misleiding CVmaker.nl tot abonnement

• 19 January 2021
  • 5 reacties
  • 429 Bekeken

Wanneer je een cv maakt op cv Maker.nl kom je op een betaalpagina waarna je een bedrag moet betalen om ‘toegang te krijgen tot je cv’ en na betalen blijk je een maandabonnement te hebben afgesloten. Hier geef je geen expliciete opdracht voor en de manier waarop het staat beschreven is misleidend. Het zou goed zijn om mensen hiervoor te waarschuwen en beter nog om van het bedrijf te eisen dat ze een heldere aankooppagina maken zodat het heel expliciet duidelijk is wat je koopt. 
Is er al actie ondernomen tegen deze website CVMaker.nl? Zijn hier meer klachten over binnengekomen? 
Bijgevoegd de bewuste pagina waarmee de misleiding wordt gedaan. 

5 reacties

Badge +8

Dank voor de waarschuwing, @SabinaVD. Op ons Klachtenkompas zie ik helaas ook een aantal andere klachten over dit bedrijf.

Beste @SabinaVD,

Graag komen wij in contact inzake uw klacht over het gebruik van onze website! Kunt u ons een e-mail sturen naar support@cvmaker.nl, zodat wij hier voor u naar kunnen kijken!

Alvast bedankt.

Gr,

Team CVmaker

Er staat "Automatisch maandelijks verlengd”. Maar, dat zou er veel duidelijker moeten staan, 

Gewoon terugboeken, blokkeren, vergeten. Goed dat je anderen waarschuwt.

Reputatie 4
Badge +3

Erg vervelend als iemand dat overkomt.

Maar eigenlijk snap ik niet helemaal de gekozen route. 

Heb die web site bekeken en er staat duidelijk bovenaan:              Prijzen.

En dan kom je hier: https://www.cvmaker.nl/#pr Dus daar heb ik eerst gekeken… en dan zie je meteen dat het om een betaalsite gaat met een maandabonnement. Natuurlijk hadden ze had ook via de andere ingang netjes moeten vermelden, dat is wel zo.

Wellicht is het veel leerzamer om de volgende strategie aan te houden: Ben je op zoek naar een gratis CV en het moment dat je prijzen ervoor ziet… wegwezen….  want als je echt niet betalen kunt of wilt, wordt deze optie het toch niet. Elke druppel energie die je erin steekt is in mijn beleving spolt milk. 

Er zijn echt wel gratis CV sites, ik spreek nl uit ervaring…  maar ook het UWV heeft tips op hun site staan voor het maken van een goede CV en een link naar een CV-site waarvan de 1e optie een gratis is.

https://www.werk.nl/werkzoekenden/solliciteren/solliciteren-werk-zoeken/cv/

Verder heb ik zelf ook zo nog eea kunnen vinden en dan de echt gratis sites eruit pikken.

https://www.google.com/search?client=opera&q=gratis+cv&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Ergo niet alleen wijzen dat dit niet zo gemogen had van die firma, maar een stukje voorlichting dat je dit ook anders aan kunt pakken lijkt me een veel effectievere en gemotiveerdere aanpak.

Ik heb erg goed gekeken met mijn zoon en we zijn er toch in gestonken. Hij had puur 1 cv nodig voor zn schoolopdracht. Die zou € 2,50 kosten, that’s it!

Vervolgens zitten ze met een incasso achter ons aan voor een maandabonnement terwijl ze niet bereikbaar zijn. Ze zeggen een telefoon nummer te hebben maar daar zit een bandje achter.

Ik heb momenteel geen flauw idee hoe ik hier vanaf kom.,,,iemand een idee?

Reageer