Consumentenbond.nl
Nieuw

Bestanden toevoegen aan je berichten

• 15 augustus 2018
  • 8 reacties
  • 827 Bekeken
Bestanden toevoegen aan je berichten
Reputatie 7
Badge +7
Goed nieuws! Van nu af aan is het mogelijk om bestanden toe te voegen aan je topics en reacties. Zo is het nog gemakkelijker om waardevolle informatie met elkaar te delen. Hieronder volgen de veelgestelde vragen met natuurlijk de bijbehorende antwoorden.

Welke bestandsformaten worden ondersteund?
  • pdf
  • zip
  • xml
  • txt
  • csv
  • doc/docx
  • xls/xlsx
  • ppt/pptx.
Wat is de maximale bestandsgrootte?
Een bestand mag maximaal 25 MB groot zijn.

Hoeveel bestanden kan ik maximaal toevoegen?
Per bericht kan je maximaal 50 MB aan bestanden uploaden. Er zit daarbij geen limiet op het aantal bestanden.

Hoe veilig is het systeem?
Heel veilig. Alle bestanden worden gescand alvorens ze geüpload worden.

Heb je nog vragen die hierboven niet beantwoord worden? Laat het dan hieronder weten, en we komen snel bij je terug.

8 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Dag @Monique ,
Op zich zelf is het prijzenswaardig dat jullie deze mogelijkheid aanbieden. Bij de opmerking: Hoe veilig is het systeem? zou ik graag de term heel veilig wat nader uitgelegd zien.
Worden er diverse programma's toegepast? Zoja welke?
Geldt de scanprocedure ook t.a.v. links?
Uit ervaring t.a.v. een ander forum, kon deze garantie niet toegekend worden.
Uiteraard is men zelf verantwoordelijk in hoeverre men bestanden gaat "delen".
Ben benieuwd of je andere reacties gaat ontvangen.
PS.: Komt er ook een uitleg hoe men dit kan toepassen via b.v. een raadpleegpagina?
Succes.
Reputatie 7
Badge +4
@GdR
In verband met de veiligheid is het misschien verstandiger om de systemen niet open en bloot hier te vermelden.🤔☺

Wat bestanden betreft en ook andere mogelijkheden met computers begrijp ik nooit waarom er zo veel verschillende systemen zijn. Waarom niet gewoon alleen bijvoorbeeld pdf?
Regelmatig krijg ik een bericht met een bijlage en dan krijg ik vervolgens bij het proberen te openen de mededeling dat ik niet de benodigde software geïnstalleerd heb. Dan moet ik, als computerleek, gaan uitzoeken wat ik dan nodig heb - want dat vertellen ze er niet bij - en waar ik dat dan kan vinden en hoe ik dat dan moet installeren... Vaak komt het er dan op neer dat ik het maar laat voor wat het is.😥

Overigens wel positief en handig dat bestanden nu hier toegevoegd kunnen worden.🙂
Reputatie 7
Badge +7
Dag @Monique ,
Op zich zelf is het prijzenswaardig dat jullie deze mogelijkheid aanbieden. Bij de opmerking: Hoe veilig is het systeem? zou ik graag de term heel veilig wat nader uitgelegd zien.
Worden er diverse programma's toegepast? Zoja welke?
Geldt de scanprocedure ook t.a.v. links?
Uit ervaring t.a.v. een ander forum, kon deze garantie niet toegekend worden.
Uiteraard is men zelf verantwoordelijk in hoeverre men bestanden gaat "delen".
Ben benieuwd of je andere reacties gaat ontvangen.
PS.: Komt er ook een uitleg hoe men dit kan toepassen via b.v. een raadpleegpagina?
Succes.

