Sticky

Nieuw of al bekend? Stel jezelf voor!

Toon eerste bericht

107 reacties

Heb mij net aangemeld n.a.v. de vraag over een echte - of kunstkerstboom.

Bij deze iets over mijzelf: mijn naam is Gerhard, 69 jaar (29 in het hoofd ūüėä), gepensioneerd beroepsmusicus en docent Conservatorium. Al jaren lid van de Consumentenbond.

Getrouwd, 2 kinderen, 2 kleinkinderen; geboren en getogen tot mijn 23e in Groningen, daarna verhuisd naar Amstelveen i.v.m. vervolg van conservatoriumstudie in Adam en in 2017 verhuisd van Amstelveen naar Venhuizen.

Heb brede interesses op velerlei gebieden, ben met echtgenote dit laatste jaar intensief bezig met goede voeding, lichaamsreiniging (detox e.d.). Mijn vrouw is expert / adviseur op het gebied van gezondheidsprogramma’s etc.

En overigens: wij hebben dus een fantastische, niet van echt te onderscheiden kunstboom!¬†ūüéĄ

Badge

Welkom bij de Consumentenbond Community, leuk je hier te zien!

Bij een vernieuwde community hoort een voorstelrondje. We vinden het leuk ook met jou kennis te maken. Het maakt niet uit hoe kort of lang je al lid bent. Lees je meestal alleen mee? Dan is dit je kans om iets van je te laten horen op het forum.

Waar kom je vandaan, wat zijn je interesses? We zijn ook best benieuwd naar de reden dat je je hebt aangemeld en wat je verwachtingen zijn. Natuurlijk staat het je vrij te delen wat je wilt. We hopen hier met veel community leden kennis te maken! Weten wie wij zijn? Ga naar het Kennisbankartikel Het Community Team.

Stel jezelf voor in je reactie!

Hallo ik ben Henk uit Rotterdam. Getrouwd, 1 dochter en inmiddels gepensioneerd. Jaren lid geweest van deze bond, vervolgens een aantal jaren niet, maar vanaf 2020 weer lid. Reden is meer tijd en dus vaker lezer van de consumentengids, waardoor je weer op bepaalde feiten wordt geattendeerd. Zo ook artikelen over energie, die mij interesseren. De straatvraag van de laatste consumentengids ging over energie en daarop heb ik gereageerd in het forum en stel ik mij nu even voor.

Goedemorgen,

Ook maar even wat van mij laten horen/lezen. Al een aantal jaren ben ik¬†panellid, en later ook (weer) lid van de Consumentenbond geworden. Ik vind het belangrijk een bijdrage te kunnen leveren aan het bewaken, bevorderen en behouden van kwaliteit(s-normen) van producten en diensten, en daar¬†zelf natuurlijk ook weer de vruchten van te kunnen plukken. Bij aanschaf van ‚Äėspullen‚Äô doe ik - behalve bij muziekapparatuur,¬†want smaakkwestie¬†-¬†allang geen uitputtend onderzoek naar resultaten meer: zoeken naar ‚Äėbeste koop‚Äô, en klaar is Kees.

Na een studie arbeids- en organisatiesociologie heb ik me het grootste deel van mijn werkzame leven  bezig gehouden met beleidsontwikkeling op het gebied van arbeidsomstandigheden, met name de psychosociale arbeidsbelasting. Woon in het midden des lands, ben getrouwd, we hebben twee (bonus-)kinderen en twee kleinkinderen.

Sinds vijf jaar gepensioneerd. Houd me vooral bezig met muziek (luisteren, maken en produceren), wandelen met de hond, koken, lezen, en regelmatig een weekje (vooral in Nederland) erop uit te gaan.

Ben er maar druk mee; begrijp soms niet dat ik nog tijd had om te werken.

Goeiemorgen,

Mack is mijn nicknaam, geluidstech & knutselaar uit het oosten van het land.

