Consumentenbond.nl

Hoera, de Consumentenbond community bestaat 1 jaar!


18501b1b-3aef-4ae2-aad8-3a31392aac9a.png

Vorig jaar werd de eerste versie van dit forum gepresenteerd aan een kleine groep betrokken consumenten. En na enkele maanden ‘warm draaien’ is het forum steeds actiever geworden met interessante en leuke discussies.

De cijfers De afgelopen 365 dagen hebben jullie dan ook niet stil gezeten: we zijn ondertussen gegroeid naar een forum met meer dan 2.000 gebruikers. Met elkaar hebben we 6.000 reacties geplaatst in meer dan 500 discussies. Dank voor jouw bijdrage!

Levendige discussies Levendige discussies worden gevoerd over uiteenlopende onderwerpen, zoals het invoeren van de slimme energiemeter, de kosten van de zorgverzekering en politieke beslissingen over bijvoorbeeld de vrije artsenkeuze.

Het effect En met effect! Niet alleen zijn de discussies het afgelopen jaar door meer dan 200.000 bezoekers bekeken, ook inhoudelijk hebben ze impact. Onze experts staan zo direct in contact met jullie en we nemen de signalen mee in onze dienstverlening, maar ook omdat consumenten elkaar helpen en adviseren: voor en door consumenten!

Even voorstellen Het topic Stel jezelf even voor licht ik graag speciaal uit: hier kan je meer lezen over andere communityleden (met wie praat ik nu eigenlijk?) en kan je jezelf ook even voorstellen (dit ben ik!).

 

Uitgelichte gebeurtenissen het afgelopen jaar Hieronder vind je enkele uitgelichte gebeurtenissen van het afgelopen jaar.

Wat is jouw beste herinnering aan het afgelopen jaar binnen de Consumentenbond community? Nogmaals bedankt voor jouw bijdrage!

  • 1 maart 2014: De oproep aan betrokken consumenten die willen meedenken met en meedoen in de ontwikkeling van de online community van de Consumentenbond. 7 mei 2014:De presentatie van de eerste versie van dit forum tijdens de eerste communitybijeenkomst. juni 2014: Verschillende aanpassingen en verbeteringen aan de hand van gebruikersfeedback. juli 2014: De tweede community bijeenkomst op het kantoor van de Consumentenbond augustus 2014: Onze expert Stefan neemt de input van communityleden mee in zijn bezoek aan de grootste consumentenelektronica-beurs. oktober 2014: Een discussie op de Consumentenbond community over de ov-chipkaart wordt opgepakt door RTL nieuws. Verder ontstaat er veel ophef in het topic Cogas stopt met Ziggo aanbieden. november 2014: Wat zijn jouw wensen voor het nieuwe Ziggo (na overname door UPC)? Irene J. inventariseert de wensen binnen de community om zo de klanten van het nieuwe Ziggo optimaal te laten profiteren van de overname door UPC. december 2014: Hoera, we zijn met meer dan 1.000 communityleden! Verder stonden op 29 december onze zorgexperts klaar om live alle vragen te beantwoorden van gebruikers. En door die vragen konden we weer andere consumenten helpen. januari 2015: Communityleden gaan in gesprek met Mark - de hoofdredacteur van de Consumentengids - om samen te werken aan een verbeterde versie van onderzoekstabellen. februari 2015: Het subforum Denk mee wordt geopend. Hier kan je in gesprek over ideeën, suggesties en feedback voor de Consumentenbond. En worden er soms uitnodigen geplaatst voor bijeenkomsten speciaal voor communityleden. maart 2015: Een goed voorbeeld van de impact van de kennisuitwisseling op de community: moederbordfabrikant Gigabyte past zijn specificaties aan op basis van een van onze topics. mei 2015: De Consumentenbond community bestaat 1 jaar! (maar dat wist je nu waarschijnlijk al ;-)

51 reacties



Mijn ergernis ligt in het feit dat ik niet zelf mijn tv-zenderpakket kan samenstellen.

Persoonlijk ben ik alleen geÏnteresseerd in de drie NPO-zenders en enkele buitenlandse zenders.

Toch krijg ik een hele rits commerciËle en andere waardeloze zenders door mijn strot geduwd waar ik uiteraard voor moet betalen.

