Consumentenbond.nl

Actieve communityleden: de top 10 van de maand

Communitylid JFM Geerts stelde het al voor: hoe leuk zou het zijn om de leden in onze community wat beter te leren kennen?

Om een beetje te kijken hoe het met de community gaat probeerde ik een weg te vinden om door de leden te browsen (wie zijn er lid, waar zijn ze in geinteresseerd, wat roepen ze en natuurlijk hoeveel leden heeft de community enz).

Daarom vind je hieronder de 10 meest actieve communityleden in de maand juni 2015:
    H.G. van Rheenen A. Deen E.T. Wiersum Danny Free Spirit Janet R. Teeuwen M.H, van Raay J.W. de Wilt S.H. van der Boom

9 reacties

Vandaag het TESTBOEK 2015 binnengekregen voor mijn bijdrage aan de community. Heel erg bedankt! Ik zal er heel veel aan hebben. Ga hem van het weekend doorlezen. Nogmaals bedankt!
@Knorrebor: veel plezier er mee!
Ja Elodie, de keuze van een schermnaam is persoonlijk en vragen is blijkbaar iets wat goed bij hem/haar past 🙂
Elodie Luinge schreef:

Hoi Stephan, het staat toch een beetje raar, meneer of mevrouw 'vragen' als community-lid dat het actiefst is! ��

Beste H.G. van Rheenen,

Bedankt voor je bericht. Uiteraard zullen we ook dit signaal meenemen in de evaluatie en verdere planning van de community. In de huidige periode van opbouw en stimulering van onze jonge community, speelt het geven van (positieve) feedback aan de deelnemers (in- en extern) een belangrijke rol. Hoe we dat verder vorm willen geven, zullen we, publiek en intern, in de toekomst nog verder uitwerken. Daarbij hebben we continu input nodig, van zoveel mogelijk verschillende types deelnemers. Alleeen 'knallen met cijfers' is daarbij te weinig, lijkt me. Want we kennen allemaal het vaak al te grote verschil tussen kwanti- en kwaliteit...

Nogmaals dank voor je input. We kijken uit naar de reacties van de overige deelnemers.

Wordt dus vervolgd...

H.G. van Rheenen schreef:

Beste Stephan en team,

Het initiatief om deze community op te starten was voor consumenten een goede greep om met elkaar, de moderators en CB-medewerkers op een publiekelijke wijze met elkaar te kunnen communiceren. Met plezier heb ik getracht tot meer succes en bekendheid bij te dragen. Vooral de respectvolle omgang met elkaar verdient een extra positieve opmerking.

Misschien is het een zinvol idee, om het (toenemende?) succes ook door een cijfer zichtbaar te maken en het aantal aangemelde leden voortschrijdend te laten zien? Ik wens jullie en de community vooral toeloop van steeds meer ook zelfredzame en inspirerende kritische consumenten, lid van de Bond of niet. Een zichtbare groei stimuleert ook andere consumenten, maar toont vooral de al bestaande leden, dat/hoe 'hun community' groeit.

Ik hoop, dat mijn voorstel op de agenda voor de volgende bespreking gezet kan worden.....en wens jullie intussen veel Suc6

Hallo H.G. van Rheenen,

Uitstekende ideeËn! Sterker nog: op de achtergrond zijn we bezig om onder andere de volgende onderdelen uit te werken en realtime weer te geven. Zie bijgaande screenshots voor een eerste idee (klik op de afbeeldingen voor een grotere versie). Voor de verwachtingen: het duurt nog wel even voordat dit zichtbaar gaat zijn.

Totaal aantal gebruiker Totaal aantal discussies Totaal aantal reacties Meest actieve gebruikers van de afgelopen 30 dagen
Statistieken:

Overzicht gebruikers:

H.G. van Rheenen schreef:

Beste Stephan en team,

Het initiatief om deze community op te starten was voor consumenten een goede greep om met elkaar, de moderators en CB-medewerkers op een publiekelijke wijze met elkaar te kunnen communiceren. Met plezier heb ik getracht tot meer succes en bekendheid bij te dragen. Vooral de respectvolle omgang met elkaar verdient een extra positieve opmerking.

