Consumentenbond.nl

Nieuwe huisstijl, nieuw logo, nieuwe Consumentenbond!

• 24 september 2019
  • 27 reacties
  • 1921 Bekeken

Badge +8
  • Moderator
  • 1354 reacties
Hoera! 🎉 We hebben een nieuwe huisstijl met een bijpassend nieuw logo. Ook de website en de Community zijn in een nieuw jasje gestoken! Gidsabonnees kunnen vandaag ook de Consumentengids met nieuw logo op de mat verwachten.

Wat vinden jullie van ons nieuwe logo en de nieuwe huisstijl? We zijn benieuwd!

27 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Dus het lag toch niet aan mij!

Het ziet er fantastisch uit. Het lijkt moderner en rustiger.
Complimenten naar zowel de ontwikkelaars als designers!
Reputatie 7
Badge +6
Ja , dacht ook al , haha. Ja , hoor. Ziet er netjes uit.
Nu nog het favicon plaatje bijwerken, of is dat cache. Ziet er leuk uit maar meestal is een huisstijl verandering kostenverslindend en nutteloos. Valt in de categorie 'nu in nieuwe verpakking' reclame boodschappen.

Reputatie 7
Ik vond de binnenkomende berichtjes er ineens leuker uitzien.
Reputatie 7
Badge +7
In eerste instantie zag ik iets 'anders' aan de gids. Een andere huisstijl dus met een relatief klein logo onderaan de pagina. Maar het is gezien. Kon verder niets in de redactie vinden, maar dat zal wel aan mij liggen. De forumtekst is ook aangepast, ziet er goed uit. Bescheiden maar prima.
De oude huisstijl was 100% prima.

Geen enkele reden tot verandering of welke vorm van actie dan ook.

Maar ja, we hebben een baan en we kunnen niet de hele dag met de duimen draaien, laat staan lanterfanten.
Reputatie 7
Badge +7
Meningen moeten kunnen verschillen. Een wat beter leesbare letter vind ik al een verbetering, maar dat ik nu achterover sla van de gehele nieuwe lay-out, dat ook weer niet. Ik vind het summier aangepast. Men zal zeker zijn best erop, hebben gedaan. Het is het proberen waard al zal niet iedereen er enthousiast over zijn. Huisstijl en logo zijn af en toe aan vernieuwing toe, zelf had ik prioriteit gegeven aan een geheel nieuwe lay-out.
Huisstijl en logo zijn af en toe aan vernieuwing toe...
Waarom? Hoezo?
Reputatie 6
Badge +2
Waarom? Hoezo?

Als je dat niet doet, wordt het wel erg stoffig allemaal. Als ik op zo'n gele site, uitstraling eind vorige eeuw kom, krijg ik altijd een beetje last van mijn stof allergie.

Het lijkt me belangrijk dat de CB met de tijd meegaat en zich als een eigentijdse organisatie presenteert.

Nieuwe stijl ziet er goed uit.
Badge +8
Nu nog het favicon plaatje bijwerken, of is dat cache. Ziet er leuk uit maar meestal is een huisstijl verandering kostenverslindend en nutteloos. Valt in de categorie 'nu in nieuwe verpakking' reclame boodschappen.

Dank voor de oplettendheid @Kattenkop! De favicon is inmiddels ook aangepast! 🤓
Nieuwe stijl ziet er goed uit.
Zeker. Zeker.

Maar de vorige zag er precies even goed uit en een gele uitstraling eind vorige eeuw, daar was hier natuurlijk helemaal al geen sprake van.

Ik heb gewoon altijd het idee dat zo’n nieuwe huisstijl (of merknaam) voortkomt uit verveling. Leegte dus.

Onlangs veranderde mijn favoriete supermarkt de naam van het huismerk Perfekt in G’woon.

Argument: de merknaam was echt aan vervanging toe.

En Grolsch dan? Of Philips? Of noem maar een paar gevestigde merknamen.

En wat kost zo’n vervanging wel niet?
Badge +8
Ik heb gewoon altijd het idee dat zo’n nieuwe huisstijl (of merknaam) voortkomt uit verveling. Leegte dus.

