Cyberhulplijn: iets voor jou?

• 3 March 2021
  • 5 reacties
  • 230 Bekeken
Cyberhulplijn: iets voor jou?
Badge +8
  • Moderator
  • 2069 reacties

Heb je op een foute link geklikt? Of is je account gehackt? Onze Cyberhulplijn helpt je telefonisch.

Wij helpen je als je te maken hebt met phishing, fraude, hacks, malware op je apparaten of andere computerproblemen hebt. We geven gericht advies en kijken op afstand met je mee. Je leest hier meer over onze Cyberhulplijn.

We zijn benieuwd wat jij doet als je hulp nodig hebt bij bovenstaande problemen. Ga je Googlen, of bel je een handige vriend(in)? En wanneer zou je de Cyberhulplijn inschakelen of waarom juist niet? Praat mee!

5 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Een goed initiatief vind ik van de consumentenbond. Zelf ben ik twee jaar geleden een keer gehackt via marktplaats. Gelukkig greep de bank op tijd in en stortte die mijn schade van iets boven de 100 euro gelijk terug. Dat was een scherp leermoment. Volgens mij is de belangrijkste boodschap nog steeds: Klik nergens op iets wat je niet kent en breek elk gesprek met een onbekende beller al in hun eerste zin af door met een bedankje op te hangen. Want die combinatie - bellen en computer - wordt steeds giftiger.

Ik bén de cyberhulplijn :nerd: (Voor familie en vrienden althans) Tot en met markplaats/tweakers afschuimen als iemand weer een hardware ‘issue’ heeft gecreëerd door een glas van het een of ander om te gooien.

Ik ga inderdaad googelen. Gelukkig hebben we meerdere devices. Tot nu toe is het altijd gelukt al moest ik één keer vanaf een C:/ op een zwart scherm beginnen toen ik AVG mijn computer liet 'verbeteren’.

Fijn dat er een cyberhulplijn is. Ik hoop het nooit nodig te hebben natuurlijk.

Reputatie 6
Badge +4

Ook ik ben de cyberhulplijn voor mijn naaste omgeving. Mijn hulp is 100% gratis. Hoewel ik wel koffie met gebak of een lekkere avondmaaltijd verwacht.:joy:

Allemachtig,  88 euro per uur 'hulp' noemen!

Dat is toch puur commercieel?  .

Hier schrik ik wel van hoor. Niet Consumentenbondwaardig.

Reageer