Vraag

Gemeentelijke Dienst Energiecalculatie (i.s.m. Consument United)

• 24 November 2021
  • 6 reacties
  • 89 Bekeken

Verschillende malen heb ik een mail gehad van dit bedrijf/organisatie?  Hoe men aan mijn emailadres komt, weet ik niet.  Omdat ik door het faillissement van Welkom Energie ben ondergebracht bij Eneco, heb ik per maand zeer hoge energiekosten. 

Daarom heb ik de vragen beantwoord in die mail. Er komt een lijst van Nederlandse gemeentes.  Dan moet je invullen of je alleenstaand bent of niet, bij welk energiebedrijf je nu zit.

Als reactie daarop krijg je tenslotte een blanco vak,   met daarboven alleen vermeld: ja, wij zijn werkzaam in ….. (de gemeente waar je woont).    In totaal 4x geprobeerd, en 4x hetzelfde,  dus niets, geen zinvolle reactie…

Ik vraag me af of dit wel zuivere koffie is.      Daarom wil ik graag weten, of iemand iets meer weet over dit bedrijf of organisatie.   Ik vertrouw het namelijk niet.   Maar weet niet,  waar ik dit zou moeten melden.

6 reacties

Lijkt mij geen zuivere koffie. Anderzijds hebben ze waarschijnlijk geen ander doel dan u een energie contract aan te smeren en daar bent u zelf nog steeds bij.

Badge +5

Hi @J.A. Wirix en welkom op de Community!

Misschien dat je nog iets hebt aan de info op Fraudehelpdesk.nl? Zij zijn experts op het gebied van herkennen van (eventuele) fraude. 

Reputatie 6
Badge +4

Dat is een valse email. In Google cache van gemeente Veere is een waarschuwing hiervoor nog terug te vinden

Let op! Valse e-mails over energiecontract in omloop

14-10-2021, 14:37

De afgelopen dagen worden we gebeld en gemaild door mensen die een e-mail ontvangen waarin het lijkt alsof wij ze aanzetten tot een ander energiecontact. Deze e-mails zijn niet van ons.

De gemeente Veere is hier niet bij betrokken en wij zouden u nooit aanzetten tot het afsluiten van een ander energiecontract. Wanneer u deze e-mail ontvangt, kunt u deze direct verwijderen.

https://www.veere.nl/let-op-valse-e-mails-over-energiecontract-in-omloop

Dank u wel Isolda en Mazzel, voor jullie reactie.

Ik ga er ook werk van maken bij de Fraudehelpdesk en ook bij mijn gemeente.

Badge +3

Ik ontving ook zo'n mail van GDE. Dat roept allerlei vragen op zoals: welke gemeente?, van wie komt deze mail, wat is GDE, eigenlijk, etc? Alles met de term energievergelijker/calculator/transitie ed in de naam is allemaal gericht op overstappen naar een andere energiemaatschappij. Ik delete dit soort mails en zoek, mocht ik het nodig hebben,  zelf wel mijn energievergelijkers op. We leren steeds meer negeren door de overvloed aan zogenaamde diensten, de hoeveelheid onduidelijke mails en alle ongevraagde reclames/verleidingen.

Dank RonaldD.

Na het doorsturen van de mail naar Fraudehelpdesk en mijn gemeente heb ik de betreffende mail inmiddels ook verwijderd.

Mvrgr AnneW.

Reageer