Consumentenbond.nl

Hoera, de Consumentenbond community bestaat 1 jaar!


18501b1b-3aef-4ae2-aad8-3a31392aac9a.png

Vorig jaar werd de eerste versie van dit forum gepresenteerd aan een kleine groep betrokken consumenten. En na enkele maanden ‘warm draaien’ is het forum steeds actiever geworden met interessante en leuke discussies.

De cijfers De afgelopen 365 dagen hebben jullie dan ook niet stil gezeten: we zijn ondertussen gegroeid naar een forum met meer dan 2.000 gebruikers. Met elkaar hebben we 6.000 reacties geplaatst in meer dan 500 discussies. Dank voor jouw bijdrage!

Levendige discussies Levendige discussies worden gevoerd over uiteenlopende onderwerpen, zoals het invoeren van de slimme energiemeter, de kosten van de zorgverzekering en politieke beslissingen over bijvoorbeeld de vrije artsenkeuze.

Het effect En met effect! Niet alleen zijn de discussies het afgelopen jaar door meer dan 200.000 bezoekers bekeken, ook inhoudelijk hebben ze impact. Onze experts staan zo direct in contact met jullie en we nemen de signalen mee in onze dienstverlening, maar ook omdat consumenten elkaar helpen en adviseren: voor en door consumenten!

Even voorstellen Het topic Stel jezelf even voor licht ik graag speciaal uit: hier kan je meer lezen over andere communityleden (met wie praat ik nu eigenlijk?) en kan je jezelf ook even voorstellen (dit ben ik!).

 

Uitgelichte gebeurtenissen het afgelopen jaar Hieronder vind je enkele uitgelichte gebeurtenissen van het afgelopen jaar.

Wat is jouw beste herinnering aan het afgelopen jaar binnen de Consumentenbond community? Nogmaals bedankt voor jouw bijdrage!

  • 1 maart 2014: De oproep aan betrokken consumenten die willen meedenken met en meedoen in de ontwikkeling van de online community van de Consumentenbond. 7 mei 2014:De presentatie van de eerste versie van dit forum tijdens de eerste communitybijeenkomst. juni 2014: Verschillende aanpassingen en verbeteringen aan de hand van gebruikersfeedback. juli 2014: De tweede community bijeenkomst op het kantoor van de Consumentenbond augustus 2014: Onze expert Stefan neemt de input van communityleden mee in zijn bezoek aan de grootste consumentenelektronica-beurs. oktober 2014: Een discussie op de Consumentenbond community over de ov-chipkaart wordt opgepakt door RTL nieuws. Verder ontstaat er veel ophef in het topic Cogas stopt met Ziggo aanbieden. november 2014: Wat zijn jouw wensen voor het nieuwe Ziggo (na overname door UPC)? Irene J. inventariseert de wensen binnen de community om zo de klanten van het nieuwe Ziggo optimaal te laten profiteren van de overname door UPC. december 2014: Hoera, we zijn met meer dan 1.000 communityleden! Verder stonden op 29 december onze zorgexperts klaar om live alle vragen te beantwoorden van gebruikers. En door die vragen konden we weer andere consumenten helpen. januari 2015: Communityleden gaan in gesprek met Mark - de hoofdredacteur van de Consumentengids - om samen te werken aan een verbeterde versie van onderzoekstabellen. februari 2015: Het subforum Denk mee wordt geopend. Hier kan je in gesprek over ideeën, suggesties en feedback voor de Consumentenbond. En worden er soms uitnodigen geplaatst voor bijeenkomsten speciaal voor communityleden. maart 2015: Een goed voorbeeld van de impact van de kennisuitwisseling op de community: moederbordfabrikant Gigabyte past zijn specificaties aan op basis van een van onze topics. mei 2015: De Consumentenbond community bestaat 1 jaar! (maar dat wist je nu waarschijnlijk al ;-)

51 reacties

Goed punt A. Deen.

