Consumentenbond.nl
Sticky

Deel je feedback over de community

Reputatie 5
Badge +7
Welkom op de community van de Consumentenbond!

In het topic De Consumentenbond community is vernieuwd lees je meer over de veranderingen en vind je de link naar de handleiding.

We hopen dat jullie blij zijn met de vernieuwde omgeving.
Momenteel zijn we hard bezig om alles na te lopen en eventuele schoonheidsfoutjes op te lossen. Mocht je iets tegenkomen dat niet werkt, mail dit dan met screenshot en uitleg naar community@consumentenbond.nl of plaats het in dit topic.

Alle soorten feedback zijn hier welkom, van vragen en opmerkingen tot verbetersuggesties en complimenten.

Laat weten wat je van de nieuwe community vindt!

51 reacties

Badge +2
Als ik in browser Edge de site van de Consumentenbond (www.consumentenbond.nl) open, dan kan ik makkelijk de Community bereiken door (bovenaan of onderaan de pagina) op het woord "Community" te klikken, de link "https://www.consumentenbond.nl/community/" wordt dan doorgeleid naar "https://community.consumentenbond.nl/".

In browser Chrome kan ik de Community niet op dezelfde manier bereiken.
De link "https://www.consumentenbond.nl/community/" wordt dan namelijk doorgeleid naar "https://www.consumentenbond.nl/".

Misschien kunnen jullie hier naar kijken, want nu lijkt het voor Chrome-gebruikers alsof de Community het niet doet.
Graag jullie reactie!
Reputatie 6
Badge +6
Hoi @J.B.M. Meulenkamp,

Vervelend om te horen dat het niet lukt via Google Chrome. Ik denk dat dit te maken heeft met de 'Browser cache'. Deze dien je te legen en dan moet het hopelijk weer lukken. Je kan het snel controleren door Google Chrome te openen in 'incognito modus' (rechtermuisknop Google Chrome icoon en dan te kiezen voor 'nieuw incognitovenster')

Als het werkt, dan weet je zeker dat het aan de cache ligt. Vervolgens kun je vrij gemakkelijk de cache legen door:

• Gebruik te maken van een sneltoetscombinatie: CTRL+Shift+R of via de Google Chrome instellingen zelf de cache te legen

Ik hoor graag van je of het is gelukt!

Vriendelijke groet,

Niels
Badge +2
Hallo Niels https://community.consumentenbond.nl/members/niels-20562,

Wat jij zegt werkt inderdaad.
Het ligt dus aan de cache van Chrome.

Maar waar ik nu de oplossing weet, geldt dat natuurlijk niet voor al die (tienduizenden?) mensen die ook via Chrome werken en dit topic niet gelezen hebben.
Is het voor jullie niet mogelijk om te zorgen dat de links ook werken bij mensen die hun cache niet geleegd hebben?

Bijvoorbeeld door achter de link meteen de URL "https://community.consumentenbond.nl/" te zetten?
Zodat er geen doorverwijzing via "https://www.consumentenbond.nl/community/" meer nodig is, want die URL leidt (bij volle Chrome-cache) naar de home-page, terwijl in chrome (met volle cache) de URL "https://community.consumentenbond.nl/" wèl naar de Community leidt!

Nu zullen er toch denk ik mensen "afdruipen", omdat "het niet werkt".
Reputatie 6
Badge +6
Hi @J.B.M. Meulenkamp,

Bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb het verzoek direct na constatering intern doorgezet om te kijken of we dit kunnen aanpassen / oplossen. Ik kom hier zeker nog op terug.

Groet,

Niels
Ja, ik heb, na enige navigatie-ervaring een handjevol algemene vragen en een opmerking:

1 - Om te kunnen reageren moet ik steeds weer inloggen (staat aangegeven: "inloggen/aanmelden"), en wordt bij het klikken op inloggen zonder werkelijk in te loggen naar deze site gebracht ... is deze extra handeling een veiligheidsmaatregel?

2 - Het vernieuwde systeem geeft veel informatie, óók d.m.v. symbolen (badges) en de betekenis wordt ook uitgelegd, alhoewel ik me bij Oeheo Oehoe niet kan voorstellen, dat deze deelnemers alleen 's nachts reageren 😉. Waar ik spontaan géén uitlegd over zie, is het aantal sterretjes achter een deelnemersnaam *** ... ?

