Consumentenbond.nl
Nieuw!

Knowledge base

• 4 maart 2020
  • 6 reacties
  • 427 Bekeken

Badge +8
  • Moderator
  • 1360 reacties

De Knowledge base is zojuist live gegaan! :tada:

Een Knowdledge base is een kennisbank met handige artikelen. In onze Knowledge base vind je onder andere onze huisregels en tips en trucs om de Community binnen no time onder de knie te krijgen of nog beter te gebruiken.

Wat vinden jullie er van en missen jullie nog informatie? We horen het graag!

6 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Zou je de knowledge base niet gewoon kennisbank kunnen noemen dan?

Ik kan hem niet vinden. Kun je een link geven naar waar die staat?

Als ik zoek op “kennisbank” dan vind ik 1 artikel in het forum, maar 0 in de “kennisbank categorie”. Kennelijk bestaat de kennisbank dus wel als categorie, maar staat daar niks over zichzelf, de kennisbank of knowledgebase genoemd. 

Jazeker: Kennisbank.

Binnen no time=razendsnel.

Reputatie 7
Badge +6

Jeuj, ik heb 'm gevonden. Ik klik links bovenaan op Community en dan klapt er wat uit en zie daar wat er staat!

Badge +8

Zou je de knowledge base niet gewoon kennisbank kunnen noemen dan?

Ik kan hem niet vinden. Kun je een link geven naar waar die staat?

Had gekund, maar daar hebben we niet voor gekozen! :relaxed:  Je kunt de Knowledge base op de homepage van de Community vinden onder de uitgelichte topics: 

En via https://community.consumentenbond.nl/aan-de-slag-46 en https://community.consumentenbond.nl/hulp-nodig-59

Reputatie 7
Badge +6

Ben bang dat die al jarenlange gewoonte van Nederlandse  woorden vervangen door Engelse steeds erger gaat worden . We hoeven ons toch niet te schamen voor onze eigen taal ? Hierdoor ontstaat ook steeds meer taalvervuiling doordat ingeburgerde Engelse woorden de norm gaan worden. Uitzondering is een Engels woord waar geen goed Nederlands woord voor bestaat. Dan heeft het nut. Toch ben ik groot voorstander van EEN taal in de hele wereld die iedereen beheerst wegens de enorme voordelen . Daarbij mogen de eigen talen wat mij betreft in zuivere vorm ook blijven als men dat graag wil . 

Reputatie 7
Badge +6

Ja , een prima idee , die kennisbank :yum: . Vooral voor nieuwkomers . Persoonlijk heb ik door de jaren heen alles wel ongeveer ontdekt . De gedragsregels zijn nauwelijks nodig voor mensen met goede fatsoensnormen . On-topic blijven is wat dat betreft ook belangrijk in het algemeen belang en voor de overzichtelijkheid . Hebben ik en anderen wel eens moeite mee . Ook te veel uitwijden of in herhaling vallen of te weinig info moeten we trachten te voorkomen. Geen sneer geven als we het ergens gloeiend mee oneens zijn . Heb ik mezelf ook wel eens op betrapt . Iedereen heeft recht op een eigen mening. Goed schrijven en lezen is ook een punt van aandacht en kan veel misverstanden voorkomen.

Reageer