Consumentenbond.nl

Inloggen op de website wijzigt

Reputatie 6
Badge +7
Velen van jullie zullen het wellicht al gehoord hebben, maar vanaf maandag 11 juni wordt ons inlogsysteem vernieuwd. Als gevolg daarvan komt je gebruikersnaam van je Consumentenbond-account te vervallen.

Vanaf 11 juni log je dus niet langer in met je gebruikersnaam maar met je e-mailadres. Dit geldt voor de Consumentenbond Community, Consumentenbond.nl, Klachtenkompas.nl en op de Kiosk en Huisbaasje apps.
Je wachtwoord blijft ongewijzigd.

Mocht je je oude inloggegevens opgeslagen hebben in je browser, dan krijg je de eerstvolgende keer dat je inlogt mogelijk een melding dat je inloggegevens onjuist zijn. Gelukkig is dit makkelijk op te lossen: je hoeft slechts je e-mailadres in te voeren op de plaats waar voorheen je gebruikersnaam stond, gevolgd door je wachtwoord en opnieuw opslaan in je browser.

Mocht er onverhoopt t贸ch iets misgaan, of heb je nog vragen? Stel ze gerust! Verder het is het natuurlijk ook mogelijk om direct contact te zoeken met een van de medewerkers van Service & Advies. Wij zijn bereikbaar op 070 - 445 45 45 ( maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 18:00 uur.)

Bedankt voor jullie begrip.

28 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Ik vond de update wel erg fij , Want ik had een veeel te lange gebruikers naam.
Wordt er een link verstuurd naar het bij CB bekende e-mailadres om het e-mailadres te bevestigen?

En waarom deze wijziging? Wat was er mis met de huidige manier van inloggen?
Reputatie 6
Badge +7
Lazylady schreef:

Wordt er een link verstuurd naar het bij CB bekende e-mailadres om het e-mailadres te bevestigen?

Ik dacht van niet, maar dit zou ik even na moeten vragen. Wel krijgt iedereen bericht over deze wijziging. De kans is groot dat deze e-mail reeds naar jou verzonden is.

En waarom deze wijziging? Wat was er mis met de huidige manier van inloggen?

De reden dat we besloten hebben deze manier te wijzigen, is omdat veel van de meldingen die we dagelijks binnen krijgen van mensen zijn die niet kunnen inloggen omdat ze hun gebruikersnaam vergeten zijn. (of zelfs vaak al zelf aangeven dat inloggen met hun e-mailadres niet lukt 😉) Doorgaans is inloggen met je e-mailadres wat gebruikelijker dan met een gebruikersnaam, en wordt een e-mailadres meestal een stuk beter onthouden dan een gebruikersnaam.
Dus kort door de bocht: de manier van inloggen zal veranderen om het gebruiksgemak te verbeteren.

Fijn weekend!
Reputatie 6
Badge +5
Ok, ik had er nog niet van gehoord.
Maar kun je dan een nieuwe naam aanmaken om op de site te reageren? 🤔
En blijven alle oude reacties gewoon staan?
Of gaat het alleen maar om het inloggen zelf en blijft alles verder hetzelfde? ☺
Reputatie 5
Badge +4
Zij zegt dat alles hetzelfde is alleen je logt in met je email inplaats naam.
Alleen dat je je naam kon veranderd zou wel fijn zijn.
Reputatie 5
Badge +5
@Ekokok : alles op het forum blijft inderdaad gelijk 🙂. Om op het forum te kunnen reageren dien je altijd eerst in te loggen via de Consumentenbond website. Dit gaat we nu op nu op een centraal niveau veranderen. Enige wat gaat veranderen is dat je vanaf maandag met een e-mailadres en wachtwoord in moet loggen i.p.v. gebruikersnaam en wachtwoord.
Reputatie 6
Badge +5
@Niels
Ok, dan kan ik gelukkig toch rustig slapen. ☺
Reputatie 5
Badge +5
De collega's zijn nu druk bezig met het omzetten van inloggen oude stijl naar de nieuwe manier van inloggen. Het is nu eventjes niet mogelijk om in te loggen, maar de verwachting is dat de werkzaamheden rond 11:30 afgerond zijn.

Bedankt voor jullie geduld en tot snel!
Reputatie 5
Badge +4
ik kon gewoon inloggen, Is het mogelijk dat als je cookies aan hebt en automatisch inloggen dat je niet opnieuw hoeft te inloggen?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Tijs,

Ik denk dat dit wellicht te maken heeft met de koppeling naar het forum. Ik vraag het even na. Voor nu is het (in principe) voor alle gebruikers niet mogelijk om in te loggen via consumentenbond.nl. Zodra inloggen officieel weer werkt, dan laat ik het hier binnen het topic direct weten.
Reputatie 5
Badge +4
In principe 😉
Reputatie 5
Badge +5
Inloggen is vanaf nu weer mogelijk. Mocht het helaas toch niet lukken om in te loggen(馃), dan staan de collega's van het Serviceteam voor je klaar om te helpen. Ze zijn bereikbaar op 070 - 445 45 45 ( maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 18:00 uur.)

Bedankt voor jullie begrip & geduld.
Kan nog gewoon op de oude manier inloggen.
Reputatie 5
Badge +4
Nee dan krijg je een melding verkeerd emailadres.
@TijsZonderH Hoezo nee? Zit nog steeds ingelogd op de oude manier. En zoals je ziet, kan ik ook reageren.
Reputatie 5
Badge +4
Lazylady schreef:

@TijsZonderH Hoezo nee? Zit nog steeds ingelogd op de oude manier. En zoals je ziet, kan ik ook reageren.

Dan is het omdat je je browser in de tussentijd niet hebt afgesloten.
Had ik ook tot ik per ongeluk op afsluiten drukte.
@TijsZonderH Nee, dat is het niet, want de browser was afgesloten. Verder niet belangrijk, vind het wel handig.
Reputatie 5
Badge +5
Beste @Lazylady ,

Bedankt voor de aanvulling. Je zou vanaf nu alleen in kunnen loggen met jouw e-mailadres. Als je bij het inloggen niet een e-mailadres gebruikt, dan krijg je de melding "Vul een geldig e-mailadres in". Mocht het je alsnog lukken om zonder e-mailadres (dus met de 'oude gebruikersnaam') in te loggen, dan hoor ik het graag. Dan laat ik het direct onderzoeken.
Reputatie 7
Badge +5
Klopt wel. Ik had geen emailadres als gebruikersnaam en kwam er pas weer in door dat alsnog in te tikken.
Reputatie 4
Badge +4
Jeuj, 't is gelukt! Inloggen met m'n oude gegevens. Kan dat niet? Tuurlijk kan da! Welles, niettes. Nietes, welles. Nou, als je emailadres al je gebruikersnaam was . . . !
Reputatie 6
Badge +5
Wat fijn dat jullie er allemaal weer zijn! ☺
Ik had jullie z贸贸贸贸贸 gemist. 😀
Reputatie 5
Badge +4
Dit heeft veel met het topic te maken zeg 😉
@Niels Nog steeds op oude manier ingelogd.🤔
Reputatie 5
Badge +5
@Lazylady : dat is interessant. Gebruikersnaam is niet toevallig ook jouw e-mailadres (ook in de oude situatie)? Ik zal het vanmiddag uitzetten om nader te onderzoeken.
Nee, mijn gebruikersnaam is niet mijn e-mailadres anders zou ik er geen opmerking over maken.😉

Ze hebben volgens mij hun werk niet goed gedaan: zolang je niet uitlogt en geen cookies wist, blijft alles bij het oude blijkbaar.

Reageer