3 - Ik had elders op een topic al BRAVO geroepen, dat men nu ópen kan vaststellen WIE een antwoord leuk/waardevol vindt. Eerder bleef dit 'liken' en . niet-liken' met een duimpje volkomen anoniem. Nogmaals bedankt voor deze verbetering!

4 -De oorzaak van het niet-functioneren van de emoji's en vet, cursief,onderstrepen kon bij stille navraag niet achterhaald worden en lijkt tot nu toe alleen een probleem bij mij te zijn (in afwachting van méér of géén andere meldingen).

5 - Tenslotte ga ik de functie "ondertekenen" uitproberen en misschien eens afwisselen

6 - Verder is het vooral nog FF-wennen ...
Reputatie 7
Badge +7
Hi @hänschen klein,

Bedankt voor je feedback!
Hierbij het antwoord op je vragen/opmerkingen:

1 - Dit is niet direct vanwege de veiligheid. Het is meer vanuit techniek dat het niet anders kan. Dus bij het klikken op de button 'inloggen/registeren'' zal je eerst gerouteerd worden naar een inlogpagina van de Consumentenbond. Vervolgens kan je inloggen en zal je na het inloggen weer automatisch terugkomen bij de Community

2 - Het antwoord op deze vraag vindt je hier: https://community.consumentenbond.nl/veelgestelde-vragen-15/wat-betekenen-de-sterretjes-achter-mijn-naam-15585.

3 - Dat wij liken dat jij dit liked hebben we al eens eerder benoemd. Toch vind ik het zó leuk dat ik het nog een keer benoem. Like! 👍🏼

4 - Tot nu toe hebben we hier geen verdere meldingen over ontvangen.

5 - Leuk! Ik ben benieuwd hoe dit je bevalt. Laat je het ons weten?

6 - Dat moet vast helemaal goed komen, alles went (uiteindelijk) zeggen ze, toch?

Tot snel!
Waarom moet ik de CB bellen om mijn Community account op te heffen? Dat kan heel simpel anders opgelost worden. Het gegeven dat de Community 1000 leden heeft, zegt mij daarom helemaal niets. Velen (net als ik) zullen helemaal geen zin hebben hun account middels een telefoontje naar CB op te heffen.

Veel interessanter lijkt het mij te weten hoeveel actieve leden de Community heeft. Dat aantal zal beduidend lager liggen.

Vervelend dat alle gegevens / reacties enz. van alle leden voor iedereen openbaar is. Op zijn minst zou inloggen daarvoor verplicht moeten zijn.
@LazyLady

1 - Het lijkt mij, dat de CB-medewerkers in contact willen komen met 'opzeggers' en waarschijnlijk niet wil verhinderen dàt ze opzeggen, maar analyseren WAAROM iemand weggaat. Toen ik ooit de CB opzegde werd hier helemaal niet naar gevraagd en als salesmanager vond ik dat wel zéér vreemd
2 - Welke gegevens kunt u bij voorbeeld van mij zien/vinden? Ik weet alleen maar dat u (hoogstwaarschijnlijk) een lady bent ... verder géén privacy-gegevens.
3 - Het getal van 1.000 communityleden heb ik overigens veel vroeger al voorbij zien komen, maar ik heb absoluut geen vertrouwen in de computer die het aantal deelnemers moet bijhouden, namelijk:

3,021 Topics 20,106 Reacties en .... !!50,293 Leden!! (lijkt mij een miskleun)
Reputatie 6
Badge +6
Hoi @hänschen klein @Nexit ,

Waarom moet ik de CB bellen om mijn Community account op te heffen?

Bellen is niet direct noodzakelijk. Het staat je ook vrij om ons een mailtje te sturen via het
contactformulier

Vervelend dat alle gegevens / reacties enz. van alle leden voor iedereen openbaar is. ?

Zoals @hänschen klein aangeeft zijn er geen privacygevoelige gegevens inzichtelijk. Je moet er natuurlijk wel voor waken dat je in jouw schermnaam of in de betreffende topics/reacties geen persoonlijke gegevens deelt.

Veel interessanter lijkt het mij te weten hoeveel actieve leden de Community heeft. Dat aantal zal beduidend lager liggen.

Ik kan me goed voorstellen dat je dit interessanter lijkt. Het getal is nu gebaseerd op het aantal aangemaakte accounts van de afgelopen jaren. Ik neem jouw suggestie zeker mee, bedankt! 👍🏻

Groeten,

Niels
@Niels , ik zie vaker deelnemers die voor het eerst actief een reactie of vraag posten, maar (zichzelf?) al op een eerder moment zouden hebben aangemeld ... Inderdaad moet er dus een verschil bestaan tussen de (stomme/automatische/passieve) aanmelding en het actieve gebruik op deze community.

