gebeld door een "verdacht" nummer?

• 9 juni 2021
  • 6 reacties
  • 164 Bekeken

Het betreft nr. +31 35 200 6831. De telefoon ging al drie keer. In twee gevallen was de oproep na driemaal bellen op mijn mobiel weg. Eenmaal kreeg ik een gesprek waarbij de dame zei dat door de grote drukte ze nu mijn nummer en gegevens zou opslaan en doorgeven (dit is niet de letterlijke tekst van het gesprek). Ze vroeg mijn naam en wilde meer weten. Ik vertrouwde het totaal niet en hing op. Ook werd mijn antwoordapparaat niet ingesproken. Daarna werd ik nog een keer gebeld. Mijn vraag is dat nummer bij jullie als verdacht bekend? Als het om malware gaat dan kunnen jullie er mogelijk wat mee en mij verder adviseren.  Laat me s.v.p. iets weten. Met vriendelijke groeten, Wout van Keulen. 

6 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Voor zover u hier nog niet mee bekend bent: 

https://www.wieheeftgebeld.nl/ waar u ook ervaringen van andere mensen vindt m.b.t bepaalde telefoonnummers. Uw eigen ervaringen kunt u ook meedelen.

Als u het niet vertrouwt  en men kan niet duidelijk maken waar het over gaat het gesprek gewoon afbreken.  ( althans dat doe ik zelf). Het rode knopje :relaxed: een suggestie van een ander geacht forumlid alhier.

Dit soort bellers probeert je gegevens te ontfutselen. Zeg liefst helemaal niks. Ik neem onbekende nummers tegenwoordig op met “Hallo”.

Als iemand mij belt ben ik degene zijn die de vragen stelt, niet andersom!

Er zijn zoveel telefoonnummers, niemand "registreert" die als verdacht, dan kun je wel aan de gang blijven. Ophangen, klaar en niet meer over nadenken.

Bij verdachte bellers, verzin ik een raar praatje.
Ik probeer ze b.v. een kist spruitjes te verkopen.
De volgende keer ben ik de schoonmaker op het politiebureau.
Als ik ze dan op tilt heb, kan ik er dagen lang van genieten.

Reputatie 3
Badge +3

Het zou wel het eerste geval van malware via de telefoon zijn :-)

ik werd gebeld daar Microsoft in het Engels niets gezegd telefoon naast me neer gelegd na een tijdje hebben zij zelf opgehangen 

Reageer