Dit komt waarschijnlijk omdat in onze nieuwbrief dit 1-jarig bestaan is uitgelicht met daarbij een melding dat je in de community verder kan praten over onder andere consumentenmisstanden. Dat zorgt waarschijnlijk voor de verschillende soorten reacties in dit topic, waardoor het zijn focus verliest.

Daarom nog even kort uitleg dat de Consumentenbond community bestaat uit verschillende forums waar je met andere consumenten in gesprek kan gaan over specifieke onderwerpen. Zelf een nieuwe discussie starten is eenvoudig en kan hier.

De verschillende forums zijn te vinden op de startpagina van de Consumentenbond community.
 

 


Waarom wordt de thread "Hoera dit forum bestaat een jaar" gebruikt als klachtenvergaarbak?
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Waarom wordt de thread "Hoera dit forum bestaat een jaar" gebruikt als klachtenvergaarbak?
Vooral zo doorgaan!
Mijn klacht gaat over de providers voor mobiel bellen. Ziggo is er alleen voor klanten, die behalve TV ook vast bellen en internet afnemen. Teleurstelling: Tele2 brengt van alles in rekening.




Ik geef niet in biologische producten.Zijn ze bijvoorbeeld echt biologisch?

Het is nooit bewezen.





Nee, het is nooit bewezen omdat er geen onderzoek naar wordt gedaan en dat onderzoek is ook niet in het belang van de gevestigde markpartijen. Maar als ik in mijn Natuurwinkel vraag naar de herkomst van een product krijg ik in elk geval een antwoord. Ik koop bij voorkeur Demeter producten, het strengste keurmerk op dit gebied. Het is verder een kwestie van vertrouwen en zelfkennis. Er zijn nog telers die er een eer in stellen om een goed en verantwoord product af te leveren en als je dezelfde instelling hebt vertrouw je daarop totdat het tegendeel bewezen is. Ik heb daar nooit spijt van gehad en neem de eventuele missers op de koop toe. Ik ben overgestapt op biologisch (voorzover dat toen kon) toen mijn zoon werd geboren, ruim 30 jaar geleden. Onze aanspraken op de gezondheidszorg (anders dan kwetsuren door ongelukken) zijn miniem. Ik ben van plan dat zo te houden. In echt lange termijn onderzoek wordt sowieso nauwelijks geld gestoken, dus het komt aan op de consument die zijn gezondheid in eigen hand neemt. Enige moed is vereist, maar wat mij betreft loont het de moeite.



Door Lisa Boele


Meer dan alleen een buikgevoel: Over Food Valley in Wageningen, onderzoek, grote aanbieders en het ongezonde voedsel in onze supermarkten.........

http://www.ftm.nl/exclusive/pulsar-investeert-duurzame-voedingsinudstrie/
NPO zenders zijn erg politiek gericht, meestal erg links.Ook bij hen werken mensen met zeer hoge salarissen. zoals bij de Wereld draait door.En die werken maar enkele maanden per jaar.

De belastingbetalers betalen dat. Bij de comm. zenders betalen de belastingbetalers niet mee.
Er zijn juist heel veel onderzoeken geweest.

Doch men kon niet bewijzen dat biologisch echt beter is.Net zoiets als met alternatieve geneeswijzen.

In ieder geval is het erg duur en wordt er veel verdiend .Net zoals met superfood, dat oa bestaat uit vogelzaad.


Ik geef niet in biologische producten.Zijn ze bijvoorbeeld echt biologisch?

Het is nooit bewezen.





