Lekker in je lijf: wat is jouw beste tip om te ontspannen?

• 15 January 2021
  • 7 reacties
  • 876 Bekeken
Lekker in je lijf: wat is jouw beste tip om te ontspannen?
Badge +8
  • Community Manager
  • 2085 reacties

Nooit meer stress, dat klinkt mooi. Maar stress is niet per definitie slecht. Zolang je ook maar weer tot rust komt.

Chronische stress is wel slecht voor je lichaam. Het kan leiden tot overgewicht en zelfs ziekte. Lees hier meer over stress en bekijk onze tips om te ontstressen.

Hoe ontspan jij? Deel je tips en praat mee!

7 reacties

Tegen stress drink ik thee.

Heel veel thee. De hele dag door. Allemaal verschillende theeën.

Zoveel thee dat ik zelden stress heb.

Ben noch stresskip, noch koele kikker.

Reputatie 7
Badge +6

Mijn mams zei altijd : Alles met mate is meestal het beste . Als ik stress voel , probeer ik als dat kan de oorzaak aan te pakken . Als dat onoplosbaar is , spreek ik mezelf relativerend toe :wink: . Of ik zoek bezigheden die de aandacht afleiden van de stressbron. 

Tegen stress drink ik thee.

Heel veel thee. De hele dag door. Allemaal verschillende theeën.

Zoveel thee dat ik zelden stress heb.

Ben noch stresskip, noch koele kikker.

Voor zo'n plantaardig bestaan is niet iedereen in de wieg gelegd. Wat doet u trouwens met al die theeblaadjes? Hopelijk hebt u een composthoop. Met theezakjes, waarvan de samenstelling/uitwerking nooit onderzocht is, weet je ook niet wat je binnenkrijgt.

Tegen stress heb ik 45 jaar geleden al transcendentie meditatie geleerd. Dat werkt uitstekend maar heeft als neveneffect, dat het je totaal niet ontslaat van de verantwoordelijkheden die het moderne leven met zich meebrengt.  

Een ontspannend muziekje wil ook wel eens helpen.

Wat doet u trouwens met al die theeblaadjes?

Alle theeblaadjes worden na gebruik in het minituintje gedeponeerd.

Reputatie 2
Badge +1

Ik ga wandelen. ik neem mijn camera mee. Doordat ik mijn camera meeneem zie ik de wereld uit een ander perspectief. Soms zie een een nietig, maar prachtig plantje en fotografeer dat. Of een mooi landschap, of mooie lijnen.

Het wandelen, zoals iedere lichamelijke inspanning, zet mijn endorfineproductie aan.  De frisse lucht, de lichamelijke moeheid geeft iets weldadigs. Ik heb mijn lijf weer eens gebruikt!

Zo werkt het vaak bij mij.

Badge

Nooit meer stress, dat klinkt mooi. Maar stress is niet per definitie slecht. Zolang je ook maar weer tot rust komt.

Chronische stress is wel slecht voor je lichaam. Het kan leiden tot overgewicht en zelfs ziekte. Lees hier meer over stress en bekijk onze tips om te ontstressen.

Hoe ontspan jij? Deel je tips en praat mee!

Mijn tip is om lekker te wandelen met muziek of een podcast in mijn oortjes! Daar kan ik zo van genieten en beweeg je ook nog eens! Love it 

Reageer