Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon

Problemen met digitaal lezen gids

  • 6 mei 2019
  • 30 reacties
  • 6653 Bekeken

Badge +6
We ontvangen veel meldingen over problemen met het digitaal lezen van de gidsen. Op dit moment doen we navraag bij onze collega's. We houden jullie op de hoogte van de eventuele ontwikkelingen!

Update 12 juli 2019
Na het faillissement van de leverancier hebben we gekeken of er een doorstart of overname kon plaatsvinden, om de app beschikbaar te houden. Helaas is dat niet gelukt en is de Kiosk-app dan ook niet meer bruikbaar. We bouwen nu zelf een alternatieve reader, die naar verwachting nog voor het eind van de maand (juli) beschikbaar zal zijn. Zodra deze goed werkt, laten we het weten en zijn alle publicaties weer online te lezen!

Bedankt voor jullie begrip en geduld, we werken zo hard mogelijk om deze vervelende situatie zo goed mogelijk op te lossen.

Inmiddels zijn er linkjes verstuurd aan onze abonnees waarmee het alsnog mogelijk is om de gidsen digitaal te lezen. Mocht dit toch problemen opleveren, dan kun je altijd contact opnemen met onze Serviceafdeling (op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur) via 070 - 445 45 45.

30 reacties

Reputatie 7
Ik begrijp de vraag in dit verband niet helemaal @A. Deen , alleen browser instellingen gebruik ik en de consumentenbond site is hier in ieder geval van uitgezonderd.

Ik krijg precies dezelfde links als ieder ander en die openen zonder enig probleem en het is me al eens eerder opgevallen hier dat de mensen die klaagden dat linkjes niet openden achteraf hun browser helemaal op slot gezet hadden, en ghostery achtige software gebruikten en zich totaal niet bewust lijken dat in al die gevallen (resultaten uit het verleden) ze het probleem zelf veroorzaken. Vandaar
Ik begrijp de vraag in dit verband niet helemaal @A. Deen , alleen browser instellingen gebruik ik en de consumentenbond site is hier in ieder geval van uitgezonderd.
Reputatie 7
Het lijkt me niet helemaal de bedoeling maar ik kon de verleiding niet weerstaan en die eerste link van u die werkt bij mij gewoon. Mag ik een gok doen @Tourist7 , u gebruikt speciale privacy software om cookies te blokkeren en wellicht nog andere zaken?
Het lukt mij nog steeds niet om de pdf van de Digitaal Gids 'te pakken te krijgen'. Ik krijg alleen de pagina met alle mogelijke tests enz. voor m'n neus.

@E. Gerritsen
Eerste link naar de Digitaalgids.
https://www.consumentenbond.nl/binaries/content/assets/cbhippowebsite/gidsen/digitaalgids/2019/nummer-4---juli/digitaalgids-4.pdf

Tweede link naar de Digitaalgids, inloggen en vervolgens nummer selecteren werkte bij mij.
https://www.consumentenbond.nl/digitaalgids/digitaalgids-uitgelicht/archief?q=digitaalgids.
Badge +6
👉 Zie de update bovenaan het topic voor de laatste stand van zaken.
Reputatie 1
Het lukt mij nog steeds niet om de pdf van de Digitaal Gids 'te pakken te krijgen'. Ik krijg alleen de pagina met alle mogelijke tests enz. voor m'n neus. Niet zo'n beste beurt van de Consumentenbond.... Wat ook vervelend is, dat oudere gidsen niet meer in te zien zijn. Wanneer zou de oplossing komen??
Badge +6
Hi allen, vervelend dat de link die jullie toegestuurd gekregen hebben (soms) niet werkt. Ik doe navraag bij de verantwoordelijke collega, zodra ik meer weet zal ik jullie hier berichten. Onze excuses voor dit ongemak!

In het verleden is er ook wel eens iets aan de hand geweest met verstuurde links, het hielp toen om de mail met de betreffende link opnieuw naar jezelf te sturen. Een beetje gekke 'oplossing' misschien, maar wie weet helpt het nu ook. En we gaan uiteraard op zoek naar een structurele oplossing!
Reputatie 2
Badge +1
De hyperlink die ik in het e-mailtje kreeg toegestuurd om de digitale consumentengids nummer 7/8 in te zien, en / of te downloaden, werkte inderdaad slecht. Soms wel, soms niet. Ik heb uiteindelijk ook deze gids gedownload net als de vorige paar keer. Het downloaden en het opslaan als pdf-bestandje op mijn PC bevalt mij zeer goed. Ik kan de gids ten alle tijden inzien en lezen, zonder te hoeven inloggen bij de Consumentenbond. Ik hoop dat ik ook in de toekomst de gids kan blijven downloaden. En hoop ook dat dit via de komende nieuwe app mogelijk wordt. Ik hoop ook dat de bond inziet dat er veel leden zijn die de gids op hun desktop PC lezen !
Reputatie 7
Ik heb ook een mail gehad met een link naar een download van een pdf en die functioneert zonder problemen. Lokale instellingen niet goed hierboven, mensen met allerlei blokkades op hun computers?

https://click.communicatie.consumentenbond.nl/?qs=hierstonddecode
Ik heb hetzelfde probleem. De link werkt niet, kom je op de site van de consumentenbond en vandaar geen verwijzing naar het gids archief. Heel irritant.
Ook hier een niet goed werkende link..is de afgelopen maand bij meerdere bladen voorgekomen! Inmiddels duurt dat dus al een tijdje en als dan ook de bezorger het tijdig bezorgen niet zo serieus neemt wordt het wel een beetje vervelend!
Ik heb hetzelfde probleem. De link werkt niet, kom je op de site van de consumentenbond en vandaar geen verwijzing naar het gids archief. Heel irritant.
De koppeling werkt niet goed, na klikken kom ik op de website van de Consumentenbond, vervolgens moet ik inloggen en kom dan in de algemene pagina can de bond, maar niet bij de digitale gids.
Bij de vorige gidsen werkte het wel goed.

