ESR TV- abonnement zonder toestemming

• 26 July 2021
  • 4 reacties
  • 961 Bekeken

Vanavond kreeg ik een sms-bericht van ESRTV, dat ik een abonnement bij ze zou hebben tegen € 5,--/wk. met een onbeperkte toegang. In de sms werd hun website vermeld evenals de plek waar je je kon afmelden (payinfo.nl) Dit was voor mij gelijk verdacht. Het bedrijf richt zich op de gaming-entertainment en series. Niet bepaald iets waar ik van hou of mij voor op zou geven. Via de site payinfo heb ik mij afgemeld voor deze dient. Ik denk dat ik die € 5,-- kwijt ben.

De webiste van ESRTV heeft een FAQ -pagina waarop staat dat je op een actiepagina bent gekomen, waar je stappen hebt doorlopen om het abonnement af te sluiten. Dat is in mijn geval absoluut niet het geval geweest. Er is nooit een formulier ingevuld met mijn gegevens en ik heb ook nooit akkoord gegeven voor een abonnement. 

Ik zie dit als Internet oplichting. Maar begrijp dat mij provider T- mobile hier verantwoordelijk voor is. Zij bieden aan derde partijen de mogelijkheid om abonnementen via de factuur van de provider bij jou af te schrijven. Op zich prima, maar dan wel met een duidelijk akkoord en niet met een veeg over een schermpje.

Hebben anderen dit ook meegemaakt en is hier iets tegen te ondernemen?

Gr, RJK   

4 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Het kan ook een nep sms zijn.

Heeft u T-Mobile al ingelicht? Dat lijkt me erg belangrijk, maar dat lees ik niet in uw bericht terug.

Het komt ook bij andere providers voor en daar was afmelden en geld terugvragen de oplossing.

Als dat bericht bij u een spoofing bericht was, dus nep,  zou dat helaas niet kunnen helpen/lukken. Dan moet u oppassen dat u niet op een nagemaakte payinfo.nl website bezig was….  Heeft u doorgeklikt of heeft u handmatig toegang naar payinfo.nl een verbinding tot stand gebracht om u af te melden?

Badge +5

Hi @Gebruiker1627249843 en welkom op de Community. Heb je deze info misschien al bekeken? Ik weet verder niet of je lid bent van de Consumentenbond, maar als je dit bent bel dan even met ons juridisch team. Ze leggen je graag uit wat je verder nog zou kunnen doen. Uiteraard kunnen andere community leden ook reageren en hun ervaringen te delen! :smile:

Ik ben vandaag achter hetzelfde probleem gekomen, helaas wel veel te laat. Blijkbaar heb ik al zeven weken vijf euro per maand betaald aan deze dienst, terwijl ik nog nooit van die dienst geoord heb. Ik heb ook nooit toestemming gegeven voor wekelijkse betalingen.

Ik baal er vrij behoorlijk van dat er op deze manier 35 euro van mij is ontnomen.  Dit is gewoon onderdeel van mijn T-mobile rekening geweest. Via payinfo heb ik achterhaald om welke dienst het ging. Ik vermoed dat vele honderden Nederlanders hetzelfde is overkomen/ gaat overkomen. Uitkijken dus!

Na een belletje blijkt dat esr tv bereid is het bedrag binnen een dag terug te storten. De klantendienst is vriendelijk en goed bereikbaar.

Mij is het zelfde ovekomen; T-mobile doet een “onderzoek” en bericht me daar dan van in algemene termen. Kan ook niet ’rechtstreeks’ reageren op hun onderzoek bericht. Uit coulance willen ze me de 20 euro terugstorten; evenmin ben ik akkoord gegaan met een ESR TV abonnement. Hoe kan ik aantonen dat ik nooit me daarvoor heb opgegeven ? 

Het is opmerkelijk dat men zich wel kan afmelden voor (kennelijk) alle facturen die via de factuur van T-mobile worden geind. Is er belangenverstrengeling (in dit voorbeeld T-mobile en ESR TV)? 

Heb bij fraudedesk een melding gedaan, ondanks het feit dat ik niet daadwerkelijk gedupeerd lijk te zijn. Het gaat mij allemaal te gemakkelijk, dat geld innen via providerfactuur. 

En Tymen: Weet jij hoe het komt dat je als schuldenaar bent geadministreerd ? Vriendelijkheid mooi maar duidelijkheid over de gang van zaken is beter. 

Reageer