Sticky

Nieuw of al bekend? Stel jezelf voor!

Toon eerste bericht

111 reacties

Hallo, ik ben 71 jaar en ook al een halve eeuw lid van de consumentenbond. Niet alleen omdat ik de doelstellingen erg steun maar ook voor de tests. Jarenlang heb ik alle uitgaven van  de Consumentengids verzameld in de bekende blauwe mappen. Sinds de tests online staan is dit gelukkig niet meer nodig, ook al mis ik soms wel de verhalen bij de tests.

Ik ben tot mijn pensioen werkzaam geweest in de ICT als Software Engineer en heb gewerkt bij het bedrijf in Utrecht en later Nieuwegein waar de voorloper van WiFi is uitgevonden. Die voorloper had de naam WaveLAN die ik destijds heb bedacht, wat mij een tegoedbon voor een etentje opleverde.

Ik ben blij met een organisatie als de consumentbond om wij als consumenten voortdurend worden bedonderd door handige Program Managers die ons telkens weer nieuwe versies van hetzelfde product willen verkopen door geen support meer te leveren op de oude producten, dan wel ervoor zorgen dat ze niet gerepareerd kunnen worden. Op die manier zorgen we voor een grote afvalberg en putten we de grondstoffen van onze aarde aardig uit.

Badge

Ik ben 59 jaar (2022) en geïnteresseerd in consumenten- en geldzaken. 

Goedemorgen,

Ook maar even wat van mij laten horen/lezen. Al een aantal jaren ben ik panellid, en later ook (weer) lid van de Consumentenbond geworden. Ik vind het belangrijk een bijdrage te kunnen leveren aan het bewaken, bevorderen en behouden van kwaliteit(s-normen) van producten en diensten, en daar zelf natuurlijk ook weer de vruchten van te kunnen plukken. Bij aanschaf van ‘spullen’ doe ik - behalve bij muziekapparatuur, want smaakkwestie - allang geen uitputtend onderzoek naar resultaten meer: zoeken naar ‘beste koop’, en klaar is Kees.

Na een studie arbeids- en organisatiesociologie heb ik me het grootste deel van mijn werkzame leven  bezig gehouden met beleidsontwikkeling op het gebied van arbeidsomstandigheden, met name de psychosociale arbeidsbelasting. Woon in het midden des lands, ben getrouwd, we hebben twee (bonus-)kinderen en twee kleinkinderen.

Sinds vijf jaar gepensioneerd. Houd me vooral bezig met muziek (luisteren, maken en produceren), wandelen met de hond, koken, lezen, en regelmatig een weekje (vooral in Nederland) erop uit te gaan.

Ben er maar druk mee; begrijp soms niet dat ik nog tijd had om te werken.

Goedenavond. 73 jaartjes oud, alleenstaand, dorpeling in hart en nieren en vind het leuk om meningen en ervaringen van anderen te lezen en af en toe 😉 ook zelf es een bijdrage te leveren. En wellicht kan iemand daar soms zijn voordeel mee doen en omgekeerd.

Mijn naam is Steve, getrouwd drie kinderen en zeven kleinkinderen. Kom oorspronkelijk uit Zuid Afrika ben nu gepensioneerd. 
passie voor gezond eten, alles waar daar veel verwerkingsprocessen bij voedsel zijn zoals bij ‘Boter’ margarine vind ik persoonlijk verdacht. 
ben noch steeds heel actief en nieuwsgierig.

Nieuwsgierigheid brengt je waar je met weten nooit komt.

Goedendag allemaal,

Ben Ed en al geruime tijd lid van de C-bond. Woonachtig op Goeree-Overflakkee.

Bouwjaar 1966 te Schiedam.

Mijn interesses zijn zeer wispelturig, het ligt er maar net aan wat er in ons kikkerlandje ter sprake komt.

Lees graag waar mensen zoal mee worstelen en welke oplossingen ze dan nemen of zijn.

Op dit moment, waar we het allemaal over hebben E.R.

Hallo Consumenten community,

Mijn  naam is Ria en ben sinds mijn studententijd (1976) lid van de consumentenbond. Ik studeerde toen voor lerares huishoudkunde en dan is dat bijna wel een must. 

Ik heb eerder meegedaan aan panels maar nu voor het eerst op deze community. Weet nog niet goed wat ik hier ga doen maar kwam toevallig hier door een vraag over infraroodpanelen waar ik op dit moment in geïnteresseerd ben. 

Bij alles wat ik aanschaf kijk ik eigenlijk wel of er iets over geschreven wordt. en de consumentengids kijk ik altijd helemaal door. 

Wellicht to schrijfs

Ria

Badge

Hallo .. Johny van 1964 elektronica fanaat .  Muziek liefhebber  dus ook audio fanaat . 
Hoef niet het beste van het beste … en nieuwst van het nieuwst al helemaal niet !
Van huis uit Automontuur maar moest daar mee stoppen en stortte mij eerst voor mijn werk en nu hobbymatig op elektronica .
Ik weet  van veel niks .. Maar red mij wel een beetje met veel elektronica   .  Cursussen voor gevolg  .  Solderen … mag ik niet alleen met adem bescherming wegens long schaadde,  op gelopen  omdat ik ook aan schaadde herstel deed .. En zo naïef was mijn baas te vertrouwen .  

Zo dik 20 jaar ziek thuis ..  Daar van een jaar gebaald en VOL op mijn hobby's gestort ! 