Nee, het is nooit bewezen omdat er geen onderzoek naar wordt gedaan en dat onderzoek is ook niet in het belang van de gevestigde markpartijen. Maar als ik in mijn Natuurwinkel vraag naar de herkomst van een product krijg ik in elk geval een antwoord. Ik koop bij voorkeur Demeter producten, het strengste keurmerk op dit gebied. Het is verder een kwestie van vertrouwen en zelfkennis. Er zijn nog telers die er een eer in stellen om een goed en verantwoord product af te leveren en als je dezelfde instelling hebt vertrouw je daarop totdat het tegendeel bewezen is. Ik heb daar nooit spijt van gehad en neem de eventuele missers op de koop toe. Ik ben overgestapt op biologisch (voorzover dat toen kon) toen mijn zoon werd geboren, ruim 30 jaar geleden. Onze aanspraken op de gezondheidszorg (anders dan kwetsuren door ongelukken) zijn miniem. Ik ben van plan dat zo te houden. In echt lange termijn onderzoek wordt sowieso nauwelijks geld gestoken, dus het komt aan op de consument die zijn gezondheid in eigen hand neemt. Enige moed is vereist, maar wat mij betreft loont het de moeite.


Mijn ergernis ligt in het feit dat ik niet zelf mijn tv-zenderpakket kan samenstellen.

Persoonlijk ben ik alleen geÏnteresseerd in de drie NPO-zenders en enkele buitenlandse zenders.

Toch krijg ik een hele rits commerciËle en andere waardeloze zenders door mijn strot geduwd waar ik uiteraard voor moet betalen.

Ik erger me dood dat ik meebetaal aan de respectieve salarissen van € 400.000 van Johan Derksen en RenÉ van der Gijp voor twee keer per week in de studio van RTL7 te verschijnen. Deze twee heren hebben zelf verklaard alleen voor het geld daar in die studio te zitten. Tot overmaat van ramp wordt je nog getrakteerd op die irritante "commercial breaks", die heel wat van mijn geduld vergen en van minachting getuigen voor de kijker.

Dit is helaas een uitvloeisel van de vrije markt en u hebt het hier over een commerciËle zender. Ik heb een KPN glasvezelpakket en kijk bijna uitsluitend programmas die ik heb opgenomen. In het programmaoverzicht kun je alle zenders uitschakelen die je niet wilt zien en het opnemen van gewenste programmas kost mij zodoende ca. 15 minuten per dag. Dat zou niet zo moeten zijn, maar wat mij betreft is het de moeite waard.

De salariËring die u noemt geldt overigens ook voor de presentatoren van b.v. DWDD, Pauw, Knevel en nog wat anderen in de publieke omroep. Om deze reden kijk ik deze programma's niet meer. Zulke presentatoren zijn totaal losgezongen van de samenleving en aan hun opinie en keuze van onderwerpen hecht ik geen waarde. De enkele keer dat ik al zappend in zulke programma's terechtkom, vraag ik mij steeds weer af: Wat heb jij nu eigenlijk zelf bijgedragen aan de Nederlandse samenleving om over dit onderwerp een mening te hebben en laat staan: anderen ter verantwoording te roepen? Het is een duister gebied, dat alleen door moedigen betreden wordt maar daarom zeer de moeite waard voor eenieder die niet als een kasplant door het leven wil gaan.

Overigens moet ik bekennen, dat ik VI soms graag als levend behang opzet omdat het mij, als vrouw, enig inzicht biedt in waarin mannen warm voor lopen. Mijn training in het krachthonk van de sportschool is er in elk geval en stuk ontspannender door geworden.







Er zijn echt wel kranten die weten wat er aan de hand is.Maar dat zijn beslist niet de "linkse"kranten.
Ik geef niet in biologische producten.Zijn ze bijvoorbeeld echt biologisch?

Het is nooit bewezen.






terug naar de melkflessen dan en koek en brood in papier?

Door P.A.M. de Kok[/quote]

Terug naar de melkflessen kan helaas niet meer, want de gemiddelde Nederlandse jongere kan die kratten niet meer tillen sonder acuut rugklachten te krijgen. Maar brood en koek in papier kan nog steeds wanneer u in een gespecialiceerde biowinkel koopt. En nogmaals: beschouw de meerprijs als bijdrage aan een goed doel. Het is het enige goede doel waaraan ik nog geld spendeer en het komt mijn gezondheid aer ten goede.


