Lekker in je lijf: hoe gingen jouw eerste weken?

• 11 January 2021
  • 6 reacties
  • 483 Bekeken
Lekker in je lijf: hoe gingen jouw eerste weken?
Badge +1

Je bent begonnen met een gezonde leefstijl. Daar mag je trots op zijn. Een goed begin is het halve werk, maar wellicht kwam je al wat obstakels tegen.  

Hoe gaat het tot nu toe? Deel je tips en praat mee! 

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Tja , vandaag koos de familie voor de frietboer . Bij uitzondering ( en uit solidariteit natuurlijk ) meegedaan .   :blush:

Reputatie 7
Badge +6

JA , @Jan . Ik denk dat gewoon kraanwater ernstig onderschat wordt qua goede invloed . En het is notabene het goedkoopste ‘geneesmiddel ‘ dat er is . Uitgezonderd uiteraard voor mensen met ondergewicht . Die kunnen beter calorierijke drankjes drinken. 

Ja, lege kratten bier.
Morgen naar de slijter.

Tja, mijn sportschool en daarbij behorende personal trainer staan nog steeds ,en nu weer verlengd, op non-actief. Het beste bewijs van een totale desinteresse van overheidswege in het zelf op peil houden van een gezonde levensstijl. 

Reputatie 7
Badge +6

De eerste vijf jaar zei de diëtiste van de huisarts elk jaar na het bloedprikken-uitslag (en na eerst een kwartier turen naar het beeldscherm), ja, ja, 't is niet goed hè. Dat was het dan zo'n beetje, meer dit, meer dat, minder zus. Dit jaar continueer ik mijn voornemen van vorig jaar om geen afspraak meer te maken.

Want ik sta de helft van het jaar zwaar werk te doen buiten en de andere helft zwaar werk achter de computer, en ik wandel kilometers met de kleinkinderen, we kennen alle eendjes. En zes jaar alleen een biertje op verjaardag, maar met de seniorenleeftijd nu elk weekend wat. Want de diëtiste zegt nooit dat dat méér inhoud 3x per week 60km fietsen, 2x per week rond je hele stad gaan wandelen, niet alleen die twee straten rond je huis. En dat is iets, dat zie ik nooit iemand doen zoals mensen als de mevrouw op promotionele foto's als die hierboven. Want als ik loop ben ik altijd de enige.

Ik doe bijna nooit die vette klodder mayonaise op m'n frites, alleen zoetjes in de koffie zodat je lekker slagroom kan scheppen op feestjes. En elke avond een schaaltje met fruit: 1 tomaat, 1 appel of peer, 1 banaan of paprika, 1 wortel, radijsjes, appelmoes van eigen kweek, zelf geplante en ingemaakte kousenband en zo. En dat werkt goed, geen hoge bloeddruk, ik leef al 3 jaar langer dan m'n moeder, nog 2 jaar te gaan en ik heb m'n vader ingehaald! Dat is mijn voornemen om vol te houden.

En ik heb ontdekt dat je het bloedprikken aanzienlijk naar de goede waarden kan krijgen als je twee weken voor het prikken elke dag twee halve literflesjes water drinkt bovenop wat je normaal drinkt. Die ldl/hdl die technish amper in beweging is te krijgen schiet bijna de grafiek af. Dat houdt ook in, drink altijd veel water. Anders kan wat teveel aan verkeerd in je bloed ook niet wegspoelen!

De eerste elf dagen van 2021 gingen zoals alle andere elf dagen: goed.

Reageer