Consumentenbond.nl
Sticky

Nieuw of al bekend? Stel jezelf voor!

• 18 augustus 2017
  • 17 reacties
  • 2937 Bekeken

Reputatie 5
Badge +7
Welkom bij de Consumentenbond Community, leuk je hier te zien!

Bij een vernieuwde community hoort een voorstelrondje. We vinden het leuk ook met jou kennis te maken. Het maakt niet uit hoe kort of lang je al lid bent. Lees je meestal alleen mee? Dan is dit je kans om iets van je te laten horen op het forum.

Waar kom je vandaan, wat zijn je interesses? We zijn ook best benieuwd naar de reden dat je je hebt aangemeld en wat je verwachtingen zijn. Natuurlijk staat het je vrij te delen wat je wilt. We hopen hier met veel community leden kennis te maken! Weten wie wij zijn? Ga naar het topic Het Community team stelt zich voor.

Stel jezelf voor in je reactie!

17 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Ha Natalie & lezer. Ik ben Raoul Teeuwen.

Ik ben vader van 2 kinderen ('96/'97). Had daarnaast 3 jaar 2 pleegkinderen in huis (erg leerzaam). Ben opgegroeid in de tijd van Commodore PET, Apple II, Commodore 64, Atari 2600 etc (en heb een kleine verzameling thuis) en heb toen leren programmeren.

Mijn sterke (en zwakke) punt is dat ik vreselijk veel interessant, leuk etc vindt. Negatief kun je dan zeggen dat je geen focus hebt enzo 😉.

Ik hou van gadgets en had sinds 1986 verschillende automatiserings-gerelateerde functies.

In 2008 zijn wij verhuisd van regio Rotterdam naar Rijssen omdat ik denk dat het ijs sneller gaat smelten dan velen denken, en de kans op overstromingen dus kan toenemen (en als ik wacht tot iedereen daarvan overtuigd is, verkoop ik mijn huis niet meer ... en degene die er altijd om lachen vertel ik altijd graag dat wij bv lachen om mensen die aan de voet van een vulkaan wonen, maar boeren op een berg in Zwitserland lachen om mensen die onder NAP wonen)...

Ik heb in 2015 een imker-cursus gevolgd, en mijn vrouw en ik hebben sinds augustus 2017 onze 2de bijenvolk in onze achtertuin, waarvan 1 in een FlowHive.

Ik heb in de Bondsraad van de Consumentenbond gezeten, en op moment dat ik dit schrijf zit ik in de Raad van Toezicht. Op https://www.consumentenbond.nl/over-ons/wie-zijn-we/raad-van-toezicht/raad-van-toezicht-stelt-zich-voor zie je of dat nog steeds zo is 😉.

Omdat ik weet hoe fijn het is als je ergens terecht kunt met vragen en dan mensen treft die je proberen te helpen, vind ik het leuk af en toe te reageren op vragen in het forum, vooral op gebied van ICT en gadgets.

Meer van/over mij kun je lezen via http://nl.gravatar.com/raoulteeuwen .

Stuur me gerust een bericht via mijn profiel...
Reputatie 7
Badge +7
Ha @Raoul Teeuwen,
Leuk om je te ontmoeten, en je terug te zien op het vernieuwde forum!
Je bent de eerste ‘’bezige bij’’ onder dit topic, superleuk om van je te horen en over je te lezen. 🐝
We zijn dan ook erg benieuwd naar alle topics en comments die nog gaan komen van jouw kant.
En... hopelijk volgen er snel meer! 😉
Tot ziens op de community!
In het verleden was ik degene die als lastpak @Lotte en @Natalie méér dan danig voor de voeten is blijven lopen met het doel, om uiteindelijk een beter resultaat voor een top-community te kunnen bereiken. Want er zijn inmiddels ook andere consumentenplatforms. Dat is uiteindelijk nu gelukt ... toch? alhoewel de wereld onophoudelijk blijft doordraaien en er geen rustpunt zal komen.

Als voormalig salesmanager van een bekend duits bedrijf kon ik ook e.e.a. toevoegen qua consumeren, maar mijn passie blijft te letten op visie en strategie van een bedrijf/organisatie en daarvoor is een algemeen consumentenforum niet werkelijk de geschikte plek.

