Consumentenbond.nl

Enquête na forumbezoek

• 13 januari 2020
  • 103 reacties
  • 1454 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Iedere keer als ik het forum bezoek en vervolgens afsluit komt er een bericht c.q. een enquête in beeld over  wat ik van het forum of de hele site vind. Dat heb ik netjes ingevuld, maar ik vind één keer genoeg. Waarom keert het bericht toch telkens terug. Kan men het niet zo instellen dat iemand die het al ingevuld heeft, het niet meer krijgt.  Je moet het nu wegklikken. Wat vindt u.

Het topic is gesloten voor reacties

103 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Je hebt het over een enquête, maar ik zie alleen af en toe een pop-up waarin gevraagd wordt of ik het antwoord op mijn vraag heb gevonden (of iets dergelijks). Heb je het daarover?

Ik vind die pop-up zeer irritant, zeker ook omdat ik helemaal niet op zoek ben naar een antwoord. 

Reputatie 7
Badge +7

Merkwaardigerwijs is het bij mij verschillend. De pop-up krijg ik ook steeds. Maar nu had ik deze vragen weer: 

Mogen we je een paar vragen stellen over jouw bezoek aan het forum?

Hoe makkkelijk maakt de Consumentenbond het voor jou om te vinden wat je zoekt op onze community?

Is het erg, het is geen halszaak, maar zoals je aangeeft het irriteert, vooral omdat elk forumbezoek een dergelijk berichtje geeft. En één keer invullen is toch genoeg. uiteraard kan ik het de moderatoren vragen, maar als ik nou de enige ben, laat dan maar. Echter als meerderen het vervelend vinden, doe er dan iets aan CB. Groet Leo.

Reputatie 5
Badge +4

Oh, dat verzoek over het forum heb ik gelukkig nooit voorbij zien komen. Wordt waarschijnlijk geblokkeerd door mijn gebruikte instellingen. Kan me indenken dat het voor regelmatige forumbezoekers erg irritant is. 

Mijn eerste gedachte is het weggooien van cookies, dat is normaal de plek waar de site bijhoudt dat iets al eens gebeurd is.

Reputatie 5
Badge +4

Mijn eerste gedachte is het weggooien van cookies, dat is normaal de plek waar de site bijhoudt dat iets al eens gebeurd is.

Dat zou dus betekenen dat je die 10-tallen cookies van CB niet moet verwijderen om van dat gezeur af te zijn? Niet erg ‘klant’ vriendelijk vind ik.

Reputatie 7
Badge +7

Beste Forumleden.

Dit krijg ik ook elke keer als ik op het forum kom:

Cookies op onze website

We plaatsen verschillende soorten cookies op onze website. Functionele en analytische cookies plaatsen we altijd. Deze zijn noodzakelijk om de website goed te laten werken en het gebruik te kunnen meten. Uit deze cookies zijn geen persoonlijke gegevens te herleiden.

Daarnaast maakt onze website gebruik van cookies die niet noodzakelijk zijn, maar wel nuttig. Zodat je feedback kan geven over je gebruikerservaring, YouTube video’s kan bekijken en zodat je relevante Consumentenbond aanbiedingen kan zien op andere websites. Met deze cookies kunnen advertentienetwerken je internetgedrag volgen.

Door op ‘Akkoord’ te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer over cookies.

Instellingen aanpassen

Niet akkoord Akkoord

Wat kan ik hier dus het beste mee doen? Op deze manier is er een hoop gezeur bij gekomen, heb ik dat alleen? Groet Leo.

Reputatie 5
Badge +4

@L.J.F. de Ruiter Ik klik altijd op Niet akkoord. Ondanks dat worden er toch altijd nog 23 cookies opgeslagen.:thinking:

Dit krijg ik ook elke keer als ik op het forum kom:

Cookies op onze website

We plaatsen verschillende soorten cookies op onze website.

Als je dit iedere keer krijgt betekent dit dat de browser dus iedere keer denkt dat er nog geen cookie opgeslagen is en je voor de site een nieuwe bezoeker bent. Ik heb letterlijk geen zin in een discussie over de nut en noodzaak van cookies maar ik denk wel dat hier wel de oorzaak van je probleem zit.

Dat zou dus betekenen dat je die 10-tallen cookies van CB niet moet verwijderen om van dat gezeur af te zijn? Niet erg ‘klant’ vriendelijk vind ik.

Tientallen? Check hieronder:lying_face:

Reputatie 5
Badge +4

@A. Deen OMG, dus ik heb niets te klagen met ‘slechts’ 23 cookies...

Reputatie 7
Badge +7

Geachte @A. Deen  en @Mazzel .

Er is volgens mij, bij mij  de laatste dagen op het forum een toevloed aan berichten.

De volgende komt ook steeds mee:

Inloggen via Consumentenbond

Maak gratis een account aan of log in via Consumentenbond om te reageren.

