Sticky

Nieuw of al bekend? Stel jezelf voor!

Toon eerste bericht

107 reacties

Goedendag allemaal,

Ben Ed en al geruime tijd lid van de C-bond. Woonachtig op Goeree-Overflakkee.

Bouwjaar 1966 te Schiedam.

Mijn interesses zijn zeer wispelturig, het ligt er maar net aan wat er in ons kikkerlandje ter sprake komt.

Lees graag waar mensen zoal mee worstelen en welke oplossingen ze dan nemen of zijn.

Op dit moment, waar we het allemaal over hebben E.R.

Hallo, ik ben 71 jaar en ook al een halve eeuw lid van de consumentenbond. Niet alleen omdat ik de doelstellingen erg steun maar ook voor de tests. Jarenlang heb ik alle uitgaven van  de Consumentengids verzameld in de bekende blauwe mappen. Sinds de tests online staan is dit gelukkig niet meer nodig, ook al mis ik soms wel de verhalen bij de tests.

Ik ben tot mijn pensioen werkzaam geweest in de ICT als Software Engineer en heb gewerkt bij het bedrijf in Utrecht en later Nieuwegein waar de voorloper van WiFi is uitgevonden. Die voorloper had de naam WaveLAN die ik destijds heb bedacht, wat mij een tegoedbon voor een etentje opleverde.

Ik ben blij met een organisatie als de consumentbond om wij als consumenten voortdurend worden bedonderd door handige Program Managers die ons telkens weer nieuwe versies van hetzelfde product willen verkopen door geen support meer te leveren op de oude producten, dan wel ervoor zorgen dat ze niet gerepareerd kunnen worden. Op die manier zorgen we voor een grote afvalberg en putten we de grondstoffen van onze aarde aardig uit.

Badge

Ik ben 59 jaar (2022) en geïnteresseerd in consumenten- en geldzaken. 

Reputatie 6
Badge +6
Hoi @Nata82 ,

Nogmaals welkom op het forum! 🙂. Leuk dat je de moeite neemt om je voor te stellen.

Goedendag,

Ik ben Consument Peters, getrouwd en geen kinderen. Ik werk zelf in de ICT sector.

Mijn interesse gaat voornamelijk uit naar ICT gerelateerde zaken. Ik hoop ook soms een goede bijdrage te kunnen doen aan dit forum!

Reputatie 5
Badge +6
Dag forumleden,
Even een reactie mijnerzijds:
In "het verleden" heb ik een suggestie gedaan om deze informatie op te kunnen slaan bij een profiel.
Men hoeft dus niet bepaalde pagina's op te roepen om dergelijke gegevens in te kunnen zien.
Uiteraard hoeft men ook weer niet zijn en of haar hele "geschiedenis" aan te geven.
Wou dit even kwijt.
Groeten van Gerard.
Reputatie 1
Badge

Hallo mede-forumleden,

Onder de schermnaam ConsuMa ben ik gisteren met mijn eerste topic gestart, een ergernis over behandeling van de KPN bij wie ik toch al geruime tijd klant ben. Ik houd van computeren, doe het meeste digitaal, en wil als klant, niet alleen bij de KPN maar gewoon bij alle bedrijven, met normaal respect behandeld worden. Een eerlijke ruil geld-producten/diensten dus. Het is fijn dat de Consumentenbond er is om te helpen bij conflicten, maar nog veel fijner als ik niet om hulp hoef te vragen omdat de zaken lopen zoals ze mogen worden verwacht.

Ik ben een vrouw van 70 jaar, weduwe, en oma van vier kleinkinderen en binnenkort, als het goed is, van vijf. Ik lees veel, ook nieuws en achtergronden, en het meeste digitaal. Ik ben niet echt een forummens, ik ga eigenlijk alleen schrijven als ik de kwestie belangrijk genoeg vind om met anderen te delen. Maar reacties worden heel erg gewaardeerd en als ik iets lees waarmee ik ervaring heb of waarvoor ik een oplossing denk te weten, zal ik me zeker weer melden.