Maar ... natuurlijk ben ik óók een (critische consument) ... en ken veel duitse weggetjes!
Reputatie 7
Badge +6
Ik ben 71 jaar en al bijna een halve eeuw lid van de bond. Lid geworden omdat ik vind dat te vaak de vloer aangeveegd werd met de rechten en belangen van consumenten. Dat is nog steeds zo al is er best wel veel verbeterd. Als veel meer mensen lid zouden worden kunnen we ook veel meer voor elkaar krijgen. In mijn werkzame leven heb ik technische beroepen gehad op het gebied van motorenrevisie , autotechniek, watersport en intern transport. Ben op internet zeer actief geweest op vele websites waar diverse discussie gevoerd werden , maar geschrokken hoeveel mensen zich daarbij menen te moeten misdragen . Daarom niet erg actief meer en hoop ik dat we het hier wel netjes en gezellig kunnen houden.
Hallo, ook ik ben al sinds diep in de vorige eeuw lid van de bond. In eerste instantie om hulp te krijgen in lastige discussies met leveranciers etc. Daarnaast zijn de diverse tests die de bond doet altijd erg handig en informatief. Sinds internet zijn intrede deed ben ik deelnemer aan veel fora, enquete buro's etc. Inmiddels 65 jaar en met mijn lieve echtgenote woon in ik in het centrum van het land.
Mijn interesses zijn breed, de meeste interesse gaat uit naar Reizen (organiseren, uitzoeken en uiteraard zelf doen 🙂 ) en computer/internet zaken.
Ik ben benieuwd hoe deze nieuwe community zich zal ontwikkelen. En zal proberen daar een bijdrge aan te leveren.
Ik ben Natalija,36 en woon in Drenthe,ben Bosnische. Ben al tijdje lid van jullie.
Reputatie 6
Badge +6
Hoi @Nata82 ,

Nogmaals welkom op het forum! 🙂. Leuk dat je de moeite neemt om je voor te stellen.
Badge
Hallo leden en team,

Mijn naam is Serge Barthel, ik ben ruim 20 jaar lid van de Consumentenbond.

Ik lees trouw de Consumentengids en ben een tevreden lid. Twintig jaar geleden had ik een keer een aanvaring met een winkelier vanwege een ondeugdelijk product, en toen dacht ik: dat gaat mij niet nog eens gebeuren. Nou ja, je kunt niet alles voorkomen, maar het scheelt wel als je goed geinformeerd bent. Verder vind ik gezond leven en milieu belangrijke onderwerpen, goed dat de Bond daar veel aandacht aan besteedt.

Een jaar geleden hoorde ik voor het eerst over de Community. Ik ben veel bezig met burgerrechten op het internet en als ik lid word van een site ('gebruiker'), dan neem ik vaak de moeite om de gebruiksvoorwaarden helemaal te lezen. Als ik dure apparaten koop, lees ik trouwens ook de gebruikshandleiding, en contracten teken ik ook niet zomaar. Vroeger had je van die encyclopedieverkopers (dan praat je over de vorige eeuw), en voor je het wist zat je dan je halve leven vast aan een ouderwetse encyclopedie van papier. Dus niet alles tekenen bij het kruisje, dat heb ik gelukkig al vroeg geleerd.

Dus ben ik eerst de regels en voorwaarden van de Community gaan lezen, zoals mijn gewoonte is. Niet dat daar nou zoveel mee mis was, maar ik had wel een paar vragen - met name wilde ik wel eens weten waar al dit soort regels nou vandaan komen. Zijn het wettelijke bepalingen, gaat het om het beheerbaar houden van een site, is er een historie van incidenten waar men op reageert, en trouwens: wie maakt eigenlijk de regels? Mij is niets gevraagd en ik geloof sterk in de democratische rechtststaat, ook op microniveau. Ik ben ook politiek actief bijvoorbeeld.

Tot mijn verbazing nam de Consumentenbond toen contact met mij op en kon ik al mijn vragen stellen. Daar was ik zeer door verrast. Meestal als ik webbeheerders benader, krijg ik geen reactie of reageert men defensief. Ik werd zelfs uitgenodigd voor een rondleiding bij de Bond en ben later nog eens op een life meeting geweest over privacy en internet.

Tja, het lijkt een beetje alsof ik reclame maak voor de Consumentenbond, maar eerlijk is eerlijk, ik ben onder de indruk van de transparantie van de organisatie en mijn vertrouwen in de mensheid is er toch weer iets op vooruit gegaan. Zo kan het dus ook!

Grappig genoeg heb ik tot nu toe nog geen gebruik gemaakt van de Community, maar de vragen over producten stapelen zich vanzelf op, vandaar dat ik nu maar eens besluit om wat te gaan posten. Samen weet je toch iets meer dan in je eentje.

Groeten,
Serge Barthel
Reputatie 7
Badge +7
Hi @S.G.E. Barthel, Serge,

Van harte welkom op de community! Leuk om je hier weer tegen te komen. Ik ben heel erg benieuwd wat je van de community vindt, wanneer je een tijdje lid bent. Ik zie dat je je eerste topic al geopend hebt, super! Mocht je ooit vragen of feedback hebben, dan weet je me/ons te vinden!

