ieder zijn mening en haak daarom zeker niet af. Groeten Leo.
@TijsZonderH : gelukkig is je opmerking dat IT professionals niet of nauwelijks meer bestaan ook goed onderbouwd met feiten. Ze werken dan ook vooral niet bij Google, Amazon, Microsoft, Apple, en ga zo nog maar een tijdje door. Prima verhaal kerel.
---

Wat me wel opvalt is dat dit forum erg vervuild wordt door IT / Helpdesk vragen. Ik snap persoonlijk niet wat dat met de consumentenbond te maken heeft. Er zijn genoeg andere plekken om dit soort vragen te stellen.

Maar goed, een forum is niet voor gevoelige mensen. Communicatie via letters is erg lastig te doen en vereist vaak een dikke huid. Dus een beetje afstand houden is altijd verstandig, niet alles is een persoonlijke aanval hoewel dat soms wel zo voelt.
Lieve mensen, als je een plaatje opneemt hoef je dat niet én te embedden én als bijlage toe te voegen.


Ik zie ieder plaatje altijd dubbel.
Reputatie 7
Gezellig hier,
Reputatie 7
Badge +8
Gelukkig maken de smileys het weer wat leuker en gezelliger. Tegenwoordig is er op TV een reclame laten we lief zijn voor elkaar. Is wellicht wat 'zoetsappig' maar vertaal het in respect, elkaar respecteren is al vaker genoemd. Jammer van R.J.T. van Weersch dat ie ineens zo reageert. Ik heb hem juist in discussies als goed debater leren kennen, zeker niet arrogant, maar begrijpelijk en goed verklarend. Er zal best een andere uitleg achter zitten. Ook Kattekop heeft gelijk, de meeste discussies gaan over IT en daar zijn vele andere forums voor zoals het nationaal computer forum, of is die naam gewijzigd, neemt niet weg er zijn er nog anderen. Maar als je zo'n forum via de PC, het internet, dus via alles omtrent IT kan bereiken, ga je mogelijk ook snel over tot vragen omtrent IT. Maar wellicht ook daar een andere uitleg voor. Groeten Leo.
Reputatie 7
Badge +6
Dat is zeer zeker waar @Léonz . Op de meeste discussieforums zitten mafketels die veroorzaken dat velen het snel voor gezien houden. Vooral als er niet goed gemodereerd wordt.
Dat is zeer zeker waar @Léonz . Op de meeste discussieforums zitten mafketels die veroorzaken dat velen het snel voor gezien houden. Vooral als er niet goed gemodereerd wordt.

Dan moeten we dus vaststellen dat hier óf goed gemodereerd wordt óf dat dit forum geen mafketels trekt. Ik hou het op het eerste want dat laatste lijkt mij niet correct.
Is dat je levenspartner, Imke?
Dit heet nu „een storm in een glas water“.
Reputatie 7
Badge +8
Hallo Mrs Jones, goede morgen,
Het is zo het is, ik kan er ook niets aan doen. Voor zover dat wel het geval is, bied ik meteen mijn excuses aan, maar die onderdanigheid van mij begint zelfs mij de keel uit te hangen. Ik heb niets gedaan, ik probeer netjes en beleefd te blijven, vriendelijk tegen iedereen en het gezellig te houden. En fanatisme en agressie is ver van mij. Valt me wel op, een ervaringsfeit dat het altijd uit de hoek komt van mensen die ook anderen daar (graag) van beschuldigen. Ik zie dat u zelf meedoet aan het opzegverhaal en vooral over het aanhalen van juristen. Ik doe maar even niet mee, olie op het verhuur, de rode lap bij de stier enz., dus hou me rustig. Maar ook ik kan in de kennissenkring genoeg juristen raadplegen, maar zoals u zegt:"wie doet dat voor zo'n flauwekulletje" en: HET IS NIET NODIG. Wat ik verklaard heb over herroepingsrecht komt zo uit de wet en die staat boven elke kennisjurist dan ook. En ieder verstandig mens weet wat herroepingsrecht inhoudt en gaat zeker niet over iets dat gekocht is en je al jaren gebruikt, of een contract dat je al jaren hebt. Er is een termijn aan herroepingsrecht verbonden, en oké als je een contract hebt en ze gaan dat 'Nu' veranderen, kan je daar in bepaalde tijd iets aan doen, en mogelijk is dat een beroep op het herroepingsrecht, ik heb dat niet nagekeken, daar ben ik eerlijk in, maar ga het ook niet nakijken, zo is het Léon een storm in een glas water. Laten we ons weer helpen waar we kunnen en graag in gezelligheid. Zo is het Mrs Jones. Groeten Leo.
Reputatie 3
Badge +2
Verander jezelf en accepteer anderen
De Consumentenbond biedt extreem veel smileys aan, maar de tranen met tuiten huilende zit er inderdaad niet bij, denk ik.

