Consumentenbond.nl

❗ Onderhoud website Consumentenbond

• 31 juli 2020
  • 40 reacties
  • 1369 Bekeken
❗ Onderhoud website Consumentenbond
Badge +8
  • Moderator
  • 1510 reacties

Vanaf vandaag tot 10 augustus werken we hard aan onze nieuwe lidmaatschappen. Hierdoor is het niet mogelijk om via de website:

- De Mijn Omgeving via consumentenbond.nl te bekijken en daar wijzigingen in de persoonlijke gegevens en abonnementen door te voeren

- Een bestelling te plaatsen in de webwinkel

- Een nieuwe account aan te maken

Excuses voor het eventuele ongemak!

40 reacties

Blijkbaar is het nu ook niet mogelijk om testen te bekijken? Tenminste ik krijg als lid geen toegang tot alle gegevens van de testen. H van Montfort

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @H. van Montfort , als ik op deze pagina helemaal naar boven ga en ik klik op de tekst Consumentenbond met dat zwarte pijltje naar onderen, kom ik direct in de pagina met Tests. Bedoel je die? Dan krijg je klein stukkie naar onderen Vers Getest en een stuk verder Bekijk al onze Tests. Bij mij werkt het.

Hoi Jan, ja ik kom wel in de pagina met tests, maar krijg geen toegang tot alle gegevens. Ik zocht met name meer info over e bikes, deel van deze info heeft een slotje en ik moet inloggen om dit te zien maar ik ben ingelogd.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @H. van Montfort ik heb even de proef op de som genomen. Ook al ben ik ingelogd op dit forum, toch moest ik nog een keer inloggen op de CB website. Ik dacht aha dat is 'm. Maar ik ging nog even checken en toen kwam ik tegen wat je bedoelt. Ik klikte een willekeurig ding aan, kinderwagens, en inderdaad je krijgt een pagina met bovenaan de titel Kinderwagens enz. in een wit vak, maar je kon de tests niet zien. Maar helemaal linksboven op de blauwe balk stond nog een keer het woordje Kinderwagens, daarop geklikt, en toen kwamen wel de tests met de titel Kinderwagens in een blauw vak. Ik denk dat het dan bij jou ook lukt! Ik ben nu net ook helemaal binnenin de elektrische fietsen geweest, 390 fietsen met elkaar vergelijken, hoe is er getest, een fiets leasen enz.

Beste consumentenbond,

Mijn wasmachine is donderdag stuk gegaan. Ik log nu in en en zie dat ik alle tests 10 dagen niet kan bekijken.

Ik kan geen tien dagen wachten met het kopen van een nieuwe wasmachine.

Ik vind het werkelijk ongelooflijk dat je als lid zo een lange tijd geen beschikking hebt over je account en ik vind het ook niet acceptabel. Loopt het lidmaatschap nu ook tien dagen langer door voordat ik een factuur krijg voor het volgende jaar?

Vriendelijke groet, Astrid

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Astrid F. als je even mijn twee posts hierboven volgt kun je wel bij de tests!

Reputatie 5
Badge +4

Geloof me, ook zonder CB test is het mogelijk een wasmachine te kopen. Ik spreek uit jarenlange ervaring..

Wat er ook verkeerd gaat, zoals @jan al aangeeft, de testen zijn gewoon online. Gewoon opnieuw proberen, eventueel de cookies van de site weggooien en anders Windows opnieuw installeren🤭

Reputatie 5
Badge +4

Wat er ook verkeerd gaat, zoals @jan al aangeeft, de testen zijn gewoon online. Gewoon opnieuw proberen, eventueel de cookies van de site weggooien en anders Windows opnieuw installeren🤭

Een nieuwe laptop kopen, zou mijn advies zijn.:joy:

Een nieuwe laptop kopen, zou mijn advies zijn.:joy:

Het is verbazingwekkend hoeveel problemen je daarmee oplost.

Hoi @Astrid F. als je even mijn twee posts hierboven volgt kun je wel bij de tests!

Hallo Jan, Dank voor je hulp. Hetgeen u aangeeft is echter niet geheel juist. Je hebt niet volledige filterfuncties zoals normaal. Maar zeker dank voor het meedenken!

Vriendelijke groet, Astrid

Geloof me, ook zonder CB test is het mogelijk een wasmachine te kopen. Ik spreek uit jarenlange ervaring..

Dank voor de waardevolle aanvulling. 

Ik sluit me aan bij Astrid..
Ik ben aangemeld, uitgelogd en weer opnieuw ingelogd op de website (niet het forum!), zelfs een andere browser geïnstalleerd, maar sinds vandaag kan ik niet bij de testresultaten.
Wel kan ik alle producten zien, eventueel sorteren op een aantal criteria maar zodra ik wil sorteren op testresultaten of de testresultaten wil inzien  krijg ik alleen te zien dat ik 7 dagen gratis lid mag worden..
Dit was gisteren nog niet zo, toen heb ik ook gebruik gemaakt van de website en kon toen wel de testresultaten inzien.