Groeten,
Monique
Reputatie 7
Nou, vooruit dan maar. Ik heet geen Jones en hoef op een forum niet met u te worden aangesproken al zit ik ver aan de verkeerde kant van de zestig. Ben geboren en getogen in Rotterdam, heb kort in een andere stad gewoond en dat vond ik maar niks. Kinderen heb ik niet van mezelf maar ik heb een goede band met die van mijn echtgenoot, ook met de kleinkinderen. Mijn grootste hobby is koken, ik lees veel, ben vaak met de computer bezig, teken en schilder als ik genoeg tijd heb en varen vind ik ook heerlijk ontspannend. Mijn hond was mijn passie maar ze is helaas op zeventienjarige leeftijd overleden, dat doet nog steeds vreselijk pijn.Eigenlijk zouden we voor de rust willen verhuizen naar een dorp waar wel wat winkels in de buurt zijn zodat we niet altijd afhankelijk zijn van de auto of OV maar we hebben het zoeken opgegeven en een andere boot gekocht, ook heerlijk rustig. Over een jaar willen we daarmee naar zuid Frankrijk, D.v.
Reputatie 5
Badge +6
Ik ben al heel lang lid van de consumentenbond, maar nog maar pas lid van de community. Ik moet daar nog veel leren. Het is toch een ander forum dan die waaraan ik ook deelneem. Er wordt hier sneller gereageerd en ongemerkt ga je dat zelf ook doen. Je kan beter even 10 tellen of meer wachten, want als je je vergist of iets verkeerds meldt, zitten ze (de overige discussieleden) meteen bovenop je. Maar gelukkig gaat het er over het algemeen vriendelijk aan toe. Zelf ben ik beslist geen ruziemaker, ik heb daar nooit van gehouden, waarom elkaar naar het leven staan als je met een beetje tact het probleem kan oplossen. Ik zoek ook vaak het compromis, misschien saai, maar zo maak je het elkaar wel gemakkelijker en wellicht ook gezelliger. Ik weet niet of ik nou allemaal goede eigenschappen op noem, maar ik vind mezelf ook bescheiden. Ik hoef niet zo perse vooraan te lopen of me groter voor te doen dan ik ben. Ik zal eerder zeggen dat ik ergens niet mee bekend ben dan opscheppen dat ik het zo goed weet. Trouwens je komt veel meer te weten als je anderen de onderwerpen of problemen laat uitleggen. Wel wordt het dan vaak een tweespraak en word ik lang van stof, dat moet ik dus nog afleren. Maar helaas dat zal heeeeel lang duren. Ik doe mijn best. In de diverse discussies heb ik al heel veel over mijzelf vertelt, ja ik ben open, van mij mogen ze alles weten behalve.... juist mijn pincode, al staat er niet veel op. Ik ben na de oorlog, dat is in 1946 geboren. Geboorteplaats Rotterdam. Ik heb daar ongeveer van 0-25 jaar gewoond. Daar ook verkering gekregen en na trouwen een huisje gezocht. Dat viel toen, en wellicht ook nu, niet mee. Je moest ingeschreven staan bij de volkshuisvesting, maar als je niet een driedubbele urgentie had, maakte dat niets uit. Je kwam dan in de oude wijken terecht waar ze flink sleutelgeld vroeger. Maar ja, wat moet je dan. Zo hebben we 3 jaar aan het Zwaanshals Rotterdam gewoond, toen de knokwijk. We keken altijd naar boven of we niet een TV op ons hoofd kregen. Vervolgens zijn we met de buren van daar verhuisd naar de Hoeksche Waard, dat is onder Rotterdam en was eigenlijk een eiland maar door de Heinenoordtunnel kon iedereen er komen en werd het ook druk. Dat was rond 1970, we wonen er dus al 48 jaar, en de Rotterdamse buren ook nog steeds naast ons. Het was wel wennen want we wonen onderaan de Hoeksche Waard vlakbij het Haringvliet, het dorp heet oorspronkelijk Zuid-Beijerland. Ook al is er niets te beleven en gaat er alleen een bus om de 2 á 3 uur, we hebben het naar ons zin. Ik heb in Rotterdam het VWO, oude HBS (B) afgemaakt en ben medicijnen gaan studeren. Maar niet afgemaakt. Trouwen een huis zoeken, er was geld nodig, ik ben bij de farmaceutische industrie gaan werken, een 8 jaar. Daarna ben ik bij de krant Sijthoff Pers, Haagsche Courant, Rotterdams Nieuwsblad en vele HAH bladen terecht gekomen. Maar het concern bestaat niet meer, verkocht en zoals zowat alles op geschreven mediagebied verkocht aan het buitenland. Ik heb er met free-lance mee zo'n 25 jaar als journalist (eindredacteur-chef redacteur) gewerkt en HBO Communicatie en Journalistiek gehaald. Toen het verkocht werd, is het merendeel van de werknemers ontslagen. Ook ik, ik was over de 50 dus moeilijk iets anders te krijgen. Ben toch nog 2 jaar project voorlichter bij de Dierenbescherming geweest en vervolgens een 5 jaar bij een grote zorginstelling. Zo'n 15 verzorging en verpleeghuizen gingen samen en ik moest als ambtelijk secretaris een ondernemingsraad formeren, en ook nog een cliëntenraad en ook nog een klachtencommissie. Dat was best leuk, maar binnen zitten beviel mij helemaal niet, en thuiswerken, bijv. vergaderingen/notulen uitwerken, mocht niet. Toen ze ook nog meer gingen uitbuiten en niet wilden betalen, ben ik via de vakbond vertrokken. Ik deed al jaren vrijwilligerswerk en de laatste jaren is dat verveelvoudigd zodat ik vrijstelling kreeg van solliciteren. En nu ben ik al jaren gepensioneerd. Helaas met alle bekende ouderdoms kwaaltjes en nog 'meer', wat ik nooit verwacht had. Voor mijn vrouw geldt hetzelfde, ze lijdt aan hartfalen, maar in feite door twee ziekenhuizen, dus 2 verschillende cardiologen beaamd, een versleten hartspier, met een dosis medicijnen gaat het nog redelijk, op de transplantatielijst komt ze nog niet, of wellicht nooit. Mijn vrouw slikt een 10-tal medicijnen per dag, ik slechts 20. Vandaar dat we er wel wat vanaf weten. Nou kan ik nog veel meer vertellen en lang doorgaan, maar dit is nu al lang van stof genoeg. Wie volgt?
Reputatie 4
Badge +6
Dag Leden en moderators,
Mijn naam is Gerard .. ..... . Ik geloof dat ik al meer dan 40 jaar lid ben van de consumentenbond. Nog niet zolang geleden heb ik de mogelijkheid ontdekt om het forum te kunnen openen en ook mij te kunnen aanmelden.
Via instellingen heb ik aangegeven dat ik geïnteresseerd ben in sommige onderwerpen.
Helaas heb ik niet altijd de kennis en ervaring om een aanwijzing en/of oplossing aan kunnen te bieden.
Via reacties kan ik soms toch eventueel wat response geven.
In een ander forum (bij een bank), heb ik in een team vanuit deze bank (geen medewerker, 6 leden), mij bezig gehouden om kritische op- en/of aanmerkingen kenbaar te maken zoals de weergave t.a.v. openingspagina's, buttons enz.
Misschien kan ik in de toekomst een bijdrage kunnen leveren.
Reputatie 6
Badge +5
Goedendag allemaal. Mijn naam is Tijs
Ik hou van friet.
En van muffin's

