Multivitamine 65+ zonder ijzersupplementen

• 27 October 2021
  • 4 reacties
  • 170 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties

Zelf gebruik ik de multivitamine elke dag 50+ van Vitals, uit de test van de Consumentenbond 2019 blijkt dat deze te veel supplementen bevat en dus worden afgeraden.

Nu heb ik de geadviseerde multivitamines bekeken van Kruidvat en Etos, maar deze bevatten ijzer, Vitals niet.

Volgens mijn informatie is een ijzersupplement helemaal niet geschikt voor ouderen, en koper ook niet dacht ik.

Vanwege hemochromatose mag ik geen ijzersupplement dus blijf ik Vitals gebruiken maar dan om de dag.

Weet iemand een alternatief?

4 reacties

Mijn huisarts zei altijd, het alternatief is gezond eten.
Dan heb je het niet nodig.
Zelf heb ik er geen verstand van.

Ik weet niet wat hemochromatose is maar vraag het eens aan je behandelend arts of je huisarts.

Huisartsen geven bijna altijd aan dat multivitaminen niet nodig zijn.

Hemochromatose is ijzerstapeling, niet erg als het op tijd ontdekt wordt maar dan moet je geen extra ijzer nemen, vandaar.

Reputatie 7
Badge +6

Bij twijfel kan de huisarts het beste gevraagd worden . Die heeft zicht op het totaalplaatje van de patient en kan desgewenst via onderzoek allerlei belangrijke waarden beoordelen . Meestal wordt voor ouderen die gezond eten alleen vitamine D aangeraden . Daarom moeten we ons niet gek laten maken door die reclames over die meestal totaal overbodige multivitamines . Nu en dan vragen om een algemeen bloedbeeld te laten prikken is  voor ouderen aan te raden . Zeker als er in het verleden al eens afwijkingen gezien zijn . 

Reageer