Consumentenbond.nl

Problemen met digitaal lezen gids


Badge +6
We ontvangen veel meldingen over problemen met het digitaal lezen van de gidsen. Op dit moment doen we navraag bij onze collega's. We houden jullie op de hoogte van de eventuele ontwikkelingen!

Update
Helaas is vorige week de leverancier van onze Kiosk app en de browserversie daarvan onverwacht failliet gegaan. De browserversie (reader.consumentenbond.nl) werkt momenteel helemaal niet, de app-versie op mobiel en tablet nog wel.
Het is nog niet duidelijk of het bedrijf een doorstart kan maken, en we weten dus ook nog niet of de browserversie weer online zal gaan en wat er met de Kiosk app gaat gebeuren.
We zijn momenteel hard aan het werk om zo snel mogelijk met een alternatief te komen.
Voor nu kun je gebruik blijven maken van de app op mobiel en/of tablet. Mocht dit geen afdoende oplossing zijn, neem dan even contact op met onze service-afdeling. Zij zullen zorgen dat je de digitale tijdschriften waar je recht op hebt op een andere manier alsnog krijgt. De serviceafdeling is bereikbaar van maandag t/m vrijdag (08:30 - 18:00) via 070 - 445 45 45.

Onze excuses voor het ongemak, zodra wij meer weten over de toekomstmogelijkheden en alternatieven, zullen we dat hier laten weten.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +7
@Tourist7, @Eamb, zie bovenstaande update in reactie op jullie vragen.
Reputatie 1
Is het niet handig als de consumentenbond een inventarisatie maakt van hoeveel leden de gids momenteel niet kunnen inzien, omdat zij de gids uitsluitend via een desktop computer bekijken? En dat zij die gids dan automatisch als digitaal PDF-bestandje krijgen toegestuurd de komende tijd.

Is het ook niet handig als je voortaan de digitale consumentengids standaard zelf kunt downloaden als je bent ingelogd? Hier zijn in het verleden door community leden al eens meer opmerkingen over gemaakt, dacht ik.
Reputatie 7
Badge +5
@Eamb schreef: Is het ook niet handig als je voortaan de digitale consumentengids standaard zelf kunt downloaden als je bent ingelogd? Hier zijn in het verleden door community leden al eens meer opmerkingen over gemaakt, dacht ik."

Ik dacht ergens begrepen te hebben dat dit niet gaat gebeuren, omdat als veel mensen een open .pdf kunnen downloaden het delen ervan ook heel eenvoudig wordt en de Consumentengids binnen de kortste tijd overal te gratis terecht komt.
Reputatie 1
@Bert Dat het gratis overal terecht komt kan de consumentenbond heel gemakkelijk voorkomen door op elke pagina van het pdf-bestand onderaan de naam, adres, woonplaats en e-mail adres neer te zetten van degene die het bestand download. Dat kost helemaal niet veel moeite, want de computer gaat dat doen. Alleen moet je dit in de website en de software daar achter van de consumentenbond gaan inbouwen. Dat is een eenmalige taak. En als iemand dan zo'n digitale gids download staat zijn of haar naam etc. onderaan elke pagina. Dan laat je het wel uit je hoofd om er een handeltje mee te gaan drijven, omdat je dan ten alle tijden traceerbaar bent, als degene die het illegaal verspreid heeft. Veel grote organisaties, en ook auteurs van boeken, die het boek in eigen beheer uitgeven, maken van deze vorm van bescherming al gebruik. Ook kan je zo'n pdf-bestandje ook nog voorzien van niet zichtbare veiligheidskenmerken. Nee, het is helemaal niet moeilijk allemaal. Maar je moet het wel willen doen natuurlijk. De keuze hierin ligt bij de consumentenbond.
Reputatie 7
Badge +7
Is het niet handig als de consumentenbond een inventarisatie maakt van hoeveel leden de gids momenteel niet kunnen inzien, omdat zij de gids uitsluitend via een desktop computer bekijken? En dat zij die gids dan automatisch als digitaal PDF-bestandje krijgen toegestuurd de komende tijd.
Bedankt voor deze suggestie @Eamb. De app is vooralsnog beschikbaar via smartphone en tablet. Het is helaas een onmogelijke opgave om te inventariseren wie van onze leden beschikt over deze devices, en wie er enkel beschikt over een desktop.

Is het ook niet handig als je voortaan de digitale consumentengids standaard zelf kunt downloaden als je bent ingelogd? Hier zijn in het verleden door community leden al eens meer opmerkingen over gemaakt, dacht ik.
Ook bedankt voor deze tip. Op dit moment zijn we vooral op zoek naar een manier om alles zo snel mogelijk weer beschikbaar te maken. Ik geef je idee door aan het verantwoordelijke team voor eventuele verdere ontwikkelingen.
Er is, in ieder geval voor mij, een (tijdelijke?) oplossing voor het ontbreken van de desktop kiosk.

Met de bij mij goedwerkende gratis Android-emulator Bluestacks voor Windows kan de "Consumentenbond Kiosk" app ook onder Windows 10 gebruikt worden in desktop formaat in ongeveer dezelfde kwaliteit als eerder met de webbrowser.

Na installatie van Bluestacks ( https://www.bluestacks.com ) en de Consumentenbond kiosk app krijg je een directe link op het bureaublad van Windows naar de Consumentenbond kiosk app.
Badge +6
Dank voor de tip, @Tourist7! 👍🏼
Als consumentenorganisatie zou het de consumentenbond sieren als ze de digitale abonnees een financiële tegemoetkoming gaf in de vorm van een bescheiden korting op de volgende abonnementsbetaling voor elke dag dat de bladen niet op de pc te lezen zijn.
Badge +6
Bedankt voor de suggestie @Nico van Apeldoorn! We nemen dit intern mee.

Reageer