Ik erger me dood dat ik meebetaal aan de respectieve salarissen van € 400.000 van Johan Derksen en RenÉ van der Gijp voor twee keer per week in de studio van RTL7 te verschijnen. Deze twee heren hebben zelf verklaard alleen voor het geld daar in die studio te zitten. Tot overmaat van ramp wordt je nog getrakteerd op die irritante "commercial breaks", die heel wat van mijn geduld vergen en van minachting getuigen voor de kijker.

Dit is helaas een uitvloeisel van de vrije markt en u hebt het hier over een commerciËle zender. Ik heb een KPN glasvezelpakket en kijk bijna uitsluitend programmas die ik heb opgenomen. In het programmaoverzicht kun je alle zenders uitschakelen die je niet wilt zien en het opnemen van gewenste programmas kost mij zodoende ca. 15 minuten per dag. Dat zou niet zo moeten zijn, maar wat mij betreft is het de moeite waard.

De salariËring die u noemt geldt overigens ook voor de presentatoren van b.v. DWDD, Pauw, Knevel en nog wat anderen in de publieke omroep. Om deze reden kijk ik deze programma's niet meer. Zulke presentatoren zijn totaal losgezongen van de samenleving en aan hun opinie en keuze van onderwerpen hecht ik geen waarde. De enkele keer dat ik al zappend in zulke programma's terechtkom, vraag ik mij steeds weer af: Wat heb jij nu eigenlijk zelf bijgedragen aan de Nederlandse samenleving om over dit onderwerp een mening te hebben en laat staan: anderen ter verantwoording te roepen? Het is een duister gebied, dat alleen door moedigen betreden wordt maar daarom zeer de moeite waard voor eenieder die niet als een kasplant door het leven wil gaan.

Overigens moet ik bekennen, dat ik VI soms graag als levend behang opzet omdat het mij, als vrouw, enig inzicht biedt in waarin mannen warm voor lopen. Mijn training in het krachthonk van de sportschool is er in elk geval en stuk ontspannender door geworden.









Ik kan mij opwinden over de slechte berichtgeving van kranten over wat er gaande is in de vaderlandse politiek.Belangrijke zaken die in de Staten Generaal worden besproken komen pas aan de orde in de krant als beslissingen al zijn genomen.

Voorbeeld:de beraadslagingen over de Grondwet tav het instellen van het Constitutionele Hof ter controle van wetsvoorstellen.ZÓ belanrijk voor de democratie in ons land kreeg pas achteraf enige aandacht!

De primaire taak van de pers behoort te zijn het controleren van de politieke gang van zaken in NL en deze in de openbaarheid te brengen!

En daar ontbreekt het aan bij de grote dagbladen



Ik ben het volledig met u eens; de nieuwsvoorziening is zeer gebrekkig, terwijl het in de Haagse wandelgangen wemelt van journalisten. Wil daar nog aan toevoegen, dat bij alle verkiezingen geen aandacht wordt besteed aan de "credentials" (geloofs- en introductiebrieven) van de beschikbare politici. De hamvraag moet daar zijn: "Wat hebt u tot nu toe bijgedragen aan de Nederlandse samenleving?". Ik ben uitsluitend nietszeggende politieke praatjes tegengekomen. Hetzefde geldt overigens voor de betreffende journalisten, maar daarover elders.


Ik geef niet in biologische producten.Zijn ze bijvoorbeeld echt biologisch?

Het is nooit bewezen.





Nee, het is nooit bewezen omdat er geen onderzoek naar wordt gedaan en dat onderzoek is ook niet in het belang van de gevestigde markpartijen. Maar als ik in mijn Natuurwinkel vraag naar de herkomst van een product krijg ik in elk geval een antwoord. Ik koop bij voorkeur Demeter producten, het strengste keurmerk op dit gebied. Het is verder een kwestie van vertrouwen en zelfkennis. Er zijn nog telers die er een eer in stellen om een goed en verantwoord product af te leveren en als je dezelfde instelling hebt vertrouw je daarop totdat het tegendeel bewezen is. Ik heb daar nooit spijt van gehad en neem de eventuele missers op de koop toe. Ik ben overgestapt op biologisch (voorzover dat toen kon) toen mijn zoon werd geboren, ruim 30 jaar geleden. Onze aanspraken op de gezondheidszorg (anders dan kwetsuren door ongelukken) zijn miniem. Ik ben van plan dat zo te houden. In echt lange termijn onderzoek wordt sowieso nauwelijks geld gestoken, dus het komt aan op de consument die zijn gezondheid in eigen hand neemt. Enige moed is vereist, maar wat mij betreft loont het de moeite.
Reputatie 1
Badge
De grootste irritatie? Nou, dat de niemand van de Consumentenbond genoeg fantasie had om een sprekende Nederlandse naam voor deze praatclub te bedenken. Nu moeten we het doen met een Engelsklinkende naam (komjoenutie). Maar ik geef toe dat de vertaling "gemeenschap" ook nergens op slaat, vandaar dus dat gebrek aan fantasie.