De officiële en trotse melding van @Lotte Witty was ooit 1.ooo deelnemers (een jaar geleden?) en waarschijnlijk refereert @LazzyLady hieraan, maar dat moet terug te vinden zijn. Minder reacties (20.000) volgens de robot dan aanmeldingen volgens de robot (50.300) zou tevens een inducatie voor bedoelde, maar aangenomen miskleun moeten zijn.

U hoeft natuurlijk geen bedrijfsgeheimpjes te verklappen ;-)) Tenminste in het volgende jaarverslag moeten echter de echte cijfers gecheckt zijn of niets gepubliceerd worden.

Hoi @hänschen klein @Nexit ,

Waarom moet ik de CB bellen om mijn Community account op te heffen?

Bellen is niet direct noodzakelijk. Het staat je ook vrij om ons een mailtje te sturen via hetcontactformulier
Reactie: Bij profiel- instellingen kan toch eenvoudig de optie 'account verwijderen' toegevoegd worden?

Vervelend dat alle gegevens / reacties enz. van alle leden voor iedereen openbaar is. ?

Zoals @hänschen klein aangeeft zijn er geen privacygevoelige gegevens inzichtelijk. Je moet er natuurlijk wel voor waken dat je in jouw schermnaam of in de betreffende topics/reacties geen persoonlijke gegevens deelt.

Reactie: Daar waak IK ook wel voor, maar ik praat niet alleen voor mezelf. Niet iedereen zal daar bij stilstaan. Bovendien geef ik i.v.m. mijn privacy op sommige topics bewust geen reactie (bijv. hoe zijn jullie ziekenhuiservaringen).

Ik kan me goed voorstellen dat je dit interessanter lijkt. Het getal is nu gebaseerd op het aantal aangemaakte accounts van de afgelopen jaren. Ik neem jouw suggestie zeker mee, bedankt! 👍🏻

Reactie: Ik begreep al dat het aantal gebaseerd was op de ooit aangemaakte accounts. Maar die info is voor niemand interessant, want tenslotte gaat het om de actieve accounts (50? 100?) nietwaar? Wel fijn dat je mijn suggestie mee neemt (naar huis 😁? )

Groeten,

Niels

N.a.v. de opmerking over de privacy ...

Mijn TIP voor véél forum-deelnemers is dan ook naar aanleiding van de te verdedigende privacy:

1 - Verander uw forum-beeldschermnaam wanneer dit uw èchte naam is, waardoor u elders wellicht ongewild, wèl te traceren bent, zoals in een gastenboek,bij publiceren van sportuitslagen zoals een maraton-deelname, via een review over uw vakantieadres, uw naam op LinkedIn of elders

Aan de forummanager:

2 - geef deze tip als ballonnetje op voorhand ook aan bij de plek waar nieuwe forum-aanmelders zich laten registreren
Zoek de vout ...

@E.Iena heeft sinds de verbouwing de status: "niet actief geweest" ... voutje! Zie deze topic.
Reputatie 6
Badge +6
hänschen klein schreef:

Zoek de vout ...

@E.Iena heeft sinds de verbouwing de status: "niet actief geweest" ... voutje! Zie deze topic.

Hoi @hänschen klein,

De activiteitenfeed zal weer gevuld worden zodra er weer activiteit is op het nieuwe forum. Aangezien E.Lena nog geen nieuwe post of reactie heeft geplaatst sinds het live gaan van het nieuwe platform klopt het dat het nog leeg is. Aangemaakte topics en geplaatste reacties zijn natuurlijk wel nog gewoon te zien.

Aangezien jouw opmerking gaat over de werking van de Community zelf, heb ik het verplaatst naar het topic 'Deel je feedback'

Vriendelijke groet,

Niels
FEEDBACK.

Wat mij verder na de verbouwing ook is opgevallen, is, dat een eenmaal geplaatste tekst niet meer veranderd kan worden of verwijderd, zoals ikzelf (uit ergernis) vaak heb gepracticeerd. Het was eigenlijk ook een beetje raar bij het oude systeem, dat je geplaatste teksten achteraf nog kon veranderen/verwijderen.
e
Beetje geconcentreerder posten is nu de consequentie, omdat correcties en tekstaanpassingen niet meer mogelijk zijn. Ik vind dit een verbetering ... maar éénmaal fout geschreven is nu voor de eeuwigheid fout geschreven!! Maar misschien kunnen de moderators (op vriendelijk verzoek) de 'stomme' taalfout er toch nog uitgummen ... want wie wil zich nu voor ééuwig blameren?

