Consumentenbond.nl

Huisregels Community

Reputatie 5
Badge +7
Welkom op het Consumentenbond forum!
Om ervoor te zorgen dat het forum een prettige plek blijft, hebben we een aantal Community voorwaarden opgesteld. Voordat je je registreert, ga je hiermee akkoord.

Registreren is gratis. Bij registratie koppelen we je e-mailadres aan je account. Het community team van de Consumentenbond kan je benaderen via dit e-mailadres, bijvoorbeeld voor het versturen van notificaties, waarschuwingen en vragen.

Door je niet te houden aan de regels waar je akkoord mee bent gegaan, riskeer je ontzegging van de toegang tot het forum. Hieronder sommen wij voor de zekerheid nog een keer de gedragsregels op die gelden op dit forum.

Algemeen gedrag
Gebruikers mogen slechts onder één forumaccount actief zijn.

Wees respectvol, zowel richting andere community leden als richting moderators.

Gebruik een gebruikersnaam, profielfoto en/of handtekening die geen provocerende of discriminerende uitingen bevat of door andere als schokkend kan worden ervaren.
Merk- of bedrijfsnamen of andere reclame uitingen mogen niet opgenomen worden in je gebruikersnaam.

Een gebruiker zal geen berichten plaatsen die:
• Commerciële links bevatten waarmee de gebruiker geld wil verdienen.
• Links naar illegale sites bevatten (zoals downloadsites).
• Discriminerende uitingen bevatten of provocerend gedrag vertonen
• Seksueel getint zijn
• Scheldwoorden en/of een overvloed aan leestekens en hoofdletters bevatten
• Niks met het beoogde onderwerp te maken hebben of respectloos richting andere gebruikers/moderators zijn
• Persoonlijke gegevens bevatten (zoals adres of telefoonnummer).

Let bij plaatsing op het volgende

• Bekijk de forumindeling en plaats je bericht bij het juiste onderwerp.
• Formuleer een duidelijke titel bij je bericht.
• Plaats je bericht maar op één plek binnen het forum.
• Wees zo volledig mogelijk, zodat moderators zo min mogelijk wedervragen hoeven te stellen om het probleem te achterhalen. Geef aan welke oplossingen voor je probleem je zelf al geprobeerd hebt.
• De lengte en opmaak van je reacties en berichten. Het moet wel leesbaar blijven voor de andere deelnemers.
• Het doel van dit forum; je bent met andere gebruikers in gesprek. Het plaatsen van monologen/blogachtige reacties/discussies is dus niet toegestaan.

Omgang met moderators
Het is niet toegestaan jezelf voor te doen als moderator of berichten te plaatsen die doen lijken dat je betrokken bent bij de organisatie.
Vragen of opmerkingen over de moderatie kun je richten aan community@consumentenbond.nl
Wees respectvol naar moderators en de community manager en volg hun aanwijzingen op.

Bericht rapporteren
Om een ongepast bericht te melden, kun je rechtsonder het bericht op ‘rapporteer’ klikken. Hier wordt gevraagd om een reden in te vullen, doe dit zo volledig mogelijk. De moderators zullen het bericht beoordelen en er gepaste actie op ondernemen.

10 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Dank je Natalie Rosien voor de huisregels. Het is weliswaar een jaar geleden, maar ze komen altijd te pas. Ik zoek echter voor een vraag een moderator te benaderen, maar kan dat nergens vinden. Zal wel aan mij liggen. In de huisregels staat wel iets over de moderatie, maar hoort deze vraag daar thuis. Hoe kan ik een foutje in de kop van mijn topic veranderen. Via bewerken kan ik alle tekst wijzigen, maar niet de kop. Bij wie moet ik zijn. Vriendelijk groeten, Leo.
Reputatie 5
Badge +6
Foutje, bedankt.
Reputatie 7
Badge +7
Ook nog even hier een reactie, mochten andere leden in de toekomst met dezelfde vraag zitten.
@L.J.F. de Ruiter, je kan ons benaderen door een privéberichtje te sturen. Dit doe je door op onze avatar te klikken. Ook mag je altijd mailen naar community@consumentenbond.nl. Allerlaatst kan je vragen ook altijd stellen door een topic te openen in de 'Veelgestelde vragen' categorie. Je titel is inmiddels aangepast. 😉
Reputatie 5
Badge +6
Bedankt Monique. Een forumlid heeft al de juiste weg aangewezen. Niels heeft geantwoord en uitleg gegeven. Uiteraard heb ik ook hem bedankt en uitgelegd dat ik dit niet geweten heb, maar als relatief pas beginnend ook niet alles direct kan weten. Ik ken wel de weg naar de topic, maar vind zo'n vraag, wat je dus eigenlijk moet weten, niet een topic en discussie waard. In elk geval bedankt voor je uitleg, dit vergeet ik niet meer.
Reputatie 7
Badge +7
Fijn dat dit je zo duidelijk is geworden @L.J.F. de Ruiter. Mochten er nog andere onduidelijkheden/vragen zijn, dan weet je nu hoe je ons kunt vinden. Je bent altijd welkom.
Reputatie 5
Badge +7
Hoi allemaal, hier even een update! De Community is continue in ontwikkeling en heeft het afgelopen jaar een behoorlijke groeispurt ondergaan. Hoera! En dank aan jullie allemaal hiervoor, want wat is een Community zonder community leden 😉. Ondertussen krijgen we af en toe feedback van betrokken gebruikers (waarvoor dank!). We willen meegaan met de tijd en we willen dat jullie bij een groeiende community verzekerd blijven van een fijne, constructieve en open plek om met elkaar in gesprek te zijn over consumenten topics. Daarom hebben de Community Voorwaarden enkele aanpassingen ondergaan zodat die beter in lijn zijn met waar we voor staan. Bekijk de Community Voorwaarden hier!
Reputatie 7
Badge +5
Hulde voor deze wijziging: "het gebruik van een andere taal dan het Nederlands en het Engels."☺
Badge +5
YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASSSSSS!

Eindelijk.

Het heeft effe geduurd. 😝
Reputatie 6
Badge +5
Artikel 13. Ik vraag me zeer af of dit niet in strijd is met de wet en wel artikel 6:236 en / of artikel 6:237 BW. Het is een soort van gekunsteld exoneratiebeding wat strijdig lijkt te zijn met de wet.

Ik zeg niet absoluut dat het zo is maar wel dat het zo kan zijn.
Reputatie 5
Badge +7
Dank jullie wel allemaal voor het doornemen! @Bert en @TijsZonderH, wij zijn er ook erg blij mee! 😊 @F. den Oudsten, ik leg je opmerking even voor aan de jurist met wie we de voorwaarden hebben doorlopen (artikel 13 stond er trouwens al in, geen wijziging hier), volgende week kom ik er op terug.

Reageer