Consumentenbond.nl

Deel je feedback over de community

  • 18 augustus 2017
  • 51 reacties
  • 3501 Bekeken


Toon eerste bericht

51 reacties

Zoek de vout ...

@E.Iena heeft sinds de verbouwing de status: "niet actief geweest" ... voutje! Zie deze topic.
FEEDBACK.

Wat mij verder na de verbouwing ook is opgevallen, is, dat een eenmaal geplaatste tekst niet meer veranderd kan worden of verwijderd, zoals ikzelf (uit ergernis) vaak heb gepracticeerd. Het was eigenlijk ook een beetje raar bij het oude systeem, dat je geplaatste teksten achteraf nog kon veranderen/verwijderen.
e
Beetje geconcentreerder posten is nu de consequentie, omdat correcties en tekstaanpassingen niet meer mogelijk zijn. Ik vind dit een verbetering ... maar éénmaal fout geschreven is nu voor de eeuwigheid fout geschreven!! Maar misschien kunnen de moderators (op vriendelijk verzoek) de 'stomme' taalfout er toch nog uitgummen ... want wie wil zich nu voor ééuwig blameren?

PS. Het blijkt, dat direct na het posten nog wèl een tijdje (uurtje?) 'bewerkt' mag worden wanneer men op de drie stipjes rechts-onder klikt. Ik heb het tweemaal uitgeprobeerd en het werkte ook tweemaal nog.
Reputatie 3
Badge +4
Hallo Rosalie, Ik snap niet goed wat er fout is aan het oude systeem, het werkte op zich toch goed? Dus waarom moet alles weer om gegooid worden dat is het geen wat ik mij af vraag! het is toch van geen belang dat er sterretjes en andere frutsels bij de berichten komen? Zeker wanneer de antwoorden die gegeven worden andere gebruikers kunnen helpen, dat was toch de opzet van deze community? Ik zou graag antwoord hierop willen hebben.
Met een vriendelijke groet!!
Badge +2
Als ik in browser Edge de site van de Consumentenbond (www.consumentenbond.nl) open, dan kan ik makkelijk de Community bereiken door (bovenaan of onderaan de pagina) op het woord "Community" te klikken, de link "https://www.consumentenbond.nl/community/" wordt dan doorgeleid naar "https://community.consumentenbond.nl/".

In browser Chrome kan ik de Community niet op dezelfde manier bereiken.
De link "https://www.consumentenbond.nl/community/" wordt dan namelijk doorgeleid naar "https://www.consumentenbond.nl/".

Misschien kunnen jullie hier naar kijken, want nu lijkt het voor Chrome-gebruikers alsof de Community het niet doet.
Graag jullie reactie!
Badge +2
Hallo Niels https://community.consumentenbond.nl/members/niels-20562,

Wat jij zegt werkt inderdaad.
Het ligt dus aan de cache van Chrome.

Maar waar ik nu de oplossing weet, geldt dat natuurlijk niet voor al die (tienduizenden?) mensen die ook via Chrome werken en dit topic niet gelezen hebben.
Is het voor jullie niet mogelijk om te zorgen dat de links ook werken bij mensen die hun cache niet geleegd hebben?

Bijvoorbeeld door achter de link meteen de URL "https://community.consumentenbond.nl/" te zetten?
Zodat er geen doorverwijzing via "https://www.consumentenbond.nl/community/" meer nodig is, want die URL leidt (bij volle Chrome-cache) naar de home-page, terwijl in chrome (met volle cache) de URL "https://community.consumentenbond.nl/" wèl naar de Community leidt!

Nu zullen er toch denk ik mensen "afdruipen", omdat "het niet werkt".
Badge +2
Hi @J.B.M. Meulenkamp,

Bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb het verzoek direct na constatering intern doorgezet om te kijken of we dit kunnen aanpassen / oplossen. Ik kom hier zeker nog op terug.

Groet,

Niels


Hallo @Niels Kamper,
Is er al iets bekend over dit punt?
Lijkt me op zich niet erg ingewikkeld om de link naar URL "https://www.consumentenbond.nl/community/" te vervangen door een link naar URL "https://community.consumentenbond.nl/"
Nu zullen denk ik nog steeds veel Chrome-gebruikers niet bij de community terecht komen.
Badge +2

Hi @J.B.M. Meulenkamp,

Bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb het verzoek direct na constatering intern doorgezet om te kijken of we dit kunnen aanpassen / oplossen. Ik kom hier zeker nog op terug.

