Beantwoord

Heb ik wel of niet energie via de Consumentenbond?

• 20 September 2022
  • 8 reacties
  • 166 Bekeken

Hierbij een deel van mijn energiecontract, waarbij ik de persoonlijke gegevens weggelaten heb. Natuurlijk kan ik het complete contract aan u doorsturen.

Ik wilde graag deelnemen aan energielevering via de Consumentenbond waar ieder jaar een veiling voor is. Mijn oude contract (net als mijn huidige) liep af op 5 december, dus moest ik wachten. Tegen die tijd kreeg ik reclame van jullie via de mail en ik heb toen nog aan jullie gevraagd of dit betrouwbaar was. Zo ben ik aan deze leverancier gekomen. Nu zeggen jullie dat ik helemaal geen contract heb via jullie. Het is zo weer 5 december, dus ik zou heel graag weten waar ik aan toe ben en het beste kan doen. Ik heb al via alle mediakanalen geprobeerd antwoord te krijgen en telefonisch kom ik er niet tussen. 

icon

Beste antwoord door Jan H. 22 September 2022, 10:45

Bekijk origineel

8 reacties

Begrijp ik het goed dat je contract afloopt en advies wil hebben wat je het beste kunt doen? Leveranciers bieden geen contacten aan voor bepaalde tijd dus zul je ergens een variabel contract moeten sluiten, als je niets doet ga je over op een variabel contract bij je huidige leverancier. Voor zover ik weet loopt er geen collectieve inkoop want er valt niets gemeenschappelijks in te kopen.

Reputatie 3
Badge +2

@Grace1 Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice op telefoonnummer 070-4454545 zodat mijn collega's  telefonisch ook je gegevens kunnen opvragen en met je mee kunnen kijken.

Omdat de energie markt helaas op zijn kop staat zijn er weinig aanbiedingen. Via deze link kan je nog nakijken of je eventueel gebruik kan maken van dit Energie aanbod.

Groetjes Shana

@Shana Sorry dat ik zo laat reageer. De berichten waren in de spam map terecht gekomen.

Alles wat geadviseerd wordt heb ik al gedaan en op dat telefoon nummer kom ik er niet door.

Ik hoor alleen het woord: Consumentenbond door een mannenstem en dan is de verbinding verbroken.

Ik vind het nog steeds vreemd dat jullie hier niks van weten.

Groetjes Grace

Reputatie 6
Badge +3

Even mijn persoonlijke  inschatting op basis van bovenstaande informatie:

• Consumentenbond is geen energie leverancier dus je hebt geen energie via de consumentenbond.
  • Je hebt op een eenjarig contract bij Essent (op basis van veiling door de consumentenbond).
  • Met alle onzekerheden is het op dit moment niet verstandig/mogelijk een nieuw vast contract af te sluiten.
  • Je verbruik 1150KWh en 470 M3 dat valt binnen grenzen van het prijzen plafond waar op dit moment door de politiek over gesproken wordt.
  • Mijn verwachting is dat iedereen straks de prijs van dat plafond gaat betalen en dan maakt het niets uit bij welke leverancier je zit.
  • Ik zou daarom afwachten op het voorstel van Essent en verder niets doen. Essent is in ieder geval een robuste betrouwbare leverencier.

Dus het was toch via de veiling! Dat was dus wat ik de hele tijd al wilde weten.

Ik ben in ieder geval blij dat ik nu gewoon kan afwachten wat er verder gebeurt en

verder geen actie hoef te ondernemen. Hartelijk dank!

Groet Grace.

Reputatie 6
Badge +3

@Grace1 

Ik blijf wel een beetje voorzichtig. Het is mijn persoonlijke inschatting, als gewoon lid van de consumentenbond, op basis van wat ik lees in de copy van jouw contract. Zekerheid kan ik niet geven.

Reputatie 3
Badge +2

@Grace1 Ik heb je net een privé bericht gestuurd zodat onze klantenservice contact met jou kan opnemen.

Groetjes Shana

Inmiddels heb ik contact gehad met de Consumenetenbond.

Jan H. je had helemal gelijk! 👍🏻

Reageer