Consumentenbond.nl

Problemen met digitaal lezen gids

• 6 mei 2019
  • 45 reacties
  • 8213 Bekeken

Toon eerste bericht

45 reacties

Badge +6
👉 Zie de update bovenaan het topic voor de laatste stand van zaken.
Het lukt mij nog steeds niet om de pdf van de Digitaal Gids 'te pakken te krijgen'. Ik krijg alleen de pagina met alle mogelijke tests enz. voor m'n neus.

@E. Gerritsen
Eerste link naar de Digitaalgids.
https://www.consumentenbond.nl/binaries/content/assets/cbhippowebsite/gidsen/digitaalgids/2019/nummer-4---juli/digitaalgids-4.pdf

Tweede link naar de Digitaalgids, inloggen en vervolgens nummer selecteren werkte bij mij.
https://www.consumentenbond.nl/digitaalgids/digitaalgids-uitgelicht/archief?q=digitaalgids.
Het lijkt me niet helemaal de bedoeling maar ik kon de verleiding niet weerstaan en die eerste link van u die werkt bij mij gewoon. Mag ik een gok doen @Tourist7 , u gebruikt speciale privacy software om cookies te blokkeren en wellicht nog andere zaken?
Ik begrijp de vraag in dit verband niet helemaal @A. Deen , alleen browser instellingen gebruik ik en de consumentenbond site is hier in ieder geval van uitgezonderd.
Ik begrijp de vraag in dit verband niet helemaal @A. Deen , alleen browser instellingen gebruik ik en de consumentenbond site is hier in ieder geval van uitgezonderd.

Ik krijg precies dezelfde links als ieder ander en die openen zonder enig probleem en het is me al eens eerder opgevallen hier dat de mensen die klaagden dat linkjes niet openden achteraf hun browser helemaal op slot gezet hadden, en ghostery achtige software gebruikten en zich totaal niet bewust lijken dat in al die gevallen (resultaten uit het verleden) ze het probleem zelf veroorzaken. Vandaar
Reputatie 4
Badge +5
Wat aan de late kant, ik geef het toe.
De 1e link werkte in 1e instantie bij mij ook niet, maar gewoon, in de browser, op de downloadknop klikken, daarna inlog gegevens invullen en toen kwam de PDF tevoorschijn.

@cbw62 en welk deel van "hun browser helemaal op slot gezet hadden, en ghostery achtige software gebruikten" was nou correct?
Badge +6
Goed nieuws! Je kunt de gidsen weer digitaal lezen via de nieuwe online reader.😄
Reputatie 4
Badge +5
Hartelijk dank! Inderdaad goed nieuws @Imke
Vraagje: is de "Algemene Voorwaarden"-banner met opzet zo groot (hoog) gemaakt?
Kan die net hetzelfde formaat zijn als b.v. onderaan op het forum?

Badge +6
Hartelijk dank! Inderdaad goed nieuws @Imke
Vraagje: is de "Algemene Voorwaarden"-banner met opzet zo groot (hoog) gemaakt?
Kan die net hetzelfde formaat zijn als b.v. onderaan op het forum?

Ik vraag het voor je na, @cbw62!
Erg jammer dat je nu alleen online kunt lezen. Ik heb zeker een goede internetverbinding maar de artikelen laden slecht, ben hier niet blij mee!
Goed nieuws! Je kunt de gidsen weer digitaal lezen via de nieuwe online reader.😄

Deze link werkt helaas niet voor mij, onderstaand is alles wat ik te zien krijg met een draaiende voortgangsindicator. @Imke
Hebben jullie een download link voor de consumentengids voor mij?

Bij mij werkt het prima. Wellicht een goed moment iedereen er weer even aan te herinneren hun blockers, scrubbers, vpn en wat niet meer even uit te zetten om te kijken of dat wellicht het probleem veroorzaakt.
Reputatie 4
Badge +5
Ik weet het niet hoor, maar, persoonlijk.. vind ik dat de Consumentenbond alles in het werk stelt om het online lezen zo moeilijk mogelijk te maken.
Kennelijk uit vrees voor digitale verspreiding.

Kijk b.v. naar een online krant (via jambooty.be)
https://www.jambooty.be/en/document/2136304

of, werp een blik op Hardware.Info magazine via Issuu
https://nl.hardware.info/magazine

Voor wat betreft Hardware.Info magazine, zoals al eerder geschreven, die sturen via aboland.nl het magazine als PDF naar haar abonnees.
Het tijdschrift is beveiligd. Op iedere pagina de gegevens van de abonnee, om verspreiding te voorkomen.

Enfin...
Badge +6
Deze link werkt helaas niet voor mij, onderstaand is alles wat ik te zien krijg met een draaiende voortgangsindicator. @Imke
Hebben jullie een download link voor de consumentengids voor mij?

Heel vervelend @Tourist7. Welke browser gebruik je? Ik vraag even na bij mijn collega's of dit probleem bekend is en hoe je het kunt oplossen. Ik stuur je per privébericht een downloadlink!
Heel vervelend @Tourist7. Welke browser gebruik je? Ik vraag even na bij mijn collega's of dit probleem bekend is en hoe je het kunt oplossen. Ik stuur je per privébericht een downloadlink!

Zelf heb ik de browsers Opera, Firefox en IE gebruikt.@Imke
Jullie helpdesk heb ik eergisteren gebeld de medewerker heeft mijn account overgenomen en de browser Chrome gebruikt met hetzelfde resultaat. Hij zou een melding doorzetten.
Het geheel gaat geloof ik wat langer duren vandaar mijn verzoek voor een downloadlink.
Jammer dat de oude app niet meer werkt deze oplossing die nu geboden wordt is niet meer van de kwaliteit als voor heen. Scherpte van afbeeldingen waren een stuk beter laten nu te wensen over. Navigeren op mijn scherm is ook niet alles. Ik hoop dat dit een tijdelijke oplossing is.
De leverancier van de tijdschriften app is failliet. Nu heeft de CB een online archief geintroduceerd als vervanger. Een groot nadeel is dat je online ingelogd moet zijn om gidsen te kunnen lezen. Offline lezen is er niet meer bij. Bovendien blokkeren sommige browsers de inhoud. De CB heeft geen idee welke browser instelling dit veroorzaakt. Dus een grote achteruitgang en een reden om digitale abonnementen niet meer aan te schaffen
Reputatie 2
Badge +2
Beste @H. Aubel en @Kiwi, bedankt voor jullie feedback. Ik heb jullie topics even verplaatst naar dit recente algemene topic over het digitaal lezen van onze gidsen.

Indien jullie een specifieke vraag hebben over deze manier van lezen dan hoor ik dat graag, dat zet ik hem door. Vermeld dan ook even welke browser je gebruikt en op welk apparaat je het probleem ondervindt, dan gaan we ernaar kijken!
Het probleem met het niet kunnen lezen van de gidsen in de browser op mijn pc is opgelost. Blijft natuurlijk mijn 2e grote bezwaar dat je alleen online de gidsen kunt lezen. Dit is echt voor mijn onacceptabel !!!

Reageer