Gefeliciteerd met het eerste kaarsje, 2.000 deelnemers (dat is 5,5 per dag erbij) en toenemende bekendheid met al 200.000 bezoekers. Prima nieuwe consumentenplek......met een zeer interessante mix aan onderwerpen! Stephan ten Kate en collega's bedankt voor de geweldige inzet. De Consumentenbond voor hun initiatief en de leden voor hun vele bijdragen.

Mijn verrassendste moment was gisteren.....toen op de nationale feestdag moderator Marc T. op zijn vrije dag tÒch actief was op de community.......😮.......dat is een teken van passie! Toch?

Veel Suc6 gewenst.



Bedankt H.G. Rheenen! En dat is inderdaad een teken van passie door Marc!

Goed punt A. Deen.

Dit komt waarschijnlijk omdat in onze nieuwbrief dit 1-jarig bestaan is uitgelicht met daarbij een melding dat je in de community verder kan praten over onder andere consumentenmisstanden. Dat zorgt waarschijnlijk voor de verschillende soorten reacties in dit topic, waardoor het zijn focus verliest.

Daarom nog even kort uitleg dat de Consumentenbond community bestaat uit verschillende forums waar je met andere consumenten in gesprek kan gaan over specifieke onderwerpen. Zelf een nieuwe discussie starten is eenvoudig en kan hier.

De verschillende forums zijn te vinden op de startpagina van de Consumentenbond community.
 

 


Waarom wordt de thread "Hoera dit forum bestaat een jaar" gebruikt als klachtenvergaarbak?
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Waar windt Ú zich over op?

Dit is de uitnodiging in mijn mailbox van de Consumentenbond. Waar ik mij over opwind! Dat zal ik u zeggen

Ik wind mij enorm op over de top van de ING Bank die medeverantwoordelijk zijn voor deze financiËle crisis van nu al 7 jaar en zichzelf nu een (naar mijn idee walgelijke en totaal misplaatste) salarisverhoging toedient en met een minzaam lachje vindt dat ze die nog verdient ook.

Een misselijke vertoning welke bij mij tot gevolg heeft dat ik mijn geld weghaal bij de ING Én mijn rekeningen opzeg en hoop dat meer mensen dat gaan doen. Dat geld zet ik op een bank waarvan ik het vertrouwen heb dat ze wel verantwoordelijkheidsgevoel hebben.

Hier wind ik mij over op!!

Zeg maar 'jij' tegen 'u' (al schend ik hiermee de ijzeren regels van de bon ton, maar de vriendschappelijke toon hier gaat voor EN zo staat het in mijn opdracht 😉.

Ik functioneer het beste buiten de publiciteit, bouw graag bruggen en knoop intern communicatie- en informatietouwtjes aan elkaar. Daarbij schroom ik niet om me luid en duidelijk te positioneren als dat nodig is. Dat doe ik echter liever (en veel effectiever) binnen de burelen van de bond dan in't openbaar. Kennis van de CB is in de tijd die ik hier werk een echt specialisme gebleken. En ik beschik over aardig wat, al zeg ik het zelf. Daarnaast ben ik tamelijk slijtagevast bij het lezen van 'kortcyclisch zich herhalende' berichten (in toptijden 120k/jaar) en houd ik genoeg van mensen om ook de x-te herhaling van een eerder gestelde (en beantwoorde) vraag geduldig te beantwoorden. Natuurlijk zou ik boeken kunnen vullen met allerlei anekdotes uit mijn dagelijkse praktijk. Maar we weten allemaal dat we fouten van een ander altijd beter kunnen zien dan die van onszelf. En dat schept, zeker in mijn geval, de verplichting tot discretie en terughoudendheid. Bedankt voor de belangstelling en positieve benadering. Ik ga weer terug naar mijn kantlijn. Daar gedij ik het beste.
 