Reputatie 1
Badge

Dank je wel @Monique!

Badge

ik persoonlijk ben meer het type einzelganger met een knotsgekke twist en liefst blijf ik op de achtergrond en wacht ik af maar het botje vond dat ik me maar moest voorstellen!

dus bij deze!

de naam is anton heidebrink 37 jaar, trotse vader van een knotsgek koningspaartje en geboren en getogen in tukkerland en hengel, al zoekend naar mijn wederhelft heb ik het bovenste helft van nederland wel gezien en ben ik samen met mijn vrouw en kinderen in 2019 gestrand in delfsail waar we als gezin gelukkig samen wonen en ondanks de corona ons huis bijna af is met een een knipoog naar rutte en merkel zeg ik dan ook !

verdamtes lockdown mein kuchen kan nicht gelieverd werden, “scheis rutte und merkel”

daarnaast heb ik nog een moestuin van jawel 4,5 aar en waar ik 2021 zoveel moeglijk van wil profiteren

wat is daarvoor nog benodigt:

50 kunstof pallets

3x ibc a 1000L kooi container en vuilwaterpomp

een groot hok

vijgenboom of versevijgen takken

krijsbessen rood en groene variant

allerlei zaden en uitheemse vruchten

dus wil je wat delen, ruilen dan kan uiteraard! 

zoals je wel merkt ist de bedoeling dat ik van mijn moestuin kan genieten 

nou dat was het wel zo een beetje 

ps je mag alles vragen maar of ik antwoord is een tweede '-)

mijn motto:

alles mag en kan maar gewis u ervan dat er ook grenzen en straffen zijn
geloof in jezelf en laat ieder in zijn waarde

Badge

Hallo allemaal,

Doordat ik een vraag had over een medische test voor een rijbewijs-aanvraag waarvoor ik ongevraagd benaderd was, kwam ik bij dit forum terecht. Interessante en veel lezenswaardige feiten. Vandaar dat ik mij nu voorstel, als nieuw forum-lid. Overigens mijn eerste bijdrage is dus al een feit.

Mijn naam is Ton, 66 jaar en sinds 4 maanden met pensioen. Met echtgenote woonachtig in de randstad. Vader van 2 jongens (42 en 38 jaar) en opa van 1 van bijna 13.

Ik ben 44 jaar getrouwd. Beroepen: 15 jaar (rijks-)politieman geweest, waaronder 14 jaar ME-er in de roerige 70-er en 80-er jaren (gijzeling kinderen Bovensmilde, RAF, krakersrellen gehele land, demo's kruiskoppen, Dodewaard, etc).
Daarna de automatisering in en daarin zo'n 25 jaar met plezier vertoefd. Bijna 2 jaar in België gewoond en inmiddels acht keer verhuisd.
Wel al 50 jaar (ere-)lid van de plaatselijke honkbalvereniging, 14 jaar in het eerste gespeeld, trainer, coach, manager Int. Toernooien geweest, 16 jaar secretaris en nu honk- en softbalscheidsrechter (als er gespeeld wordt) en met 2 andere mensen lid van de wedstrijdcommissie van de KNBSB, de honkbalbond.

Op mijn 60e werkloos geraakt omdat Amerikaanse werkgever verdween uit NL en daarna nog 5 en een half jaar buschauffeur bij Arriva geweest, tot aan mijn pensioen. Was meteen één van mijn leukste jobs bij een erg goede werkgever.
Nu zeer actief met schrijven van mijn blogs, o.a. over mijn bewogen leven op www.ton.snijders.nl (tot nu toe) en actief met fotograferen, filmen, drone vliegen, filmpjes monteren en op het net plaatsen en regelmatig met kleinzoon er op uit met onze metaaldetectoren. Met name op plaatsen waar historisch het e.e.a. heeft plaatsgevonden. En uiteraard veel wandelen met echtgenote.

