Vanavond kreeg ik een sms-bericht van ESRTV, dat ik een abonnement bij ze zou hebben tegen € 5,--/wk. met een onbeperkte toegang. In de sms werd hun website vermeld evenals de plek waar je je kon afmelden (payinfo.nl) Dit was voor mij gelijk verdacht. Het bedrijf richt zich op de gaming-entertainment en series. Niet bepaald iets waar ik van hou of mij voor op zou geven. Via de site payinfo heb ik mij afgemeld voor deze dient. Ik denk dat ik die € 5,-- kwijt ben.
De webiste van ESRTV heeft een FAQ -pagina waarop staat dat je op een actiepagina bent gekomen, waar je stappen hebt doorlopen om het abonnement af te sluiten. Dat is in mijn geval absoluut niet het geval geweest. Er is nooit een formulier ingevuld met mijn gegevens en ik heb ook nooit akkoord gegeven voor een abonnement.
Ik zie dit als Internet oplichting. Maar begrijp dat mij provider T- mobile hier verantwoordelijk voor is. Zij bieden aan derde partijen de mogelijkheid om abonnementen via de factuur van de provider bij jou af te schrijven. Op zich prima, maar dan wel met een duidelijk akkoord en niet met een veeg over een schermpje.
Hebben anderen dit ook meegemaakt en is hier iets tegen te ondernemen?
Gr, RJK