 


@Marc T. (over bescheidenheid door passie en zijn licht onder de korenmaat stellen)

Het is een zeer omvangrijke 'klus' om moderator en UGC-redacteur te zijn. Deze UGC-titel staat weliswaar in uw CB-profiel, maar daarmee kan natuurlijk geen hond iets beginnen. Via google en wikipedia kan men een beetje een inzicht krijgen in uw huidige community-werkveld, waarbij men moet weten dat u niets met bioscopen van doen heeft. Misschien bent u iets minder bescheidener en legt ons leden eens uit wat een CB-community-UGC-redacteur dagelijks mÀg/moet doen en/of wat hij zo voor de kiezen krijgt? Bij voorbeeld in de nog niet veel gebruikte community-huiskamer........

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het spijt me dat je hierin in ons bent teleurgesteld. Het gebruik van alleen hoofdletters wordt op alle wereldwijde platforms als geschreeuw beoordeeld en geweerd. Daar zijn we niet uniek in. We hanteren de regels van de 'netiquette' die hiervoor gelden en geven dat ook heel duidelijk aan in de voorwaarden. Voor meer achtergrondinformatie is het misschien ook interessant om te kijken naar 'Caps-lock-day': ieder jaar op 22 oktober mogen de hoofdlettergebruikers helemaal los. Met veel humor en zelfspot. Dat jij teleurgesteld bent dat we deze regel hanteren, is uiteraard je goede recht, maar het is hier niet anders dan elders.



Mijn herinnering aan community is niet prettig.Na dit bericht ben ik ook niet meer bereid mijn mening over wat voor onderwerp dan ook, te ventileren.Ik ben teleurgesteld ! Bij Consumentenbond wordt het schrijven met hoofdletters beoordeeld als verbaal schreeuwen en worden deze opmerkingen ook niet geplaatst.Inmiddels heb ik mijn "communities"van het net gehaald en zeg ik mijn medewerking op voor dit dicussie programma.Indien u bij uw abonnees discussies wilt losweken over maatschappelijke of andere onderwerpen,moet u hun ook de "vrijheid" geven om dat op hun eigen manier vast te leggen of te benadrukken.

Leuk dat het is opgevallen! Bedankt voor de erkenning ;-)



Gefeliciteerd met het eerste kaarsje, 2.000 deelnemers (dat is 5,5 per dag erbij) en toenemende bekendheid met al 200.000 bezoekers. Prima nieuwe consumentenplek......met een zeer interessante mix aan onderwerpen! Stephan ten Kate en collega's bedankt voor de geweldige inzet. De Consumentenbond voor hun initiatief en de leden voor hun vele bijdragen.

Mijn verrassendste moment was gisteren.....toen op de nationale feestdag moderator Marc T. op zijn vrije dag tÒch actief was op de community.......😮.......dat is een teken van passie! Toch?





Veel Suc6 gewenst.



Van harte gefeliciteerd met jullie mooie en groeiende Community. Ik heb er nooit aan meegewerkt, maar ik hoop dat de Community blijft groeien. Mensen hebben dat nodig. Ik ben oud, heel oud en der dagen meer dan zat.Het liefst doe ik helemaal niets meer. ik ben in 1930 geboren en heb meer dan me lief is veel meegemaakt. Ik kijk ook niet meer uit naar wat er nog komen gaat, of het moet zijn dat de overheid eindelijk mensen Euthanasie gunt, als erom gevraagd wordt. Heus, vÓÓr je erom vraagt is er lang en grondig nagedacht door mensen. Mijn leven is uitzichtloos en ondraag-lijk en alleen ik kan dat vaststellen.

Ik hoop dat de Consumentenbond bljft bestaan en nog veel mensen steunt in alles wat jullie zo goed doen!!!

Groetjes



Met veel interesse heb ik uw community-bericht gelezen. U heeft daarmede aan de community meegewerkt en ik wil u graag uitnodigen hier toch vaker met uw doorleefde levenservaringen terug te keren.

"EÉn van de privileges van de ouderdom is, dat je oud genoeg bent om de waarheid te kunnen zeggen...........!"

(Vertaling van Georges Clemenceau, Frans geneeskundige 1841-1929)

Gefeliciteerd met het eerste kaarsje, 2.000 deelnemers (dat is 5,5 per dag erbij) en toenemende bekendheid met al 200.000 bezoekers. Prima nieuwe consumentenplek......met een zeer interessante mix aan onderwerpen! Stephan ten Kate en collega's bedankt voor de geweldige inzet. De Consumentenbond voor hun initiatief en de leden voor hun vele bijdragen. In ieder geval mÉÉr dan zo'n klein cakeje waard!

Mijn verrassendste moment was gisteren.....toen op de nationale feestdag moderator Marc T. op zijn vrije dag tÒch actief was op de community.......😮.......dat is een teken van passie! Toch?


