Elke dag vele mails over geldstortingen

• 30 November 2020
  • 12 reacties
  • 307 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Dagelijks sinds weken ontvang ik mails over geldstortingen die aan mij gedaan zijn op mijn bitcoinrekening……. die ik overigens niet bezit.

Volgens mij is het allemaal vals, de vraag is wie doet zoiets en hoe kom ik er af. Eén keertje die flauwekul, doet me niets maar 5 tot 10 keer per dag. Ik heb het elders op het forum al gemeld, maar ik hoor dus hier te zijn.

Als voorbeeld van vandaag 30-11-2020

We have added € 91.723,59 to your account

Je betaling is klaar. We hebben €18.850,50 op je rekening gestort

Uw rekening is betaald voor een bedrag van € 190.932,30, bevestig uw gegevens.

Leoderuiter - Je hebt ontvangen ???? ? (€ 26,332.14) in uw account ?? ?? (Bitcoin) Verzamel nu

We_hebben_€ 270,008,99_toegevoegd_aan_uw_account_____sb2pn

We have added _ €190,637.80 _to your account_Payout Verification_____________mnkv

🔔-Kennisgeving: (Leoderuiter), ️Bevestig vandaag en u kunt vandaag direct € 110.932,30

💳 PLEASE CHECK YOUR ACCOUNT 📨 "WE HAVE ADDED TO YOUR ACCOUNT" PAYOUT VERIFICATION

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

je hebt ergens echt zelf op geklikt en je email adres achtergelaten op een site die daarin handelt. of iets geinstalleerd enz.

Reputatie 3
Badge +2

Of iemand in jou kring is slordig met zijn adressenboek en heeft die gedeeld met een niet zo’n beste app…. of heeft een virus of trojan besmetting gehad die dat zelf verder regelt…. of een shop die zijn adressenbestand heeft gedeeld/ verkocht of is ook door de ellende van regel 1 & 2….

Dus: Welkom in de realiteit van de digitale wereld… waar je ook van anderen afhankelijk bent…

Een zekerheid heb je : Dit pas het begin, je komt er niet meer van af en de kans dat je meer rommel krijgt toegestuurd is alleen maar groter geworden. En… aangezien die gasten met wisselende mail adressen werken, soms je eigen mailadres brutaal gebruiken… helpt een spam filter voor deze troep helaas niet.

Sterkte.

PS: een escape… neem een nieuw mailadres en informeer alleen degenen die je echt in je adres boek wilt hebben.… Tja: Hoe lang gaat het dan goed met dit mail adres? 

Wat zeker helpt: Maak doel groepen mail adressen aan, familie en zo, bedrijven, instanties, sites die je niet vertrouw en een nick name adres geeft.

Voor korte contacten om bijv een pdf link te krijgen en dat soort zaken die puur uit zijn op mailadressen verzamelen maar toch interessante pdfs kunnen hebben,  neem ik adressen die snel verlopen… zoals https://www.guerrillamail.com/

Veel andere acties zijn imho spoilt milk/energie….. pas je strategie aan wat tegenwoordig realiteit is.

Reputatie 7
Badge +7

Dank @E.B.F. Stroeve . Bij de computer ga ik ervan uit dat het apparaat niets uit zich zelf doet. Bij dit soort mails kan het best zo zijn dat ik ‘per ongeluk’ iets aangeklikt heb en aldus deze rommel krijg.  Uit eigener beweging met volle verstand zal ik zoiets nooit doen. Ik heb geen bitcoinrekening, ik doe niets met bitcoins, wil er ook niets mee te maken hebben, dus moet ik wel heel afwezig zijn geweest een dergelijk iets gedaan te hebben.

Maar hoe kom ik eraf. Er nu op klikken zal het alleen nog erger maken. Ervan uitgaande dat het toch vals is, willen ‘zij’  juist een reactie. Dat doe ik dus liever niet. De mails verdwijnen meteen naar spam, veel last heb ik er dus niet van en ik hoop dat het vanzelf ophoudt. Iets anders weet ik niet. Groet Leo.

Reputatie 7
Badge +7

Eveneens dank @A. Roelofs . Ik zou het allemaal niet weten wat er gebeurd is. Ik heb slechts bij af en toe spam nakijken gemerkt dat dit soort mails er dagelijks zijn. Ik hoop dat door niet reageren het toch stopt. En denk er verder nog over na. Dank voor het advies. Groet Leo.