Hallo, Ik ben Marijke Brocken. Al heel lang lid van de consumentenbond. Ik ben 73. Heb gewerkt in het middelbaar onderwijs. Ben redelijk op de hoogte van digitale mogelijkheden. Activiteiten fitness, golf fotografie. Hoop hier soms hulp te krijgen. Bedankt vast

Hallo,

Mijn naam is Boudewijn. 

Ik ben een betrokken consument en maak graag gebruik van de diensten van de consumentenbond en van de ervaringen van andere consumenten. Als ex-bondsraad lid heb ik mee mogen denken over de koers van de Comsumentenbond en kennis gemaakt met alle mogelijkheden om elkaar te helpen bij consumentenzaken.

Groeten,

B Nouwens

Goedemorgen,

Ik ben Aland, gepensioneerd buschauffeur. Ik ben actief met internet. Ik heb goede ervaring met Google. Op muzikaal gebied ligt mijn hart bij het klassieke orgel. Ik ben ook de trotse eigenaar van een boot, een stalen kruiser van 9 x 3 meter, die ik nu aan het opknappen ben. Op het gebied van het Openbaar Vervoer ben ik ruim 40 jaar bezig geweest. In 1983 begon ik aan een idee dat heel groot zou worden en heel lang zou duren. Ik noemde het toen het “nieuw betalingssysteem voor stads- en streekvervoer en NS”. Uiteindelijk is dit de OVchipkaart geworden, ook als bestond er in die tijd nog helemaal geen chiptechniek zoals we die nu kennen. Het was wel een georganiseerd systeem. Kernwoorden: klantvriendelijk, waterdichte bedrijfsgegevens, vlotte klantafhandeling, fraudebestendig. Ik ben zelf niet meer betrokken geweest bij de ontwikkeling, maar de basis hebben ze “dankbaar” van me overgenomen en vervolgens net even anders uitgewerkt als ik bedoeld had. Maar goed, dat is al bijna 40 jaar geleden en voor mij verleden tijd.

Badge

Hi even mezelf voorstellen, Ik ben Serge(49) vader en opa tegelijkertijd maar ook oprichter van *

*[Bericht aangepast door beheerder]

Badge

Hallo allemaal! 

Ik ben Diane, woonachtig in Den Bosch met mijn echtgenoot en twee katten. 

We zijn onlangs lid geworden van de bond om optimaal gebruik te kunnen maken van alle informatie en tests die worden gedeeld. 

Hier op het forum hoop ik indien nodig gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen. Uiteraard deel ik mijn ervaring of kennis ook graag bij vragen van anderen. 

Daarnaast schrijf ik graag, dus waarschijnlijk ga ik me ook wel wagen aan suggesties/reacties op de oproepjes van het CB-team.

Reputatie 7
Badge +6

Welkom , beste @paulkloosterboer . De onderwerpen die je noemt staan in ieder geval in de belangstelling van velen . Altijd prettig en leerzaam om ervaringen uit te wisselen. Hoe actief je wil zijn is uiteraard je eigen keuze .

Badge +1

Hallo, 

Ik ben al sinds ergens de vorige eeuw lid van de bond en ik heb mij hier een paar jaar geleden aangemeld. Toen heb ik er weinig tot niets mee gedaan. Sinds kort kijk ik er wat vaker naar.

Als ik als jurist mijn steentje kan bijdragen, zal ik dat zeker doen.

Hartelijke groet,
Monique Doomernik

Berry hier, aangenaam :smile: !

Ik ben Jim uit Flevoland, 54 jaar oud en al lang lid van de Consumentenbond. Ik werk voor de overheid, ben veel voor mijn werk in het buitenland geweest en heb er ook enkele jaren gewoond. Ik ben getrouwd, wij hebben géén kinderen. Wij reizen veel, en zij fervente wintersporters. Wij zijn bewuste consumenten, zoeken goed uit voordat wij iets aanschaffen waarbij wij de voorkeur geven aan goede kwaliteitsprodukten. 
Naast wintersport houd ik van motorrijden, ben een echte Apple fan en luister graag muziek, waarbij het genre zeer uitgebreid is. 
ik hoop middels bijdragen op dit forum andere consumenten te ondersteunen bij eventueel keuzes.