Veel Suc6 gewenst.
 

@Marc T. (over bescheidenheid door passie en zijn licht onder de korenmaat stellen)

Het is een zeer omvangrijke 'klus' om moderator en UGC-redacteur te zijn. Deze UGC-titel staat weliswaar in uw CB-profiel, maar daarmee kan natuurlijk geen hond iets beginnen. Via google en wikipedia kan men een beetje een inzicht krijgen in uw huidige community-werkveld, waarbij men moet weten dat u niets met bioscopen van doen heeft. Misschien bent u iets minder bescheidener en legt ons leden eens uit wat een CB-community-UGC-redacteur dagelijks mÀg/moet doen en/of wat hij zo voor de kiezen krijgt? Bij voorbeeld in de nog niet veel gebruikte community-huiskamer........

 

@Marc T.

Bedankt voor de zeer bescheiden eigenreflectie.

Mijn interpretatie een beetje passend bij het voorjaar: Je bent dus de kleurrijke pot waarin alles kan gebeuren.......en iets moois tot bloei komt, samen met de planters, de onkruidverwijderaars, de gieters en de bemesters, zodat wij, de consumenten, van de bloem(en) kunnen genieten......jaar na jaar!

Op naar een betere, kleurrijke en rechtvaardige maatschappij.......


 





Ik geef niet in biologische producten.Zijn ze bijvoorbeeld echt biologisch?

Het is nooit bewezen.





Nee, het is nooit bewezen omdat er geen onderzoek naar wordt gedaan en dat onderzoek is ook niet in het belang van de gevestigde markpartijen. Maar als ik in mijn Natuurwinkel vraag naar de herkomst van een product krijg ik in elk geval een antwoord. Ik koop bij voorkeur Demeter producten, het strengste keurmerk op dit gebied. Het is verder een kwestie van vertrouwen en zelfkennis. Er zijn nog telers die er een eer in stellen om een goed en verantwoord product af te leveren en als je dezelfde instelling hebt vertrouw je daarop totdat het tegendeel bewezen is. Ik heb daar nooit spijt van gehad en neem de eventuele missers op de koop toe. Ik ben overgestapt op biologisch (voorzover dat toen kon) toen mijn zoon werd geboren, ruim 30 jaar geleden. Onze aanspraken op de gezondheidszorg (anders dan kwetsuren door ongelukken) zijn miniem. Ik ben van plan dat zo te houden. In echt lange termijn onderzoek wordt sowieso nauwelijks geld gestoken, dus het komt aan op de consument die zijn gezondheid in eigen hand neemt. Enige moed is vereist, maar wat mij betreft loont het de moeite.



Door Lisa Boele


Meer dan alleen een buikgevoel: Over Food Valley in Wageningen, onderzoek, grote aanbieders en het ongezonde voedsel in onze supermarkten.........

http://www.ftm.nl/exclusive/pulsar-investeert-duurzame-voedingsinudstrie/
@E.Hamer.....maar hoe kan ik nu lid worden van deze community?

Een 'lidmaatschap' in juridische zin is er niet, 'je doet gewoon mee', een deelnemer wordt hier meestal community-lid genoemd.

Eigenlijk zijn wij hier allemaal 'vrijblijvende deelnemers aan de CB-community'. Wel zijn er een paar spelregels die bij voorbeeld beledigingen en grof woordgebruik verhinderen. Bij herhaaldelijke overtreding kan een moderator je waarschuwen en bij de meeste community's worden erg vervelende deelnemers (tijdelijk) gebanned.

Verder zijn er 1- 'meelezers' zonder zichtbare activiteiten en 2 - op topics reagerende en/of 3 - actieve deelnemers, die zelf een nieuwe topic aanmaken, dus een onderwerp aandragen of een vraag stellen.

Keuzes genoeg om op je eigen manier tot een succesvolle community bij te dragen. Zelfs het lidmaatschap! van de CB is geen verplichting. In de huiskamer kunnen alle thema's besproken worden, die niet onder een voorgegeven kopje vallen.

Moderators houden de communicatie in de gaten, maar in principe wordt verwacht, dat de deelnemers zichzelf 'bedruipen'. Ga ervan uit, dat de moderators gewone werktijden handhaven, alhoewel ik er ÉÉn vaker heb 'betrapt' die, waarschijnlijk vanaf zijn telefoon toch blijft meelezen......en soms ook reageerde.

Groet van een enthousiaste community-deelnemer.