Geen verveling hier hoor @Léonz! 😉 In ons geval kwam uit een onderzoek naar voren dat ons oude logo niet herkenbaar genoeg was. Daarnaast gaf een grote groep consumenten aan het logo en de huisstijl niet aansprekend te vinden. Voor ons dus genoeg redenen om de huisstijl en het logo onder handen te nemen en om te zetten naar de nieuwe visuele stijl. ☺
Oké Imke,

Rare consumenten heb je toch. Dat blijkt nu wel weer. ☺
Reputatie 6
Badge +5
Rare consumenten heb je toch. Dat blijkt nu wel weer. ☺

Inderdaad, en @Léonz is er een van!
Zeg, jongeman: wel beleefd blijven tegen een oudere jongere!
Reputatie 7
Ik las iets over kosten maar als je dit onder eigen dak doet heb je die nauwelijks, hooguit overwerk voor de IT' ers. Het lijkt me niet dat je er een berg nieuwe software voor moet aanschaffen.
Ik las iets over kosten maar als je dit onder eigen dak doet heb je die nauwelijks...
Gewoon ieder kwartaal een nieuwe huisstijl dan maar.
Reputatie 7
Goed idee Léonz en dan telkens een andere kleur.
De huidige kleur vind ik nogal winters.

Ik vrees dat het voor een bruinachtig herfstarrangement wat kort dag is, maar een heldere lichtgroene lente-uitstraling lijkt mij zonder meer haalbaar.

Volgens mijn persoonlijke definitie hebben we nog 170 dagen tot de lente. (Aanvang tweede helft maart 2020).

Ik hoop dat dit signaal wordt opgepikt.
Reputatie 7
Er zit nog een kerstperiode tussen, groen, rood, takje hier, kaarsje daar. Google heeft iedere dag iets anders dus het is mogelijk maar ik denk zomaar dat ze bij Google meer mogelijkheden hebben.
...maar ik denk zomaar dat ze bij Google meer mogelijkheden hebben.
Hier staat wel tegenover dat de Consumentenbond duidelijk in de lift omhoog zit.

Langzaam maar zeker richting Google dus.
Reputatie 6
Badge +5
Het vorige logo deed me aan msn messenger logo denken.

Het nieuwe is simpel. Alleen maar letters.
'Liberation sans bold' waar 2 letters iets anders gemaakt zijn.
De kleur blauw straalt autoriteit uit.

Ik vind het eigenlijk te weinig een logo.
Reputatie 7

...maar ik denk zomaar dat ze bij Google meer mogelijkheden hebben.Hier staat wel tegenover dat de Consumentenbond duidelijk in de lift omhoog zit.

Langzaam maar zeker richting Google dus.

En dan worde Google en Facebook overgenomen.
Reputatie 7
Badge +7
De Topic noemt:

Nieuwe huisstijl, nieuw logo, nieuwe Consumentenbond!

Nou over de huisstijl, het logo, lettertypen enz. hebben we het uitgebreid gehad, zelfs over de kleuren, begreep ik. Ik zou iets meer willen weten over de nieuwe consumenten bond. Wat is er 'daar' vernieuwd, en ook bij het community, wat is er daar vernieuwd. Men zou ook daar één en ander wat gaan 'afstoffen'. Nieuwe namen en functies zouden genoemd worden. Ik weet nog van niets. Transparantie is toch zeer nuttig en onmisbaar als men het democratiegehalte hoog wil houden. Een nieuw huishoudelijk reglement kan wellicht nodig zijn of op wat punten aangepast, beoordelingen, streepjes, sterretjes e.d. zou eens nagezien worden. Ik heb geen haast, er is alle tijd, maar nieuwe consumentenbond, er kan wellicht wat over verteld worden ? De consumentengids meldt nergens wat over. Ik kan zelfs niet vinden dat er ergens staat dit is een vernieuwde gids. Maar nogmaals het kan allemaal aan mij liggen, dat ik weer met mijn neus zit te kijken. Ik hoor het t.z.t. wel eens. Groeten Leo.
Badge +8
Hi @L.J.F. de Ruiter, dank voor je vragen! Sorry als de term ‘nieuwe Consumentenbond’ voor onduidelijkheid heeft gezorgd, misschien had ik het topic beter een andere titel kunnen geven… 😉 Je vraagt naar wat de 'nieuwe Consumentenbond' is. Daar merken jullie waarschijnlijk als Communityleden niet zo veel van, maar wij als medewerkers des te meer. Zo werken we bijvoorbeeld sinds een tijdje in zelforganiserende teams. Daarnaast hebben de vele losse kantoren plaatsgemaakt voor een werkconcept dat gebaseerd is op activiteit gerelateerd werken. We werken nu dus in open ruimtes, wel zo gezellig!

Mochten er updates zijn over de badges, activiteit van de deelnemers (de sterretjes) of andere functionaliteiten van het forum, dan zullen we dat altijd hier melden. Wij houden natuurlijk ook van openheid, het is zelfs een van de waarden van de Consumentenbond. 😊

Tot slot, nog even voor alle duidelijkheid. De huidige medewerkers van de Community zijn:
@Monique (Community Manager)
@Sophie (Moderator)
@Imke (Moderator)

Alvast een heel fijn weekend gewenst!

Reageer