Ge√Įntereseerd in internet security en IoT

Ook actief in de Nederlandse hacker/maker community en dan met name bij het Arnhemse deel Hack42.

Mijn naam is Steve, getrouwd drie kinderen en zeven kleinkinderen. Kom oorspronkelijk uit Zuid Afrika ben nu gepensioneerd. 
passie voor gezond eten, alles waar daar veel verwerkingsprocessen bij voedsel zijn zoals bij ‚ÄėBoter‚Äô margarine vind ik persoonlijk verdacht.¬†
ben noch steeds heel actief en nieuwsgierig.

Nieuwsgierigheid brengt je waar je met weten nooit komt.

Hallo Consumenten community,

Mijn  naam is Ria en ben sinds mijn studententijd (1976) lid van de consumentenbond. Ik studeerde toen voor lerares huishoudkunde en dan is dat bijna wel een must. 

Ik heb eerder meegedaan aan panels maar nu voor het eerst op deze community. Weet nog niet goed wat ik hier ga doen maar kwam toevallig hier door een vraag over infraroodpanelen waar ik op dit moment in ge√Įnteresseerd ben.¬†

Bij alles wat ik aanschaf kijk ik eigenlijk wel of er iets over geschreven wordt. en de consumentengids kijk ik altijd helemaal door. 

Wellicht to schrijfs

Ria

Reputatie 5
Badge +7
Hoi @Anywhere92 ofwel Claudia 😉, superleuk dat je meteen ook de community hebt gevonden en er lekker actief bezig bent!
Badge +8

Welkom op de Community, @Quester68! :relaxed:

Reputatie 7
Badge +7

Leuk je te ontmoeten @ConsuMa en welkom bij de Consumentenbond Community!

Reputatie 1
Badge

Welkom Els!

Met dat lijstje ben je net te laat.
Sinterklaas is net weer weg.

Hallo Ton079,

Uw website wordt door Firefox niet gevonden.

Bij ons in Limburg hoor ik niets dan gemopper over Arriva als werkgever: ten eerste zitten zij te ver weg (Heerenveen).

Maar misschien waren wij het hier te goed gewend.

Badge

Oeps… de link moet zijn www.tonsnijders.nl (dus zonder punt tussen voor- en achternaam). 
Bedankt voor de melding...

M.b.t. mijn laatste werkgever Arriva heb ik niets dan lof. Na enige tijd werkloos geweest te zijn, gaf het bedrijf mij de kans om alsnog, op mijn 61e in vaste dienst te treden en heb ik daar bijna 6 jaar met heel veel plezier mijn diensten gereden. Ook tijdens een ziekte gedurende die periode, werd mij volledig, zonder pressie uit te voeren, de gelegenheid gegeven te herstellen, hetgeen daardoor gelukkig snel plaatsvond.

Ik heb niets gemerkt van de afstand Randstad - Heerenveen (hoofdkantoor). Communicatie, vooral met personeelszaken, was vriendelijk, vlot en open en waar men kon, werd ik snel geholpen. Ik kan niets anders melden.  

Geachte Ton079,

Als u werkelijk op 24 augustus 2020 met pensioen bent gegaan, zoals te lezen valt op uw website, dan bent u exact één jaar jonger dan ik.

Badge

Klopt. Ik ben van 24 april 1954…. ;-)

Badge

Goedemorgen Allemaal,

Ik ben Harry, heb een vrouw en een zoontje van 1 jaar. Wij wonen in Noord Nederland. Door de corona crisis hebben wij, zet zoals veel anderen, ons leven drastisch veranderd. 

Waar het op neer komt is dat wij bewuster proberen te leven en alle belangrijke zaken  van de minder belangrijke zaken te scheiden.

Fijne zondag en heel misschien kan er over een paar dagen geschaatst worden. 