Hoi @GdR,

Leuk je weer terug te zien op de community. Ik snap dat deze nieuwe functionaliteit weer de nodige vragen met zich meebrengt. 😉 Wat betreft je vraag. Het antwoord blijft redelijk hetzelfde hoor, het systeem is zoals gezegd veilig. Wel kan ik daar nog aan toevoegen dat we inderdaad een programma gebruiken wat deze bestanden scant op virussen, trojans, malware en allerlei andere narigheid. Het programma wat ingebouwd is en hiervoor gebruikt wordt is ClamAV. (Dat mogen jullie wel weten hoor, @Ekokok.)

Voor linkjes geldt niet dat deze gescand worden, maar dit verloopt dan ook heel anders dan bij bestanden. Bestanden upload je in de tekst editor, en daarmee op de community. Ze gaan dus letterlijk eerst door een systeem heen, wat het systeem de mogelijkheid geeft om de bestanden te scannen. Wanneer er iets wordt gedetecteerd, kan het bestand uiteraard niet geplaatst worden.

Met een linkje is het zo dat deze geplaatst worden in de tekst, en de tekst wordt niet gescand. Wel is het zo dat het community team het streven heeft alle berichten te lezen, en checken wij links ook handmatig. Downloadlinkjes worden over het algemeen sowieso niet toegestaan, evenals commerciële links. Mocht je nou ooit een linkje zien waarvan je twijfelt of deze wel op de community thuishoort, dan kan je deze aan ons rapporteren door op de 3 puntjes en vervolgens op "Rapporteer'' onder de betreffende reactie te klikken. We kijken dit dan zo snel mogelijk na.

Wat betreft je laatste vraag: bedoel je hiermee een uitleg betreffende deze nieuwe functionaliteit. Goed idee. Zijn er meer communityleden die hier behoefte aan hebben?
Reputatie 4
Badge +6
Dag @Monique ,
Helaas is het mij nog niet duidelijk hoe ik b.v. in deze reactie een plaatje enz. kan toevoegen. Sorry 😥. Wat mijn laatste vraag betreft, goed begrepen. Voor zover ik kan zien, zijn er geen andere communityleden die deze behoeften hebben. Oké.
Misschien toch even een indicatie hoe ik deze faciliteit kan raadplegen in de zoekbalk. Waarschijnlijk mis ik de juiste zoeksleutel.
Wat betreft je opmerking: Leuk je weer terug te zien, soms kijk ik even via de meldingen vanuit een e-mail. Dit houdt in dat ik niet altijd inlog. Sommige leden hebben alreeds een reactie geplaatst, waarbij ik niet altijd een aanvulling kan verstrekken 😑.
Succes verder met de ontwikkeling t.a.v. de mogelijkheden.
Reputatie 7
Badge +7
Hi @GdR,

Bedankt voor je berichtje. Zo'n nieuwe functie helpt natuurlijk niet wanneer onduidelijk is hoe je deze kunt gebruiken. Onderaan het veld waar je je reacties typt zie je een hoop knoppen staan.
Door op de knop met de fotocamera te drukken kan je een afbeelding toevoegen aan je reactie.
Een document toevoegen kan door op de knop met het pijltje naar boven gericht te klikken.

Ik ben benieuwd of het je zo lukt. 🙂
Reputatie 4
Badge +6
Via klembord gelukt.
Via de extensie heb ik deze aan moeten passen t.a.v. open OpenOffice.

Puzzeltje77; rekensommetje

De som van twee getallen is 60.
(De som houdt in dat er getallen opgeteld moeten worden)
Een van de getallen is 3 hoger dan de helft van het andere getal.
Als men de twee getallen vermenigvuldigt, wat is dan de uitkomst?
Succes.

Dit even t.a.v. een test.
Nu nog even kijken of ik een plaatje kan toevoegen 😉. Wordt vervolgd.
Reputatie 4
Badge +6
Hierbij de oplossing t.a.v. puzzeltje77:a+b=60
a+3=1/2*b
Na substitutie geeft a=18 en b= 42.
Dus het produkt is 756
Reputatie 7
Badge +7
Pfff, daar was ik zelf niet achtergekomen hoor, @GdR. 😉

Reageer