Misschien is het een zinvol idee, om het (toenemende?) succes ook door een cijfer zichtbaar te maken en het aantal aangemelde leden voortschrijdend te laten zien? Ik wens jullie en de community vooral toeloop van steeds meer ook zelfredzame en inspirerende kritische consumenten, lid van de Bond of niet. Een zichtbare groei stimuleert ook andere consumenten, maar toont vooral de al bestaande leden, dat/hoe 'hun community' groeit.

Ik hoop, dat mijn voorstel op de agenda voor de volgende bespreking gezet kan worden.....en wens jullie intussen veel Suc6

all​ die positivos,kritiekloos enz.,lid van de community,

enige kritiek, ik heb gemerkt dat links naar gratis artikelen enz. vaak niet werken,

terwijl links naar lid worden, abonnee worden e.d. bijna altijd werken.

Binnenkort komt dus waarschijnlijk een forse salarisverhoging van de directie.

Pedro.
Vervelend als links niet werken. Ik neem dit soort meldingen vaak in bahandeling (en kan je verzekeren dat het overal KAN gebeuren) Laat het graag weten, zodat we dat aan kunnen pakken. Dat kan overigens ook op elke pagina waar je, zoals hier, een 'Geef je feedback'-tab vindt. Want het is ook bij ons slechts mensenwerk...

En als je eens goed rondkijkt op de community (van harte welkom hier, overigens!), dan zul je zien dat we het echt niet alleen voor hoera-roepers doen. Want er is ook veel stevige (maar gelukkig ook constructieve) kritiek. Daar kunnen we namelijk tegen (en zijn we best blij om). Want de Consumentenbond is er niet voor zichzelf, maar voor de leden en gebruikers. Dus: houd ons scherp!

Voor wat bereft je vermoeden over het salaris van de directie: ons Jaarverslag 2014 is net goedgekeurd door de Bondsraad, ons ledenparlement. Daar kun je zien dat we hier allemaal inderdaad niet als vrijwilligers werken, maar echt een salaris krijgen. Winst maken is niet het streven, want wat we over houden steken we in het aanbod van diensten en producten. Gezonde exploitatie is ons streven. Niet meer en niet minder dan dat. Daar zijn we heel transparant over. En is er hier de plek om met elkaar, in het openbaar, te discussiËren wat men van ons werk vindt, wat er goed gaat, maar ook wat er minder goed gaat.

Dus: blijven posten, hoor. DAAR doen we het voor.

In reactie op:
P. Rijswijk schreef:

all​ die positivos,kritiekloos enz.,lid van de community,

enige kritiek, ik heb gemerkt dat links naar gratis artikelen enz. vaak niet werken,

terwijl links naar lid worden, abonnee worden e.d. bijna altijd werken.

Binnenkort komt dus waarschijnlijk een forse salarisverhoging van de directie.

Pedro.

Ondertussen maken we stappen met de vernieuwing van de Consumentenbond community!

Bekijk hier de nieuwse screenshots en planning Én de vraag aan jullie om mee te denken met de nieuwe structuur van dit forum. ☺
De community is vernieuwd: lees er hier alles over.

Een van de doelen van deze vernieuwing was om meer inzicht te geven in de gebruikers: aantallen, actieve gebruikers en Consumentenbond-medewerkers die actief zijn. Bekijk ze op de Wie is Wie pagina.

Ondertussen maken we stappen met de vernieuwing van de Consumentenbond community!

Bekijk hier de nieuwse screenshots en planning én de vraag aan jullie om mee te denken met de nieuwe structuur van dit forum.

Geplaatst door Stephan op Jul 16, 2015.

Reageer