Inloggen / Registreren×

En dat dus naast die kleine enquêtes c.q. vragen op het eind en het cookies verhaal. Dat alles heb ik nooit gehad. Aanvankelijk maakte het me niet zoveel uit, maar begin het nu vreselijk irritant te vinden. En André ik heb ook helemaal geen zin en behoefte aan een discussie over cookies. Als daar behoefte aan zou zijn, zou er een andere en ook door een ander een topic over gemaakt kunnen worden. Maar voor mij is het niet aan de orde. Ik wil gewoon al die onzinnige berichten kwijt als ik op of naar het forum ga. Die waren er voorheen ook nooit.

Laat ik ergens beginnen, bijvoorbeeld bij het inloggen.

Dat was ook nooit zo, alleen als er een andere dag kwam en je voor die eerste keer naar het forum ging, dan inloggen oké. Maar nu bij iedere keer komt er de mededeling inloggen. Waarom, heb ik ergens iets fout gedaan?

Vervolgens telkens die enquêtes of vragen op het eind. Ik heb al gezegd, als het de CB helpt ben ik zeer welwillend. Ik heb nu een aantal keer vragen e.d. ingevuld, maar vind het onzin dat telkens te doen, zeker als het dezelfde vragen betreft.

En dan de cookies, normaliter vul ik akkoord in, welke website (betrouwbaar uiteraard) het ook vraagt. Dus ook hier ingevuld akkoord, maar steeds weer want het komt steeds terug. Wordt nu echt vervelend.

De meesten van jullie weten, ik kan best aardig op de PC uit de weg, maar ben wel een digibeet. Het is dus heel goed mogelijk dat het komt door de verklaringen die @A. Deen  geeft, maar mijn naam is Haas, ik weet van niets. Hoe is dit ontstaan en belangrijker nog hoe kom ik er af.

Groeten Leo.

Badge +8

Ha @L.J.F. de Ruiter, dank voor het signaal! Even voor mijn informatie: welke browser gebruik je? Onze website werkt namelijk het beste met Chrome, Edge, Safari of eventueel Firefox.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo Imke, ik werk met Google Chrome. De forumpagina's komen ook op de voor mij bekende Google Chrome pagina. Groet Leo.

Badge +8

Dank, @L.J.F. de Ruiter! Kun je eens proberen of je met een andere browser de cookies wel kunt opslaan zodat je bij het volgende bezoek deze melding niet nog eens te zien krijgt? Ik ben benieuwd!

Sorry Leo, mensen altijd zo vreselijk zeuren over cookies dat ik wat overprikkeld reageerde. Jouw probleem heeft absoluut met cookies te maken maar dat oplossen in natuurlijk een volstrekt valide en nuttige discussie. Imke geeft het ook al aan, op een of andere manier lijkt Chrome nu geen cookies te accepteren en dan weet de site niet dat je al ingelogd bent en denkt dat je een nieuwe bezoeker bent.

Reputatie 5
Badge +4

Sorry Leo, mensen altijd zo vreselijk zeuren over cookies dat ik wat overprikkeld reageerde. Jouw probleem heeft absoluut met cookies te maken maar dat oplossen in natuurlijk een volstrekt valide en nuttige discussie. Imke geeft het ook al aan, op een of andere manier lijkt Chrome nu geen cookies te accepteren en dan weet de site niet dat je al ingelogd bent en denkt dat je een nieuwe bezoeker bent.

Geen idee of die opmerking over zeuren voor mij bestemd is, maar is het niet ook de CB zelf die regelmatig artikelen wijdt aan c.q. waarschuwt voor cookies enz.? En niet voor het 1 of het ander maar 66 cookies van 1 organisatie heb ik nog nooit voorbij zien komen.

Maar terug naar Leo's vraag: ik gebruik ook Chrome, geef altijd een klik op Niet akkoord, indirecte cookies van derden zijn geblokkeerd en cookies enz. worden automatisch verwijderd als ik de browser sluit.

Toch krijg ik die vraag over het forum nooit te zien. Wel ‘of ik het antwoord op mijn (niet gestelde) vraag; heb gevonden. 

Zou het met een pop-up blocking te maken kunnen hebben?

Reputatie 5
Badge +4

@L.J.F. de Ruiter Zou je bij de instellingen van Chrome eens kunnen kijken of ‘indirecte cookies van derden’ op geblokkeerd staan? Zo nee, kun je het eens proberen of dat helpt?

Reputatie 7
Badge +7

Beste mensen, ik ben even bezig geweest. Ik zit nu te werken met Microsoft Edge. ik moest alhier inloggen en heb dat gedaan, vervolgens ook cookies goedkeuren. Heb dat ook gedaan op voorspraak van Imke. Tot nu toe gaat alles goed en zend dit weg. Kijken of dat ook lukt. dan ga ik nog proiberen of het met Opera ook lukt. Andere browsers heb ik niet. Groet leo.

Reputatie 7
Badge +7

En vervolgens werk ik nu met Opera. Ook daar cookies goedkeuren en inloggen. Dat is gebeurd en alles werkt ook hier. En ga dit ook opsturen, kijken of het terecht komt. Nog even de vraag van Mazzel. Bij Chrome instellingen staan cookies van derden niet geblokkeerd.