Wel deze: 🤶

Ik weet niet wat hij wil uitdrukken, maar hij spreekt mij aan.
Klinkt een tikkeltje arrogant, R.J.T.
Reputatie 6
Badge +5


Ik heb ook een aantal keren als professional gereageerd op IT-vragen, maar helaas blijven leken met desinformatie strooien. Iedereen is blijkbaar expert, dankzij Google. Ik reageer dus niet meer in dat soort topics. Kost me teveel kostbare tijd.


IT professionals bestaan bijna niet meer.
Mensen die weten hoe ze iets moeten Googlen zijn even belangrijk.

En hoe weet jij dat mensen die antwoorden geven alles van Google halen?

Wie weten haalde zij het uit hun hoofd.

Ook mensen die progameren, zonder Google bestond de baan gewoon niet.

Google verbeterd de wereld. Je hebt een probleem, het is iets kleins dus je gaat wil niet langs de winkel fietsen. Efe Google en het is opgelost zonder naar de winkel fietsen en mogelijk te hoeven betalen.

En als je het hebt over de stukje met Java, ik wist dat het onveilig was.
Efe checken en bronnen erbij halen,
Ik kan wel zeggen dat het onveilig is zonder bronnen enzo alleen dan krijg je een discussie over meningen. Meningen tellen alleen feiten zijn belangrijker.
Reputatie 7
Google is zoooooo 1999.
Reputatie 7
Badge +4
Google is zoooooo 1999.

je probeert een grap te maken die de plank rakelings edoch volledig misslaat.

#doemaarniet
Reputatie 7
Badge +4
er is niks dodelijkers dan een grap uitleggen....
Reputatie 6
Badge +5
@TijsZonderH : gelukkig is je opmerking dat IT professionals niet of nauwelijks meer bestaan ook goed onderbouwd met feiten. Ze werken dan ook vooral niet bij Google, Amazon, Microsoft, Apple, en ga zo nog maar een tijdje door. Prima verhaal kerel.
---


Meneer had het over dat Google alles overnam, dus praat ik over mensen die geen Google nodig hebben, maar echt alles uit de hoofd weten. Vroeger bestond dat, tegenwoordig merk ik dat zelf mensen bij de winkel, tech supporters, Nokia werknemers alles via google doen.
Reputatie 7
Badge +7
Beste @Andreas_Jerphanion,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat je dit zo ervaren hebt. Ik heb de reacties eens teruggelezen, en denk oprecht dat hier sprake van miscommunicatie is. Volgens mij werd er namelijk juist gezegd dat je beweringen correct zijn, echter de benaming werd in twijfel getrokken. Daar het doel van een community discussie voeren is, gaan we een dergelijke discussie doorgaans ook niet uit de weg.

Je geeft aan dat er beter gemodereerd moet worden. Wat had er, conform onze forumvoorwaarden, gewijzigd/verwijderd moeten worden? Ik denk graag met je mee.
Als de gedragsregels regelmatig overtreden worden door sommigen , gaat de lol er wel van af

Waar leest u dat de gedragscodes overtreden worden? Ik geef hierboven een post van de TS @Andreas_Jerphanion , die denk prima laat zien dat de mens vooral de splinter in andermans oog ziet maar dat wil niet zeggen dat hij daarmee de gedragscode overtreedt.
Reputatie 2
Badge +3

@Andreas_Jerphanion  Ja, het kan zijn dat iets niet door kan gaan ergens of iets. Maar jij ging ongedekt te werk. Dat kun je anderen niet zo even tegenwerpen. 
Bovendien: moderatie is niet het antwoord. Storende arbitrage is niets. Dan zou iemand alleen een eigen mening willen opleggen of een nare sfeer maken. 

Reputatie 2
Badge +3

@ConsuHil

Hier zou eigenlijk een reactie van ConsuHil op moeten zijn.

Ik denk niet dat dit verstandig is.

Vanuit dit oogpunt heeft de consumentenbond mijn inziens wel een ethische plicht om gedeelde informatie en adviezen op juistheid te moderaten.
 

Het is vantevoren duidelijk dat dit een forum is voor iedereen die daar interesse in heeft. Om dit te zeggen bij dit onderwerp vind ik niet zo gepast. 
Moderaten (een meer Nederlands woord ervoor) is storend voor een gewoon goede loop. Het is iedereen duidelijk hoe zaken liggen. Zo slecht is de kwaliteit van antwoorden ook niet.

 

Ook bovenstaande opvattingen en manieren van communiceren laten zien dat velen niet in staat zijn een discussie op feiten te voeren en vele afgaan op aannames en horen zeggen, zonder de bron te vermelden of een feit te noemen welke toetsbaar is.

Sommige mensen kunnen een foute opmerking maken. Maar uiteindelijk komen zaken niet zo slecht. Deze opmerking gaat een bepaalde dynamiek teveel tegen. 
Ik denk dat het mogelijk kritiek zou kunnen zijn. Maar om dezelfde redenen als de reactie waar ik op reageer zet ik hier geen verdere toelichting bij sommige dingen die ik zeg.

Soms maken mensen ook misplaatste opmerkingen. Maar daar zijn zware redenen voor die ik niet direct toe wil lichten. 


 

 

Reageer