Ik heb ook af en toe van dit soort dingen.
Dat ze exact al mijn gegevens hebben.
Ik weet bijna zeker dat het toen kwam door een lek in een bekende webwinkel.

Ook kreeg ik veel post voor een mevrouw die ik niet ken.
Gelukkig op een email adres, dat binnenkort vervalt.

Sommige providers hebben een zelf lerend spamfilter.
Als je het stug als spam blijft markeren, verdwijnt het vanzelf.

Reputatie 7
Badge +7

Ook @Wortelstamper  bedankt voor de reactie. Ik hoop ook dat het t.z.t vanzelf verdwijnt, o.a. door geheel niet te reageren. Een totaal ander e-mailadres nemen zal ook helpen, maar dat is wel veel werk om een ieder dat te laten weten (waarvan je het wilt uiteraard). Volgens mij plaatst mijn provider het ook meteen in de spam map. Heel veel last heb ik er dus niet van, het is gewoon vervelend. Helaas zijn er zat mensen die het kennelijk leuk vinden  dergelijke mails rond te zenden.

Een nieuw adres geeft maar tijdelijk rust.
Ik kan het weten, ik heb meer dan 70 email adressen.

Reputatie 3
Badge +2

Bij mij is het aardig duidelijk: Het lek zit wrs bij de bedrijven. Vooral dat hotmail  account ontvangt ook die Bitcoin mail troep. Mijn “familie gerichte mailadres” heb ik al tientallen jaren… en daar kreeg en krijg ik nooit iets van zulke troep. Een zusteradres van het hotmail account krijgt nul troep maar dat adres gebruik ik niet voor bedrijven maar voor een andere vrij betrouwbare doelgroep.

De segmentering helpt bij mij goed, ik houd dat hotmail account met die troep goed apart van de rest.

sorry, maar mensen die dit soort berichten ontvangen, laten hun gegevens overal achter, zonder na te denken…. 

Je kunt gewoon totaal gevrijwaard blijven van die oplichterij. 

Reputatie 5
Badge +5

sorry, maar mensen die dit soort berichten ontvangen, laten hun gegevens overal achter, zonder na te denken…. 

Je kunt gewoon totaal gevrijwaard blijven van die oplichterij. 

Dat is niet waar, ik gebruik b.v. een bepaalt mail adres voor aankopen bij webshops.
Ik krijg die rommel ook binnen, kennelijk zijn er webshops die een centje bijverdienen door mail adressen te verkopen, of hun zaakjes niet op orde hebben en hun adressen bestand wordt gekraakt.
Daar kun je zelf weinig tegen doen.

ik krijg nooit die shit binnen gelukkig, maar bestel ook zelden iets bij een webshop, en dan alleen maar bij de bekende shops, die hopelijk goed met hun klantgegevens omgaan. 

Ik wil zien wat ik koop, veel te veel gedoe, bestellen via webshops, en dan weer terugsturen en wachten op je geld. 

Maar eigenlijk staat het hele internet nog in de kinderschoenen en moet er nog zo ontzettend veel bij wet geregeld worden. Het bestaat nog maar kort , zo zie ik het. 

Reputatie 7
Badge +7

Een ieder weer bedankt voor de reacties en de adviezen. Ik neem ze allen ter harte, maar geef @Wortelstamper  gelijk, dat dergelijke troep meer voorkomt en lang blijvend is….. maar 70 mailadressen zie ik me nog niet nemen :laughing: . Verder ben ik, althans zo denk ik, niet iemand die overal maar e-mailadressen rondstrooi, die oorzaak kan ik best uitsluiten, maar in het verleden is er meer vreemde mail op me afgekomen, o.a. ook dreigmail, echter toen bleek dat velen zulk soort mail hadden gehad. Kennelijk dus perioden dat zulke criminelen toeslaan. Hoe ze dan aan al die mailadressen komen ???, maar wat @bondmakker  stelt lijkt me ook niet het geval. Wees in elk geval blij dat je dergelijke onzin niet krijgt, maar wellicht ben je zelf ook een keer aan de beurt. In elk geval heb ik er niet zoveel last van, de provider gooit alles in de spammap. Ik verwonder me echter over de vasthoudendheid waarmee deze figuren blijven zenden.

Reageer