PS. Het blijkt, dat direct na het posten nog wèl een tijdje (uurtje?) 'bewerkt' mag worden wanneer men op de drie stipjes rechts-onder klikt. Ik heb het tweemaal uitgeprobeerd en het werkte ook tweemaal nog.
Reputatie 3
Badge +3
Hallo Rosalie, Ik snap niet goed wat er fout is aan het oude systeem, het werkte op zich toch goed? Dus waarom moet alles weer om gegooid worden dat is het geen wat ik mij af vraag! het is toch van geen belang dat er sterretjes en andere frutsels bij de berichten komen? Zeker wanneer de antwoorden die gegeven worden andere gebruikers kunnen helpen, dat was toch de opzet van deze community? Ik zou graag antwoord hierop willen hebben.
Met een vriendelijke groet!!
Reputatie 6
Badge +6
Hoi @D. Zwart,

Prima vraag! Het oude community platform wordt in 2018 niet meer geleverd/ondersteund. Er ontstond dus een noodzaak om het platform te vervangen met als doel om de continuïteit van de community te waarborgen. We willen tenslotte dat er een plek blijft bestaan waar we elkaar kunnen blijven helpen!

** post verplaatst naar het topic 'deel je feedback'

Fijne zondag gewenst,

Niels
Reputatie 3
Badge +3
Hallo Niels , uw antwoord gelezen en begrijp ook dat deze ingreep nodig was, sorry, maar ik ben wel blij dat deze community toch doorgaat. Wie weet hoeveel mensen er hierdoor geholpen kunnen worden, belangrijk TOCH?. vriendelijk dank voor de beantwoording!
Met een vriendelijke groet!!
Reputatie 6
Badge +6
@D. Zwart Graag gedaan!

Wie weet hoeveel mensen er hierdoor geholpen kunnen worden, belangrijk TOCH?

Zeker weten. Daar doen we het tenslotte allemaal voor💪🏻 .
Badge +1
Forum vernieuwd.
Topics ? Mentioning? Community? Badges? Liken ? Feedback ?
De consumentenbond ( binnenkort waarschijnlijk " consumersassociation " ) krijgt helaas steeds meer last van de Engelse ziekte, terwijl toch voldoende Nederlandse begrippen beschikbaar zijn.
Minderwaardigheidscomplex of interessantdoenerij ?
P.S.,
Ik hoef geen badge (speldje) of sterretje.
Reputatie 5
Badge +6
Ik krijg in Chrome op mijn Mac op het nieuwe forum een melding dat de site probeert een unauthenticated script te laden.

Reputatie 6
Badge +6
Hoi @Raoul Teeuwen,

Ik krijg in Chrome op mijn Mac op het nieuwe forum een melding dat de site probeert een unauthenticated script te laden.

Bedankt voor het doorgeven! Ik heb de melding doorgezet om te laten onderzoeken.

Met vriendelijke groet,

Niels
Reputatie 7
D. Kruijff schreef:

Minderwaardigheidscomplex of interessantdoenerij?

Assimilatie van leenwoorden is van alle tijden en hoewel niet populair bij schoolmeesters en dominees zijn die nooit in staat gebleken dat proces te stoppen. Dus "Minderwaardigheidscomplex of interessantdoenerij"? Au contraire, gewoon taal van nu die op zijn beurt over vijftig jaar weer oubollig zal klinken.
Reputatie 6
Badge +6
Raoul Teeuwen schreef:

Hoi @Raoul Teeuwen,

Het probleem is opgelost. Als het goed is ontvang je nu geen meldingen meer. Bedankt voor het doorgeven! 🙂
Badge +2

Hi @J.B.M. Meulenkamp,

Bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb het verzoek direct na constatering intern doorgezet om te kijken of we dit kunnen aanpassen / oplossen. Ik kom hier zeker nog op terug.

Groet,

Niels

Hallo @Niels,
Is er al iets bekend over dit punt?
Lijkt me op zich niet erg ingewikkeld om de link naar URL "https://www.consumentenbond.nl/community/" te vervangen door een link naar URL "https://community.consumentenbond.nl/"
Nu zullen denk ik nog steeds veel Chrome-gebruikers niet bij de community terecht komen.

Reageer