Mijn herinnering aan community is niet prettig.Na dit bericht ben ik ook niet meer bereid mijn mening over wat voor onderwerp dan ook, te ventileren.Ik ben teleurgesteld ! Bij Consumentenbond wordt het schrijven met hoofdletters beoordeeld als verbaal schreeuwen en worden deze opmerkingen ook niet geplaatst.Inmiddels heb ik mijn "communities"van het net gehaald en zeg ik mijn medewerking op voor dit dicussie programma.Indien u bij uw abonnees discussies wilt losweken over maatschappelijke of andere onderwerpen,moet u hun ook de "vrijheid" geven om dat op hun eigen manier vast te leggen of te benadrukken.



@W. Kockelkorn (i.p.v. beste mevrouw/meneer gebruik ik @)

Ik heb een reprimande moeten incasseren over mijn afwijkende gebruikte typografische vormgeving. Ook heb ik meteen van me laten horen dat ik daar wel degelijk een bedoeling mee had. Ik wilde emotie tonen en ook visueel opwekken. Toevallig ben ik (ooit) in het grafische vak opgeleid en weet waarover ik het heb. Daarom weet ik ook, dat op veel fora het gebruik van hoofdletters steeds weer (automatisch) verbannen wordt, waarschijnlijk wordt dit in de cursus 'moderator worden' zo onderwezen: GROTE LETTERS IS TE SCHREEUWEND IN HET TOTALE PLAATJE!.......maar een technische correctie moet natuurlijk geen aanleiding worden om deelnemers een onprettig gevoel te geven. Dit is een vrij nieuwe community en iedereen moet nog leren. Graag zou ik bijdragen van u, bij voorbeeld over ons zieke gezondheidssysteem en 'terug naar het ziekenfonds', ook in de toekomst verder willen blijven lezen en u hier een zacht zetje willen geven actief bij deze groeiende en onze commutity te blijven.

Ik ben er zeker van, dat er aan een soort gebruiksinleiding gewerkt wordt, waarbij dit soort spelregels uitgelegd gaat worden. Ik kreeg verder ook mee, dat er alleen nederlandse teksten worden aangenomen (zoals in de algemene voorwaarden van de grote Consumentenbond staat) en een door mij geplaatst stuk in het duits werd ongevraagd met google vertaald. Enkele dagen later plaatste een ander lid een engelse tekst............en er gebeurde helemaal niets meer.

Beschouw het dus eerder als beginnersprobleempjes en vat het niet al te persoonlijk op. Doe gewoon weer mee.......en neem de vrijheid die u nodig heeft om uw verhaal te schrijven. Het gaat uiteindelijk om de authentische inhoud en uw persoonlijke ervaring/mening en die wil ik (en anderen) beslist niet missen..........

Doe ons morgen een cadeautje en blijf bij ons..........

In elke dag is een cadeautje verstopt.

Olaf Hoenson

@W.Kockelkorn

BEDANKT voor het kadootje.....'ll see you here again! 👍 om sÀmen dingen te beleven en te verbeteren!


 

Ben ook al jaren klant bij Nuon.Krijg ook die korting niet.In juni loopt mijn contract af en dan krijg ik die korting wel.
Er zijn echt wel kranten die weten wat er aan de hand is.Maar dat zijn beslist niet de "linkse"kranten.
Kringgespek, zou dat beter zijn?
NPO zenders zijn erg politiek gericht, meestal erg links.Ook bij hen werken mensen met zeer hoge salarissen. zoals bij de Wereld draait door.En die werken maar enkele maanden per jaar.

De belastingbetalers betalen dat. Bij de comm. zenders betalen de belastingbetalers niet mee.
Ik geef niet in biologische producten.Zijn ze bijvoorbeeld echt biologisch?

Het is nooit bewezen.
Er zijn juist heel veel onderzoeken geweest.

Doch men kon niet bewijzen dat biologisch echt beter is.Net zoiets als met alternatieve geneeswijzen.

In ieder geval is het erg duur en wordt er veel verdiend .Net zoals met superfood, dat oa bestaat uit vogelzaad.
Inderdaad zijn er mensen die misschien te veel verdienen, dat is echter moeilijk te beoordelen.

Vraag mij af , waarom wordt er nooit eens schande gesproken over het vele geld dat voetballers verdienen.Dat loopt pas de spuigaten uit.Dikwijls verdienen jongelui van 20 jaar al miljoenen.Daar hoor je nooit iets over.

Reageer