Groet,

Niels
Hallo ,
Is er al iets bekend over dit punt?
Lijkt me op zich niet erg ingewikkeld om de link naar URL "https://www.consumentenbond.nl/community/" te vervangen door een link naar URL "https://community.consumentenbond.nl/"
Nu zullen denk ik nog steeds veel Chrome-gebruikers niet bij de community terecht komen.
Hoi @J.B.M. Meulenkamp,

Het verzoek staat uit om dit aan te passen. Er dienen een aantal technische zaken aangepast te worden alvorens de wijziging door te voeren. Ik geef direct een gil als het in orde is! ;)


Hallo Niels, is er inmiddels al iets meer te melden hierover?
We zijn weer een paar weken verder en het is nog niet aangepast..
Badge +2
Hoi @J.B.M. Meulenkamp,

In de release van vorige week is alleen de footer (onderaan de pagina) meegenomen. Eind volgende week zal in de release de header (bovenaan de pagina) ook aangepast worden.

Alvast een prettig weekend,

Niels

Hallo @Niels Kamper, bedankt voor je bericht.
Goed dat het aangepast gaat worden.
Jij ook een fijn weekend!
Reputatie 1
Badge +2
Forum vernieuwd.
Topics ? Mentioning? Community? Badges? Liken ? Feedback ?
De consumentenbond ( binnenkort waarschijnlijk " consumersassociation " ) krijgt helaas steeds meer last van de Engelse ziekte, terwijl toch voldoende Nederlandse begrippen beschikbaar zijn.
Minderwaardigheidscomplex of interessantdoenerij ?
P.S.,
Ik hoef geen badge (speldje) of sterretje.
Reputatie 5
Badge +6
Ik krijg in Chrome op mijn Mac op het nieuwe forum een melding dat de site probeert een unauthenticated script te laden.

Reputatie 5
Badge +6
Vraagje: bij een reply op een bericht of in een topic/forum dat je volgt, kun je een mail krijgen. Mooi. Maar: in die mail staat weinig anders dan "er is iets nieuws, klik hier om te kijken". Dat vind ik vervelend, het kost me extra tijd. Kan in die mail ook de reply worden opgenomen op grond waarvan je de notificatie krijgt. Forums zonder die inhoud in een notificatie-mail scoren bij mij minpunten, en ik zal dan eerder stoppen met gebruik van het forum (ik ga me dan afmelden).
Reputatie 5
Badge +6
Hallo.

Volgens het icoontje rechtsbovenin heb ik een nieuw prive-bericht, maar ik kan niet zien waar/welk?



Is er een optie om alleen ongelezen berichten te tonen en/of gewoon maar alles als gelezen te markeren?
Badge
Een van de allerbeste communities op internet is fokforum. De layout is overzichtelijk en het schakelen tussen de verschillende fora is uitmuntend.
Wellicht iets om naar te kijken als je deze community gaat herinrichten
Badge
Hoi @Geestmer,

Bedankt voor de feedback! Ik deel jouw mening dat Fok en bijv. Reddit (ik ben meer een Reddit-type) erg fijn schakelen. Is er nu iets specifieks waar je van zegt dat moet echt anders of handiger bij ons op het forum?

Dag Niels,
de mogelijkheid om bijvoorbeeld zoals bij Reddit een ''compact view '' te maken. Nu moet je erg veel scrollen, en hebt niet in een keer een overzicht.
Vraagje: ik krijg ik mijn overzicht de oudste post eerst, ik wil liever standaard de nieuwste post....
Reputatie 6
Badge +6
Hoi @hänschen klein @Lazylady ,

Waarom moet ik de CB bellen om mijn Community account op te heffen?


Bellen is niet direct noodzakelijk. Het staat je ook vrij om ons een mailtje te sturen via het
contactformulier

Vervelend dat alle gegevens / reacties enz. van alle leden voor iedereen openbaar is. ?


Zoals @hänschen klein aangeeft zijn er geen privacygevoelige gegevens inzichtelijk. Je moet er natuurlijk wel voor waken dat je in jouw schermnaam of in de betreffende topics/reacties geen persoonlijke gegevens deelt.

Veel interessanter lijkt het mij te weten hoeveel actieve leden de Community heeft. Dat aantal zal beduidend lager liggen.


Ik kan me goed voorstellen dat je dit interessanter lijkt. Het getal is nu gebaseerd op het aantal aangemaakte accounts van de afgelopen jaren. Ik neem jouw suggestie zeker mee, bedankt! 👍🏻

Groeten,

Niels
Reputatie 6
Badge +6
Zoek de vout ...