Ik kan mij opwinden over de slechte berichtgeving van kranten over wat er gaande is in de vaderlandse politiek.Belangrijke zaken die in de Staten Generaal worden besproken komen pas aan de orde in de krant als beslissingen al zijn genomen.

Voorbeeld:de beraadslagingen over de Grondwet tav het instellen van het Constitutionele Hof ter controle van wetsvoorstellen.ZÓ belanrijk voor de democratie in ons land kreeg pas achteraf enige aandacht!

De primaire taak van de pers behoort te zijn het controleren van de politieke gang van zaken in NL en deze in de openbaarheid te brengen!

En daar ontbreekt het aan bij de grote dagbladen



Ik ben het volledig met u eens; de nieuwsvoorziening is zeer gebrekkig, terwijl het in de Haagse wandelgangen wemelt van journalisten. Wil daar nog aan toevoegen, dat bij alle verkiezingen geen aandacht wordt besteed aan de "credentials" (geloofs- en introductiebrieven) van de beschikbare politici. De hamvraag moet daar zijn: "Wat hebt u tot nu toe bijgedragen aan de Nederlandse samenleving?". Ik ben uitsluitend nietszeggende politieke praatjes tegengekomen. Hetzefde geldt overigens voor de betreffende journalisten, maar daarover elders.

@W.Kockelkorn

BEDANKT voor het kadootje.....'ll see you here again! 👍 om sÀmen dingen te beleven en te verbeteren!


 





Mijn herinnering aan community is niet prettig.Na dit bericht ben ik ook niet meer bereid mijn mening over wat voor onderwerp dan ook, te ventileren.Ik ben teleurgesteld ! Bij Consumentenbond wordt het schrijven met hoofdletters beoordeeld als verbaal schreeuwen en worden deze opmerkingen ook niet geplaatst.Inmiddels heb ik mijn "communities"van het net gehaald en zeg ik mijn medewerking op voor dit dicussie programma.Indien u bij uw abonnees discussies wilt losweken over maatschappelijke of andere onderwerpen,moet u hun ook de "vrijheid" geven om dat op hun eigen manier vast te leggen of te benadrukken.



@W. Kockelkorn (i.p.v. beste mevrouw/meneer gebruik ik @)

Ik heb een reprimande moeten incasseren over mijn afwijkende gebruikte typografische vormgeving. Ook heb ik meteen van me laten horen dat ik daar wel degelijk een bedoeling mee had. Ik wilde emotie tonen en ook visueel opwekken. Toevallig ben ik (ooit) in het grafische vak opgeleid en weet waarover ik het heb. Daarom weet ik ook, dat op veel fora het gebruik van hoofdletters steeds weer (automatisch) verbannen wordt, waarschijnlijk wordt dit in de cursus 'moderator worden' zo onderwezen: GROTE LETTERS IS TE SCHREEUWEND IN HET TOTALE PLAATJE!.......maar een technische correctie moet natuurlijk geen aanleiding worden om deelnemers een onprettig gevoel te geven. Dit is een vrij nieuwe community en iedereen moet nog leren. Graag zou ik bijdragen van u, bij voorbeeld over ons zieke gezondheidssysteem en 'terug naar het ziekenfonds', ook in de toekomst verder willen blijven lezen en u hier een zacht zetje willen geven actief bij deze groeiende en onze commutity te blijven.

Ik ben er zeker van, dat er aan een soort gebruiksinleiding gewerkt wordt, waarbij dit soort spelregels uitgelegd gaat worden. Ik kreeg verder ook mee, dat er alleen nederlandse teksten worden aangenomen (zoals in de algemene voorwaarden van de grote Consumentenbond staat) en een door mij geplaatst stuk in het duits werd ongevraagd met google vertaald. Enkele dagen later plaatste een ander lid een engelse tekst............en er gebeurde helemaal niets meer.

Beschouw het dus eerder als beginnersprobleempjes en vat het niet al te persoonlijk op. Doe gewoon weer mee.......en neem de vrijheid die u nodig heeft om uw verhaal te schrijven. Het gaat uiteindelijk om de authentische inhoud en uw persoonlijke ervaring/mening en die wil ik (en anderen) beslist niet missen..........