Vervolgens sluit ik nu alles af en begin opnieuw met Chrome. Zoals gezegd heb ik er niet zoveel verstand van, maar nu zou ik bij Chrome geen cookiesvraag meer moeten hebben en ook niet de vraag om inloggen ??? Ben benieuwd.

Reputatie 7
Badge +7

En dan ben ik nu weer terug op Chrome. Er is mijn inziens niets veranderd. Zodra ik op het forum kom bij Chrome moet ik weer cookies goedkeuren en wederom inloggen.

Sorry als ik alles fout doe, ik probeer voor zover ik het begrijp, jullie adviezen op te volgen.

Ik ga nogmaals alles afsluiten en via de mail van de CB dat er een bericht is, opnieuw naar het forum. Als de berichten toch blijven komen, dus cookiesvraag, inlogvraag enz., dan weet ik het ook niet meer. Pakweg een week terug had ik al die berichten niet. Groet Leo.

Reputatie 7
Badge +7

En helaas moet ik wederom inloggen, ondanks dat ik vandaag tig keer ingelogd heb c.q. ben. En ook ingelogd blijven heb aangevinkt.  Ik moet dus telkens inloggen, echt vervelend. Cookiesvraag dit keer nog niet gezien. Excuses aan alle meelezers, interessant is dit waarschijnlijk niet, maar ik wil graag van al die vragen en berichtjes af. Groet Leo.

Geen idee of die opmerking over zeuren voor mij bestemd is, maar is het niet ook de CB zelf die regelmatig artikelen wijdt aan c.q. waarschuwt voor cookies enz.? En niet voor het 1 of het ander maar 66 cookies van 1 organisatie heb ik nog nooit voorbij zien komen.

Nee, niet persoonlijk. Van mij mag iedereen met z'n cookies doen wat hij wil. Wat ik alleen zie zijn veel mensen die zich op hebben laten jutten dat ze van alles moeten met die cookies zonder dat ze de onderliggende kennis hebben om te weten wat wat is, en het netto resultaat is een stroom van mensen met problemen op allerlei websites die dan niet accepteren dat sites slecht of niet werken maar klagen. Maar nou ga ik toch de discussie voeren waar ik eigenlijk wel klaar mee ben. Hopelijk snapt u mijn standpunt ook zonder het ermee eens te zijn.

Als ik twee gratis tips mag geven:

Tip 1: Installeer de extensie: “I don’t care about cookies”.

Cookies vervolgens af en toe weggooien als je niets beters te doen hebt.

Tip 2: Benader dit forum uitsluitend via “Recent actieve topics” of via een ontvangen e-mail bericht.

Mij is nog nooit iets gevraagd over cookies, noch over website ervaringen of wat dan ook. Mij wordt trouwens nooit iets gevraagd, dat is een probleem op zichzelf.

Reputatie 7
Badge +7

Beste Léon en anderen. Ik zal je adviezen opvolgen zoals ik altijd alle 'goede’ adviezen opvolg en in deze topic, zie hierboven, ook alle adviezen heb opgevolgd. Zonder een cookies discussie te scheppen, wil ik toch uiten dat ik niets met cookies heb en ze voor mij ook niet hoeven, maar heb  er nooit last of problemen mee gehad. En behalve de cookies heb ik de laatste weken ook alle andere vragen en berichten van de CB op het forum. Die heb ik nooit eerder gehad, maar alles staat hierboven, om niet telkens in herhalingen te vervallen. Dus zoals jij stelt….. ook mij is nooit iets gevraagd  over   cookies , website ervaringen of bij elk onderwerp, elk bericht e.d. opnieuw in te loggen. Ik dacht dat het iets nieuws was van de CB en dat iedereen dat kreeg. Het ging me enorm vervelen, vandaar de topic. Nu blijkt dat praktisch niemand die “mij toch vreemde” berichten krijgt. Waarom ik wel en waar komen ze vandaan???

Het is nu echt irritant, voor alle bovenstaande berichten heb ik moeten inloggen, voor naar het forum gaan, zoals jij ook aangeeft via verkregen mail e.d. krijg ik het cookies verhaal en moet erop antwoorden en krijg de vragen en enquêtes erna.

Met drie browsers heb ik het geprobeerd, er verandert niets en nu ga ik jouwe tips weer proberen en natuurlijk om van die berichten en handelingen die ik nu ineens bij het forum heb, af te komen..

Verder gooi ik regelmatig cookies weg alsook onnodige bestanden. Ik laat ook af en toe software werken zoals Ccleaner, HitmanPro, Privazer e.d. en voert ze uit om van allerhande ‘rommel’ af te komen.. Maar zie de tegenstelling met Imke die juist stelt Cookies te accepteren, want daarna vragen ze er nooit meer om. Helaas klopt dat dus niet.

Nogmaals wat is er gebeurd en hoe kom ik eraf. Groet Leo.

Reputatie 7
Badge +7

En na het opsturen dit weer:

Wil je ons laten weten hoe tevreden je bent over de website van de Consumentenbond? Het invullen duurt ongeveer 3 minuten, beloofd.

Start onderzoek