@E.Iena heeft sinds de verbouwing de status: "niet actief geweest" ... voutje! Zie deze topic.


Hoi @hänschen klein,

De activiteitenfeed zal weer gevuld worden zodra er weer activiteit is op het nieuwe forum. Aangezien E.Lena nog geen nieuwe post of reactie heeft geplaatst sinds het live gaan van het nieuwe platform klopt het dat het nog leeg is. Aangemaakte topics en geplaatste reacties zijn natuurlijk wel nog gewoon te zien.

Aangezien jouw opmerking gaat over de werking van de Community zelf, heb ik het verplaatst naar het topic 'Deel je feedback'

Vriendelijke groet,

Niels
Reputatie 6
Badge +6
Hoi @D. Zwart,

Prima vraag! Het oude community platform wordt in 2018 niet meer geleverd/ondersteund. Er ontstond dus een noodzaak om het platform te vervangen met als doel om de continuïteit van de community te waarborgen. We willen tenslotte dat er een plek blijft bestaan waar we elkaar kunnen blijven helpen!

** post verplaatst naar het topic 'deel je feedback'

Fijne zondag gewenst,

Niels
Reputatie 6
Badge +6
@D. Zwart Graag gedaan!

Wie weet hoeveel mensen er hierdoor geholpen kunnen worden, belangrijk TOCH?


Zeker weten. Daar doen we het tenslotte allemaal voor💪🏻 .
Reputatie 6
Badge +6


Zie ik het goed dat je ook je eigen bijdragen kan liken? Zie https://community.consumentenbond.nl/huiskamer-17/rutte-s-mensbeeld-en-de-zelfstandige-burger-die-zijn-eigen-zaakjes-regelt-15633/index1.html#post61950@Lazylady Dat klopt. Het inderdaad mogelijk om een eigen bijdrage (topic/reactie) te liken.
Nogal vreemd toch, om eigen bijdragen te gaan liken? Wordt dat nog aangepast?


Hoi @Lazylady,

Het kunnen liken van een eigen bericht is (hoewel ik dit zelf niet zo snel zal doen) niet direct een rare optie. Het kan bijvoorbeeld ook bij Facebook berichten en Linkedin posts. Het is wel een interessant puntje om nader te onderzoeken, aangezien de ontvangen likes natuurlijk ook iets zegt over de (leden) waardering binnen het forum. Ik kan nog niet zeggen of we dit op (korte) termijn gaan aanpassen, maar jouw punt staat stevig genoteerd. Bedankt voor het doorgeven! 👍🏻
Reputatie 6
Badge +6
@Niels Kamper Grappig, je hebt in dit topic jezelf ook geliked.🤔.

Scherp gezien 😉.Natuurlijk met als doel om te laten zien dat het zelf liken van een bericht mogelijk is.

Wederom bedankt voor de toelichting!

Groeten,

Niels
Reputatie 6
Badge +6
Hoi @Geestmer,

Bedankt voor de feedback! Ik deel jouw mening dat Fok en bijv. Reddit (ik ben meer een Reddit-type) erg fijn schakelen. Is er nu iets specifieks waar je van zegt dat moet echt anders of handiger bij ons op het forum?
Waarom moet ik de CB bellen om mijn Community account op te heffen? Dat kan heel simpel anders opgelost worden. Het gegeven dat de Community 1000 leden heeft, zegt mij daarom helemaal niets. Velen (net als ik) zullen helemaal geen zin hebben hun account middels een telefoontje naar CB op te heffen.

Veel interessanter lijkt het mij te weten hoeveel actieve leden de Community heeft. Dat aantal zal beduidend lager liggen.

Vervelend dat alle gegevens / reacties enz. van alle leden voor iedereen openbaar is. Op zijn minst zou inloggen daarvoor verplicht moeten zijn.
Zie ik het goed dat je ook je eigen bijdragen kan liken? Zie https://community.consumentenbond.nl/huiskamer-17/rutte-s-mensbeeld-en-de-zelfstandige-burger-die-zijn-eigen-zaakjes-regelt-15633/index1.html#post61950
dubbel geplaatst, kreeg een foutmelding dat mijn bijdrage plaatsen niet gelukt was?
Reputatie 7
Badge +7
Inderdaad @Geestmer, zoals Tijs aangeeft kan je zelf aangeven in welke volgorde je de reacties wil zien door dit aan te klikken onder het topic. Dit is echter geen standaard functie die 'aan blijft staan'. Zijn er meer community leden die hier behoefte aan hebben?

Reageer