Consumentenbond.nl

Mijn ervaring als ZZPer met online.nl (prive en zakelijke aansluiting)

Badge
Als klein bedrijf in software ben ik normaal tot in de late uren druk...
Nu heb ik dankzij online.nl tijd om dit te schrijven.
Mijn laatste ervaringen met online.nl bedoel ik dus 🙂
Toen ik ongeveer 1 maand geleden mijn mailbox wilde vergroten kwam in er achter dat toen mijn adsl naar glasvezel is omgezet ze een nieuw klantnummer hebben aangemaakt en vanaf die tijd ik voor adsl en glasvezel betaal, dus ca €25 + €50+ = + €75.- per maand, dit al dik meer als een jaar.
Natuurlijk ging het afsluiten van adsl met behoud van email, internet, verbindig, tv, werkende modem zoals je kan denken gepaard met uren helpdesk met allerhande verschillende medewerkers.
Het geld (dubbel betaald) wil ik het niet over hebben, (geen zin in de strijd dit retour te krijgen), ik wil graag een werkend product!
Zoals aangegeven, we zijn een software bedrijf en hebben internet nodig!
Gisteravond mijn email gedaan, (we werken met webmail.)
Vanochtend wilde ik mijn webmail openenen, en mijn mailbox is niet meer benaderbaar.
We hebben 3 mail adressen, degene gebruikt voor het bedrijf ligt er uit.
Bellen met helpdesk:
(1) een aardige dame met na wat inlog gezoek: belt u maandag maar terug, de achterliggende afdeling is niet aanwezig.
(2) opnieuw gebeld nu een vriendelijke jongeman die na alle standaard vragen: inloggen my online etc. mij aangaf dat aangezien we geen email wachtwoord kunnen veranderen of wat dan ook in mijn online, er wel eens iets fout gegaan kon zijn met het overzetten van de accounts naar een nieuwe server.
Normaal gaf deze aan is dit in 6 uur opgelost, kijkt u even opnieuw om 15.00uur.
15.00uur (geen email)
(3) opnieuw gebeld, een behulpzame jongeman, na de standaard is uw capslock niet aan en inlog vragen/pogingen kreeg ik te horen, dit wordt opgelost! kan 3 werkdagen duren (dus donderdag weer acces tot email).
Op mijn vraag hoe het mogelijk is dat een bedrijf zaterdag tot donderdag simpelweg geen email heeft en er bij online niemand als backup is die dit kan oplossen, krijgt men te horen dat dit bij een particuliere aansluiting nou eenmaal hoort.
Men kan mijn vraag voorspellen: Ik wil graag dan een zakelijk abbonement !!
Antwoord: hebben we niet bij online, dan moet u naar KPN zakelijk.
Laat duidelijk zijn, we hebben prive een aansluiting (glasvezel) van online.
(de extra adsl betaal ik sinds 10 november niet meer)
Ook onze werkplaats heeft ook een aansluiting (helaas daar alleen adsl mogelijk) van online.
Online vangt van ons best wel wat euro's per maand, maar kost mij nu dus ook nog "echt" geld.
Voor iedere ondernemer die dit leest, ga even langs bij KPN (wel zakelijk) volgens de online medewerker krijg je daar wel de directe service die jou bedrijf draaiende houd.
Mvgr O. van den Bijlaard.

0 reacties

Geen reactie

Reageer