Sticky Doe mee!

Stel je vraag over een gezonde leefstijl

• 23 November 2020
  • 8 reacties
  • 1354 Bekeken
Stel je vraag over een gezonde leefstijl
Badge +1

Je bent het jaar vol goede moed begonnen: gezonder eten en meer bewegen. Maar dat is niet altijd even makkelijk. We geven je graag een steuntje in de rug en helpen je met bruikbare tips. Op 27 januari om 12 uur houden wij een Facebook live evenement. Hierin beantwoorden we vragen en wijzen je de weg door het gezonde leefstijl-doolhof.  

:point_right: Wil je ook deelnemen aan het event? Volg ons dan via Facebook. We houden je daar op de hoogte.

:envelope_with_arrow: Interesse in gezond leven? Schrijf je in voor de Gezonde Keuze. Deze nieuwsbrief zit vol praktische tips en weetjes die helpen om je leefstijl blijvend te verbeteren.

Heb je een brandende vraag over afvallen, bewegen, gezond eten of iets anders in die richting? Stel hem hier! 

8 reacties

Badge +8

Op 27 januari om 12 uur houden wij een Facebook live evenement. Hierin beantwoorden we vragen en wijzen je de weg door het gezonde leefstijl-doolhof.  

:point_right: Wil je ook deelnemen aan het event? Volg ons dan via Facebook. We houden je daar op de hoogte.

Badge +8

@Lisa Boele Die sportverenigingen en sportscholen zijn niet gesloten vanwege jaarlijks terugkerende griepgolven, maar vanwege een pandemie, die we met elkaar onder controle proberen te krijgen. Bij de Consumentenbond nemen we corona uiterst serieus en ook wij doen er alles aan om het virus onder controle te krijgen. Deze Community is overigens niet de plaats om de pandemie of het beleid van de overheid ter discussie te stellen. Bovendien gaat dit topic toch echt over heel iets anders. :relaxed:

Badge +8

Ik kan me bijna niet voorstellen dat er geen vragen zijn over deze onderwerpen. Dus: heb je een vraag over afvallen, bewegen, gezond eten of iets anders wat met je gezondheid te maken heeft? Stel 'm hier!

Ik denk dat het onderwerp wel erg breed gesteld is.

Badge +1

Ter inspiratie hebben we de volgende vragen hebben we al op een rijtje gezet: 

• Hoe beweeg ik voldoende als ik thuis ben?
  • Is een voedingspatroon met vlees gezonder dan een voedingspatroon zonder vlees?
  • Hoe overleef ik een borrel als ik op dieet ben?
Reputatie 7
Badge +6

Tja…...Steeds meer medelanders zijn te zwaar . De manieren om daar wat aan te doen weten de meesten ook wel . Meer bewegen , minder eten , anders eten zijn oplossingen . Velen houden dat helaas niet vol en komen weer aan totdat het ze te gortig wordt en weer een poging wordt gedaan . Het bekende en ongewenste jojo-effect. Het lijkt wel of ons lichaam een bepaald gewicht normaal is gaan vinden en pogingen om dat te veranderen tegenwerkt. Ik heb wel een tip . Drink voldoende zo veel mogelijk water en andere dranken zonder suiker of andere dikmakers .

Reputatie 3
Badge +2

Nee, geen enkel vraag. Ik heb helemaal niemand nodig om gezond te leven, af te vallen, te bewegen of wat dan ook. Ik regel dat zelf. En ik heb het idee dat bijna iedereen dat volgens deskundigen niet kan. Hoe je een avocado schilt; hoe je je gourmetstel aansteekt; hoe je gezonder kan worden; waar de vitamine d vandaan komt; hoe je brand in huis moet voorkomen; hoe je met je buren moet omgaan; hoe je kan voorkomen dat je aankomt; hoe je kan voorkomen dat je afvalt; hoe je meer kan bewegen (door te bewegen bijvoorbeeld). Enzovoort.

Heel fijn dus: Ik kan een paar honderd artikelen overslaan...

Tja, dit doet mij heel erg denken aan de (katholieke) kerk die eeuwenlang als ideale vrouwbeeld de maagd Maria heeft gepropageerd en daarmee de halve wereldbevolking (vrouwen) verbijsterd achterliet met de vraag, hoe zij daar in godsnaam aan konden voldoen. Nu onze regering de jaarlijks terugkerende griepgolven aangrijpt om ons allemaal het internet op te jagen, de sportscholen sluit en sociaal verkeer in de vorm van restaurant-, cafe-, museum-, evenementen-, theater-, buitenlandse vakanties of andere gezellige bijeenkomsten onmogelijk maakt zouden wij allemaal individueel aan de slag moeten om onze gezondheid te verbeteren? Wat een krankzinnig idee!

Reageer