Om het dan helemaal zeker te weten, alle cookies verwijderd, naar de site gegaan, ingelogd en naar de testen, geen enkel vuiltje aan de lucht. Wat het ook is, het is geen universele storing van de site. Is het misschien toch een ad blocker, pihole, ghostery,…...?

Dank je voor het meedenken A. Deen.

Ik heb cookies verwijderd, ad blocker uitgezet, zelfs virusscanner extensie uitgezet. 4 verschillende browsers geprobeerd op twee verschillende computers. Twee van de browsers (Firefox en Edge) waren nog nooit gebruikt en moest ik voor het eerst cookies aanmaken..
Wanneer jij en de andere Jan het wel kunnen zien dan zou je denken dat het bij mij lokaal op 2 computers zou moeten zitten.. Ook vreemd dat meerdere mensen dezelfde klacht hebben en dat ik gisteren zonder problemen wél toegang had…
Ik geef het dus maar even op, zoals iemand al schreef ben je niet afhankelijk van de CB om iets aan te schaffen.. ;-)

Ik geef het dus maar even op, zoals iemand al schreef ben je niet afhankelijk van de CB om iets aan te schaffen.. ;-)

Zeg dat niet te hard...

Wanneer jij en de andere Jan het wel kunnen zien dan zou je denken dat het bij mij lokaal op 2 computers zou moeten zitten.. Ook vreemd dat meerdere mensen dezelfde klacht hebben en dat ik gisteren zonder problemen wél toegang had…

Ik heb ook geen hypothese op dit moment. Misschien is het gebruiker gerelateerd maar dat lijkt me heel raar. Uw provider of router ligt ook niet voor de hand. U zou het eens op de telefoon via 4g kunnen proberen, dat is in ieder geval een alternatieve route. Maar eigenlijk geen idee wat dit nou zou kunnen zijn.

Hoi A. Deen,

Nogmaals dank voor het meedenken..

Zojuist nog met een schone installatie van Win10 op een virtual machine geprobeerd.. Zelfde euvel..
VPN geprobeerd om problemen met mijn provider uit te sluiten, helaas. Via mijn telefoon, zowel met 4G als wifi, zelfde verhaal.. Ik kan inloggen ik wordt herkent maar ik heb alleen de optie om opnieuw lid te worden..

Ik probeer het na 10 augustus nog wel een keertje..

Hoi A. Deen,

Nogmaals dank voor het meedenken..

Zojuist nog met een schone installatie van Win10 op een virtual machine geprobeerd.. Zelfde euvel..
VPN geprobeerd om problemen met mijn provider uit te sluiten, helaas. Via mijn telefoon, zowel met 4G als wifi, zelfde verhaal.. Ik kan inloggen ik wordt herkent maar ik heb alleen de optie om opnieuw lid te worden..

Ik probeer het na 10 augustus nog wel een keertje..

Als u dat allemaal gedaan heeft lijkt het toch inderdaad account gerelateerd. Maandag zitten er weer techneuten op kantoor, die moeten het maar oplossen.

Ook ik kan geen testen meer bekijken is dus waarschijnlijk account gerelateerd.

Als u dat allemaal gedaan heeft lijkt het toch inderdaad account gerelateerd. Maandag zitten er weer techneuten op kantoor, die moeten het maar oplossen.

Dat was ondertussen ook mijn conclusie.. :-)

Reputatie 5
Badge +4

Je moet er toch niet aan denken dat 400.000 leden 10 dagen lang geen aankopen kunnen doen omdat zij de CB testen niet kunnen bekijken? Dat zou een enorme dreun zijn voor de detailhandel :joy::sunglasses:

Edit: 10 dagen nodig hebben voor onderhoud vind ik overigens belachelijk lang.

Ik kan ook als lid geen testen inzien. Kan wel de specificaties van producten zien maar niet de uitslagen. Die zijn voorzien van slotje.

Blijkbaar is het nu ook niet mogelijk om testen te bekijken? Tenminste ik krijg als lid geen toegang tot alle gegevens van de testen. H van Montfort

Ik heb hetzelfde probleem.

Reputatie 1
Badge

Ook ik kan geen testen meer bekijken is dus waarschijnlijk account gerelateerd.

Er is tijdens het offline zetten van bepaalde onderdelen naar mijn idee gewoon niet goed gekeken wat wel en niet uitgezet kon worden. 

Ik vind het een slechte zaak dat CB pas na het weekend dit oplost. Dit verwacht je toch niet van zo'n organisatie?

Wel overal commentaar op geven, maar als het de organisatie zelf betreft lijkt het ineens niet nodig om dit te communiceren op een normale manier. Ik zie tenminste geen enkele reactie voorbij komen van de CB.

Reageer