Consumentenbond.nl

Overbodige / ongewenste schrijfsels in de consumentengids

• 24 december 2017
  • 7 reacties
  • 977 Bekeken

Welke pagina(s) en/of artikelen vind u niet nodig in de consumentengids?
Ik vind bijvoorbeeld de advertentie achtige pagina (bladzijde twee van de januari gids) ongewenst
En de pagina "uit dit nummer" (bladzijde drie) is in mijn ogen overbodig, want op de volgende twee bladzijdes staat de inhoudsopgave van de gids..................
En persoonlijk vind ik volstrekt ongewenst bladzijde 11 ( een colom) ,omdat in mijn ogen de gids bedoeld is om informatie (neutraal) door te geven , ik zit niet te wachten op persoonlijk gekleurde meningen van wie dan ook.

7 reacties

Reputatie 7
De inhoudsopgave is overbodig want ik lees de gids altijd van voor tot achter.
Reputatie 7
Badge +6
Ook hier op dit forum verkondigen we onze eigen 'gekleurde ' mening @L.W. Adrichem . Fijn dat dit kan en mag. Dus ik zie niet in waarom iemand in de gids niet iets mag schrijven op persoonlijke titel. De naar uw mening overbodige blz 3 is denk ik bedoeld om extra aandacht te schenken aan bepaalde onderwerpen. Het is onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken. Maar als er iets is wat beter kan en veel leden vinden dat , dan weet ik zeker dat er naar gekeken wordt of het beter anders kan. Prima dus dat u dit topic start en ik ben zeer benieuwd naar wat andere lezers van de gids vinden. Persoonlijk kan ik op dit moment geen zaken bedenken die ik anders zou willen.
Reputatie 4
Badge +4
De inhoudsopgave is overbodig want ik lees de gids altijd van voor tot achter.
Pagina 3 neem ik aan? Vind ik inderdaad ook overbodig, pagina 4 en 5 is genoeg.
Naar mijn persoonlijke smaak hoeft het onderwerp 'Mijn beste koop' ook niet.
Ik geef de voorkeur aan objectiviteit. Maar, zoals gezegd, dat is mijn persoonlijke mening.
(en uiteraard niets ten nadele van de mensen die daaraan meegewerkt hebben)
Reputatie 5
Badge +1
Voor mij hoeft dat ook niet. Komt bij mij over als in scene gezette cliché verhalen. Bovendien staat het hele internet vol met meningen daarom ik heb graag goed onderbouwde feiten.
Reputatie 6
Badge +5
Voor mij hoeft dat ook niet. Komt bij mij over als in scene gezette cliché verhalen. Bovendien staat het hele internet vol met meningen daarom ik heb graag goed onderbouwde feiten.
Op internet is het niet 100% betrouwbaar, Daarom is het wel handig om ook hun mening te horen.
Reputatie 5
Badge +1

Op internet is het niet 100% betrouwbaar, Daarom is het wel handig om ook hun mening te horen.

Ik ben al vele jaren lid van de CB juist om de neutrale onderbouwde manier waarop ze zaken onderzoeken en presenteren.
Dat heeft voor mij toegevoegde waarde t.o.v. de vele minder betrouwbare meningen elders.
Reputatie 7
Wordt met colom column bedoeld? Een columnist vertolkt een mening en die kan soms verhelderend en scherp zijn, soms grappig, soms triest, lees bijvoorbeeld eens de columns van Silvain Ephimenco in Trouw of de columns uit het NRC, Volkskrant, Parool en Elsevier. Een mening is geen feit. Waarom zou er in de Consumentengids geen column mogen staan (ik schrijf columns over allerlei verschillende onderwerpen, die blijven binnen een bepaalde kring) maar in kranten en tijdschriften wel?

Reageer