Geboren en getogen in de Groningse klei ! 
En hoop daar ook tot het einde van mij leven te blijven . 
Kon ooit eens ( toen ik nog jonger was als nu ) een wereld baan krijgen bij een van mijn favoriete Hi end merken .. 
Maar verhuizen naar Utrecht ?? Ik gedij alleen in de Groningse klei ! 

Hallo allemaal,

mijn naam is Marcel de Groot uit 1965, vader van 2 kinderen en mantelzorger van mijn thuiswonende vrouw (met redelijk zware beperkingen). Ik ben afgestudeerd ingenieur Energietechniek en Elektrotechniek. Ik werk gewoon 40 uur per week bij “een baas”, heb een leuke afwisselende baan. We hebben het thuis prima voor elkaar, ondanks de beperkingen van mijn vrouw.

ik heb voor veel dingen belangstelling en heb over veel zaken zeker ook wel mijn mening, die ik overigens graag onderbouw en uitleg. Zo ben ik van mening dat iedereen (beginnend bij de jeugd) beter zou moeten weten waar onze producten vandaan komen en wat daarvoor nodig is. Ook zou iedereen eens een tijdje mee moeten draaien in een bestuursfunctie (bij voorkeur in het openbaar bestuur van stad, provincie of land) om te begrijpen wat daar speelt. Dat zou een hoop ongefundeerd gezeur op het internet schelen. Een land draaiende houden met alleen maar leuke maatregelen (belasting afschaffen) gaat namelijk niet. Gemaakte fouten niet goed oplossen zou ook niet regelmatig aan de orde moeten zijn (toeslagenaffaire, Gronings schade dossier).

Badge

Ik ben Jan van Riet, sinds 1 januari van dit jaar pensionado. Ik heb een LAT-relatie en geen kinderen. Ik wordt binnenkort 67 jaar en ben al heel wat jaren lid van de bond. Veel redenen om lid te zijn, heb ik al voorbij zien komen. Belangrijkste voor mij zijn dat objectief de consumenten worden geholpen bij het maken van keuzes. Reclame volgen is wél zo makkelijk maar vaak niet slim.

Ik heb ruim 45 jaar bij de overheid gewerkt en had een toffe baan in het sociaal domein. Ik heb van mijn hobby's a.h.w. mijn beroep kunnen maken. Jeugd, sport en cultuur (vooral muziek) hadden en hebben mijn bijzondere belangstelling. Ik ben nu nog vrijwilliger bij een popcentrum en één van de teamleiders opbouw bij een tweetal muziekfestivals in de omgeving. Ik mag graag naar muziekoptredens gaan en heb daarbij vooral een voorkeur voor blues, rock en countryrock. Pinkpop, Rock Werchter, Blues Peer e.d. heb ik in het verleden wel bezocht maar zijn me te grootschalig geworden. Naar Moulin Blues in Ospel en Bospop in Weert ga ik jaarlijks toe.

Qua sport ben ik ca 25 jaar handbaltrainer geweest tijdens en na mijn actieve loopbaan als handballer, maar ook jeugdtrainer bij een voetbalclub en teamleider en speler van een seniorenteam bij een andere voetbalclub. Ik help momenteel een tennisvereniging uitb de buurt met verduurzaming. Ook ga ik binnenkort aan de slag bij een Toon Hermans Huis. Dat is niet heel vreemd aangezien ik vrijwel het voltallige bestuur daarvan ken en ik bovendien zelf in het verleden ook kan kanker heb gehad. 

Badge +1

Hoi allemaal,

Ik ben Marco 49 jaar en woon in Breda. Voordat ik 7 jaar geleden volledig werd afgekeurd vanwege artrose in mijn kniegewrichten ben Ik altijd werkzaam geweest als chemisch analist in het bedrijfsleven. Toen in een diep gat gevallen en me telkens afgevraagd wat nu. Omdat ik leren/studeren leuk vind ben ik begonnen met HBO arbeidsrecht en Socialezekerheid en die opgedane kennis zet ik nu in als vrijwilliger binnen het sociaalraadsliedenwerk, waar ik nu inmiddels mijn eigen spreekuren draai. Daarnaast ben ik betrokken bij Vluchtelingenwerk in de functie van maatschappelijk begeleider statushouders. Dat wil zeggen dat ik me bezig houd met het inplaatsen en de volledige maatschappelijke begeleiding die daarbij komt kijken van huis/tandarts tot toeslagen, financiën tot netwerk opbouwen, scholen regelen voor kinderen enz. 

Ik heb 2 geweldige jongens van 17 en 20 jaar uit een eerder huwelijk.

Mijn hobby’s zijn modelbouw (echte steentjes en hout), lezen, koken, stedentrips, geocaching, volgen van live debatten van de tweede kamer en de gemeenteraad, en ook daarop reageren.

Ik weet over van alles wel wat maar vooral vind best veel op het gebied van de sociale zekerheid (UWV), participatiewet, toeslagen (belastingdienst), gezondheidszorg/zorgverzekeringen. 

Ik hoop hier zo nu en dan mijn steentje te kunnen bijdragen met de kennis die ik dan heb, en hoop veel te kunnen leren van de kennis van anderen. Ik vind het ook fijn om feedback of reacties te krijgen op mijn geplaatste berichten, anders is het net zo van je schrijft iets maar je weet niet of het gelezen wordt.

Groetjes Marco.

Reageer