Veel suc6 op dit magische forum van BondenConsument
Reputatie 7
Badge +5
Mijn naam is Bert.

Met vlagen dan weer wel, dan weer geen lid van de consumentenbond sinds 1973.
Zoveel als mogelijk altijd meegedaan aan onderzoeken en Consumentenbond Internetpanel.

Breed geïnteresseerde consument en breed geïnteresseerd in dagelijkse huidige techniek en praktische gebruiksproducten.

Huidige bezigheden: koken, eten, drinken, levensgenieter, breed lezen, beta tester.

Mijn motto's:
  1. Samen weet je meer en door kennis te delen komt er steeds meer kennis terug.
  2. Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan.
  3. Kijk naar wat je hebt en geniet ervan.
Reputatie 1
Badge +1
Hai!

Mijn naam is Claudia, 26 jaar oud en ik ben woonachtig in Hardinxveld-Giessendam.
Ik ben sins September 2018 lid, maar las altijd wel heel stiekem de consumentenbondgids tijdens het sorteerwerk van de post.. (ik ben in het dagelijkse leven, postbezorgster).
Sins het lezen, enorm geboeid geraakt met de informatie die in de gids stonden. Vandaar ook me verzamelhobby om oudere gidsen te kunnen bekijken en lezen. 😅
Reputatie 5
Badge +7
Hoi @Anywhere92 ofwel Claudia 😉, superleuk dat je meteen ook de community hebt gevonden en er lekker actief bezig bent!
Reputatie 4
Badge +6
Dag forumleden,
Even een reactie mijnerzijds:
In "het verleden" heb ik een suggestie gedaan om deze informatie op te kunnen slaan bij een profiel.
Men hoeft dus niet bepaalde pagina's op te roepen om dergelijke gegevens in te kunnen zien.
Uiteraard hoeft men ook weer niet zijn en of haar hele "geschiedenis" aan te geven.
Wou dit even kwijt.
Groeten van Gerard.

Reageer