Beantwoord

Kent iemand Discount Giraffe?

• 4 October 2019
  • 15 reacties
  • 2783 Bekeken

Hi

wij krijgen ‘out of the blue’ koptelefoon + rekening binnen per post van Discount Giraffe.

vaag bedrijf met PO in Weesp en een virtueel kantoor in Londen. Telefoonnummer wordt niet opgenomen.

wij hebben niks besteld en alles zegt me dat dit eoa scam is.

krijgen anderen ook niet bestelde headsets in de brievenbus?

cheers
icon

Beste antwoord door Gebruiker1570298208 5 October 2019, 21:48

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4
eerste stap is contact opnemen en daar de vraag stellen.
Ik heb ook niks besteld maar kreeg van giraffe een paar "in ear earphones"

Ik zou een mail met invoice met betaaltermijn van 14 dagen.

Had nog nooit van ze gehoord
Giraffe was vroeger een B merk winkel van Blokker.
In de UK is Giraffe een keten van vreetschuren.

Ongevraagde pakketjes zijn van Sinterklaas, is mijn motto.

Badge +8
Wat mysterieus, @Dre1976! Op deze pagina van onze website kun je lezen wat je kunt doen als je ongevraagd een pakketje hebt ontvangen.

Hou je ons hier op de hoogte van de eventuele ontwikkelingen? Succes!
Mijn vrouw kreeg vandaag het volgende bericht in haar email:

Gelukkig heeft zij niet zomaar betaalt en dit eerst aan mij laten zien.
Eerder sprak ik al een buurman die hetzelfde bedrag voor een usb kabel moest betalen, ook zonder dat hij deze kabel ooit ontvangen had. Wij ook niet.

Zoals in eerdere berichten heeft deze website géén telefoonnummer en inderdaad een postbus nummer in Weesp. Ook een KvK nummer ontbreekt, wél wordt er een bedrijfsnummer genoemd van hun onderneming in Engeland. Erg vaag.
Op het moment van schrijven is hun online chat helaas gesloten, uiteraard houd ik de website in de gaten en ga ik graag de discussie met hun aan over deze manier van oplichting.
Ik hoop dan ook snel screenshots te kunnen maken van hun gesprek.
Als toevoeging op mijn vorige reactie ben ik nog even verder gaan zoeken, en kwam diverse meldingen tegen van mensen die wél het kabeltje hadden ontvangen, maar dus ongevraagd. Met dezelfde rekening of herinneringen.

Hier staat o.a. een klacht:

https://meldnu.nl/meldingen/2386-ongevraagde-levering-de42700111106056141250/

Het zou in deze gevallen gaan om bigdiscountshopper in Weesp, vreemd genoeg is Discount Giraffe ook in Weesp.

Als ik op de online chat klik van Discount Giraffe, die helaas nu offline is op dit tijdstip, wordt er wel een nieuw venster geopend met een link via bigdiscountshopper.

Het gaat dus om het zelfde oplichtersbedrijf en zijn ongeveer rond mei 2019 al begonnen met het versturen van ongevraagde kabels. Omdat wij Nederlanders dit graag als gift bewaren en (hopelijk) niet betalen voor deze onzin of retour sturen, zitten ze nu waarschijnlijk zonder kabels, dus vandaar alleen nep herinneringen 🙂
Nu ik de reactie hierboven lees ben ik er 100% van overtuigd dat het een stelletje oplichters zijn die maar wat proberen.

pakketje ligt in de vuilnisbak en they can wistle for the money. We’re not crazy Henkie he

😉
Als ik het rekeningnummer Google.
Krijg ik op de Britse kvk site op deze gegevens.

https://beta.companieshouse.gov.uk/company/11845450

Hoi, ook ik heb een USB kabeltje per post gekregen van discount giraffe. Nooit besteld, nooit van gehoord. Heb het direct retour gestuurd. Per abuis kreeg ik de rekening in mijn mail. Week later nog 1 en vandaag weer een rekening per mail. Ik heb op alle drie de emails gereageerd dat dit niet klopt. Heb tot twee keer toe een noreply gehad. Vieze oplichters zijn het! En de live chat van hun werkt natuurlijk nooit! 

Hoi, ik kreeg ook zomaar een pakketje. Retour gestuurd en een paar keer terug gemaild maar krijg altijd een mailtje dat de e-mail niet bezorgd kan worden. Ik krijg nu al voor de 3de keer een betalingsherinnering en er zijn kosten bijgekomen. Er staat als ik niet betaal er kosten bijkomen enz. Het is heel vreemd, oplichters zijn het

Ja precies hetzelfde heb ik dus ook. Ga never nooit niet betalen.. 

Ik vraag me af of reageren wel zinvol is?
Je gaat bevestigen dat je iets ontvangen hebt.
Je geeft ze meer informatie.

Als ik al iets ongeopend retour stuur, dan laat ik meestal even een sticker plakken.
De eerste 2 doen het meestal heel goed.
Op de oude sticker zat ook een optie overleden, die deed het ook heel goed.

Wat mysterieus, @Dre1976! Op deze pagina van onze website kun je lezen wat je kunt doen als je ongevraagd een pakketje hebt ontvangen.

Hou je ons hier op de hoogte van de eventuele ontwikkelingen? Succes!

Beste Imke,

vandaag ontving ik twee e-mail van Discount Giraffe met idd herinnering voor betaling van een IPhone USB kabel en een earphones, na het werk kwam ik thuis en ik vind twee enveloppen met USB kabel en earphones, maar ik weet zeker dat ik niet heb bestelde en ik ben van plan om terug te sturen maar na dat ik alle reactie heb gelezen ben ik bang dat ze mij blijven herinnering en aanmaning sturen.

ik hoop dat u mij een goed typs voor mij.

Met vriendelijke groet,

M.Ferreira

Badge +8

Beste @Mada024, heb je deze pagina op onze website al eens bekeken? Hier lees je meer over ongevraagde pakketten. Mocht je lid zijn van de Consumentenbond, dan kun je ook altijd even contact opnemen met mijn collega's van Advisering. Je bereikt hen op werkdagen tussen 8.30 en 18 uur via 070 445 45 45.

Beste Imke,

Sinds gisteren ben geregistreerd als lid van de consumentenbond, ik heb de site gelezen en ik ga idd een brief schrijven want via e-mail helpt niet omdat ik e-mail terugkrijg dat mijn e-mail niet verzonden is. In ander woord er is geen mogelijkheid om contact te komen met de Discount giraffe. Bellen kan niet en mailen ook niet.
Morgen zie ik wel een manier om te bellen bij uw collega van  Consumentenbond 

Reageer