Doe ons morgen een cadeautje en blijf bij ons..........

In elke dag is een cadeautje verstopt.

Olaf Hoenson



Door H.G. van Rheenen


Ben ook al jaren klant bij Nuon.Krijg ook die korting niet.In juni loopt mijn contract af en dan krijg ik die korting wel.



Ja, dat hebben ze mij ook voorgehouden. Mijn zogenaamde "contract" liep een maand geleden af, Maar niks korting, hoor!
Ben ook al jaren klant bij Nuon.Krijg ook die korting niet.In juni loopt mijn contract af en dan krijg ik die korting wel.
Vorig jaar had Nuon een grote publiciteistcampagne, waarin ze aangaven dat ze langer blijvende klanten zouden waarderen met een korting. Uiteraard wilde ik daar, als klant, gebruik van maken. Ik ben ruim 30 jaar klant en zou dus in aanmerking moeten komen voor de maximale korting van 25%. Wat schetst mijn verbazing als ik doodleuk een rekening krijg voor het volle bedrag? Commentaar van Nuon: "ja, maar u hebt eenb contract". Nou Én? Iedfereen heeft een contract, op ÉÉn of andere manier. Dus elke smoes is goed om onder deze toezegging uit te komen?

Inmiddels is dat contract verlopen en zou ik nu dan toch die 25% korting aangeboden moeten krijgen. Niets ervan, ik krijg gewoon verlenging van een contract, of ik dat nou bevestig of niet. Zo is het tot dusverre elk jaar gegaan. Nuon belazert de kluit, dus.

Nu ben ik benieuwd of er meer lezers zijn die deze ervaring hebben. Misschien een idee om er gezamenlijk iets tegen te ondernemen?
Kringgespek, zou dat beter zijn?
Ik kan mij opwinden over de slechte berichtgeving van kranten over wat er gaande is in de vaderlandse politiek.Belangrijke zaken die in de Staten Generaal worden besproken komen pas aan de orde in de krant als beslissingen al zijn genomen.

Voorbeeld:de beraadslagingen over de Grondwet tav het instellen van het Constitutionele Hof ter controle van wetsvoorstellen.ZÓ belanrijk voor de democratie in ons land kreeg pas achteraf enige aandacht!

De primaire taak van de pers behoort te zijn het controleren van de politieke gang van zaken in NL en deze in de openbaarheid te brengen!

En daar ontbreekt het aan bij de grote dagbladen
Mijn ergernis ligt in het feit dat ik niet zelf mijn tv-zenderpakket kan samenstellen.

Persoonlijk ben ik alleen geÏnteresseerd in de drie NPO-zenders en enkele buitenlandse zenders.

Toch krijg ik een hele rits commerciËle en andere waardeloze zenders door mijn strot geduwd waar ik uiteraard voor moet betalen.

Ik erger me dood dat ik meebetaal aan de respectieve salarissen van € 400.000 van Johan Derksen en RenÉ van der Gijp voor twee keer per week in de studio van RTL7 te verschijnen. Deze twee heren hebben zelf verklaard alleen voor het geld daar in die studio te zitten. Tot overmaat van ramp wordt je nog getrakteerd op die irritante "commercial breaks", die heel wat van mijn geduld vergen en van minachting getuigen voor de kijker.
Potjes nagellak waarvan het kwastje niet to de bodem komt.

dat zijn ze dus allemaal
Door A.J. Jansen[/quote]

terug naar de melkflessen dan en koek en brood in papier?
ik erger me groen en geel aan de bureaucratie in de gezondheidszorg en de slechte kwaliteit hiervan.De regering bestaat uit boekhouders zonder emphatie ,maar eens zijn ze zelf aan de beurt...........
iIk erger mij aan de hoeveelheid onnodige verpakkings materialen met name plastic om allerlei producten.

Reageer