Consumentenbond.nl

❗ Problemen met digitaal lezen gids


Badge +8
  • Moderator
  • 1367 reacties
We ontvangen veel meldingen over problemen met het digitaal lezen van de gidsen. Op dit moment doen we navraag bij onze collega's. We houden jullie op de hoogte van de eventuele ontwikkelingen!

Update 26 augustus 2019
Goed nieuws! 🎉 Het is weer mogelijk om gidsen digitaal te lezen, dit keer niet via een app, maar via een online reader. Dit brengt een paar wijzigingen met zich mee:
  1. Als je voorheen boeken en tijdschriften gekocht hebt, zijn deze helaas niet zichtbaar in de nieuwe reader. Mocht je deze weer willen lezen, neem dan contact op met onze klantenservice.
  2. Voorlopig staan van alle tijdschriften alleen de nummers van 2018 en 2019 in de reader
  3. Je kunt publicaties alleen online lezen, zorg dus dat je een goede internetverbinding hebt!

Abonnees ontvangen uiteraard nog een persoonlijke e-mail met uitleg over de nieuwe reader.

51 reacties

Badge +8

Met het juiste abonnement zou de gids gewoon gratis moeten zijn, @F.Ch. van Gestel. Je kunt het beste even telefonisch contact opnemen met mijn collega's via 070 445 45 45. Zij kijken dan met je mee en helpen je direct zodat je de gids kunt lezen zonder extra te betalen. 

Ik heb een digitaal abonnement en via de online reader moet ik nogmaals betalen om de consumentengids te lezen? Dat kan toch niet de bedoeling zijn? consumentenbond extra digitaal is dat. 

Dat kan inderdaad niet de bedoeling zijn. Bent u correct ingelogd?

Ik heb een digitaal abonnement en via de online reader moet ik nogmaals betalen om de consumentengids te lezen? Dat kan toch niet de bedoeling zijn? consumentenbond extra digitaal is dat. 

Deze manier van digitaal lezen is absoluut een reden om mijn abonnementen op de gidsen op te zeggen. Gebruiksvriendelijkheid schijnt niet meer te bestaan. Alleen via internet/ online is al lastig, maar als ik al een stuk bezig ben in een gids en wil er later weer naar terug, dan moet ik zelf weer gaan zoeken waar ik gebleven ben! Gewoon niet prettig.

Badge +8
Hi @J.B.F. Mercelina, je kunt hierover het beste even telefonisch contact opnemen met mijn collega's, zij helpen je graag verder op weg. Je bereikt hen op werkdagen tussen 8.30 en 18 uur via telefoonnummer 070 445 45 45.
Ik heb mijzelf per abuis afgemeld voor de Kiosk-mailtjes (domweg verkeert aangetikt op m'n iPad). Hierdoor krijg ik al maanden geen link meer om de gids te downloaden. Ik heb hierover direct een mailtje gestuurd, maar alleen een bevestiging gekregen dat mijn verzoek intern doorgestuurd zou worden. Daarna niets meer gehoord.

Online lezen is leuk...maar dan moet je gebruik maken van internet. Dat heb ik niet altijd en overal. Ik ben dan ook een groot voorstander van het downloaden van een PDFje. Ik heb abonnementen op diverse bladen waarbij dit gewoon mogelijk is.
Het probleem met het niet kunnen lezen van de gidsen in de browser op mijn pc is opgelost. Blijft natuurlijk mijn 2e grote bezwaar dat je alleen online de gidsen kunt lezen. Dit is echt voor mijn onacceptabel !!!
Reputatie 3
Badge +5
Beste @H. Aubel en @Kiwi, bedankt voor jullie feedback. Ik heb jullie topics even verplaatst naar dit recente algemene topic over het digitaal lezen van onze gidsen.

Indien jullie een specifieke vraag hebben over deze manier van lezen dan hoor ik dat graag, dat zet ik hem door. Vermeld dan ook even welke browser je gebruikt en op welk apparaat je het probleem ondervindt, dan gaan we ernaar kijken!
De leverancier van de tijdschriften app is failliet. Nu heeft de CB een online archief geintroduceerd als vervanger. Een groot nadeel is dat je online ingelogd moet zijn om gidsen te kunnen lezen. Offline lezen is er niet meer bij. Bovendien blokkeren sommige browsers de inhoud. De CB heeft geen idee welke browser instelling dit veroorzaakt. Dus een grote achteruitgang en een reden om digitale abonnementen niet meer aan te schaffen
Jammer dat de oude app niet meer werkt deze oplossing die nu geboden wordt is niet meer van de kwaliteit als voor heen. Scherpte van afbeeldingen waren een stuk beter laten nu te wensen over. Navigeren op mijn scherm is ook niet alles. Ik hoop dat dit een tijdelijke oplossing is.
Heel vervelend @Tourist7. Welke browser gebruik je? Ik vraag even na bij mijn collega's of dit probleem bekend is en hoe je het kunt oplossen. Ik stuur je per privébericht een downloadlink!