Badge

Goedendag. Mijn naam is AlpaChino, ik ben 53 jaar en woonachtig in Roermond. 

Ik wil als consument, van tijd tot tijd mijn belevenissen in consumentenland hier opschrijven, reviews plaatsen. Niet alleen als het verkeerde ervaringen zijn, maar ook de goede.

Badge

Welkom bij de Consumentenbond Community, leuk je hier te zien!

Bij een vernieuwde community hoort een voorstelrondje. We vinden het leuk ook met jou kennis te maken. Het maakt niet uit hoe kort of lang je al lid bent. Lees je meestal alleen mee? Dan is dit je kans om iets van je te laten horen op het forum.

Waar kom je vandaan, wat zijn je interesses? We zijn ook best benieuwd naar de reden dat je je hebt aangemeld en wat je verwachtingen zijn. Natuurlijk staat het je vrij te delen wat je wilt. We hopen hier met veel community leden kennis te maken! Weten wie wij zijn? Ga naar het Kennisbankartikel Het Community Team.

Stel jezelf voor in je reactie!

Hoi ik ben Giel beks en gepensioneerd. Ben van oorsprong natuurkundige maar heb alleen in de IT gewerkt. Ben gezien mijn leeftijd nog uit het dinosaurus tijdperk toen er nog volop met ponskaarten en batch applicaties werd gewerkt. De hele ontwikkeling van MS DOS naar windows 10 heb ik meegemaakt. Heb al die jaren met heel veel plezier met de producten van MS gewerkt en was dol op mijn surface pro die ik twee jaar geleden voor te veel geld heb gekocht. Is nu flink bekoeld doordat mijn surface niet windows 11 compatible is. MS is lid van de boevenbende die big tech heet.

Momenteel help ik mensen het en der met MS problemen. 

Goedemorgen 

ik ben Kirsten en al lange tijd lid van de Consumentenbond. 
pas recentelijk erachter gekomen dat dit forum bestaat. 

ik ben meestal erg kritisch als het om producten en services gaat en de Consumentenbond helpt me om de goede keuzes te maken. 
maar vanaf nu dit forum ook. 

Badge +1

Hallo allen,

Ik ben Ron en ik denk ook al een jaar of 30 lid. Ik zag vandaag een straat vraag over wachtwoorden. Ik werk als systeembeheerder en ben ook veel bezig met privacy. Om die reden al jaren geleden alles wat ook maar iets met Facebook te maken heeft eruit gegooid. Zelfs volledig geblokkeerd in mijn netwerk thuis.

Windows werk ik privé ook niet meer mee (telemetrie). Het liefst werk ik met opensource.

Maar om even op de straat vraag terug te komen: vaak wordt er te moeilijk gedacht bij wachtwoorden en ik wilde daar ook nog een kleine uitleg bij geven. Dat is de reden, dat ik vandaag mij zelf heb aangemeld op het forum.

Grt

Beste Community leden,

Ik heet Staf Andries, verblijf voorlopig nog in Belgie, maar binnenkort in Spanje. Heb vroeger gewerkt aan de stad Antwerpen, departement onderwijs. Wens u allen te bedanken om mij te accepteren. Wijlen mijn papa, was Belg, Vlaming, wijlen mijn mama Nederlandse. 

Groetjes, 

Badge

Graag stel ik me even voor aan het Community Team en de andere Communityleden.
Ik heb een HBO opleiding elektrotechniek en een achtergrond in IT, en ben werkzaam geweest in de medische industrie, sinds 2017 met pensioen. Al jaren lid van de consumentenbond bekijk ik altijd even de testen en reviews van de CB voor ik huishoudelijke apparatuur aanschaf. Het forum zie ik als een mooie mogelijkheid om vragen te stellen aan de Consumentenbond en haar leden, en wellicht ook eens wat bij te dragen. Met vriendelijke groeten, Tido

Reageer