Consumentenbond.nl
Sticky

De Community Nieuwsbrief: Draag bij aan een nieuw ontwerp!

Reputatie 5
Badge +7
De Community Nieuwsbrief bestaat alweer een paar jaar. Deze nieuwsbrief heeft speciaal de community als focus en geeft je elke twee weken een update van interessante discussies op het forum. Na een paar jaar vinden we het tijd voor een opfrisbeurt! De nieuwsbrief wordt anders ingedeeld en krijgt een nieuwe stijl.
Wil jij hierover meedenken? Of mis je iets in de huidige nieuwsbrief? Grijp je kans en deel je suggestie voor een nieuwsbrief die aan al je wensen voldoet.
Nog niet bekend met de Community Nieuwsbrief? Bekijk hier de laatst verstuurde nieuwsbrief of meld je gemakkelijk aan en ontvang hem elke twee weken.

5 reacties

Hoge eisen ... tè hoge verwachtingen?

Ik heb de CB-nieuwsbrief ooit afbesteld, omdat er alsmaar CB-item-herhalingen in stonden. De conculegá's van Radar en Kassa houden dagelijks een wedstrijdje over wie het eerst de brief heeft verzonden. Inhoudelijk te vaak met zelfs een dekkingsgelijke populistische inhoud en mix uit nieuwsberichten, hun forum of een indirecte 'reclame' voor een komend programma.

Van de Consumentenbond zou ik best weer een nieuwe nieuwsbrief willen ontvangen, het liefst óók dágelijks met slechts twee of drie werkelijk interessante (achtergrond-)onderwerpen met een verwijs naar een blog, een twitterbericht, een actie, iets uit Klachtenkompas.nl, een community-item, een koopkrachtfilmpje of een vrijgegeven gidsartikel, wanneer daar behoefte aan zou bestaan. Alhoewel vaak bij jullie te gast, raak ik met de overvloed aan navigaties steeds vaker in de knoop. De goed geregiseerde nieuwsbrief zou dit weer kunnen tegensturen/corrigeren.

Terwijl grafisch-design een onderdeel van mijn beroep was, vind ik hier 1 -de inhoud, 2 - de frequentie en 3 - het gestuurd item te kunnen doorklikken uiteindelijk véél belangrijker dan de (hier hoofdzakelijk bedoelde?) opmaak of een beetje re-design.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het (wat mij betreft) mee moeten doen 😉
Maar ... er komen natuurlijk/hopelijk nog véél andersluidende voorstellen.
Reputatie 5
Badge +7
@hänschen klein, wensen over inhoud zijn natuurlijk ook van harte welkom! Voor alle zekerheid even checken: hebben we het over dezelfde nieuwsbrief? Je noemt de CB-nieuwsbrief (de algemene Consumentenbond nieuwsbrief die wekelijks verstuurd wordt), maar onze vraag gaat specifiek over de Community nieuwsbrief, die eens per twee weken wordt verstuurd met de focus op discussies binnen de community.
Pff ... dit wordt nu een gewetensvraag ...

Allereerst heb ik het verschil in de tekst niet opgemerkt. Ik denk echter, dat ik me nooit op de community-nieuwsbrief heb geaboneerd, lees ik toch dágelijk mee wat er zo allemaal bij jullie gepost wordt. Maar nagel me niet vast, wat ik excact weet is, dat ik beide brieven niet (meer) lees.

Pik eventuele bruikbare items uit mijn geposte commentaar zou ik in deze situatie zeggen.

Sorry voor de verwisseling. Gooi anders mijn vorige post en deze eruit... ?
Reputatie 5
Badge +7
@hänschen klein Ik geef in elk geval je feedback over de algemene Consumentenbondnieuwsbrief aan mijn collega's door. En ik heb de openingstekst van dit topic wat duidelijker het doel van de Community nieuwsbrief omschreven. Uiteraard ben je vrij om ook over die laatste je suggesties te geven, mocht je het leuk vinden dan kun je via de links in de openingstekst een exemplaar bekijken en je aanmelden hem voortaan te ontvangen.
Nieuwsbrief zonder nieuws?

Bedankt. De doelgroep zal dan de 'niet-deelnemer' van de community (moeten) zijn? Want de in het voorbeeld getoonde items zijn bij mij als forum-lezer al eens eerder voorbij gekomen en géén nieuws meer!

Eenzelfde soort probleem heeft onlangs @A.Deen omschreven, toen hij/zij vaststelde, dat er informaties op Twitter staat die hem/haar als lid en community-deelnemer niet bekend waren.

Dus ... de grote mix aan platforms zou in een nieuwsbrief dit euvel van een teveel of nooit gezien moeten kunnen bijsturen. De vormgeving van de community-nieuwsbrief is strak, duidelijk, goed leesbaar en verder prima! Aanmelden zal ik me dus NIET.
De essentie van een community is toch dat je op de hoogte bent van de ontwikkelingen en discussies ? Dat hoeft voor mij dus niet via een nieuwsbrief, dat voegt voor mij niks toe. Als je slechts heel soms inlogt is dat boeiend, anders slechts een herhaling van zetten als het een soort samenvatting is van lopende discussies. Ik zou dan ook niet snel besluiten lid te worden van zo'n nieuwsbrief.
Reputatie 5
Badge +7
@Fred B. Hoi Fred, voor jou als heel actieve deelnemer zal de inhoud van de community nieuwsbrief inderdaad bekende materie zijn. Voor hen die minder vaak inloggen is de nieuwsbrief een handige manier om op de hoogte te blijven van actuele discussies. Wat zou jij dan wel graag willen zien in de nieuwsbrief?
Reputatie 5
Badge +6
Ik vind de nieuwsbrief fijn om te zien welke discussies ik gemist heb, want ik heb niet de tijd om alle discussies te volgen. De huidige nieuwsbrief vind ik prima, en ik zou niet weten hoe die beter kan. Ben benieuwd naar de ideeen en het resultaat.
Mijn inbox is voller dan ik kan verwerken, het zou me dierbaar zijn de nieuwsbrief niet wekelijks maar maandelijks te krijgen. Kan ik dat ergens instellen? vr dank.

Reageer