nieuw subforum

Lekker in je lijf: zo begin je!

• 21 December 2020
  • 55 reacties
  • 1789 Bekeken
Lekker in je lijf: zo begin je!
Badge +1

Je leefstijl veranderen kost energie en tijd. Probeer niet meteen alles te veranderen. Maar neem kleine blijvende stapjes richting een gezondere leefstijl.

Welke veranderingen voer jij als eerste door? En hoe?

55 reacties

Correlatie is idd nog geen oorzaak...

Wie heeft dat dan gezegd?

Ik he het boek Vet Belangrijk gelezen en en dat is een mooie aanvulling op deze uitdaging van de Consumentenbond. 

@Léonz en @Harrie LPP Ik richt mij op inheems vanwege de z.g. ecologische footprint, het (vervuilend) vervoer over vele honderden kilometers en met de hoop, dat boeren hier te lande dat willen verbouwen en trots zijn op hun product. Je weet intussen ook niet of die oliefolie inmiddels uit China komt want op die flessen staat de herkomst niet vermeld. Ik zal het nog eens navragen maar word van al dat navragen soms ook een beetje moe. Olijfolie is wel een product waarmee sinds jaar en dag enorm gesjoemeld wordt en waarin de vreemdste bestanddelen zijn aangetroffen, Je wordt uiteindelijk toch teruggeworpen op je eigen smaak, die van nature goed onderscheid kan maken tussen wat je wel en niet goed bekomt.

Dat in extra vièrge olijfolie nog vruchtbestanddelen zitten die bij hoge verhitting verbranden kan ik me wel indenken en dat die kankerverwekkend kunnen zijn heb ik voor kennisgeving aangenomen. In principe zou je eigen reukorgaan zulke gevaren moeten detecteren. Maar voor hoog vuur gebruik ik dus, mede om in de aanhef genoemde reden, liever boter waaruit de melkeiwitten zijn verwijderd (geklaarde boter/ghee) want die verbranden sneller dan het in de boter aanwezige vet. . 

Ik begrijp niet dat jij ghee gebruikt. Het is een dierlijk vet (een stuk minder gezond dan plantaardig) dat bovendien op omslachtige manier gewonnen wordt via melk en boter. Dat is weer een milieuramp om een beetje jouw denkwijzen in andere discussies te volgen.

Waarom geen zonnebloem of pinda-olie?

Dat van het onnodig vervoer onderschrijf ik volledig, maar er zijn nu eenmaal zoveel goede en lekkere producten die niet inheems zijn.

Neem de Drakenbron thee uit China.

Reageer