Zelf heb ik de browsers Opera, Firefox en IE gebruikt.@Imke
Jullie helpdesk heb ik eergisteren gebeld de medewerker heeft mijn account overgenomen en de browser Chrome gebruikt met hetzelfde resultaat. Hij zou een melding doorzetten.
Het geheel gaat geloof ik wat langer duren vandaar mijn verzoek voor een downloadlink.
Badge +8
Deze link werkt helaas niet voor mij, onderstaand is alles wat ik te zien krijg met een draaiende voortgangsindicator. @Imke
Hebben jullie een download link voor de consumentengids voor mij?


Heel vervelend @Tourist7. Welke browser gebruik je? Ik vraag even na bij mijn collega's of dit probleem bekend is en hoe je het kunt oplossen. Ik stuur je per privébericht een downloadlink!
Reputatie 4
Badge +5
Ik weet het niet hoor, maar, persoonlijk.. vind ik dat de Consumentenbond alles in het werk stelt om het online lezen zo moeilijk mogelijk te maken.
Kennelijk uit vrees voor digitale verspreiding.

Kijk b.v. naar een online krant (via jambooty.be)
https://www.jambooty.be/en/document/2136304

of, werp een blik op Hardware.Info magazine via Issuu
https://nl.hardware.info/magazine

Voor wat betreft Hardware.Info magazine, zoals al eerder geschreven, die sturen via aboland.nl het magazine als PDF naar haar abonnees.
Het tijdschrift is beveiligd. Op iedere pagina de gegevens van de abonnee, om verspreiding te voorkomen.

Enfin...
Bij mij werkt het prima. Wellicht een goed moment iedereen er weer even aan te herinneren hun blockers, scrubbers, vpn en wat niet meer even uit te zetten om te kijken of dat wellicht het probleem veroorzaakt.
Goed nieuws! Je kunt de gidsen weer digitaal lezen via de nieuwe online reader.😄

Deze link werkt helaas niet voor mij, onderstaand is alles wat ik te zien krijg met een draaiende voortgangsindicator. @Imke
Hebben jullie een download link voor de consumentengids voor mij?



Erg jammer dat je nu alleen online kunt lezen. Ik heb zeker een goede internetverbinding maar de artikelen laden slecht, ben hier niet blij mee!
Badge +8
Hartelijk dank! Inderdaad goed nieuws @Imke
Vraagje: is de "Algemene Voorwaarden"-banner met opzet zo groot (hoog) gemaakt?
Kan die net hetzelfde formaat zijn als b.v. onderaan op het forum?


Ik vraag het voor je na, @cbw62!
Reputatie 4
Badge +5
Hartelijk dank! Inderdaad goed nieuws @Imke
Vraagje: is de "Algemene Voorwaarden"-banner met opzet zo groot (hoog) gemaakt?
Kan die net hetzelfde formaat zijn als b.v. onderaan op het forum?


Badge +8
Goed nieuws! Je kunt de gidsen weer digitaal lezen via de nieuwe online reader.😄
@cbw62 en welk deel van "hun browser helemaal op slot gezet hadden, en ghostery achtige software gebruikten" was nou correct?
Reputatie 4
Badge +5
Wat aan de late kant, ik geef het toe.
De 1e link werkte in 1e instantie bij mij ook niet, maar gewoon, in de browser, op de downloadknop klikken, daarna inlog gegevens invullen en toen kwam de PDF tevoorschijn.

Ik begrijp de vraag in dit verband niet helemaal @A. Deen , alleen browser instellingen gebruik ik en de consumentenbond site is hier in ieder geval van uitgezonderd.

Ik krijg precies dezelfde links als ieder ander en die openen zonder enig probleem en het is me al eens eerder opgevallen hier dat de mensen die klaagden dat linkjes niet openden achteraf hun browser helemaal op slot gezet hadden, en ghostery achtige software gebruikten en zich totaal niet bewust lijken dat in al die gevallen (resultaten uit het verleden) ze het probleem zelf veroorzaken. Vandaar
Ik begrijp de vraag in dit verband niet helemaal @A. Deen , alleen browser instellingen gebruik ik en de consumentenbond site is hier in ieder geval van uitgezonderd.
Het lijkt me niet helemaal de bedoeling maar ik kon de verleiding niet weerstaan en die eerste link van u die werkt bij mij gewoon. Mag ik een gok doen @Tourist7 , u gebruikt speciale privacy software om cookies te blokkeren en wellicht nog andere zaken?
Het lukt mij nog steeds niet om de pdf van de Digitaal Gids 'te pakken te krijgen'. Ik krijg alleen de pagina met alle mogelijke tests enz. voor m'n neus.

@E. Gerritsen
Eerste link naar de Digitaalgids.
https://www.consumentenbond.nl/binaries/content/assets/cbhippowebsite/gidsen/digitaalgids/2019/nummer-4---juli/digitaalgids-4.pdf

Tweede link naar de Digitaalgids, inloggen en vervolgens nummer selecteren werkte bij mij.
https://www.consumentenbond.nl/digitaalgids/digitaalgids-uitgelicht/archief?q=digitaalgids.

Reageer