Groetjes

Badge

Leonardo 23

Ik stel mij voor aan de forumleden.

ik ben al jaren lid van de consumentenbond

Heb abonnement op de geldgids, digitaalgids en de "gewone gids‚ÄĚin het verleden ook nog

op de reisgids,

Ik vind het belangrijk dat er een onafhankelijk instituut is dat de belangen van de consument behartigt.

Ik wordt de laatste tijd lastiggevallen door tientallen emails met diverse inhoud;

loterijen sex allerlei andere aanbiedingen.

Kan ze met blokkeren en niet stoppen en ben daarom gaan zoeken bij de site van de consumentenbond

zag daar dat er een forum voor dit en andere zaken was vandaar mijn entree.

Groeten aan allen

Goedendag,

Ik word uitgenodigd om mij voor te stellen. Ik had een tandheelkundig commentaar geschreven en vond het nodig daarop te reageren.

Ik ben Frans de Beer,¬†72 jaar en aan mijn carri√®re aan het afbouwen als tandarts. Ik ben verder bezig met 3D-printen voor tandheelkundige toepassingen. Mijn instelling is die van een ‚Äėearly adapter‚Äô.

Met vriendelijke groet

Reputatie 2
Badge +1

Hoi!

Ik ben een 64-jarige man; werkzaam als verpleegkundige in diverse asielzoekerscentra bij de huisartsenpraktijk.

Mijn hobby's zijn wandelen, reizen en fotograferen.

Ik woon in het zuiden des lands waar Nederland, landschappelijk,  begint te golven.

Groetjes

Reputatie 1
Badge +1

Ik ben nu sinds een week actief! Super leuk.

Even voorstellen. Het regent datalekken, dus ik hou het kort. Wij zijn een getrouwd stel en hebben geen kinderen. Ik ben 74 jaar. Onze interesses zijn gezondheid, reizen, digitale wereld. Wij wonen, sinds 3 jaren, in een comfortabel koop-appartement in het centrum van Utrecht. Momenteel ben ik op zoek naar de beste verzilvermogelijkheden van ons appartement, aangezien wij een aardige overwaarde hebben.

Hallo teamleden,

Mijn naam is Hanny Harrewijn, HaHa dus, 74 jaar oud/jong. Sinds 5 jaar heb ik een hondje, een van alles en nog wat terri√ęr (Jack Russell, Cairn ‚Ķ.) waar ik veel mee doe: heerlijk op de hei lopen, naar de hondenschool, thuis hersenwerkjes doen‚Ķ¬†Geweldig! Toen ik nog werkte had ik altijd poezen want als je de hele dag weg bent, moet je m.i. geen hond nemen. Bovendien hield mijn overleden man niet van honden. Ik ben dus sinds 5 jaar veel in de buitenlucht. Fijn!

Verder hou ik van tuinieren, lezen, computeren, koken...

Omdat ik een vraag, eigenlijk een opmerking, had bij een steelstofzuiger die ik onlangs gekocht heb, heb ik me aangemeld bij het Forum. 

Badge

Hoi! Ik ben Alex, 29 jaar en ik woon in Lelystad! Ik heb me net aangemeld :) Zin in! 

Reputatie 7
Badge +6

Welkom allemaal . Doe ook gezellig mee . Velen zien we nooit op het forum met een reactie of een eigen topic . Dan heeft dat voorstellen niet zo heel veel nut . Vooral als jullie veel kennis bezitten over bepaalde zaken , is dat zeer waardevol voor iedereen .

Badge

Mijn naam is Aloys van Kempen

Hallo,
Ik werkte 40 jaar in het recherche vak. Ik help mensen graag en deel graag mijn kennis over criminaliteitspreventie met anderen. Dat was voor mij ook de reden om na mijn pensioen een eigen website op te zetten 
*
Met vriendelijke groet
Aloys van Kempen

*[bericht aangepast door beheerder i.v.m. privacygevoelige informatie en oproep]

Reageer