Bij mij hetzelfde probleem.
Dit is nog al irritant omdat ik alleen een digitaal abonnement heb.
Kreeg ook vandaag een mail van de consumentenbond met daarin een link om de digitaalgids te downloaden. En daarmee kom je idd op de algemene site van de bond om in te loggen en je komt niet bij de digitaalgids. Zit nu op vakantie en had die gids graag gelezen. De consumentenbond wordt voor mij steeds minder interessante partij.....
De koppeling werkt niet goed, na klikken kom ik op de website van de Consumentenbond, vervolgens moet ik inloggen en kom dan in de algemene pagina can de bond, maar niet bij de digitale gids.
Bij de vorige gidsen werkte het wel goed.
Pdf bestand om te downloaden is ook een optie. Ik heb nu ook van icreatemagazine een download optie. Daar zit een watermerk in.
Vandaag de papieren uitgave ontvangen maar helaas geen link naar de pdf versie. Geloof dat ik mijn jarenlange abo maar ga opzeggen. Dit vind ik namelijk waardeloos.

De link is inmiddels wel beschikbaar. Was weer eens iets te voorbarig. Sorry.
Vandaag de papieren uitgave ontvangen maar helaas geen link naar de pdf versie. Geloof dat ik mijn jarenlange abo maar ga opzeggen. Dit vind ik namelijk waardeloos.
Reputatie 4
Badge +5
@Bert Dat het gratis overal terecht komt kan de consumentenbond heel gemakkelijk voorkomen door op elke pagina van het pdf-bestand onderaan de naam, adres, woonplaats en e-mail adres neer te zetten van degene die het bestand download. Dat kost helemaal niet veel moeite, want de computer gaat dat doen. Alleen moet je dit in de website en de software daar achter van de consumentenbond gaan inbouwen.

Inderdaad, zo krijg ik bladen op de 'ouderwetse manier' en digitaal. De digitale versie gaat via Aboland.nl. Ik krijg een mailtje met een link naar de digitale versie en daar staat mijn naam + adres op de onderkant van de pagina's. Het bewerken van de PDF is middels een password beveiligd.
Dus wil je dat van -iedere- pagina verwijderen, dan is dat a. knap lastig gemaakt en b. veel werk.
Misschien is dat een service die door Aboland wordt geleverd(?)
Toegegeven, het zal niet gratis zijn. Dat is dan weer een nadeel....
Reputatie 7
Badge +7
Beste leden,

Bedankt voor jullie reacties en geduld. Graag deel ik een update met jullie omtrent het digitaal lezen van onze gidsen. Jammer genoeg is onze leverancier onverwacht failliet gegaan. Daarom functioneert de app nu niet meer naar behoren. Uiteraard gaan wij ervoor zorgen dat alle leden de digitale nummers op een andere manier toch kunnen lezen, terwijl wij werken aan een alternatief voor de app. Daarover zullen we meer informatie kunnen geven als we wat verder zijn met de ontwikkeling.

Indien jullie nog vragen hebben, schroom vooral niet ze hier te stellen!
Is er inmiddels al meer bekend ivm het niet digitaal kunnen lezen?
Is het niet handig als de consumentenbond een inventarisatie maakt van hoeveel leden de gids momenteel niet kunnen inzien, omdat zij de gids uitsluitend via een desktop computer bekijken? En dat zij die gids dan automatisch als digitaal PDF-bestandje krijgen toegestuurd de komende tijd.

Is het ook niet handig als je voortaan de digitale consumentengids standaard zelf kunt downloaden als je bent ingelogd? Hier zijn in het verleden door community leden al eens meer opmerkingen over gemaakt, dacht ik.

Ik ben ook een groot voorstander van digitaal downloaden, heb dit ook al eens eerder aangegeven en dan heb ik de papieren versie niet meer nodig. Als Volkskrantgebruiker doe ik dat ook al minstens een jaar.
Badge +6
Bedankt voor de suggestie @Nico van Apeldoorn! We nemen dit intern mee.
Als consumentenorganisatie zou het de consumentenbond sieren als ze de digitale abonnees een financiële tegemoetkoming gaf in de vorm van een bescheiden korting op de volgende abonnementsbetaling voor elke dag dat de bladen niet op de pc te lezen zijn.
Badge +6
Dank voor de tip, @Tourist7! 👍🏼
Er is, in ieder geval voor mij, een (tijdelijke?) oplossing voor het ontbreken van de desktop kiosk.

Met de bij mij goedwerkende gratis Android-emulator Bluestacks voor Windows kan de "Consumentenbond Kiosk" app ook onder Windows 10 gebruikt worden in desktop formaat in ongeveer dezelfde kwaliteit als eerder met de webbrowser.

Na installatie van Bluestacks ( https://www.bluestacks.com ) en de Consumentenbond kiosk app krijg je een directe link op het bureaublad van Windows naar de Consumentenbond kiosk app.

Reageer